Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Kullanım Tüyoları..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

Isı sensörü değil temel neden. Yapı komple farklı.. Bakacaz bakalım o işe de...

Isı sensörü takılabilir belki ama bayağı karışık bir işe benziyor.Yaparsan da sadece sen yaparsın bu işi...Bu arada benim klimada otomatik moddan mono moda alıp klimayı tek tuşla iki taraftanda aynı sıvcaklığa ayarlama haline getirince focus 2,5 larda ekranda Mono yazardı bunda yazmıyor....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yok abicim alakası yok, otomatik şanzıman 3'teyken frene basarsan devir düşünce 2 sonra 1 yapar ve frene basmaya devam edersen de durur.

Ben kullandığım hiçbir otomatik araçta normal trafikte seyir halinde iken N konumunu kullanmadım.

Kullanılmasının önerildiğini de ne duydum ne okudum.

Ya pardon klima muhabbetinin arasına dalıyoruz böyle, ama...

Tam otomatiklerde durunca boşa almadığı için şanzımanda ısınma maydana gelme ihtimali olduğunu ben okumuştum da bana hala pek mümkün gelmemekte. Bence bu klasik ne olur ne olmaz diye koydukları bir uyarı olabilir. Sallamam gerekirse frenin basıncını aldığı sanırsam hidrolik olan pompayla ve EBD(Electronic brakeforce distribution) sistemi ile ilgili olabilir gibi.

Mertcan Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem Bey teşekkürler. kırmızı ışıkta beklerken, aracı N konumuna almak bana da mantıksız geliyordu, en fazla 60 saniye, ortasında yetişirsen 30 saniye frende bekliyorsunuz.. koskoca ford bu konu hakkında mutlaka gerekeni yapmıştır... boşa almak gereksiz bence de.. peki boşa almak gereksiz de, aracı boşa almak nerede gerekli olabilir ki:)).. benzin bitip, arabayı yiterken olabilir mesela:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus 3 lerde aracınız tamamen stop etmiş durumdayken silecekleriniz manuel oynamaya izin verir ve yumuşakça aşağı ve yukarı oynatılabilir..Ancak aracınız çalışırken silecekleri kaldırıp silecek kollarını aşağı yukarı çevirmenize izin vermez...

Focus 3 lerde araç elektrik donanımı park halindeyken en fazla 15 dakika açık kalır,sonra kendiliğinden kapatılır..Siz hala radyo dinleyeceğim diyorsanız 1 saattlik periyodlarda çalıştırırsınız sonra yeniden kapanır...

Focus 3 lerde yan dikiz aynaları direksiyonu çevirdiğiniz tarafa 5 derecelik açıda açılır,kör nokta engellemesi için....

Focus 3 lerde bagaj kapağı kendiliğinden açılır...

Klimanız digital olmasa bile tam otomatiktir,yani içerdeki ısıya göre şiddeti artar veya azalır...

Herhangi bir nedenle kapı açma düğmesine basarsanız ama kapılardan birini hiç açmazssanız 40 saniye sonra kapılar otomatikman kilitlenir...

Bütün bu özelliklerden birisini çözemedim klima olayını açıklarsanız çok sevinirim:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bütün bu özelliklerden birisini çözemedim klima olayını açıklarsanız çok sevinirim:)

Dijital klimalı Focus'larda içerinin ısısını ölçen bir sensör var, aracın içi yeterince ısındığında klima otomatik olarak hızını veya ısısınız azaltıyor. Ben öyle anladım yanlışsam düzeltirler zaten

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bütün bu özelliklerden birisini çözemedim klima olayını açıklarsanız çok sevinirim:)

Yanlış yazılmış bilgi,düzeltildi..Ben digital olmayan klimalarda da ısı sensörü var sanıyordum yokmuş meğerse..Digital klimalarda aracınızın motoru yeterli ısıya gelmeden ısıtma başlamaz,ısıtma başladıktan sonra ise aracınızın içini kaç derecede ısıtmak isterseniz o ısıyı sağlayıncaya kadar fan hızı yükselir,o ısıya gelince fan hızı kendiliğinden düşmeye başlar,arabanın içi soğudukça fan yeniden hızlanır aracın içini o deeceye kadar ısıtmak için..Aynı şekilde soğutmada da böyledir..Tam otomatik digital klima farkı burdan geliyor..Ayrıca iklim kontrollüdür,kışın dışarıdaki ısının altında çalıştıramzsınız klimayı,yazında dışarıdaki ısının üzerinde fanı çalıştıramazssınız..İklim kontrollü demektir bu....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dün bora beyden öğrenmiştik buraya tekrar yazmak istedim. bu sabah denedim oldu. dün akşam aracı kapatırken aynaları içerden manuel katladım. sabah aracı açtığımda aynalar açılmadı. camlar çözüldükten, ayna ısındıktan sonra içerden gene manuel olarak aynaları dışa katladım. özellikle soğuk memlekette olan arkadaşlar için güzel bir önlem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

aklıma bir tüyo geldi. esp sayesinde buzlu dar bir sokakta kendi etrafınızda dönebiliyorsunuz, yani ileri geri yapıp durmanıza gerek kalmıyor. dışardaki teker sürekli dönerken araç içerdeki tekeri kilitliyor. geçenlerde başıma geldi 180 derece dönmem gereken bir yerde ileri geri yapmadan dönmek baya eğlenceli idi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

uzun zamandır buraya yazan olmamış. bişey keşfeden yok mu? mesela emniyet kemer ikazı öncekilerdeki gibi nasıl iptal edilebilir? 9 kez takıp çıkardım bişey olmadı.

keşke 9 kez takıp çıkartana kadar 1 kez takıp emniyetli şekilde gitseydiniz :(

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Emniyet kemeri konusunda geçenlerde bir trafik polisi ile ayaküstü muhabbetinde "emniyet kemeri takma oranındaki değişikliği söyler misin" dedim, polis memuru arkadaş muazzam bir artış var. İnsanlar emniyet kemerinin ceza yazmak için bahane olmadığını, hayat kurtaran bir donanım olduğunun farkına varıyorlar artık. Ancak takmayanlarda oldukça fazla, tabi alışkanlıkları değiştirmek oldukça zor, ama imkansız değil, bu millet te bir gün sürekli emniyet kemeri takmayı alışkanlık haline getirecek diyordu.

Yusuf bey, umarım sizde alışkanlık haline getirenlerden olursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kapıların otomatik Kilitlenmesi

Araca binilip kapılar kapatılır, Kontak anahtarı tüm kontrol ışıkları yanana kadar çevrilir, motor çalıştırılmaz!, Kapı kilit düğmesinden üç defa üst üste kilitleme uygulanır, kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç.. Kontak anahtarı çevrilerek kapatma konumuna getirilir. Kilitten aynı işlem tekrarlanır: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Kontak anahtarı tekrar ışıkların yandığı konuma getirilir, kısa bir düdük sesi duyulur (bunu duymazsanız olmayacak demektir), Kilitten aynı işlem tekrar edilir: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Uzun bir düdük sesi duyulur, programlama tamamlanmıştır. Başarılı olmuşsa yaklaşık 10 km/saat hızda kapılar otomatik kilitlenecektir, içeriden manuel olarak açılırsa, söz gelimi yolcu indirme-bindirme, yeniden hareketinizde otomatik kilitleme olmayacaktır.

Camların otomatik kapanması ve açılması

Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutun açık camlar kapanacaktır. Buna global kapama adı verilmektedir. Aynı işlemi, kilidi açtıktan sonra da yapabilirsiniz. Kilidi açtıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutun. 4 camın tümü açılacaktır. Buda global açmadır. Ancak kapama tüm ghia'larda olmasına rağmen açma işlemi makyaj öncesi focuslarda bulunmamaktadır.

Tek Dokunuşta 3 kez otomatik sinyal

Sinyal kolunu sola dönecekmiş gibi çekin ama kilitlemeyin yani sinyal yanma seviyesine kadar çekin ve bırakın, Otomatik olarak 3 kez sinyal verecektir. Bu özellik Makyaj sonrası ghialarda bulunmaktadır.

Cam hafıza programlama

Her hangi bir sebeple camlarınız saçmalarsa tek dokunuşta inmesinde veya çıkmasında sorun yaşarsanız, camları yeniden programlayın.. Ayrıca herhangi bir sebeple akünün sökülmesi de bu hafızaların bozulmasına sebep olur.

Yeniden programlamak için: Araç çalışır iken, açma veya kapama yönüne basın ve cam kapandıktan sonra 5 saniye kadar daha basmaya devam edin.. Bu sayede cam programlanmış olacaktır. Bu işlemi her cam için uygulayın.

Teyp şifresi girme

Kutup başının veya teybin sökülmesi neticesinde teybiniz yeniden şifre girilmesini isteyecektir. Şifrenizi biliyorsanız bunu siz girebilirsiniz Girmeniz gereken 4 rakamlı bir koddur. Teybinizi açın, 1 rakamı girmek 1 tuşunu 2 rakamı girmek için 2. tuşu diğer rakamlar için 3 ve 4 numaralı tuşları kullanacaksınız. örnek; ilk girmeniz gereken şifre 7 ise 1 nolu tuşa 7 kez basıp ekranda 7 rakamını görüp 2. rakama geçeceksiniz. 4 rakamı da girdikten sonra 5 tuşuna basar işlemi onaylarsınız.

Sadece sürücü kapısının kilidinin açılması

Uzaktan kumandanın kilitleme ve açma butonlarına 5 saniye boyunca aynı anda basılı tutun, arabanın sinyalleri yanacaktır bu işlem sonucunda aktif hale gelen özelliğe göre; Açma düğmesine bir kez basarsanız sadece sürücü kapısının kilidi açılacak,iki kere basarsanız tüm kapılarınki açılacaktır.

Gauge ( Gage ) Menü

Kontak 0 konumunda iken günlük kilometre sıfırlama düğmesine basılı tutarak kontağı açtığımızda veya motoru çalıştırdığımızda göstergedeki lcd ekranda bazı verilere ulaşırız. Bu konu ile ilgili doküman ektedir. İndirmek için burayı tıklayın

Yukarda saydığım tüm özelliklerin çalışması aracınızın donanımı ile bağlantılıdır. Aracınızda bu özellikler varsa bunları kullanabilirsiniz..

-alıntıdır-

Benim araba 2012 titx focus, bunların hepsini denedim, sadece kumandaya basılı tutunca cam acıp kapama olayı çalışıyor,, araç hareket edince kapı kilitleme, tek basınca şoför kapısı çift basınca diğer kapılar açılıyor felan kısımları bende çalışmadı maalesef.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim araba 2012 titx focus, bunların hepsini denedim, sadece kumandaya basılı tutunca cam acıp kapama olayı çalışıyor,, araç hareket edince kapı kilitleme, tek basınca şoför kapısı çift basınca diğer kapılar açılıyor felan kısımları bende çalışmadı maalesef.

Uyarınız için teşekkür ederim. Bu konuyu araştıracağım :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

keşke 9 kez takıp çıkartana kadar 1 kez takıp emniyetli şekilde gitseydiniz :)

yaşadığım yer küçük bir ilçe olduğu için şehir içi hiç kullanmıyorum. riskli hızlara ulaşamıyorum zaten ve varacağım en uzak yere 10 dakikada ulaşıyorum. bunun dışında emniyet kemerim hep takılıdır. gene de uyarınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.