Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Auto express yeni 1.0T focus ilk sürüş yorumu (ingilizce)

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/278503/ford_focus_10litre_ecoboost.html

Kifayetsiz ingilizvemle kısaca çevirirsem:

Bildiğimiz şeyleri yazdıktan sonra bu motor fiesta için daha iyi olurdu sanki niye focus önce diye sormuşlar. Fordun petrol motorlardan sorumlu baş mühendisi Andrew Fraser " Bu motor yaşlanan 1.6 nın yerini alıyor. 1.6 satışları fiestada çok düşük bir oran ancak focus satışlarının %15-20si 1.6 benzinli. O nedenle önce focusa" diye cevap veriyor...

Torkun nisbeten düşük oluşu ile rampalar ve yüklüiken biraz zorluyormuş. Fakat 1.6 dan 30 kg hafif olduğu için oldukça hafif hissettiriyormuş.Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti 1.6dan iyiymiş . Frenleme de daha iyiymiş hafif olduğu için burun sağa sola basmıyormuş frenlerken..Focus 1.0T oldukça sessiz ve rafine diyorlar..Ayağını gazdan çekince 4 silindirlilere göre daha az motor freni oluyor ve araba gitmeye devam ediyormuş..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Auto express yeni 1.0T focus ilk sürüş yorumu (ingilizce)

http://www.autoexpre...e_ecoboost.html

Kifayetsiz ingilizvemle kısaca çevirirsem:

Bildiğimiz şeyleri yazdıktan sonra bu motor fiesta için daha iyi olurdu sanki niye focus önce diye sormuşlar. Fordun petrol motorlardan sorumlu baş mühendisi Andrew Fraser " Bu motor yaşlanan 1.6 nın yerini alıyor. 1.6 satışları fiestada çok düşük bir oran ancak focus satışlarının %15-20si 1.6 benzinli. O nedenle önce focusa" diye cevap veriyor...

Torkun nisbeten düşük oluşu ile rampalar ve yüklüiken biraz zorluyormuş. Fakat 1.6 dan 30 kg hafif olduğu için oldukça hafif hissettiriyormuş.Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti 1.6dan iyiymiş . Frenleme de daha iyiymiş hafif olduğu için burun sağa sola basmıyormuş frenlerken..Focus 1.0T oldukça sessiz ve rafine diyorlar..Ayağını gazdan çekince 4 silindirlilere göre daha az motor freni oluyor ve araba gitmeye devam ediyormuş..

Şaşırtıcı bir durum yok. Acaba huzursuz çalışma karakteri olur mu diyordum, ama okuduğum kadarı ile gayet sakin bir motor.

Yol tutuşu büyük motorlarla karşılaştırmış ancak motor performansına değinmemişler.

Karşılaştırmalı bir test önemli.

Yani en azından turbo benzinlinin atmosferiğe göre maksimum torkuna çok daha düşük devirlerde ulaşması nedeniyle daha rahat bir kullanım sunuyor olması lazım.

Ayrıca 30 kg farkın yol tutuşu bu kadar bariz etkileyeceği konusunda kuşkularım var. Ama olumlu olması güzel tabii.

Bu arada Almanya'da eş değer atmosferik 1.6'ya göre €200 daha pahalı olacağı yazıldı.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu da autocar cıların 1.0T yorumu. Bu arkadaş daha fazla etkilenmiş. Ben bir arabaya gittiğimde kabaca ne bulacağımı bilirim ve genelde araba öyle çıkar. Fakat kariyerim boyunca beklediğim ve bulduğum arasındaki fark olarak en büyük şoklardan birini yaşadım 1.0Tde diyor.

http://www.autocar.c...ford-focus.aspx

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu da autocar cıların 1.0T yorumu. Bu arkadaş daha fazla etkilenmiş. Ben bir arabaya gittiğimde kabaca ne bulacağımı bilirim ve genelde araba öyle çıkar. Fakat kariyerim boyunca beklediğim ve bulduğum arasındaki fark olarak en büyük şoklardan birini yaşadım 1.0Tde diyor.

http://www.autocar.c...ford-focus.aspx

Bak bu çok daha beklentilerimi karşılayan ve okuması keyifli bir yazı olmuş.

Eminim Ford ekibi de çok mutlu olmuştur okuduğunda... :zha:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.6 ecoboostların turbosu bildiğim kadarıyla Borg Warner den geliyor. Dizellerin eskiden Garrett ten gelirdi şimdi değişti mi bilmiyorum.

Fakat 1.0T nın turbosu hiç ummadığım bir yerden Continentalden geliyor. Continental deyince aklımıza lastik gelir gerçi başka şeyler de yapıyorlar ama bu downsizing dolayısıyla turbo talebinin artacağını görerek turbo işine girmiş ve ilk kontratlarını FORD ile yapmışlar. Acaba ilk kez turbo yapan bir firmadan gelen turbolar güvenilir olur mu ? Continental düşük ateletli turbo dakikada 240bin devir çeviriyormuş ve eksoz sıcaklığı 1050 dereceye çıkıyormuş.

http://green.autoblog.com/2009/05/04/continental-introduces-its-first-turbocharger-coming-in-2011/

Bu da Continentalin resmi açıklaması : Açıklama sanki FORD tarafından yapılmış.. Ford media sitesinin aynı tarzda yazılmış.

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/automotive/themes/passenger_cars/powertrain/engine_systems/engine_systems_en,tabNr=3.html

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanya'da Focus için 22 Şubat yeni fiyat listesi yürürlülüğe giriyor.

Ecoboost Start-Stop sistemiyle atmosferik benzinli hemcinslerinden 200€ daha pahalı daha önce de yazdığım gibi.

Almanca'da olsa fikir vermesi açısından ilişikte: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=705094

Ayrıca son sayfada performans verileri de var, fabrika verileri olarak 1.0'ın 1.6'dan pek de geride kalmadığı gözleniyor, tabii ara hızlanma değerleri yok, onların biraz daha iyi olmasını beklerim.

Bu arada donanım seçeneklerindeki çeşitlilik de dikkat çekici.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanya'da Focus için 22 Şubat yeni fiyat listesi yürürlülüğe giriyor.

Ecoboost Start-Stop sistemiyle atmosferik benzinli hemcinslerinden 200€ daha pahalı daha önce de yazdığım gibi.

Almanca'da olsa fikir vermesi açısından ilişikte: http://www.motor-tal...chmentId=705094

Ayrıca son sayfada performans verileri de var, fabrika verileri olarak 1.0'ın 1.6'dan pek de geride kalmadığı gözleniyor, tabii ara hızlanma değerleri yok, onların biraz daha iyi olmasını beklerim.

Bu arada donanım seçeneklerindeki çeşitlilik de dikkat çekici.

Teşekkürler CemBo...

Tahmin ettiğim gibi 1.0Tlerde start stop standart. Fordun atmosferik motor kullanmama isteği ve her modele standart start stop getirme isteği biliniyor.

Şehir içi 6.4 tüketim gerçekten süper bir değer. Benim jazzın bile ş.i değeri 6.7.

Acrupada ciddi talep göreceğini tahmin ediyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İngiltere'den bir sürüş izlenimi daha: http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/278602/driven_ford_focus_10_ecoboost.html

Çok olumlu bahsediliyor, motorun sessiz, sakin, sarsıntısız ve rafine Çalıştığından ve özellikle düşük devir torkunun Çok yeterli olduğundan bahsediliyor.

"Brake mean effective pressure" (BMEP, ya da silindir iÇi ortalama basınÇ denilebilir) değerinde de bir rekora imza attığı belirtilmiş. Motorun performans verimliliği aÇısından bir ölÇüt olarak kabul edilebilecek bu değer atmosferiklerde 150 psi iken, turbo motorlarda ort. 200 psi'ye yükseliyor, 1.0 EB'da ise neredeyse 350 psi. Tabii bu yüksek basınÇ motor ömrü konusundan soru işaretlerine neden olabilir.

Onu da zaman iÇinde göreceğiz.

Ayrıca motorun deneme amaÇlı daha büyük turbo ile 180 BG güÇ verebildiği, yakında atmosferik 75 BG versiyonunun da Çıkacağı yazılanlar arasında.

Burada da ön akstaki 30 kg hafiflemenin yol tutuş ve kullanım kolaylığı acısından büyük avantaj olduğundan bahsedilmiş.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.