Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

VW'in başı kötü belada...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

Suç bilerek ve isteyerek,hatta reklam yapılarak ve hatta bayiye giden müşteriyi sallamayarak işlenmiştir,umarım bizim isimlerinin önüne hırsız sıfatı yerleşenlere sahip çıktığımız gibi gelişmiş ülkelerde VW e sahip çıkmazlar,ki VW bu nefreti haketti :)

(bkz.Kral çıplak)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi VW'ye yönelik "overrated" ve "overpriced" yakıştırmaları, yani haddinden fazla beğeniliyor ve olması gerekenden pahalı değerlendirmeleri bence yavaş yavaş bu kirz için de geçerli olmaya başladı.
Bu VW'nin sonu olmayacak, kuşkusuz sıkıntılı bir süreçten geçecekler ama mutlaka günah keçilerini bulup uygun cezalandırmayı yapıp, değişik mercilerin gönlünü alıp yola devam edecekler. Şu anda sürecin tabloid ve magazinsel boyutunu yaşıyoruz. 

Daha önce okuduğum bir yazı aklıma geldi krizi duyunca, dün bulamamıştım şimdi buldum, paylaşayım:
http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/news/uk_news/Environment/article1560165.ece 

Deniliyor ki Euro 6 dahi aldatmaca. Nedeni de araçların ölçüm düzeneğinde gerçek hayatta ürettiğinden çok daha az NOx üretiyor olması. Sunday Times Mazda 6, BMW X3 ve Vauxhall Zafira'da günlük kullanım koşullarında yaptığı ölçümlerde izin verilen değerin 9,5-12,8 katı yüksek değerlere ulaşmış.

Almanya Baden-Würtemberg Çevre Kurulu da benzer ölçümler yaparak Pasat CC, Mazda 6 ve BMW 320d'de izin verilen değerlerin şehir içinde 9 dışında 8 katına ulaşıldığını göstermiş.

Şu anda Avrupa çapında ölçüm metodolojisinin değişimesi gerekliliğinden tutun da dizel motorların yasaklanmasına kadar bir dizi önlem ciddi anlamda tartışılıyor. Şimdilik sadece tartışılıyor çünkü hem yerine konulabilecek verimli alternatifler yok henüz hem de küresel sermayenin gücünün aşılması pek kolay değil.

Diyeceğim o ki, VW ne ilk ne tek, sadece deşifre oldu.

Ayrıca ben de  Ford'dan şikayetçiyim, motorları için verdikleri güç değerleri ile performans verileri örtüşmüyor. Motora çok beygir yüklemiş gibi gösteriyorlar ama beygirler pek bir çelimsiz oluyor. E sonuçta bana her gün bayram...

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dizel motorların yasaklanmasına kadar bir dizi önlem ciddi anlamda tartışılıyor. Şimdilik sadece tartışılıyor çünkü hem yerine konulabilecek verimli alternatifler yok henüz hem de küresel sermayenin gücünün aşılması pek kolay değil.

O konuda konsensüs (türkçesi aklıma gelmedi ... ortak fikirde anlaşma denebilir mi?) sağlandı gibi üstad.

Sıfır emisyon (elektrikli) araçlar pratik değil, akülerin geri dönüşümü inanılmaz zor + pahalı, lityum'un çok "kirli" olması da cabası.

Ortak akıl yakın geleceği Hybrid yani benzinli güç üreteci (jeneratör) ve elektrik tahrikli çekiş sistemleri + tavanda güneş hücreleri (araç içi sistemlerine enerji sağşamak için) diye tarif ediyor.  Yakıt sağlayıcılar, yani enerji tekelleri de artık buna karşı değil ... çoğu kaya gazı olmak üzere alternatif kanallara geçti bile. Hala bir NPG lobisi var ama onların sesi çok cılız çıkıyor.

Görünen o ki önümüzdeki on yılda içten yanmalı motorlar giderek -demode- çizgisine kayacak ve hemen herkes Hybrid'e yönelecek.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi demiş. Bende bahsetmeyi düşünüyordum. Birileri euro 5-6 diye bir terane uydurmuş, pratikte mümkün değil. 10 olunca bu arabalar ne yakıp yürüyecek, içten yanacaksa yakacaktır belli bir bg üretecekse. Yeni bir verimli motor teknolojisi bulunamıyorsa. Hybrid yada tam elektrik ten bahsermiyorum. Kombi gibi. 10 derecelik evi 20 dereceye çıkarmak için yakacağı gaz %98 aynıdır,  buna tek etken bina ve cam yalıtımıdır. Arabayı hafifletmiyorsan, lastikleri küçültmüyorsan, iç, dış sürtünmeyi azaltmıyorsan, daha az yakamazsın. Geçenlerde bulaşık makinesi değiştirdim. 17 yıllık makineyi sırf yaşlandı diye, 7 programlı idi hep aynı programı kullanıyoruz dedik 4 prog bosch aldık. Boş çıktı. Bardakları berbat ediyordu, ve suda kirlilik. Baktım en çok su harcayan ve yıkama sonrası 3 durulama yapan piyasada sadece 3 markanın ürünü var gittim aldım. 3 yıllık boş u spotçuya bardağı göstererek sattım. Arçeliğe yazdım ürünler niye böyle, niye şu yok bu yok. Ab uyum ve tasarruf yasaları dedi. Bulaşığı yıkayamıyorsa.  A+++++ olsa ne yazar fiziği ve kimyayı neden zorluyorsunuz, bakın raflara parlatıcılar bile değişti bu bardak kötü yıkanmasından. Deterjan üreticileri bile farkında. Makinesi olmayan yıllardır 100 lt su harcıyor, sen makineyi neden 25 lt den 12 lt ye kadar düşürdün, niye ön yıkamanın birini iptal ettin. İnsanları mı zehirleyeceksiniz kimyevi kalıntılarla. Alt limitler bir yere kadar olmalı, şartlar zorlanmamalı. 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu değerlerin pratikte tutması zaten çok doğal ve normal. Yıllardır buna ses eden zaten yok. 

Test sırasını anlayıp ona göre karaktere sahip olan sistem varsa ben pembe gözlüklerle bakamam her firma yapıyorsa da hepsine yazıklar olsun :) Yapıyorsa da onlar da çıkar zaten çıkmıyorsa vw'e sadece yakalandı diyemem. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir de itiraf geldi: Avrupada da hile yapmışlar:  http://www.bbc.com/turkce/ekonomi/2015/09/150924_volkswagen_avrupa

Biraz ağır olacak ama (Tr'deki politikalarından dolayı) beter olsunlar.

http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1131675-volkswagenin-degeri-yuzde-37-dustu

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olay giderek derinleşiyor. Anlaşılan Emisyon -düşürücü- yazılım Avrupa'da da kullanılmış. VW'nin başı hükümetler ile (ödenen düşük vergi nedeni ile) ve rakipler ile (Rekabet Yasaları gereği) ciddi derde girecek gibi. CEO'nun istifası falan mevzu'yu kapatacak gibi de görünmüyor.

Ex-İş arkadaşım ve sektör hakkında bilgisine güvendiğim Yalçın Arsan "Gas Auto" olayı hakkında bir memo yazmış. Aydınlatıcı olduğunu düşündüğüm için paylaşıyorum.

https://app.simplenote.com/publish/HK47pz

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben böyle bir şeyi sadece VW in yaptığına inanmıyorum. Bence yapilabiliyorsa herkes yapıyordur. Amerikalılar aynı afganistana iraka fiilen, petrol fiyatlarını düşürüp rusyaya ekonomik olarak saldırdıkları gibi , amerikalı olmayan şirketlere de böyle saldırıyorlar. Her kim ki en çok satan oluyor bu amerikalılar  hemen canına okuyor. Nedense amerikalı şirketlerde hiç sorun olmuyor. once toyota en çok satandi canına okudular şimdi VW en çok satan oldu canına okudular. Yarın hyundai olur onlara da beygirleri fazla gösteriyor diye cezayı keserler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni Grup ceo'su Matthias Müller oldu. (Porsche'den transfer)

Skoda da CEO'yu değişirdi. porsche'nin satış ve pazarlamanın başında yer alan amca geçti (Bernhard Maier). Skoda'nın eski CEO'su VW'nin kuzey amerika grup başkanı oldu.

VW'de yeniden yapılandırma başladı bu süre içinde Denetim Kurulu bir takım kararlar aldı.

Porsche, Bentley and Bugatti grubuna dahil edildi.
Audi grubu Lamborghini ve Ducati ile devam edecek.
SEAT ve Škoda'dan birer kişi ile Grup Yönetimine dahil olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birileri bu grubun formula 1 e dahil olmasını istemedi bence önce f1 haberleri sonra skandal bana göre manidar

Ha yanlış anlaşılmasın insanları kandıranlar cezalarını misli ile ödesinler

zaten vw denince aklıma hep kaplumbağa gelirdi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Porş

Porsche Almanca Porşe şeklinde okunur, sondaki -e söylenir yani. 

Birileri bu grubun formula 1 e dahil olmasını istemedi bence önce f1 haberleri sonra skandal bana göre manidar

F1 kumar masası gibidir, paran varsa girersin, yakalanmadığın sürece de hile yaparsın, yakalanırsan da bedelini katran ve tüyle ödersin. VAG hala buna harcayacak parayı bulursa girer.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İvet hatta ilk öyleydi,sildim :D Böyle gözüme daha hoş göründü ne yalan söylüyim :D En iyisi yazıldığı gibi, değiştireyim.

Bir yeni güncelleme daha.

VW, etkilenen araçların tüm dünya genelinde olduğunu söyledi.
Yaklaşık 5 milyon binek otomobilden oluşuyor, bunlar EA 189 kodlu dizel motorlara sahip araçlar.
Modellerden bir kaçı; 6.jenerasyon Golf, 7. Jenerasyon Passat ve ilk nesil Tiguan. EU6 norm'a sahip araçlar bu durumdan etkilenmemiş.

Dünya çapında nerede ne kadar araç var duyuracaklarmış ve olabildiğince hızla çalışmaya devam ediyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben 480 bini USA da olmak üzere 11 milyon diye okudum.. tabi artık her internet sitesi bir yerden duyduğunu haber yapıyor..

zaten olayı keşfeden alman denetleme kurulu imiş, USA da ki bir üniversiteden yardım istemiş birde siz bakın diye, onlarda ok deyince meret ortaya çıkmış..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

madem bir başlık var yazalım;   http://www.gazetevatan.com/isvicre-konfederasyonu-volkswagen-satisini-durdurdu-867627-dunya/

adamlar tüm dizellerini yasaklamış

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.