Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

VW'in başı kötü belada...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

Piston konusunda bir şey okumadım/duymadım ... 

Benim bildiğim şu ...

Araç test edilirken (diyeceksiniz ki nasıl anlıyor? ... onu aşağıda yazayım, konu bütünlüğü bozulmasın) motor işletim sistemi Emisyon'u kabul edilebilir seviyelere ve hatta -mükemmel- noktaya çekmek için hileli yazılımı devreye sokuyor. Test bittiğinde de -gerçek- değerlere geri dönüyor.

...bildiğiniz "cheat" işte.

Gelelim test konusuna ...

Araç test edildiğini nasıl anlıyor? Test sekansı belli ... araç sabit hızda ilerlerken direksiyon sistemine hiç müdahale edilmediğinde yani bağlanıp roller üzerinde gazlandığını anladığında "cheat" moduna geçiyor. Kilit nokta -direksiyon- yani  :)  daha doğrusu hiç sağ-sol yapılmayan direksiyon. 

http://shiftdelete.net/volkswagen-10-gunluk-programi-baslatiyor-64338

http://forum.donanimhaber.com/m_110585431/tm.htm

gibi 3-4 sitede karşılaştım bu yazıyla,ondan bir sorayım dedim abi sen daha net biliyorsundur konuyu diyerekten

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğuş'luk yada TUV'lük bir durum yok ki burada... bizimkiler zurnanın son deliği, müşteri ile temas noktası sadece. 

Önce üretim hattındaki ve sonrasındaki kısım halledilsin sonra gerekli direktifler TR'ye verilir muhtemelen.

Napsın şimdi doğuş "getirin ulen arabaları eksozunuza tıpa takacam mı" desin :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mueller'in verdiği demeçten (WSJ) alınmış ama amacını aşan şekilde çevrilmiş bir yazı bence. CEO o röportajda piston falan da demiyor ... sanırım yazılarda bolca adı geçen "device" piston olarak algılanmış. 

...öyle kapak indir, piston değiştir ... motor topla gibi bir şey yok yani. 

Napsın şimdi doğuş "getirin ulen arabaları eksozunuza tıpa takacam mı" desin :kıhkıh:

işte bozuk saatin bile günde en az iki kere doğruyu gösterdiği teoriminin ispatı.  (bkn. Mert doğru konuştu) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mueller'in verdiği demeçten (WSJ) alınmış ama amacını aşan şekilde çevrilmiş bir yazı bence. CEO o röportajda piston falan da demiyor ... sanırım yazılarda bolca adı geçen "device" piston olarak algılanmış. 

...öyle kapak indir, piston değiştir ... motor topla gibi bir şey yok yani. 

 

"Piston aşağı" muhabbeti vardı hani bir ara, Müller'i de öyle anlamışlar sanırım  :kıhkıh:  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arabaları çağırıp yazılımı değiştirince ne olacak? 

An İtibarı ile : E5 motor çok temiz taklidi yapıyordu "C Class"

Yazılım değişince : E5 motor "G Class" olacak. 

... sonuç ne? (Audi A4 için hesaplama yapmıştım... ) kullanıcı yılda 20Sterlin yerine 170Sterlin ödeyecek ... ayrıca (2011 yılından hesapladım) 633sterlinlik bir emisyon vergisi farkı ve faizi ile karşılaşacak.  Bu günkü kurdan çevirirsek (4,60) 2,900TL'yi banka yolu ile havale edince benim bildiğim İngiliz tüketicisi soluğu en yakın Avukatta alır ve o parayı misli ile VAG'dan talep eder.

Şimdi bu senaryoyu 11 milyon ile çarpın ... 

Tax%20Class.png

 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

An İtibarı ile : E5 motor çok temiz taklidi yapıyordu "C Class"

Yazılım değişince : E5 motor "G Class" olacak. 

... sonuç ne? (Audi A4 için hesaplama yapmıştım... ) kullanıcı yılda 20Sterlin yerine 170Sterlin ödeyecek ... ayrıca (2011 yılından hesapladım) 633sterlinlik bir emisyon vergisi farkı ve faizi ile karşılaşacak.  Bu günkü kurdan çevirirsek (4,60) 2,900TL'yi banka yolu ile havale edince benim bildiğim İngiliz tüketicisi soluğu en yakın Avukatta alır ve o parayı misli ile VAG'dan talep eder.

Şimdi bu senaryoyu 11 milyon ile çarpın ... 

 

Böyle işin içinden çıkılmaz. Hükümetler bu parayı vatandaştan değil toptan VWden alır VWnin cezası bunun için işte. Yani kullanıcıya bu şekilde bir geçmişe dönük vergi farkı çıkmaz. Ama bundan sonrası için ne olacak. Vatandaş bundan sonra yılda 20 yerine 170 verecekse işte bunları VWden isteyebilir. Arabanın böyle olduğunu bilseydim almazdım geri alın diyen de çıkabilir.

Teorik olarak bizde bir sorun olamaz. Bizde emisyona göre vergi yok. Bizde vergi hacme göre ve araçların vergiye esas hacmi ile ilgili bir hata/değişiklik yok... Ben bu aracı emisyonu düşük diye aldım şimdi tazminat istiyorum diyene kanacak bir hakim varsa aklını seveyim..  

TC devletini yönetenler Kyotoya imza atıp emisyona göre vergilendirmeye geçmemenin cezasını çekiyor şimdi. Eğer bunu yapmış olsalardı şimdi  VWden epey bir ceza alabilirlerdi. .

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

euro 5 in geçerli olduğu pazara kaydırır arabaları, 3 ay sıra bekleneceğine hemen alır vatandaş.. oh be aldım der.... daha çok satar belkide..

 

Söz konusu "pazar" Türkiye ise o işi yapmak için 31 Aralık'a kadar zamanları kaldı  :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Piyasadaki araçlar için 2017 başına kadar zaman var diye okumuştum. 2016, piyasaya yeni girecek ithal araçlar içinmiş..

Kanun net, E5 Emisyon seviyesindeki araçlar 1 Ocak 2016'da "sıfır olarak" tescil edilemeyecek. Elimizdeki E5 araçları yıl sonuna kadar satıp bitireceğiz, bitmez ise de ÖTV yatırıp kendimize ya da RAC şirketlerine / şirketlerimize satacağız. E5 araçlar 2016 yılında sadece kullanılmış / ikinci el olarak el değiştirebilecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kanun net, E5 Emisyon seviyesindeki araçlar 1 Ocak 2016'da "sıfır olarak" tescil edilemeyecek. Elimizdeki E5 araçları yıl sonuna kadar satıp bitireceğiz, bitmez ise de ÖTV yatırıp kendimize ya da RAC şirketlerine / şirketlerimize satacağız. E5 araçlar 2016 yılında sadece kullanılmış / ikinci el olarak el değiştirebilecek.

oooo fiyatlar düşer mi ? --- bknz. mezarcıyım mezarcı---

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.