Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Kullanım Tüyoları..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

yaşadığım yer küçük bir ilçe olduğu için şehir içi hiç kullanmıyorum. riskli hızlara ulaşamıyorum zaten ve varacağım en uzak yere 10 dakikada ulaşıyorum. bunun dışında emniyet kemerim hep takılıdır. gene de uyarınız için teşekkürler.

elbette sizin tercihiniz ama, riskli hızlara ulaşan başkaları olabilir. malum trafik çok yönlü ve çok taraflı bir olgu... valla 100 mt de gidecek olsam takıyorum.. ama dediğim gibi sizin tercihiniz. bir forumdaş olarak ben üzerime düşen uyarıyı yapayım da :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Yeni semitronic (yarı otomatik) tip kavramalı DSG, PowerShift, MultiMode, MCP v.s. otomatik şanzımanları bilmiyorum ancak klasik otomatik ve CVT tipindeki şanzımanlarda uzun süreli bekleyişlerde vites pozisyonunun "N" ye alınması tavsiye edilir ki semitroniclerde de durumun farklı olduğunu sanmıyorum. Zira D de beklerken klasik otomatik yada CVT lerde şanzıman ve motor N ye göre yük altındadır. Özellikle şanzıman yağının ısınması N de beklerkine göre daha hızlı olur. Özellikle sıcak havalarda şanzıman yağının fazla ısınması (yağın spesifikasyonları gereği) pek istenilen bir durum değildir.

Bu durumda soru şu oluyor, uzun süreli bekleyişlerde kastedilen uzun süre ne kadar? Bunun için farklı yerlerde 2-3-5 dakika gibi farklı bilgilere rastladığımı hatırlıyorum. Ancak normal süreli bir trafik ışığında bekliyorsam bende elimi vites koluna atmam ancak trafik kilitlenmişse yahut başka bir sebepten ötürü yaklaşık 2-3 dakikadan fazla duracağıma kanaat getirmişsem pozisyonu "N" ye alırım... Sağlıklı olanında bu olduğunu düşünüyorum... "P" ye almanında aracı park etmediğimiz sürece gereksiz olduğunu düşünüyorum zira şanzımandaki park kilidi gereksiz yere devreye girip çıkıyor...

Araç hareket halinde iken otomatik vitesi "N" pozisyonuna almak zaten gereksiz ve bir çok açıdan riskli bir hareket...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

TDCI olan aracım, kalkış esnasında ekstradan gaza basmama gerek kalmadan birinci vitese taktıktan sonra ayağımı debriyajdan yavaşça çekiyorum ve herhangi bir şekilde silkelenme yapmadan rahatça kalkış yapabiliyor. :) Denedim, bu özellik çok dik olmamak kaydıyla yokuşlarda bile işe yarıyor. :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende yapacağını tahmin ediyordum. Giderken de 1 ve 2. viteste gaz vermeden aracı bırak rolanti devri ile stop itmeden yürüyebiliyor. (düzde) Ama pek iyi bir şey olmadığını duymuştum. (neden bilmiyorum.kurumlama?)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Amacınız ne onu yapmaktaki?

Faydalı birşey değil. Debriyajda ayağınızı ne kadar kısa süre tutarsanız debriyaj balatanızın ömrünü o kadar uzatırsınız. Zira debriyaj balatası kavrama esnasında yıpranmaya başlar. Kavrama tamamlandıktan sonra yok denecek kadar azdır. Gaza basmamak için debriyaj balatanızı boş yere ısıtıyorsunuz. Korkmayın basın gaza...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aklıma bir tüyo geldi. esp sayesinde buzlu dar bir sokakta kendi etrafınızda dönebiliyorsunuz, yani ileri geri yapıp durmanıza gerek kalmıyor. dışardaki teker sürekli dönerken araç içerdeki tekeri kilitliyor. geçenlerde başıma geldi 180 derece dönmem gereken bir yerde ileri geri yapmadan dönmek baya eğlenceli idi.

ilk defa duydum nasıl olduğunu daha detaylı anlatabilirmisiniz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce verilmişti,global açma kapama devreye alma,fakat kendi başıma gelip bayağa uğraşmak ve uğraştırmak zorunda kalınca(Yakup ve Bora abi) tekrardan yazıp zorlananlara bi nebze faydam olsun istiyorum,

1-Bütün camlar,kapılar ve sunroof kapalı.(sadece kodlama yapılacak cam açık) ve kontak yarım yani ışıklar yanan vaziyette işleme başlıyoruz.

2-Camı sonuna kadar kapatıp bi süre bekliyoruz

3-Elimizi birakıyor ve akabinde tekrar yukarı yönlendirmeye basıyor ve 1 sn daha bekleyip

4-Camı tekrar açmaya başlıyor ve elimizi çekmeden bi süre bekliyoruz

5-Elimizi bırakıyor ve tekrar kaldırmaya başlıyor ve kapandıktan sonra bi süre daha elimizi çekmiyoruz ve programlama tamamlanmış oluyor.

Bu işlem her akü bağlantıları söküldüğünde programlama için gereklidir(isteğe bağlı)

Yazdıklarım kullanım kitapçığında yazandan farklı değildir sadece dikkatli okumak gerekiyor fazla uğraşmamak için :nazar:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Arkadaşlar,focus 3 lerde kontak kapatıldıktan sonra 10 saniye süreyle cam ve sunroof açma kapama düğmeleri çalışıyor,yani motoru kontaktan kapatır kapatmaz camları kaatmadıysanız arabadan inmeden camları yine de kapatmanız mümkün....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar,focus 3 lerde kontak kapatıldıktan sonra 10 saniye süreyle cam ve sunroof açma kapama düğmeleri çalışıyor,yani motoru kontaktan kapatır kapatmaz camları kaatmadıysanız arabadan inmeden camları yine de kapatmanız mümkün....

Kapıyı açmamak gerekiyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus 3 lerde araç elektrik donanımı park halindeyken en fazla 15 dakika açık kalır,sonra kendiliğinden kapatılır..Siz hala radyo dinleyeceğim diyorsanız 1 saattlik periyodlarda çalıştırırsınız sonra yeniden kapanır...

ben burada bişey sormak istiyorum hani 1 saatlik periyodlardan aracı nasıl değiştirebiliriz periyodunu aracın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.