Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus 1.5 Tdci Powershift Test 120 Ps (2015) İnceleme


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Yolu daha fazla hissedebilen sistemler geliştirilmesi lazım..

Adaptif Led aynen bunu yapıyor, far ayarını otomatik'e alıyorsun ... sonrasında o kafasına göre (bkn.federatif) davranıyor, karşıdan gelen trafiği kör etmemek için sol farı kısıp aşağı eğmekten tut, viraj içini aydınlatmaya ve hatta dim ölçümü yapıp otomatik olarak uzunları yakmaya kadar yapılması gereken ne varsa kendi hallediyor. Sistemin akıllı olmasından geçtim, aydınlatma kalitesi de çok iyi ... kesinlikle tavsiye ederim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Adaptif Led aynen bunu yapıyor, far ayarını otomatik'e alıyorsun ... sonrasında o kafasına göre (bkn.federatif) davranıyor, karşıdan gelen trafiği kör etmemek için sol farı kısıp aşağı eğmekten tut, viraj içini aydınlatmaya ve hatta dim ölçümü yapıp otomatik olarak uzunları yakmaya kadar yapılması gereken ne varsa kendi hallediyor. Sistemin akıllı olmasından geçtim, aydınlatma kalitesi de çok iyi ... kesinlikle tavsiye ederim. 

Abi arabayı sattıracan bana ha.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Adaptif Led aynen bunu yapıyor, far ayarını otomatik'e alıyorsun ... sonrasında o kafasına göre (bkn.federatif) davranıyor, karşıdan gelen trafiği kör etmemek için sol farı kısıp aşağı eğmekten tut, viraj içini aydınlatmaya ve hatta dim ölçümü yapıp otomatik olarak uzunları yakmaya kadar yapılması gereken ne varsa kendi hallediyor. Sistemin akıllı olmasından geçtim, aydınlatma kalitesi de çok iyi ... kesinlikle tavsiye ederim. 

Abi arabayı sattıracan bana ha.

Kaan abi böyle ballandıra ballandıra anlatıyorsun da Doğan'da far hastalığı var bilmiyormusun? başka şey değil de bu far hastalığı kurt gibi kemirir onu, adam far manyağı :D

Ama bu adaptif led far olayı şimdilik sadece Mondişte var galiba değil mi ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Adaptif Led aynen bunu yapıyor, far ayarını otomatik'e alıyorsun ... sonrasında o kafasına göre (bkn.federatif) davranıyor, karşıdan gelen trafiği kör etmemek için sol farı kısıp aşağı eğmekten tut, viraj içini aydınlatmaya ve hatta dim ölçümü yapıp otomatik olarak uzunları yakmaya kadar yapılması gereken ne varsa kendi hallediyor. Sistemin akıllı olmasından geçtim, aydınlatma kalitesi de çok iyi ... kesinlikle tavsiye ederim. 

Kaan bey; Xenon farlı focus'umuz daha gelmeden bizi xenon fardan soğuttunuz. O zaman Ford'a bir çağrıda bulunalım adaptif led farlı focus istiyoruz diye. Focus'ta neden led far opsiyonu  yok halen anlayabilmiş değilim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

:)  estfrllh ... Xenon iyidir kuşkusuz (Halogen'den) ama Adaptif LED bambaşka bir şey ... tarif edilmez, kullanılır. (o derece)

Adaptif LED'ler sanayide piramit mantığı ile yayılıyor, önce çok dar bir segment olan süper spor'lara girdi, ardından lüx sedan'lara, lüx SUV'lere ... şimdilerde de D segmentine yayılıyor. Bir kaç sene içinde C ve hatta B ve A'larda da (en azından opsiyon olarak) yer alacaktır. 

Size şöyle örnek vereyim ... ilk "navigasyon" sistemleri Maybach'ta görüldüğünde sektör olarak ABOWWW diye tepki vermiştik, sadece on yıl içinde Navigasyon artık ticari araçlarda bile sunulur hale geldi. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cok guzeldin be kuzu...

ilk c-max testinde aractan inmek istememistim. 2.el focus ararken c-max'e asik olmus, hemen sozlesmeyi imzalamistim.

ama sen c-max'den daha guzelsin. bugun testini yaptim, araba kalabalik olmasa eve gotururdum seni. ivmelenmen cok guzeldi. kotuklarin c-max'den daha rahat. ic tasarimin cok hos. coook sessiz olmussun, en buyuk takintim aracin sessiz olmasini da seninle tatmis oldum. virajlarda saga sola yatmiyor, dimdik devam ediyorsun. yola daha yakin ve daha guvende hissettitiyorsun.

motorun cok guclu. 1.6 tdci dan cok daha keyifli olmussun. motor sesini duyamadim, yollar cok musait degildi sanirim.

ne diyelim, Allahim seni de nasip etsin en dolu paketinle. bundan sonrasini seninle arsinlayayim.

tasarim muhendisleri arka diz mesafeni ve bagajini biraz daha iyi yapsalardi ne olurdu sanki? ha unutmadan arka havalandirma menfezi bence sana da lazim... olsun bu halin bile dokununca aşık olmaya yetiyor...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Hayırlısı ile teslim aldık.

Titanyum, Tekno paket ve navigasyon.

vay be... test sürüşü çok etkilemiş sizi :) ---yanlış hatırlamıyorum değil mi? buluşmada kullanmıştınız sanki---

hayırlı olsun çok iyi seçim... bir de xenon olsaymış tam olacakmış ama olsun, şanzımanı yeter :claps:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

vay be... test sürüşü çok etkilemiş sizi [emoji4] ---yanlış hatırlamıyorum değil mi? buluşmada kullanmıştınız sanki---

hayırlı olsun çok iyi seçim... bir de xenon olsaymış tam olacakmış ama olsun, şanzımanı yeter :claps:

Test sürüşüne katılmamıştım ama Yakup'un test sürüşü videosu etkili oldu. Aradığım donanıma artı xenon far yoktu, sipariş üzerine getiriyorlar. Onada zamlı fiyat uygulanıyordu. Teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba arkadaşlar, 

Aracı aldığımdan beri 500 Km yaptım ve deneyimlerimi size aktarmak istedim. @Yakup Çağatay testinde çoğundan bahsetmiş ama çorbada tuzum olsun istedim.

Eski : 2012 Focus III 1.6L 125 PS Style - PowerShift 4K 

Yeni : 2015 Focus III MCA 1.5L TDCI 120 PS Titanium - PowerShift 4K ( Tekno Paket ve Navigasyon Paketi mevcut) :nazar:

ile kıyaslama yapacak olursam:

PERFORMANS - KONFOR: Performansından çok etkilendim. Dizel, benzinliye göre daha performanslı ve atik diyebilirim (muhtamelen tork ve-veya turbo etkisi vardır). Gaz tepkisi Eskiye göre daha çabuk. Daha konforlu bir araç kullanıyorum diyebilirim (donanım farkı var mı bilmiyorum ama, bildiğim kadarı ile süspansiyonlarda revizyon yapılmıştı). Aslında en çok çekindiğim nokta, motor sesinin kabine gelmesi idi ama çok güzel bir yalıtım yapılmış. Motorun sesi hiç yok denecek kadar az. Eskisinde park halinde beklerken çalışıp çalışmadığını bazen anlamıyordum, yenisinde hafif bir hırıltı var malum (ama araçta star-stop özelliğinden dolayı çalışmadığı kesin :)).  Dikey ve paralel park asistanı genel anlamda başarılı. Bu sistem aracın ebatlarına göre belli kriterler içeriyor, sizin park yapabileceğiniz dar bir alanı algılamıyor. ,Uygun bir yer algıladığı zaman güzel ve düzgün park ediyor. AMA bizim ülkemizde kaldırım yükseklikleri standart olmadığından ve kaldırımların yola bakan taraflarındaki ağaçlardan v.b. nesnelerden dolayı algılama sensörleri sizi daha açığa park ettirebiliyor. Bir denememde araç ile kaldırım arasında 50-60 cm açıklık kaldı, bir kaç denemeden sonra durumu fark ettim. Park çıkış asistanı da oldukça başarılı. Koltuk ayarlarında bel desteği güzel bir fonksiyon. Yolcu koltuğunu da sürücü koltuğu gibi ayarlanması hoşuma gitti. Saklama alanları eskisinde yakındığım bir konu idi, yenisinde biraz daha iyi olduğunu söyleye bilirim. Vitesin önündeki göze 5.5'' lik bir telefon boyuna sığmıyor, ama en azından çaprazda olsa koyabiliyorsunuz. Harici cihaz bağlantıları için çok fonksiyonel. 2 adet USB, 1 adet SD Kart okuyucu, 1 adet 3,5 mm jak girişi ve 12V elektrik soketi mevcut. Star-Stop genel anlamda güzel çalışıyor %90 civarında. Bazen devreye girmediği oluyor fakat devreye girmediğinde göstergede uyarısı çıkıyor, anlamı ise 'motoru durdurmam gerekiyor biliyorum ama keyfim yok' :D. Konu ilgili el kitapçığı gerekli kriterleri belirtmiş (bkz. sayfa 207-208 :) ). SYNC2 çok daha güzel olmuş. Seli komut algısı iyileştirilmiş. Klima, radyo ve telefon ile işlemleri daha rahat yapabiliyorsunuz. Peltek veya ağızdan geveleyerek komut verirseniz tabi ki algılamıyor. Şiveli konuşmalar içinde bir yazılım atmaları gerek bence. Yoksa Anadolu'da bir çok yerde kullanılamaz. Mesajları sesli okuması Türkçe karakterlerde bazen komik olabiliyor, eğlenceli. Aklıma gelenler en azından bunlar.

POWERSHİFT: PowerShift'in  çalışma karakteri çok farklı (malum biri dizel diğeri benzinli tabiki olacak :) ), daha kararlı çalışıyor. Km az olduğundan kesin konuşamayacağım fakat yaz aylarını da geçirdikten sonra daha net bilgi verebilirim.  

PAKET ÖZELLİKLERİ:

TEKNO PAKET: Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, Çapraz Trafik Uyarı Sistemi, Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma Yardımcısı, Sürücü Dikkat Takip Sistemi, Otomatik Uzun Far, Kör Nokta Uyarı Sistemi,

Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemini daha test edemedim. Trafikte test etmeye cesaret edemedim :) . Uygun bir ortamda bir kaç test yapacağım. Formda yapılmış testin videosu var ama sistemi öğrenmek için deneme yapmakta fayda var. İşe yarar konusu göreceli bir kavram olmakla beraber, sistemin düzgün çalışması ile alakalı bir durum. 

Çapraz Trafik Uyarı Sistemi hassas bir yapıda diye bilirim ama çok hassas değil. Hassas olduğu durum; park alanından geri çıkarken sağdan veya soldan gelen araçları algılayıp uyarı sesi veriyor. Yolu göre biliyorsanız uyarı sesine aldırmıyorsunuz. Fakat geri geri çıkarken bu sistem gerçekten hassas çalışıyor. Geçen her araca ötüyor. Araç 5-7 metre mesafeden, açıktan geçiyor olsun ona da ötüyor. Acemi sürücüler için güzel bir sistem, ama bir acemi bu uyarı sistemine göre hareket ederse yola çıkamaz zaten :). Sensör algıları iyi seviyede, seyir halinde bir araç size yaklaştığında veya siz araca fazla yaklaşırsanız sizi uyarıyor. Görsel olarak yaklaşılan taraftaki mesafeyi grafik olarak gösteriyor. Dar alanlardan geçerken görmediğiniz noktalarda işe yarıyor.

Şerit Takip Sistemi ve Şeritte Kalma Yardımcısı ile ilgili bilgi test videosunda anlatıldığı gibi bire bir işliyor. 

Sürücü Dikkat Takip Sistemi ve Otomatik Uzun Far özelliklerinini denemedim. Uzun yolda test etmek gerekir.

Kör Nokta Uyarı Sistemi ayna ayarlarınız doğru yapılmış ise gerekli olmayacaktır. 

Kısaca Tekno paket göreceli bir tercih. Mesela benim tercih sebebim; aracı hafta içi eşim işe gelip giderken kullanıyor olması. Eşimin (çocuklarımın anası, evimin kadını) güvenliği için tercih ettim.:claps:   Bu şartlar dışında @Mert Yürüyen tespit doğru. Bi-Xenon far paketi, Tekno paketten daha gerekli. Fakat beyaz harici bir renkte 2 paketi bir araya getirmek oldukça zor oluyor bayilerde. 

NAVİGASYON PAKET: Beraberinde gelen SONY ses sitemi kaliteli ses veriyor. Kesinlikle tercih edilir. BOSS veya HARMAN Kordon ile karşılaştırmadığımdan kıyaslama yapamam. Ama eski'ye göre çok kaliteli. 

Navigasyon kullanımı pratik değil. Ekranı kaydırmak oldukça sıkıntılı bir iş (Belki ben beceremedim). Konum girişi sesli komutla çok kolay. Elle girmek zor oluyor. Favori eklemeleri nereden iptal ediliyor veya siliniyor daha bulamadım. Kitapçıkta o konuya daha gelmedik :D . Kurcalama devam ediyorum.

Geri Görüş Kamerası çok kullanışlı ve pratik oluyor. Özellikle çapraz trafik uyarı sisteminin geri geri çıkarken gereksiz ötmesini gözlemleme şansınız oluyor. İki araç arasından geri çıkarken yolu oturduğunuz konumdan göremiyorsanız geri görüş kamerası çok iyi yardımcı oluyor. 

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. @Yakup Çağatay kadar teknik bilgim olmadığımdan aktarabileceklerim bunlar.

Benim şahsi fikrim ise; 2015 Focus III MCA 1.5L Tdci 120 PS alacaksanız,  Bi-Xenon paket ve Navigasyon paket ile beraber almak. 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.