Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Otoyollarda Ortalama Hız Tespit Sistemi Devreye Giriyor (1 Temmuz)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

14.38'de girip 16.14'de çikmisim.. tam 1 saat bekledim gişede.

16:14 - 1 saat bekledigim süreyi düştüm =  15.14

Sisteme göre 36 dakika sürmüş (belkide 30 dakika ) 1 saatten fazla'da beklemiş olabilirim..

 

@Ozan Kar dedigin gibi 120 yi geçmeden bile gitsen yinede kisa sürüyor 50 -60 dakka ortalama.. 

 

Harbiden sacma, bu sistem çözülene kadar çoook kişiye üflerler yazik.. 

 

Iyiki 1 saat beklemişim

Screenshot_20170703-001758.jpg

okan ali tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Semih O. yazdı:

%10 pay diye bir şey yok burada

öyle bir dünya yok :) yani önce kanunu değiştirmeleri lazım.

--1 dakika sonra eklendi--

ogs kayıtlarına bakılıyor mu bir yerlerden?

puntoya bakabilirsem orda baya data vardır :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

öyle bir dünya yok :) yani önce kanunu değiştirmeleri lazım.

 

Bence de öyle ama şu ana kadar söylenenlerden benim anladığım bu. Zaten süre bu anlamda hata götürmez bir ölçüm yolu. Yani sen karşıdan gelen bir aracın hızını yüksek ihtimalle hatalı ölçersin ama sürede öyle bir durum yok. Çok su götürür daha bu konu ve patlar büyük ihtimalle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Semih O. yazdı:

 

Bence de öyle ama şu ana kadar söylenenlerden benim anladığım bu. Zaten süre bu anlamda hata götürmez bir ölçüm yolu. Yani sen karşıdan gelen bir aracın hızını yüksek ihtimalle hatalı ölçersin ama sürede öyle bir durum yok. Çok su götürür daha bu konu ve patlar büyük ihtimalle.

abi radarda öyle bi sorun yok bence, yani fi tarihindeki teknoloji ile belirlenmiş bir kanun olsa da ben kendimi bildim bileli öyle bir hatalı ölçüm yaşamadım radarda, taa çocukken 100ü geçme derlerdi anlam veremezdim sınır 90 biz neden 100ü geçmiyoruz diye, hatalı ölçüm yaşamadım deme sebebim 7-8 senedir ortalamaya göre fazla uzun yol yapıyorum ve bunların neredeyse tamamı üst limite sabitleyerek oluyor, hiç ceza yemedim :D 

 

esas bu sistem kullanmaya hazır değil gibi görünüyor, çok basit bir ölçüm hatasını paylaştım işte, geçtim süreyi girdiğim gişe bile yanlış.

 

%10u uygulamazlarla dava açarız olur biter, kazanma garantili, bariz kanuna aykırı yani :)

 

tekrar ediyorum paylaşılan süreler ve hatta kilometreler aşırı saçma, kesinlikle troll işi.

 

resmi bir kaynaktan gişeler arası mesafelere ulaşamadım ben.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben senin dediklerine katılıyorum abi. Yalnız radarla hız ölçümünde hatalı olabileceğini düşündüğüm nokta şurası, aracı görür görmez mi yoksa belirli aralıklarla mı yapıyor bilmiyorum. %10 içindeysen zaten sorun yok. Kendi adıma hız sabitlemeyi çok sıkılmadıkça kullannıyorum. Sağda polis aracı görünce insan refleksif olarak frene basıyor. Bir de şu tabela arkasına yatma konusu var. Yani 110 limit birden 70'e düşüyor vs. Bölünmüş yolda çok tabela takip etmiyorum açıkcası. Neyse konu dağılıyor, radar ben ilk girdiğimde okuyorsa farklı, frenlediğim süre içerisinde okuyorsam farklı, bunlara ilişkin bir ortalama alıyorsa farklı sonuç alacak. Demek istediğim buydu aslında.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Semih O. yazdı:

Ben senin dediklerine katılıyorum abi. Yalnız radarla hız ölçümünde hatalı olabileceğini düşündüğüm nokta şurası, aracı görür görmez mi yoksa belirli aralıklarla mı yapıyor bilmiyorum. %10 içindeysen zaten sorun yok. Kendi adıma hız sabitlemeyi çok sıkılmadıkça kullannıyorum. Sağda polis aracı görünce insan refleksif olarak frene basıyor. Bir de şu tabela arkasına yatma konusu var. Yani 110 limit birden 70'e düşüyor vs. Bölünmüş yolda çok tabela takip etmiyorum açıkcası. Neyse konu dağılıyor, radar ben ilk girdiğimde okuyorsa farklı, frenlediğim süre içerisinde okuyorsam farklı, bunlara ilişkin bir ortalama alıyorsa farklı sonuç alacak. Demek istediğim buydu aslında.

demek istediğim ben zaten 120 ile gidiyorum, +%1 yanlış ölçse ceza gelirdi ama hiç gelmedi, demekki en az %1 hassasiyetle ölçüyor :) (yorum/gözlem, bilgi değil)

(ben radar görünce frene basmıyorum :D

 

polisten duyduklarımı/gördüklerimi aktarıyorum,

radarın menziline girdiğin an kilitleniyor, ölçtüğü maksimum hızı ve o anki hızını gösteriyor. emin olmamakla birlikte o an menzildeki en hızlı araç için gösteriyor değerleri (dönüşümlü göstermede olabilir)(tek araçlı örneği göstererek anlattı ondan eminim :)).

düz yolda havada açıksa 2kmye kadar menzili var demişti polis, yani sen onu gördüğünde zaten iş işten geçmiş oluyormuş.

 

tabela arkasına yatma olayı da bir kere oldu hatırladığım, afyonda tam 80 tabelasının altındaydı, bende 120 sabitle gidiyordum, gördüğümde zaten epey yakınlaştım diye basmadım frene, gelmedi ceza :) 

 

genel sohbetteyiz nasılsa, olmadı müsait bi vakitte taşırım :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

demek istediğim ben zaten 120 ile gidiyorum, +%1 yanlış ölçse ceza gelirdi ama hiç gelmedi, demekki en az %1 hassasiyetle ölçüyor

 

Sen 120 ile giderken zaten aslında 110 la gidiyorsun, onu nasıl yapacağız? (Gösterge ölçümü) Kaldı ki çoğu zaman 120 limitte 132'ye sabitliyoruz dediğin gibi. Sabitlememişsen anlık ölçümde bunlar hep riskli ve değişken demek istediğim o. Bir diğer konu şu, radar da beni ölçerken en az 2 ölçüm almak durumunda. İşin teknik kısmını net bilemiyorum ama mantıken başka bir yol yok. Seni gördü ve atıyorum lazer ile ulaştı yansıdı, geri döndü. ve bunu tekrarladı. Aradaki süre farkından hızını hesapladı. 2 km'de iş bitiyor ama bu işin oluş süresi kaç saniye acep? Ön yargılı belki? :P Yavaşlıyordum ya da sollama yapıyordum.

 

Sistem düzgün veya değil bilemiyorum, detaylar ortada yok. Ama süreye bağlı ölçüm ortalama hız için burada en kesin sonuç bence, tartışmasız. Mantıklı vişey uygulanırsa caydırıcı olacağı kesin.

 

Bir diğer hesap da otoyollardaki dinlenme tesislerine iş yaptırmak olabilir :zha:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Semih O. yazdı:

 

Sen 120 ile giderken zaten aslında 110 la gidiyorsun, onu nasıl yapacağız? (Gösterge ölçümü) Kaldı ki çoğu zaman 120 limitte 132'ye sabitliyoruz dediğin gibi. Sabitlememişsen anlık ölçümde bunlar hep riskli ve değişken demek istediğim o. Bir diğer konu şu, radar da beni ölçerken en az 2 ölçüm almak durumunda. İşin teknik kısmını net bilemiyorum ama mantıken başka bir yol yok. Seni gördü ve atıyorum lazer ile ulaştı yansıdı, geri döndü. ve bunu tekrarladı. Aradaki süre farkından hızını hesapladı. 2 km'de iş bitiyor ama bu işin oluş süresi kaç saniye acep? Ön yargılı belki? :P Yavaşlıyordum ya da sollama yapıyordum.

 

Sistem düzgün veya değil bilemiyorum, detaylar ortada yok. Ama süreye bağlı ölçüm ortalama hız için burada en kesin sonuç bence, tartışmasız. Mantıklı vişey uygulanırsa caydırıcı olacağı kesin.

 

Bir diğer hesap da otoyollardaki dinlenme tesislerine iş yaptırmak olabilir :zha:

dediğim değerler göstergeye göre değil, GPS ve virajlarda yavaş diye uyaran tabelalara göre, yoksa 124e sabitliyorum oda 120 ediyor. kışlık lastiğe geçince 126 gerekiyordu sanırım :D 

abi o sinyalin sana gelmesi çarpıp dönmesi ışık hızında olduğundan etkisi olmaz :) 

bence sistem doğru uygulandığı sürece çok mantıklı olması gereken bir sistem bunu en baştan yazmıştım zaten (taa ilk açıklandığında), doğru değerlere göre hesapladıklarına da inanıyorum (en azından inanmak istiyorum), benim itiraz ettiğim nokta ortada dolaşan mesafe ve kilometreler saçma. ve resmi bir kaynağı olmamasına rağmen paylaşılıyor. aydın otoyolunu sıklıkla kullanan profesör adam bile bunu düşünmeden sorgulamadan paylaşıyor. insanlar buna inanıyor, buda kaos getirecek.

 

kardeşime sordum şimdi, 120 civarı gittim 1 saatten kısa sürdü dedi (izmir aydın). 1 saat 11 dakka diyolar dedim, inanmadım ben ona dedi (kimin kardeşi :D), gişede bekleyen görmemiş. Ama millet yavaşlamış :D normalde o yolda hızlı giderler, 120yle rahat solladım diyor :D:D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni ve hala sıcak bir haftaya günaydın.

Herkese kolay gelsin.

 

5 saat önce, Ozan Kar yazdı:

insanlar buna inanıyor, buda kaos getirecek.

Hani derler ya 'Şüyuu vukuundan beter' bu da öyle.

Olup olmadığı ve yöntemi belli değil, ama hepimiz belli bir endişe içindeyiz. 

Sistemin özündeki aksaklıklar (ki daha önce de yazdım)

1. Gişe kayıtları yeterince güvenilir değil

2. Cezaya tabi olmayan "norm" zaman belli değil, bu çerçevede yapılmış yayınların geçerliliği tartışmalı.

3. Öngörülen zaman hesaplanmasında 120'ye bölmenin yeterli olup olmayacağı belli değil, çünkü otoyollarda da 70, 80, 90 gibi farklı hzı sınırlaması olan mesafeler var.

4. Kademeli ceza olup olmayacağı belli değil, yani %10 muafiyet var mı, 530, %50 gibi kademeler var mı?

İlk cezalar kesilmeye başlandığında konu açıklığa kavuşacak.

Şimdilik efendi kullanmakta yarar var.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Günaydınlar

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Yeni ve hala sıcak bir haftaya günaydın.

Herkese kolay gelsin.

 

Hani derler ya 'Şüyuu vukuundan beter' bu da öyle.

Olup olmadığı ve yöntemi belli değil, ama hepimiz belli bir endişe içindeyiz. 

Sistemin özündeki aksaklıklar (ki daha önce de yazdım)

1. Gişe kayıtları yeterince güvenilir değil

2. Cezaya tabi olmayan "norm" zaman belli değil, bu çerçevede yapılmış yayınların geçerliliği tartışmalı.

3. Öngörülen zaman hesaplanmasında 120'ye bölmenin yeterli olup olmayacağı belli değil, çünkü otoyollarda da 70, 80, 90 gibi farklı hzı sınırlaması olan mesafeler var.

4. Kademeli ceza olup olmayacağı belli değil, yani %10 muafiyet var mı, 530, %50 gibi kademeler var mı?

İlk cezalar kesilmeye başlandığında konu açıklığa kavuşacak.

Şimdilik efendi kullanmakta yarar var.

Düzce'de benzer sistem var, 1000-2000 metrelik alanlarda ortalama hız alıyorlar, bunların ortasında da okula denk geldik geçen memlekete giderken, abim de bana aynı soruyu sordu, "eee burada 30 yazıyor yaya geçidi var 30'la mı gidicez" ben de baktım oranın yerlisi hiç iplemiyor normal git dedim ki oradan ilk geçiişimiz değil.

Ben de madde madde tahminlerimi yazayım uzun bir paragraf olmasın :)

-Ortalama yine 120 alınacak, yanlış ceza yazılmasın diye ortalama sınırlarını biraz yükseltecekler,

-ama 80 radarının altından 50 ile geçmekten bıkmayan insanlar yine gereksiz trafik yaratacak,

-ortalama hızlarının 120 hız sabitleyiciye ayarlasalar bile yol bomboş değilse hiç bir zaman 120'yi geçmeyeceğini değerlendirmeyecek insanlar

-Yol hiç bir zaman bomboş değil, ciddi boş olsa bile en soldan tintin giden bir abinin ablanın sebebiyle ayağını gazdan çekecek insanlar

-Full tapagaz gitmeye çalışıp 156'nın üzerinde bir ortalama sağlayabilecek araç sayısı trafikteki araç sayısının 20%'sinden azdır bence

-Zamanında pilot bölgelerde belirli güzergah üzerinde tek şehirden geçerken 6-8 tane ceza yenmişliği olan bir ülkede ne olacağını tabikide kestiremiyeceğiz.

 

-Bence bunlar hep otoban ortasında açılan Starbucks sonucu gelen şeyler, Starbucks lobisi gazlayan abilere amcalara mola verdirtmek için yaptı bunu! :P 

 

@Ozan Kar Şu eskişehir yolundaki radarın altından 90'la geçip videosunu çekip atalım da belki biri aynı şeyi uzun yolda dener de trafiğe bir faydamız olur

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Ozan Kar yazdı:

esas bu sistem kullanmaya hazır değil gibi görünüyor, çok basit bir ölçüm hatasını paylaştım işte, geçtim süreyi girdiğim gişe bile yanlış.

Daha önce de söylediğim gibi mevcut sistem çok hatalı tespitler yapıyor. Okulda olduğum bir saatte gişeden geçiş yapmış görünüyorum. Tüm gişeler modernize edilip hassas cihazlar takılarak önce test aşamasından geçmeliydi. Birkaç ay sonra da varsa hatalardan arındırılmış olarak devreye alınmalıydı. 

120-132 meselesi hala muamma. Eminim Karayolları da Trafik Denetleme de bunun cevabını net bilemiyordur. Ondan dolayı kamuoyunu bilgilendirmek adına tek bir açıklama gelmedi her iki kurumdan da.

 

 

Herkese günaydın bu arada. ☺

Serkan Z. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de bu sol şerit olayını hiç anlamıyorum. Hiç kimse sol şeridi kullanıyorum demiyor ama herkes sol şeritte!!!

Valla ben sol şeritten giderim. Hız sınırı 120km. Amcam 90 la en sol ikinci şeritte gider. Sağında daha 2 şerit varken hemde. Yol istersin hiç tınlamaz. En soldan giderm yol isteyene paşa paşa veririm hemde hiç arkamdan selektör atmadan. Çünkü arabadaki aynaları kullanmayı bilirim.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

47 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:


Valla ben sol şeritten giderim. Hız sınırı 120km. Amcam 90 la en sol ikinci şeritte gider. Sağında daha 2 şerit varken hemde. Yol istersin hiç tınlamaz. En soldan giderm yol isteyene paşa paşa veririm hemde hiç arkamdan selektör atmadan. Çünkü arabadaki aynaları kullanmayı bilirim.

Aynen bende öyle baktım arkamdan geliyor hızlı hiç daha selektör yemeden kayarım saga gecsin, sonra yerime..

 

Arkadaşlar belirtmiş dogru şekilde zaten. solu işgal etmemek lazım, adam hızlı gidiyorsa ver yol. Ha dediği gibi önümde 5 kişi var dip dipe giderken selektör atılmasıda saçma beni geçse önmümdekine takılıcan..

 

herşeyin başı biraz anlayışlı olmak 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.