Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2012 Ford C-Max'e 1.0 Ecoboost Turbo Motor, Sync Ve Sürücü Asistanları Ekleniyor!


Yakup Ç. A.

Soru

Merhaba,

Daha önce bir çok konumuzda bahsettiğimiz 1.0 EB Turbo motor, C-Max'lere de eklenecekti fakat tarihi kesinleşmemişti. Artık tarih belli.

Haziran 2013 itibarıyla C-Max ile birlikte 1.0 EcoBoost alabileceksiniz.

Kısaca tüketim ve CO2 değerlerine bakalım

Ford C-MAX 5.1 l/100 km (55.4 mpg) ve 117 g/km CO2
Ford Grand C-MAX 5.2 l/100 km (54.3 mpg) ve 119 g/km CO2

 

2013 başı gibi

Bildiğiniz üzere SYNC ülkemizde ve Avrupa'da ilk B-Max daha sonra Focus ile sunulacak ve ardından C-Max'de de bu donanımı göreceğiz.

Bunlara ek olarak Yeni Focus'da karşımıza çıkan Sürücü Asistanları da artık C-Max ile de sunulacak.


Focus Club Tr.com

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

İsteyen benzinli alsın, istemeyen dizel alsın. :) 

 

İstanbul'da benzinli aracın suratına bakan çok çok az. :) 

 

Bahsedilen yakıt verileri İstanbul içinden acayip derecede uçtuğundan herkes kendi şartlarına/yaşadığı yere göre bir mantık geliştiriyor. 

 

Nispeten büyük bir araç Cmax ve çok tutulan alınıp satılan bir sınıf değil. Olmalı ama değil. Üstüne üstlük lpg takılamayan bir motorla almak İstanbul şartları için bence hata olur. Satarken ciddi zorlanılır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İsteyen benzinli alsın, istemeyen dizel alsın. :)

İstanbul'da benzinli aracın suratına bakan çok çok az. :)

Bahsedilen yakıt verileri İstanbul içinden acayip derecede uçtuğundan herkes kendi şartlarına/yaşadığı yere göre bir mantık geliştiriyor.

Nispeten büyük bir araç Cmax ve çok tutulan alınıp satılan bir sınıf değil. Olmalı ama değil. Üstüne üstlük lpg takılamayan bir motorla almak İstanbul şartları için bence hata olur. Satarken ciddi zorlanılır.

Performans verilerine bakarsak Focus'a göre daha ataletli gözüküyor doğal olarak. Ayrıca fiyatı yüksek buldum. Birde 1.6 125 ps'i kökten kaldırmaları lazım. Paketsiz 1.0t tit. C max 52 53 aralığı bir fiyatta olmalı bence. Txp olmadan birşeye benzemiyor. Mft ve 1.0t Powershif'te geldimi tadından yenmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.0 Ecoboost motorlu c-max'ler de 2013 ve 2014 model olarak satışa başladı.

 

1.6 Ecoboost satışı 2014 model olarak satılmayacak listelerden kalktı.

 

Son Fiyatlar Şu Şekilde:

 

Trend:

1.6 125 ps: 59.175 tl (2014)  53.770 tl (2013)

1.0 Ecoboost 125 ps:  62.895 tl (2014) 57.135 tl  (2013)

1.6 Tdci 115 ps: 70.890 tl (2014) 64.405 tl  (2013)

Titanium:

1.6 Tdci: 77.725 tl (2014) 70.610 tl  (2013)

1.0 Ecoboost 125 ps: 70.710 tl (2014) 64.230 tl  (2013)

1.6 Ecoboost 182 ps: 68.860 tl  (2013)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.0 Ecoboost motorlu c-max'ler de 2013 ve 2014 model olarak satışa başladı.

 

1.6 Ecoboost satışı 2014 model olarak satılmayacak listelerden kalktı.

 

Son Fiyatlar Şu Şekilde:

 

Trend:

1.6 125 ps: 59.175 tl (2014)  53.770 tl (2013)

1.0 Ecoboost 125 ps:  62.895 tl (2014) 57.135 tl  (2013)

1.6 Tdci 115 ps: 70.890 tl (2014) 64.405 tl  (2013)

Titanium:

1.6 Tdci: 77.725 tl (2014) 70.610 tl  (2013)

1.0 Ecoboost 125 ps: 70.710 tl (2014) 64.230 tl  (2013)

1.6 Ecoboost 182 ps: 68.860 tl  (2013)

Fiyatlarda bir gariplik yok mu sizce? Ya da aklıma acaba donamın içerikleri mi değişiyor diye düşünce geldi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fiyatlarda bir gariplik yok mu sizce? Ya da aklıma acaba donamın içerikleri mi değişiyor diye düşünce geldi. 

 

Fiyatlar arttı geri kalan herşey aynı :) Motorlar arasındaki farklardan bahsediyorsanız onu bilmem tamamen talep ile ilgili onlar :)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ya o koca arabayı o küçücük motor götürür mü, ona o kadar para verilir mi?

Bu arada C-Max için 1.6 EB pek gerekli değildi.

Ama en azından Focus'u Spor paketi ile isteğe bağlı da olsa 1.6 EB ile ithal etseler hatırı sayılır müşteri bulur bence!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teknik değerlere bakıldığında 1.0'ın c-max'ı taşımaması için bir neden yok. Yalnız dergilerden okuduğumuz, duyduğumuza göre tüketim değerleri performanslı kullanımda çok artıyor, diğer bir deyişle dizel ile karşılaştırıldığında çok sapma var, kağıt üstündeki değerler bu anlamda yanıltıcı. Ben c-max alırken düşündüm bu motoru. Ama hiç indirim yapmıyorlardı, fiyatı dizel ile çok yaklaşınca vazgeçtim.

 

Bence 1.6 EB'ler en baştan mondeo gibi 150 beygir olarak gelmeliydi, 180 beygir güce piyasa hala hazır değil. 150 olunca hem yeterince güçlü bir araç oluyor, hem de fiyatı az daha ucuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence 1.6 EB'ler en baştan mondeo gibi 150 beygir olarak gelmeliydi, 180 beygir güce piyasa hala hazır değil. 150 olunca hem yeterince güçlü bir araç oluyor, hem de fiyatı az daha ucuz.

 

Bunları onlarda düşünüyor, real bilgi vereyim.

 

182 ps ile 150 ps arasında fiyat farkı 1.000 tl olacaktı sunulsaydı. Hangisini alırdı alanlar ?

Teknik veri olarak tüketimleri AYNI. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İkisi arasında seçim şansı verirsek önemli bir kısım 1000 liraya değer deyip 180'e yönelecektir. Ama bu defa dizel fiyatına biraz daha yaklaşıyoruz ve güç mü ekonomi mi ikilemi biraz daha sizi tırmalamaya başlıyor. Bir de esas olan öncelikle müşteriyi bu aracı alacak aşamaya getirmek değil mi. Hepimiz araç alırken bir piyasa araştırması yapıyoruz ve bir çok alternatifi daha galeriye gitmeden eliyoruz. Bu anlamda 1000 lira da az bir avantaj değil. 150 beygir de rakiplere baktığımız da az bir güç değil. Gerçi bence bu araca 150 de fazla :) En nihayetinde c-max alıyoruz, orta sınıf müşteri arabası bu. Galiba 125 beygir turbo benzinli gayet ideal c-max için. Burada tabi halen küçük motora karşı olan güven duygusu var. VW alıştıra alıştıra düşürdü motoru, ama ford (tabi bu teknolojiye biraz da sonradan girdiği için) 1.6'dan hop diye 1.0'a düşünce n'oluyoruz dedirtiyor. Mantığımız çok iyi dese de içimizde bir yerlerde saklı olan acaba duygusunu silmek zor, zaman alıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İkisi arasında seçim şansı verirsek önemli bir kısım 1000 liraya değer deyip 180'e yönelecektir. Ama bu defa dizel fiyatına biraz daha yaklaşıyoruz ve güç mü ekonomi mi ikilemi biraz daha sizi tırmalamaya başlıyor. Bir de esas olan öncelikle müşteriyi bu aracı alacak aşamaya getirmek değil mi. Hepimiz araç alırken bir piyasa araştırması yapıyoruz ve bir çok alternatifi daha galeriye gitmeden eliyoruz. Bu anlamda 1000 lira da az bir avantaj değil. 150 beygir de rakiplere baktığımız da az bir güç değil. Gerçi bence bu araca 150 de fazla :) En nihayetinde c-max alıyoruz, orta sınıf müşteri arabası bu. Galiba 125 beygir turbo benzinli gayet ideal c-max için. Burada tabi halen küçük motora karşı olan güven duygusu var. VW alıştıra alıştıra düşürdü motoru, ama ford (tabi bu teknolojiye biraz da sonradan girdiği için) 1.6'dan hop diye 1.0'a düşünce n'oluyoruz dedirtiyor. Mantığımız çok iyi dese de içimizde bir yerlerde saklı olan acaba duygusunu silmek zor, zaman alıyor.

 

Hocam zaten Türklerde mantık hatası var ve soyuluyor farkında değil.

 

Normalde 182 ps araç 115'lik tırt dizelden pahalı bir araç ama gel gelelim biz soyuluyoruz ve siz de diyorsunuz ki dizele fiyatı yaklaşıyor   :blink:  :blink:  :blink:

Ekonomi mi güç mü diyorsunuz ayrıca  :blink:  :blink:  :blink:

 

Baştan gidiyor tüm konu..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam zaten Türklerde mantık hatası var ve soyuluyor farkında değil.

 

Normalde 182 ps araç 115'lik tırt dizelden pahalı bir araç ama gel gelelim biz soyuluyoruz ve siz de diyorsunuz ki dizele fiyatı yaklaşıyor   :blink:  :blink:  :blink:

Ekonomi mi güç mü diyorsunuz ayrıca  :blink:  :blink:  :blink:

 

Baştan gidiyor tüm konu..

 

Yok, ben ekonomi dedim :) Dizel araç Türkiyede aşırı pahalı satılıyor. Ama Türkiyede mazot benzinden ucuz. Mazot ucuzladıkca dizel aracın fiyatı yükseliyor ülkelerde. Yani işin ucunda yine ekonomi var. Pahalı alıp, pahalı satıyorum. Ben 180 beygirlik arabayı pahalı alsam da dizelden ucuza gider ikinci elde. Yani çok kaybettirir. Esasen sedan olur, HB olur, SUV olur; cebi dolgun bir müşteri kitlesi bulursun, ama MPV bu, üstelik otomaği de yok. Kimse beygiri çok diye almaz ki bu aracı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok, ben ekonomi dedim :) Dizel araç Türkiyede aşırı pahalı satılıyor. Ama Türkiyede mazot benzinden ucuz. Mazot ucuzladıkca dizel aracın fiyatı yükseliyor ülkelerde. Yani işin ucunda yine ekonomi var. Pahalı alıp, pahalı satıyorum. Ben 180 beygirlik arabayı pahalı alsam da dizelden ucuza gider ikinci elde. Yani çok kaybettirir. Esasen sedan olur, HB olur, SUV olur; cebi dolgun bir müşteri kitlesi bulursun, ama MPV bu, üstelik otomaği de yok. Kimse beygiri çok diye almaz ki bu aracı.

Herkesin bakış açısı farklı :) ne diyebilirim ben düşüncemi ilettim.

Araçlar artık lüks ve keyfime bakarım 2. El için Ford adına düşünmem her türlü gideri var olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.