Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Ford Focus Mk4 Çıkış Tarihi Malzeme Bilgisi ve Motorları

Önerilen Mesajlar

Amerika Ford amca dedi ki;

''2018 yılında Focus ve C-max'i Usa'da üretmeyeceğim'' Bu demek oluyor ki yeni model 2018 de geliyor; usa için üretimin Meksika'da olacağı tahmin ediliyor.

Not: Malum makyajlı focus Avrupa'da daha erken sunuldu, en iyimser 2017 ikinci yarısı diyelim.

 

Diğer bilgiler geldikçe, yeni mesajlarda iletilmektedir :) 

Şuan en güncel bilgi: https://www.focusclubtr.com/topic/13422-ford-focus-mk4-çıkış-tarihi-malzeme-bilgisi-ve-motorları/?do=findComment&comment=463592

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yukardaki mesajı hatırlatarak ek yapalım...

 

Andrew Fraser amcamız 3-4 yıl önce ne demişti? 2020 emisyonlarını karşılamak için araçları 200 kg kadar hafifletmemiz gerekiyor.

Ford'n hedefi tüm ürün gamında ortalama 95 gramın (co2) altında kalmak. :)   

 

Ford koltukları nasıl hafifletiyor?

 

Screen Shot 2016-01-12 at 00.00.42.png

 

car_photo_506050.jpg

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

gövdede "bor" ve "alü-magnezyum" alaşımlı parça sayısı/yüzdesi de artıyor.

(bkn.artan imalat maliyeti / artan ömür - gövdede hafifleme - daha az atık - daha dertli tamir) 

On 21.08.2015 at 20:52, Yakup Çağatay said:

en iyimser 2017 ikinci yarısı diyelim.

 

2017 sonunda görürüz Yakup ... 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 dakika önce, Kaan Yagizer said:

gövdede "bor" ve "alü-magnezyum" alaşımlı parça sayısı/yüzdesi de artıyor.

(bkn.artan imalat maliyeti / artan ömür - gövdede hafifleme - daha az atık - daha dertli tamir) 

Yani gelecek zamlara şimdiden gerekçe bulma maharetine diyecek yok...

Bizd de umutlar giderek tükeniyor.

Neyse RS'in düşük emisyon kaygısı pek yok şimdilik (teselli iç geçirmesi)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Cem Boneval said:

Yani gelecek zamlara şimdiden gerekçe bulma maharetine diyecek yok...

 

... çok yaşa e mi? :) 

Yazarken aklıma gelmemişti ... gövdede alaşım oranını arttırmanın bin tane sebebini listelerdim ama "ek kazanç sağlama" aklıma gelmemişti.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mert Yürüyen o da var ama araştırırsan kendin de göreceksin ki başta alüminyum / magnezyum gelmek üzere -alaşım- gövde parçaları ile çalışmak dertli, onun ötesinde özel eğitim + özel ekipman gerekiyor. Normal (çelik veya hafifletilmiş ya da sertleştirilmiş çelik) kaporta parçalarında kullanılan düzeltme / kaynak vs. ekipmanları ile alaşım panelleri tamir edemiyorsun. 

...övünmek gibi olmasın, bende o ekipman var ama neresinden bakarsan bak -kalın- para ödenmesi gerekiyor (onu kullanacak ustanın maliyeti mi? o tamamen ayrı ...) ...diyeceksin ki peki o zaman ne olacak? nasıl halledilecek?

 

- bu çamurluk var ya ... o tamir edilmez.

- nedenkine? hafifçe çökmüş işte...

- bak çöküş yerinin uç kısmında katlanma var..

- ee?

- alaşım bu, düzeltirsem uzama yapar...

- ... o ne demek? 

- yani düzeltirsem o çamurluk yerine sığmaz ... 

- ee? napicaz?

- değiştirircez mecburen

- hadi be?

- valla ...

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mert Yürüyen o da var ama araştırırsan kendin de göreceksin ki başta alüminyum / magnezyum gelmek üzere -alaşım- gövde parçaları ile çalışmak dertli, onun ötesinde özel eğitim + özel ekipman gerekiyor. Normal (çelik veya hafifletilmiş ya da sertleştirilmiş çelik) kaporta parçalarında kullanılan düzeltme / kaynak vs. ekipmanları ile alaşım panelleri tamir edemiyorsun. 

...övünmek gibi olmasın, bende o ekipman var ama neresinden bakarsan bak -kalın- para ödenmesi gerekiyor (onu kullanacak ustanın maliyeti mi? o tamamen ayrı ...) ...diyeceksin ki peki o zaman ne olacak? nasıl halledilecek?

 

- bu çamurluk var ya ... o tamir edilmez.

- nedenkine? hafifçe çökmüş işte...

- bak çöküş yerinin uç kısmında katlanma var..

- ee?

- alaşım bu, düzeltirsem uzama yapar...

- ... o ne demek? 

- yani düzeltirsem o çamurluk yerine sığmaz ... 

- ee? napicaz?

- değiştirircez mecburen

- hadi be?

- valla ...

Daha çok öpeceksiniz bizleri demekki :D

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
4 dakika önce, Yahya Akman said:

Daha çok öpeceksiniz bizleri demekki :D

 

...öyle de denebilir tabi :)

 

Adamın elinde ekipman / etkin personel yoksa alaşım gövde paneli üzerinde istese de çalışamaz ... yangın yönetmeliği, alınması gereken ek tedbirler (toz kontrolü / ek havalandırma vs.) konusunu açmıyorum bile.  

 

... malzeme alev alınca öyle kolayca sönmüyor / söndürülmüyor

 

 

 

özel yangın söndürücü lazım, alü-magn yangınına su sıkarsan "patlar" ... sonuçta alaşım gövde paneli tamiri -sıkıntılı- diyorsam var bir sebebi :) 

 

 

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir adım daha atalım bu konuda. Biliyorsunuz ki Ford daha önce benzinli motorları daha verimli olması adına çalışmalar yaptığını söylüyordu.

EK: Silindir Kapama Araştıma Başlığı

 

Peki ya Ford, Detroit fuarında ne dedi?

 

Özet: Karbon fiber motor (parçaları),silindir kapama ve elektrik destekli turbo benzinli motorlar. (2020'ye kadar)

 

Ödüllü 3 silindirli Ecoboost için;

Karter ve yağ deposu gibi yerlerde kullandıkları enjeksiyonla kalıplanmış karbon fiber parçalar ile 13kg hafifletmişler. (%15.5 hafiflik)

Silindir kafası 7.7 kg'dan 6.5 kg'a düşürülmüş (%15 hafiflik)

Motor blokları 23.5 kg'dan 14 kg'a düşürülmüş. (%40 hafiflik)

Bunlarla birlikte yakıt ve emisyon %4,5 düşermiş.

 

Bunları üretime girmesini engelleyen tek şey şuan parça fiyatları.Ama fiyatlar düşüş içindeymiş ne zaman fizibil olursa o vakit üretime geçeceklermiş. 

 

Yukarda verdiğim başlıkta söz edilen silindir kapama teknolojine ek birde turboya elektrik desteği eklenecekmiş.

Bunlarla birlikte ise tüketim ve emisyon %6 ila %4 arasında düşecekmiş.

 

Reklamları izlediniz :D 3-4 yıl sonra görüşmek üzere

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gelecek yıl yeni motorların üretimi başlayacak, kesin bilgidir. Bunun anlamı 2017 son çeyrek veya 2018 ilk yarısı gibi ürünler gelir.

 

Bu sayfanın en başında yazan bilgiyi perçinlemiştir.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford, EcoBlue ismini almış. EcoBoost'a kardeş geliyor belli.Acaba dizel için marka çabası mı?

 

https://tmdb.eu/trademark/014949531/eu

http://trademark.markify.com/trademarks/ctm/ford+ecoblue/014949531

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Ford, EcoBlue ismini almış. EcoBoost'a kardeş geliyor belli.Acaba dizel için marka çabası mı?

 

https://tmdb.eu/trademark/014949531/eu

http://trademark.markify.com/trademarks/ctm/ford+ecoblue/014949531

Adblue ile çalışma sistemi ile gelebilir diye bu ismi aldığını düşünüyorum

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
On 4 Apr 2016 at 00:42, Yakup Çağatay said:

Ford, EcoBlue ismini almış. EcoBoost'a kardeş geliyor belli.Acaba dizel için marka çabası mı?

 

https://tmdb.eu/trademark/014949531/eu

http://trademark.markify.com/trademarks/ctm/ford+ecoblue/014949531

 

Demiştik! :D 

 

http://www.focusclubtr.com/topic/12005-tamamen-yeni-motor-tanıtıldı-20-dizel-ecoblue/#comment-359872

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Semih O.
      Satılacak Ürün Hakkında
      Marka ve Model: Focus Mk3 MCA Kol Dayama  Model Yılı: 2015 Donanım: Style Garanti: Yok
      Diğer Detayları:
      Kol dayama kendi aracımdan çıkmadır, Titanium olanla değiştirdiğim için satıyorum. 2014-2015 MCA Focuslara uyar. Kozmetik olarak kusursuza yakındır. Montaj konusunda gereken yardımı yaparım. Zamanı denk getirebilirsek Eskişehir, İstanbul, Bursa, Yalova, Ankara'da montajını da yapabilirim.
       
      Satış Hakkında
      Satış Yöntemi: Nakit İstenilen Karşılık: 650
      İletişim Bilgileri
      İsim Soyisim: Semih Oluklulu Yaşadığı Şehir: Eskişehir İletişim Kanalları: Forumdan mesaj yoluyla ulaşabilirsiniz.
      Ürüne Ait Resimler

       
    • Yazan: Ahmet Polatkan
      Aradım 2015 model dizel 1.5.Sabah araci çalıştırmadan yağ kontrol için motor kaputunu açtığımda sol kisimdan duyulan ince bir ses geliyordu.Bilmedigim için sormak istedimAcaba bu ses nedir ve normalmidir.simdiden teşekkürler
    • Yazan: Uğur Kat
      Merhaba 2016 model 30000 km de manuel hb focusum var ancak eşimin otomatik istemesi sebebiyle focusu satıp üstüne 5-10 koyup sıfır fiesta alalım diyoruz ancak çok arada kaldık ya pişman olursak diye malum fiesta ufak araba c segmentten b ye düşmek ne kadar mantiklimantıklı


    • Yazan: Ahmet B.
      Merhabalar,mk2.5 hb kasa focus aracımın iç aydınlatmaları led ampuller ile değiştirdim,bagaj içine de led uygulaması yaptım sizlerle paylaşmak istedim. Iyi seyirler.
       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.