2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız
×
Liderlik Tablosu
Popüler İçerikler
23-05-2026 tarihinden itibaren, tüm alanlarda en yüksek itibara sahip içerik gösteriliyor
-
6 puan
-
Benim araç trafiğe çıkalı 16 ay olmuş beyaz olduğu için boyasında metal tozları belirgin şekilde fark ediliyordu silerkende hissediyordum dün biraz uğraştım Valetpro demir tozu giderici ve Valetpro carnabau şampuan kullandım arabayı ilk önce güzelce yıkayıp kuruladım sonra demir tozunu heryere sıktım 5 dk bekleyip sünger ile her yere dağılsın diye komple ovaladım durulayıp şampuan ile komple tekrar yıkadım ilk günki gibi oldu kil hamuru kullanmadım bu şekilde bile tatmin edici şekilde işe yaradı işlemi gece yaptım kaportanın soğuk olması ve güneş görmemesi gerekiyor.4 puan
-
4 puan
-
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/fiesta-bronco-puma-and-more-fords-european-comeback-detailed Autocar dergisinde yayımlanan bu makale, Ford'un Fiesta ve Focus gibi popüler modellerini üretimden kaldırdıktan sonra Avrupa pazarında kaybettiği payı geri almak için hazırladığı yeni stratejiyi detaylandırıyor. Önümüzdeki 4 yıl içinde Birleşik Krallık ve Avrupa pazarı için 5 yeni model piyasaya sürmeyi planlayan Ford'un yeni yol haritasının önemli satır başları şu şekilde: 1. Planlanan 5 Yeni Model (B ve C Segmenti) Ford, Avrupa satışlarının yaklaşık %80'ini oluşturan B ve C segmentlerine (uzunlukları 4.0m ile 4.65m arasında değişen araçlar) odaklanacak: Avrupa için Bronco: ABD'de çok satan Bronco modelinden ilham alan, Avrupa pazarının ölçülerine uygun kompakt bir SUV geliştiriliyor. Ford'un Valencia fabrikasında Kuga ile birlikte C2 platformunda üretilecek ve 2028'de yollara çıkacak. Elektrikli Küçük Hatchback (Yeni Fiesta): Renault ile yapılan ortaklık kapsamında, Renault 5 ve Nissan Micra'da da kullanılan "RGMP Small" platformu üzerinde küçük bir elektrikli hatchback geliştiriliyor (2028). Ford bu modelde efsanevi Fiesta ismini yeniden canlandırmayı değerlendiriyor. Renault Altyapılı Crossover: Yine Renault platformunu paylaşacak bir başka kompakt crossover modeli planlanıyor. Geely Ortaklığı ile 2 Yeni Crossover: Çinli otomotiv devi Geely ile ortaklaşa geliştirilmesi beklenen ve çoklu enerji (hibrit/şarj edilebilir hibrit) platformuna sahip, "ralli ruhlu" iki yeni crossover modelinin 2029 sonuna kadar çıkması hedefleniyor. 2. Sürüş Dinamiklerine Odaklanma ("Ralli Ruhu") Ford yetkilileri, araçların altyapısı Renault veya Geely gibi ortaklara ait olsa bile; süspansiyon, amortisör ve direksiyon ayarları gibi sürüş dinamiklerini tamamen Ford'un kendisinin yapacağını vurguluyor. Şirket, sadece büyük ekranlar koyarak veya fiyat rekabeti yaparak değil, Ford'un geçmişten gelen "sürüşü keyifli otomobil" mirasını (Fiesta ST ve Focus ruhunu) bu yeni modellere de aktararak fark yaratmak istiyor. 3. Ticari Araç (Ford Pro) Tarafındaki Yenilikler Avrupa'da Ford'un en karlı departmanı olan ticari araç bölümü de büyümesini sürdürecek: Çinli JMC firmasıyla ortaklaşa geliştirilen Transit City adlı yeni bir elektrikli hafif ticari van modeli tanıtılacak. Ranger pikap modelinin, acil servisler, askeriye, madencilik ve ormancılık gibi ağır sanayi kolları için tasarlanmış, 4.5 ton çekme ve 2 ton taşıma kapasiteli çok daha güçlü bir versiyonu olan Ranger Super Duty Avrupa pazarına sunulacak. Özetle; Ford, Volkswagen altyapılı Explorer ve Capri modellerinin ardından, Avrupa'daki pazar payını geri toplamak için Renault ve Geely ortaklıklarıyla daha kompakt, elektrikli/hibrit ağırlıklı ve sürüş keyfine odaklanan bir model atağına kalkıyor.3 puan
-
eyalete gore degisiyor. Californiada zorunlu on plaka. Ancak ozellikle EVlerde takmayan cok. Bende takmadim, bagajda hazir duruyor gerektiginde gecici olarak tutturuyorum panjura. Ehliyet sinavinda takmayi unuttum birsey demedi gorevli. Bir kerede park ederken gonullu serif bilmem nesi onumdekine ceza yazdi, parkmi yasak acaba diye baktim on plaka yok diye yazmis, uyanip taktim orda 😄2 puan
-
2 puan
-
Eğer lekeler yüzeyde pütür pütür hissediliyorsa en mantıklı çözüm clay bar/kil uygulaması. Önce küçük bir bölgede deneyin. Çıkıyorsa tüm panele aynı şekilde devam edin. Çıkmazsa agresif işlem yapmadan önce bir detailer’a göstermek daha doğru olur. Siyah renkte sert ovalama hemen iz bırakabiliyor.2 puan
-
En azından ana arterlerde, şehirlerarası yollarda adam gibi hız limiti belirlenmesi lazım ama karayolları bu konuda çok kötü. Bu konuya artık el atılması gerekli. Bayramda da gördük. Üşenmemiş tabelaya 110, 100, 90, 85 diye dört tane farklı hız yazmış eleman. Komik bi durum ama kimse farkında değil. Sürekli de limitleri değiştirip duruyorlar. Böyle bir ortamda araçların doğru hız limiti belirlemesi çok zor. Tabelalar eksik. Bir çok yerde yerel idare de mahsus yapıyor diye düşünüyorum, yanılsınlar da ceza çakalım modundalar.2 puan
-
Ford beni de soğutmaya başladı.. 2024 Kuga Ecoboost motorlarda hararet uyarısı sorunu vardı, 2025 modellerde bu sorun çözüldü diye söylendi aracı alırken. Kendi aracım değil ama ikame araç olarak bana verilen 2025 Kuga bugün az sıkıştırınca motor aşırı ısındı uyarısı verdi. Can sıkıcı bir durum. Tamam keyifli, güvenli hissediyorum ama neden tedirgin şekilde araba süreyim. Bir ton para verip aldığımız araba neden böyle hayati uyarılar versin. Sanırım hayalim olan BMW 3.20i planlarını öne çekeceğim. Artık sıfır, gücümüz yetmezse ikinci el bir 3.20 peşine düşeceğiz. Allah utandırmaz inşallah 🙏2 puan
-
Haber tamamen sansasyonel bir gazetecilik ornegi. Adam kacak elektrik kullanmis, evinde kayit disi cekim yapmis. Konunun elektrikli aracla degil kacak elektrikle ilgisi var. Ama baslik 'evinde elektrikli aracini sarj eden doktora milyonluk ceza' olunca tiklanma aliyor iste. Mertol'un dedigi gibi marangoz olsa yazmazlardi 😄2 puan
-
Yanıtlar için teşekkür ederim. ACS marka 3 bisiklet kapasiteli, bagaj kapağına tutturulan bir ürün aldım. Bağlantı noktalarından boyaya zarar vermemesi için de bir futbol topunu kesip iç lastiğini bağlantı demirlerinin temas noktalarına yapıştırdım. Bu sayede kaymasını da önledim. Yolda sürekli aklım arabanın arkasında kalıyor. Sallanmaması için oldukça yavaş sürüyorum. Çok şükür bir sorunla karşılaşmadım. Umarım bundan sonra da karşılaşmam.1 puan
-
Ali bey herkes en az bi kere karavan hayatını tatmalı. Biz geçen temmuzdan beri hiç binmedik. hatta satılığa koyduk zaman bulamıyoruz diye. ama arkaya takıp tatile gidince hep iyiki çıkmışız diyoruz. o ilk marşa basmak zor geliyor artık heves biraz geçti galiba1 puan
-
bu aralar benim çocuklarda karavan olsa gezerdik demeye başladılar. nerden düştü akıllarına1 puan
-
1 puan
-
Olcay bey teşekkür ediyorum . Bilgileriniz için.1 puan
-
Ben yıllardır Thule tavan taşıma sisteni kullanıyorum, hiç bir problem yaşamadım. Tavsiyem kesinlikle Thule, ilk alım maliyeti biraz yüksek ama yurtdışı imkanınız varsa çok daha uygun. Polis çevirmesi ile alakalı hiç sorun yok. Kapalı mekanlara tavanda bisikletlerle girmek mümkün değil. Yakıt sarfiyatı tavanda 2 bisiklet varken 0,5 lt artış yapıyor. Benim barlar wingbar evo uçak kanadı şeklinde ve ses yapmıyor. (Uzun yol/otoban ve yüksek sürat kullanımda) Bir adet 2.el ilan da bonus olsun 🙂 https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-aksesuar-tuning-thule-wingbar-evo-127-7105-evo-clamp-5236-kit-1319042398/detay1 puan
-
1 puan
-
Şarj kuyrukkları sıkıntı. O yüzden ben de mümkün olduğunca TEslada şarj etmeye çalışıyorum. Hedefe ulaşmak için başka istasyon düşünmem, yavaş gider yetişmeye çalışırım.. Pek çok yerde insanlar 100-200 TL az vermek için kuyruk bekliyor sanılıyor ama öyle değil. 100 küsur şarj firması var . Hepsine kaydol, adres , araba kart bilgileri gir. Çok zahmetli ve güvensiz. Bir de şarj hızı sorunu var. Bizim tesla istasyonu 250 lik. 120-130 gibi hızlar aldım. Alanyada eve yakın Elaris diye bir istasyon buldum. Hız 400 kw fiyat 10 TL mükemmel görünüyor ama maksimum 60-70 gibi şarj etti. Bir tane de watt mobiliteye girdim. 180 kw hızında 11 TL .. İnanmayacaksın ama 30-40 ı geçmedi şarj hızı. Tesla şarjında çok rahatım . Ne kredi kartı bilgisi giriyorum ne uygulamaya istasyon kodu giriyorum. Hiç bir şey yok. Kendi evin gibi tak fişi istediğin zaman çıkart. Kuyruk bekleyenlere kimse çemkirmesin yani. Isparta Teslaya girdim 8 slot da dolu. 5 tanesi başka marka. Benden sonra gelen teslalar sıra bekledi. 300-320 gibi oluyor. Benimki eski kasa tesla. Yenilerin menzili biraz daha fazla Yok yok teslada da sorun var. Formula 1 pistinden hava alanına giden yolda hız sınırı 110. Bir iki tane de tabela var. Hiçbirini görmüyor. Tabela okuma yok demek ki.. Bazı insanlara 2026.8 gelmiş, bana daha gelmedi. Orada sorunun düzeleceğini düşünmüyorum ama ben de umutluyum 🙂1 puan
-
Ben otoban hızlarında kullandım giderken 120 dönüşte 130-140 gibi, birde yol boyunca hiç yavaşlama olmadığı için sürekli gazda tüketim fazla oldu. 110 geçilmediğinde tüketim makul oluyor, tekrar şarjla uğraşmaktansa yavaş gitmek daha mantıklı.1 puan
-
Bence Fordun en buyuk sorunu ic tasarimi guncellememesi. Kuga surus olarak hala iyi ama rakipleri (CHR, Tucson, Sportage) kabin kalitesinde cok one gecti. Bir de Erdemin dedigi gibi hararet sorunu hala cozulmemisse bu ciddi bir guven sorunu yaratir. CSUV segmentinde ben olsam Hyundai Tucson veya Kia Sportage bakardim su an. Bence Fordun en buyuk sorunu ic tasarimi guncellememesi. Kuga surus olarak hala iyi ama rakipleri (CHR, Tucson, Sportage) kabin kalitesinde cok one gecti. Bir de Erdemin dedigi gibi hararet sorunu hala cozulmemisse bu ciddi bir guven sorunu yaratir. CSUV segmentinde ben olsam Hyundai Tucson veya Kia Sportage bakardim su an.1 puan
-
Bu reklamcıların kafası güzel zaten ya. miniye de SUV diyorlar ruhsatta steyşın yazıyor. Ki stationwagon zaten. Premium konusuna hiç gitmiyorum. 🙂 Şkoda enyaq coupe lerin 4x4 lerinde 85 kw batarya var. Çok kaşındırıcı alet.1 puan
-
1 puan
-
Merhaba, bence C-SUV segmentinde su an en mantikli secenekler sunlar: Kia Sportage 1.6 T-GDI Ic tasarim, donanim ve garaj suresi olarak en iyisi. A.Cosar'in da dedigi gibi cok dusunulesi bir arac. Skoda Karoq / Kamiq Arka diz mesafesi ve bagaj hacmi ust duzey. Nissan Qashqai e-Power Vergi avantajli motor ve konforlu surus. Mazda CX-30 Ic kalite ve surus keyfi olarak Ford'a en yakin hissettiren arac. Ford yine derseniz, Puma ST-Line veya beklenen yeni model duyurularini takip etmek mantikli olabilir.1 puan
-
1 puan
This leaderboard is set to Istanbul/GMT+03:00
Focus Club Türkiye
Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.