Jump to content

Yeni, Akıllı Hız Sınırlayıcılı S-max (bu Sistem Cezaları Bitirebilir Mi?)


Yakup Ç. A.
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Ford, hız sınırını aşan sürücüler için yeni limitörünü tanıttı.

 

  • Ford Avrupa, hız sınırlarını aşan sürücüleri önlemeye yardımcı olabilecek yeni bir teknolojiyi tanıttı ve olası radar cezaları ortadan kaldırmayı hedefliyor.
  • Intelligent Speed Limiter ''Akıllı Hız Sınırlayıcı'', yasal sınırlar içinde kalarak maksimum sürüş hızını otomatik olarak ayarlanmasını sağlar; Kamera işaretleri algılar ve sınırı geçmemenize yardımcı olur.
  • Ayrıca daha önceden de bahsettiğimiz yaya algılama ve frenleme sistemi S-max'de sunuluyor.

 

Sistem 30 ile 200 km/h hızları arasında çalışıyor ve hız azaltılmasını gaz keserek yapıyor yani pürüzsüz geçiş sağlıyor eğer yokuş aşağı sürüş varsa sistem sesli uyarı iletiyor sürücüye.

Akıllı Hız Sınırlayıcı, tabela dışında yerleşik navigasyon sistemi ile de uyumlu yani oraya daha önce girilmiş olan hız sınırlarını da sisteme adapte edebiliyor.

Araç hakkında sunulan diğer yenilikler için aşağıda verdiğim linki mutlaka kontrol ediniz :)

 

Yeni adaptif direksiyon sisteminde; Şehir hızları, orta hızlar ve otoban hızları diye 3 seçenek yer alacak.

 

Eski başlıklara bakalım;

http://www.focusclubtr.com/topic/8370-2015-yeni-s-max-fotoğrafları-ve-detayları-ile-seri-üretim-versiyonu/

http://www.focusclubtr.com/topic/5657-yeni-ford-s-max-konsept-karşınızda-eşsiz-güzel-akıllı/

http://www.focusclubtr.com/topic/7410-ford-s-max-vignale-concept/

http://www.focusclubtr.com/topic/8431-yeni-mondeo-ile-yeni-ford-yaya-algılama-teknolojisi-ve-yeni-dizel-motor/

 

 

 

 

Araç üzerindeki ön kamera 180 derece açı ile görüntü aktarabiliyor.

 

v4t1T4t.jpg

 

Bi-Turbo dizel motor 210 ps güç üretiyor 450 Nm tork üretiyor.

 

20WJaSt.jpg
 
 
 
 
 
WQVzaVI.jpgbtxxd1J.jpgeaPkjPb.jpgdVYrsiH.jpg
 
yR769Zr.jpg
 
4HGFa7d.jpg
 
Yeni, akıllı hız limitörü.
 
JmVfpCX.jpg
 
(Ç)almadan, paylaşılabilir. Teşekkürler :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gittikçe geliştiriyorlar. Kendi kendine sürüş yapan ve çevredeki arabalarla konuşan arabalar çok uzak olmayan bir gelecekte hayatımıza girecek gibi. Kendi kendine park etme, şerit takip, otomatik frenleme, adaptif dur kalk yapabilen cruise kontrol, tabela tanıma ve hızını buna göre ayarlama vs vs.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gittikçe geliştiriyorlar. Kendi kendine sürüş yapan ve çevredeki arabalarla konuşan arabalar çok uzak olmayan bir gelecekte hayatımıza girecek gibi. Kendi kendine park etme, şerit takip, otomatik frenleme, adaptif dur kalk yapabilen cruise kontrol, tabela tanıma ve hızını buna göre ayarlama vs vs.

hyundainin reklam amaçlı çekilmiş videosu var, ancak gerçekte şerit takip direksiyonu tutmayınca çalışmıyor. Yani hali hazırda mevcut ama güvenlik için izin vermiyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 satır kod koyup yenilik diyolar ya takdir ediyorum.

 

if (lim = 50 and speed > 50) then speed = 50 :)

 

Yine de bu aşamaya gelmek için, doğru hızı okuduğuna inanmak var. Önce tabela okuma özelliği gelmişti. "Tamam bu konuda piştik" dediler, şimdi okunan değerlere göre müdahale başlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olay 2 satır olması değildi zaten, düşünülüp sunulması ve ayrıca güvenilmesi tabi.

 

Teknoloji siteleri dahil bir çok yerde haber oldu. Ford iyi bir reklam yapmış oldu :yeah:  En azından böyle bir faydası olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...daha neler, neler var yolda   :)

Kimilerinin biraz daha pişirilmesi lazım, bazıları ise neredeyse tabağa konup servis'e sunulacak kıvama geldi bile... 

 

...daha yolda Hybrid'ler, Hybrid'leri destekleyen güneş panelleri, sektörde daha önce hiç kullanılmamış yeni malzemeler, yeni aktarma organı fikirleri vs.vs. var. (tabi henüz sözünü edemeyeceğimiz konulara hiç girmiyorum)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...daha neler, neler var yolda   :)

Kimilerinin biraz daha pişirilmesi lazım, bazıları ise neredeyse tabağa konup servis'e sunulacak kıvama geldi bile... 

 

https://youtu.be/dQjntXvMVTE

 

...daha yolda Hybrid'ler, Hybrid'leri destekleyen güneş panelleri, sektörde daha önce hiç kullanılmamış yeni malzemeler, yeni aktarma organı fikirleri vs.vs. var. (tabi henüz sözünü edemeyeceğimiz konulara hiç girmiyorum)

 

Bunlar Focus IV Titanium'da standart olur mu?  :zha::P

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ülkemiz levhalandırma mantığıyla bu teknoloji yolculukları tam bir keşmekeşe çevirir. 110'la giderken birden karşımızda beliren 70, 50 levhaları ve buna benzer düşük hız sınırlı levhalar...

En ufak kasislerde dahi artırılmış sınırı 121 km/s olan yollarda zırt pırt 50 km/s tabelası görüyoruz. Bizim millet cezayı yer, gene de düşürmez hızını 50'ye. Bu teknoloji Türk sürücüsüne hitap etmiyor. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olay 2 satır olması değildi zaten, düşünülüp sunulması ve ayrıca güvenilmesi tabi.

Teknoloji siteleri dahil bir çok yerde haber oldu. Ford iyi bir reklam yapmış oldu :yeah: En azından böyle bir faydası olmuş.

Akıllarına o zaman gelmemiş yani :D
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...nereye gidiyoruz yahu?

 

Öncelikle içten yanmalı motorun sonu geldi. İçinizden bazıları emektar içten yanmanın "popüler" olduğu günleri hatırlayan son nesil olacaksınız. Yıllar sonra torun torbaya karıştığınızda veletler gelip size soracak.

 

- Dede ... okulda duydum, siz arabalarınıza benzin dolduruyormuşsunuz doğru mu?

...diyecekler. Siz de onlara

- Doldurmazmıyız? Depo'yu fulleyip sonra da drift'e çıkardık ... yanlardık ... o zamanlar arabaları insanlar kullanıyordu.

..diye cevap vereceksiniz ve torunlarınız da cevap yerine size taş devri adamı mumelesi yapacak.

 

Otomotiv'in geleceği elektrik'te değil, en azından bataryalı araç değil. Neden derseniz araçta gereksiz yük taşınıyor, bataryalar çok masraflı, pratik değil, lityum ve alaşım bataryalarınızın imalatı + imhası inanılmaz çevre kirliliğine yol açıyor ve belki de en önemlisi aracınızda kullanacağınız elektrik nasıl? Nerede üretiliyor? Araçlarda fosil yakıt tüketmek yerine ihtiyaç duyacağınız elektrik için nükleer veya termik santral yapmak resmen salaklık (bence)

 

...belli ki dıştan yanmalı'ya geri döneceğiz. Gelecek hidrojen yakıt hücrelerinde gibi gözüküyor. Yani elektriği taşımak yerine ihtiyaç olduğunda araçta üreteceğiz ve etrafa sadece su buharı salacağız. Tabi bu yöntem fizibil olduğunda.

 

Eee? O zamana kadar ne edicez peki? Bisiklete mi bineceğiz?

 

Yakın zaman dilimde cevap araçtaki aktarma organlarını çöpe atmak (bkn.getrag fabrikasını yeşillendirip halka park olarak sunmak) yani aracı basitleştirmek ve hafifletmek, yeni teknolojiler ile daha yumuşak kabuk (kinetik enerjiyi soğurmak için) ve daha rijit yaşam alanı iskeleti yapmak (yolcuları korumak adına) çelikten vaz geçmek ya da çelik kullanımını azaltmak, daha fazla asistance hizmeti sunmak (sürüş ve güvenlik yardımcıları) 4 tekerden elektrikli çekişi genele yaymak vs. gibi gözüküyor.

 

...yani hidrojen yakıt hücresi gelene kadar aktarma organına bağlı olmayan fosil yakıtlı motor ile elektrik üretmek + bu elektriği aracınızda tüketmek "Moda" olacak diye düşünüyorum. 

 

Gelecek kapıya geldi, dayandı ... belki de yapılacak en iyi şey kapıyı açıp onu içeri davet etmek. (alışkanlıklarımızı değiştirmek pahasına) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer İçerikler

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Ford S-MAX ve Galaxy, artık yeni EcoBlue 2.0L dizel motor seçeneği sunuyor. Güç çıkışları; 120 PS, 150 PS, 190 PS ve Bi-turbo 240 PS.
       
      Detay: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-s-max-ve-galaxyye-motor-ve-sanziman-guncellemesi-geldi/
       
      Bunlara ek olarak, daha etkili Kör Nokta Bilgi Sistemi teknolojisi, yeni Ford ClearView Silecek Sistemi eklenmiş.
       

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Bu konuda Mondeo Vignale ve S-Max Vignale Türkiye donanım ve fiyat listesini paylaşacağız. Bu liste Türkiye’de ilk kez tarafımızdan yayınlanmaktadır.
       63.000 €'dan başlıyor 68.650 €'a uzanıyor.
       
      Tamamı: http://anasayfa.focusclubtr.com/ford-mondeo-s-max-vignale-donanim-ve-fiyat-listesi/
       
      Şahsen bunların fiyatlarını standart 2.0 modellere göre çok uygun buldum  Yürüyebilir.
      Örn: Mondeo 2.0 TDCI Titanium + LED + 18'' + Deri K. + Metalik = 205.500 TL
       

       

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Ford, tamamen yenilenmiş S-Max'in seri üretim halini yayınladı.
      Yeni S-max artık daha gösterişli, teknik ve sürüşü eğlenceli.
      7 kişilik seyahate uygun olan Sport Aktivite Aracı Paris Otomobil fuarında halk'a sunulacak bu araç küçük araçların verdiği çevikliği ve sürüş keyfini vaad ediyor. Yeni S-max'de  bulunuyor. Yeni 1.5 ecoboost ve 2.0 tdci motorları ile düşük CO2 ve yüksek sürüş dinamiği sağlıyor. Ford Dynamic LED ön far sistemine ek olarak parlamayan uzun far sistemi de ilk kez bu sınıfta sunulacak özellikler arasında, ayrıca Ön Çarpışma Hazırlık teknoloji segmentinde ilk kez sunulacak. Yeni S-max 32 farklı koltuk ve yükleme kombinasyonuna izin veriyor ayrıca yine segmentinde ilk kez 2. ve 3. sıra koltuklarda kolay katlama özelliği sunuyor. Yeni ön koltuklar masaj, ısıtma ve soğutma özelliğine sahip ayrıca arka klima sistemi yenilenmiş Sync2, otomatik bagaj kapağı, sınıf lideri yükleme kapasitesi sunuyor. Tamamen yenilenmiş S-Max 2015 yazı sonrasında satışa çıkacak, ayrıca akıllı 4 çeker sistemi de sunacak (1.5 eb dahil)
      Ford Dinamik LED ön far sistemine ek olarak S-Max'de ilk kez sunulacak olan Uzun Far Parlama engelleme sistemi maksimum aydınlık ile diğer sürücüleri rahatsız etmeyi engeller. Ayrıca uzun yol kazalarını engelleme adına Çarpışma Uyarı Sistemi de mevcut.
      2007 yılında Yılın otomobili seçilen S-max kendi yarattığı segmentinde Avrupa'da 400,000'den fazla sattı.
      S-max iç mekanı boyunca yumuşak dokulu malzemeler ve vurgulu dikişler ile donatıldı. İç mekan ergonomisi adına çok çalışıldığı ifade ediliyor, yan ayna görüş açısından tutun analog kontrollere kadar.
      Tıpkı Yeni Mondeo'da sunulacak olan ön koltuk özellikleri S-max'de de yerini alacak. (Masaj vb şeyler) Isıtmalı direksiyon da unutulmamış.
      Ön Çarpışma uyarı sistemi 8km/h minimum olmak üzere tüm hızlarda çalışmakta.Ayrıca adaptif hız kontrol sistemi yoldaki tabelaları okuyup hız limitlerine uyarak çalışıyor yani bir adım daha ileri gidilmiş bu konuda.
      Bazı diğer özellikler;
      Dikine & Paralel park sistemi, park yerinden çıkarma yardımcısı, çapraz trafik uyarı sistemi.
      Aracın tüm çevresinde bulunan sensörler de park yerine sizin girmeniz için sesli ve görsel uyarıya sahip.
      Ön kısımda 180 derece açıya sahip kamera da yer almakta.
       
      Alt kısma gelecek olursak diğer iyileştirmeleri yazmaya pek gerek yok;
      Arka bağımsız süspansiyon yenilenmiş artık daha hafif aliminyum kullanılıyor bu sayede daha dinamik ve yüksek sürüş kalitesi sunuyor.
       
      S-max ilk kez bu dönemde 4 çeker sisteme yer verecek ayrıca yoldan gelmesi istenmeyen geri dönüşümler, titreşim ve vutguyu azaltmak için TSC ve ANC sistemleri de yer alıyor.
       
      Yeni S-max sizi varacağınız yere sadece rahat götürmek için değil aynı zamanda güvenli götürmek içinde tasarlanmış, S-max'in vücudu %3 daha güçlü ultra-yüksek güçlü çelik barındıyor. ilave olarak ilk kez 2. sıra arka koltuklarda yan hava yastıkları bulunmakta.
      Yine yardımcı olarak ''Dönme kontrol '' ve ''Yatma denge kontrol'' sistemleri de yer almaktadır. MyKey'de bu araçda sunulacak
      Sürücü önündeki 10 inç renkli ekran opsiyon sunuluyor, 3d grafik vb özelliklere sahip. Konsolda ise 8 inç ekran var
      Motorlar:
      1.5 Ecoboost: 160 ps manuel
      2.0 Ecoboost: 240 ps otomatik
      2.0 Dizel: 120 ps manuel  (En düşük co2 değerini sunuyor)
      2.0 Dizel: 150 ps manuel & Powershift
      2.0 Dizel: 180 ps manuel & Powershift            Konsept olarak sunulan araç başlığı:
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Vignale serisi Mondeo ile başladı S-Max devam edecek. 
       
      Bugün İtalya'da tanıtılan vignale gelecek yıl satışa sunulacak olan Mondeo'dan sonra satışa sunulacak.
       
      Mobilya ve Moda trendlerinden esinlenen S-Max Vignale Concept kendine özgü 21'' alaşım jant ile sunulacak, detaylarda koyu krom cilalı alüminyumlar yer alıyor, özel Vignale ızgarası da var Mondeo gibi. Yine abisi gibi özel dikim premium deri koltuklara sahip olacak ve yine özel bir renk ile sunuluyor ''Milano Grigio''
       
      Premium dizayn,işçilik ve özellikler sunacak S-max Vignale.
       
      Aksesuar ve Deri Çeşitleri için -->   
       
       
                              Tasarımcı Yorumları            
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Yeni S-MAX Concept geleceğin spor etkinliği aracı (SAV) için Ford'un vizyonu ortaya koymaktadır. S-MAX Concept güncel model üzerine inşa edilmiştir fakat daha şık tasarım ve detaylı işçiliğe sahip,bununla birlikte ileri teknolojileri barındırıyor ve daha esnek iç mekan sunuyor. Bağlanabilirlik ve sağlıklı yaşam özellikleri içeriyor bunlar; SYNC, My Ford Touch, Ford EKG Nabız İzlemeli Koltuk ve Glikoz Seviye İzleme sistemi. Gelişmiş güvenlik ve konfor özellikleri de ekleniyor bunlar; Araç'tan araca bilgi aktarma (trafik,kaza vb bilgileri diğer ford'lara iletir.) Akıllı Koruma Sistemi, Ön Çarpışma Yardımcısı, Çift Ekran Görüntüleme Sistemi (Bilmeyen için video ekliyorum) ve gelişmiş aktif park yardımcısı. Son olarak motor; yeni 1.5-litre EcoBoost motor, dinamik sürüş ve verimlilik sunuyor. (Mondeo kategorisinde detay mevcut) 

      Şimdi Konsept araca bakalım aşağıda ise yukardaki özellikleri açıklamaya çalışacağım  Yani terk etmeyin sayfayı   
       


























      Ford, bugün keskin tasarımlı daha akıllı teknolojili ve premium işçiliğe sahip olacak S-max'in konsept'ini tanıttı. 
       
      CEO diyorki;  “Our new S-MAX Concept takes that unique appeal to the next level with Ford’s latest design and technology innovations for a new generation.”
      Türkçesi; Bu konsept ford'un gelecek nesil son dizaynını ve teknolojisini içeriyor.



      Ön cam dizaynı S-Max'in yeni karakteristiği olacak Bu şık silüetli araç 4 koltuklu'dan 7 koltuğa kadar ayarlanabiliyor. 
      Sync ve MFT'dan fazla söz etmeye gerek yok ama özetle bu gelişmiş bağlantı özellikleri aracın kalbinde yer alıyor. My Ford Touch sistemi SYNC ile araç içi wireless özelliği taşıyor yani 2. sıra misafirleriniz tabletleri ile internet keyfini yaşayabiliyor.
       
      Ayrıca SYNC AppLink sayesinde telefonunuzda ki uygulamarı da yönetebileceksiniz (detay için sitemize bakabilirsiniz)
       
      Sync ayrıca sağlık ve refah'ınızı geliştirmek için şu özellikleri sunuyor;
       
      Yukarda bahsettiğimiz Ford Nabız İzlemeli Koltuk
       
      Bu koltuk sürücünün sürücünün kalp hızı kaydeder, bu sayede uzun dönem kalp atış grafiğini size sunuyor bu kayıt olmasaydı sizin bir sağlık merkezinde kayıt yaptırmanız gerekecekti. Ayrıca detaylı açıklaması aşağıdaki video'da mevcut. Sync'nin buradaki görevi olası bir acil durumda sizin yerinize acil yardım çağırması olacak  
       
      Glikoz Seviye İzleme Sistemi
       
      Bu sistem SYNC ile bağlantılıdır. Eğer arka koltukya uyuyan çocuğunuza diyabetik atak gelirse Sync sürücüyü ve anne'yi uyarır.
       
      Gelişmiş iletişim ve sensör sistemleri ile güvenliği arttıran özellikler
       
      Ford'un gelişmiş araçtan araca iletişim teknolojisi ile benzer donanımlı araçlar arasında konuşmayı sağlar, trafik, tehlikeli viraj vb bilgileri verir. 
       
      Ford'un yeni Çarpışma Önleyici Sistemi artık yayaları da tanıyarak çarpışmadan frenleme yapabilecek.
       
      Aktif Park Yardımcısı mevcut sisteme ek olarak dikine de park edebilecek. Ayrıca yeni sistem park dışı destek sistemine ve Çapraz Trafik Uyarı Sisteme sahip olacak.  Vitesleri kendi seçecek, ileri geri hareketi sağlayacak ve direksiyon kontrolü onda olacak. Park sonunda araçtan ayrılırken sürücüyü çapraz trafiğe bakarak uyaracak.Kapıyı aç veya açma diye  
       
      Nasıl olmuş ?? 
       
      3. sıra koltuklarda ince koltuk tenkolojisi kullanılmış minimum enerji harcayarak düzenlemek mümkün olacak.
       
      Çift ekran olayına gelince, ekran sürücüye önemli bilgileri ara sıra sunacak ve bu geçişlerde yolcu film izleyebilecek.. 





      Ford Nabız İzlemeli Koltuk - Bunu 2011'de tanıtmıştı ford şimdi sunulmaya başlanacak. 





      Çalışma Prensibi







      Çift Ekran Görüntüleme Sistemi Örneğidir. Evoque'den - Dual-View Display 
       





      Doğru bilgiye ilk ulaşmak isteyenlerin adresi, FocusClubTr.com sundu..  
      Tamamı Resmi Açıklamadır, alıntı değildir.



      Detay Bazı Fotolar



       





























  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.