Welcome to Focus Club Tr | Otomobil Severlerin Adresi

Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • Duyurular

    • Yakup Çağatay

      [ÖNEMLİ MUTLAKA OKUYUNUZ] Görünmeyen Resimler Hakkında   06-08-2015

      Devletimiz i.imgur adresini engellemiş bulunmakta, bu sorunu çözmek için ilk etapta öncelikli konuları yenilemeye başladık. Şuan görmek için yapmanız gereken basit bir DNS değişikliğidir. Google dns gibi 8.8.4.4  İlginize Teşekkürler. NOT: Bu sadece imgur'a yüklenen fotoğraflar için geçerlidir, diğerlerinde problem bulunmamaktadır.  
“ER-OL
Yakup Çağatay

Tamamen Elektronik Kontrollü Direksiyonlu Focus MK4 mü Geliyor?

Focus Mk4 casus çekimlerde rastlanan aşağıdaki BOSCH imzalı UYARI yazısı, mekanik bağlantılar içermeyen direksiyon sisteminin geliştirme aşamasında olduğunu gösteriyor.

Focus 4 ile görecek miyiz bilemiyorum ama ilerde Ford'da bu sistemi göreceğimiz kesin denilebilir.
 

Alıntı

 

''if you need valid steering angle signal in stand still condition you must turn the steering wheel from lock to lock after you started the engine. 

This is needed to re-initialize the steering angle sensor. BOSCH''

 

''Eğer duran hareketsiz durumda geçerli direksiyon açı sinyaline ihtiyacınız varsa, motoru çalıştırdıktan sonra direksiyon simidini kilitten kilite çevirmeniz gerekir.
Bu, direksiyon açısı sensörünü yeniden başlangıç durumuna getirmek için gereklidir. BOSCH''

 

 

Nedir bu yeni nesil direksiyon sistemi?

Direksiyon ve ön tekerlekler arasında aktarma mili olmayan bir sistemdir. Direksiyonu çevirme açınızı kablolar aracılığıyla tespit edilir ve tekerlekleri kontrol eden bir motora iletilir bu da yönlendirmeye sağlar.

 

Neden ihtiyaç duyulur?

Temelde insansız araçlar için gerekli diyebiliriz.

 

Normalde nasıl işliyordu?

Direksiyon simidi > Direksiyon mili > Direksiyon kutusu > Rot mili > Tekerlek

 

Bu sistemde ya hidrolik destek ya elektrik desteği ya da her ikisi de sunuluyor. Bu sistemler elektronik sistemlerle desteklense dahi bir tehlike anında mekanik yönlendirme imkanı sunuyor. Yeni sistemde bu mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)

Akünüz bitti arabayı yönlendirmeniz gerekiyor örneğin, eskiden yönlendirme yapılabilirken şimdi yönlendirme mümkün olmayacak. (Nissan çözüm bulmuş, aşağıda açıkladım.)

 

NOT

Merak edenler için şuan bu sistemi kullanan araç mevcut; Infiniti Q50. Eğer bu sistem Focus mk4 ile devreye girerse ikinci araç olacak.

 

Ne kazandıracak?

Hareket hızına bağlı olarak, tekerin dönüş hızı ve direksiyon hareket oranı değişebilecek. Örneğin park esnasında çok az hareketle, tekeri tamamen döndürmüş olacaksınız.

Konvansiyonel sistemi göre daha hızlı yönlendirme mevcut, gecikme olmayacak.

 

Klasik sistemde yol bozukken teker düz gidemez ufak ufak sağa ve sola hareket eder, yeni sistemde teker mümkün olduğunca düz hareket edecek ve yol tutuşa katkı sağlayacak. Ayrıca direksiyonda herhangi bir titreşim hissetmeyeceksiniz.

 

Sağa veya ola eğimli yola ilerlediğinizi düşünün, klasik sistemde tekerlekler sürekli eğimli yöne doğru hareket etmeye çalışır, yenisinde direksiyon düz tutulması yeterli olacak. Ayrıca yan rüzgardan en az şekilde etkilenir.

 

Otonom sürüş için gerekli tüm özellikler daha verimli çalışır.

 

Riskler ve Kayıplar

Bu yeni nesil direksiyon teknolojisinin yüksek güvenilirliği birden fazla ECU ile sağlanıyor. Tek bir ECU'nun arızalanması durumunda başka bir ECU hemen anında kontrol altına alacak ve güç kaynağının kesintiye uğradığı gibi ekstrem şartlar altında yedek kavrama, direksiyon simidini ve tekerlekleri mekanik olarak bağlayarak güvenli yolculuk etmeyi garantiliyor.

Yukarda bahsettiğim tehlike anındaki açığı Nissan bu şekilde çözüyor, Ford ne yapacak onu bekleyip göreceğiz.

 

Yoldan alınan geri bildirimler kaybolacak. Ford'un geleneklerine ne kadar uygun olduğu da tartışmaya açık :) 

 

-------------------

Aktif link ile paylaşıma açıktır, aksine izin verilmemektedir. Teşekkürler.

2 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Başka bir marka yapsa belki yadırganmazdı ama araçlarının direksiyon hissi nispeten iyi olan fordun bu teknolojiyle bu hissi bitirmesi bence kayıp olur. Araçtan en büyük beklentisi direksiyon hissi olan insanlar var. Belki suni bi his vermeye çalılırlar ama mekaniğin tadını vermeyecektir.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Başka bir marka yapsa belki yadırganmazdı ama araçlarının direksiyon hissi nispeten iyi olan fordun bu teknolojiyle bu hissi bitirmesi bence kayıp olur. Araçtan en büyük beklentisi direksiyon hissi olan insanlar var. Belki suni bi his vermeye çalılırlar ama mekaniğin tadını vermeyecektir.

 

His dediğimiz şey yoldan gelen bildirim ise görülüyorsa öyle ama direktlik olarak rakipsiz olacağı kesin.

1 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
4 dakika önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Aynen. Tepkileri hızlı olur muhakkak. Kastettiğim geri bildirim.

 

Geri bildirim zaten elektrik desteğiyle birlikte iyice azalmıştı, bu beklentinin giderek kaybolacağı kesin. Focus 2 benzinli ve türevlerini kullananlar, Focus 3 ile arasındaki farkı hissetmiştir.

1 kişi bunu beğendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdiki direksiyon sistemi muadilleri arasında yeterince iyi olsa da o hissizliği mutlaka alıyorsunuz. Bu yeni nesil sistem ile birlikte sürücü tam olarak nasıl bir his alacak ya da alamayacak bekleyip göreceğiz. Fakat performanslı kullanım ve sürüş zevki açısından şuanki sistemden daha iyi olacağını pek düşünmüyorum. Günümüz de dahil benim için direktliği ve netliği iyi olan, verilen emirlere gecikmesiz cevap veren direksiyon sistemi yeterince makbuldür. Fazlasını eski nesil hidrolik direksiyonlardan alabiliyoruz ancak.

 

Yinede, tüm bu otomobillerin günlük kullanım üzerine üretilen binek araçlar olduğunu var sayarsak yeni nesil direksiyon sistemi daha uygun gibi gözüküyor. Neticede geleceğin teknolojisi olarak gözüken otonom sürüşe tam uygun ve kullanım pratikliği açısından oldukça yararlı olduğu anlatılanlardan belli oluyor.

 

Ek olarak, direksiyon mili ve kutusu gibi gerçekten gıcık verici, tamiri de bir o kadar maliyetli ve zahmetli arızalardan kurtuluyoruz gibi gözüküyor. Tabii gelecek yeni sistem beraberinde ne gibi arızalar getirecek bunu da zamanla göreceğiz.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
3 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Yoldan alınan geri bildirimler kaybolacak.

Sürüş zevkinin içine etme çalışmaları, 1.fasıl.

Klasik sistem opsiyonu olmalı. 

İnsanın atıl, robotların acul olduğu bir dünyaya doğru hızla ilerliyoruz. 

Teknolojik gelişme biraz yavaşlamaz ise bildiğimiz insanın sonu olacak.

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teknoloji kaçınılmaz olsada ben şimdilik bu tür sistemleri pek tasvip etmiyor ve mekanik sistemlere daha çok güveniyorum.

Erhan Er. tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence hoş bir sistem. En azından teorikte kulağa hoş geliyor...

Cem Dilmen tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mekanik sistemler bence elektronik sistemlere göre daha fazla arıza veriyor. Unutmayalım ki focus 1'den beri süre gelen kronik direksiyon kutusu arızası (tıkırtısı) aşılamadı.

Mondeo MK3'lerdede baş belası idi. Randumanlı olamayan tamiri 400-500₺ yenisini alsak 2500-3000₺ gibi yüksek maliyeti var!..

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.


Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.


Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.