Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3'e En Çok Yakışan Jant Modelleri


Önerilen Mesajlar

Siz jant çapını büyütmek yerine, yayla aracı düşürerek lastiklerin küçük gözükmesini nispeten engellemişsiniz. Fakat yay meselesi bana mantıklı gelmiyor. Yapan herkes günlük kullanımda bir ama diyor. Sizin jant ölçülerinizi iki yıl yaysiz sehirici kullandım. Hiç sıkıntı çekmedim. Ben yaysiz 18 janta daha sıcak bakıyorum diyelim. Zaten yere fazla basık araç sevmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracımda 17inç volvo jant, üstüne 50 yanak 215 lastik ve yay olmasına rağmen 6 ayın sonunda beni bile yormaya başladı. ki ben aracımı %80 oranında otoyolda kullanıyorum. kalan %20'lik şehir içi trafiğinde, çukur, kasis vb. beni sıkmaya başlamış durumda. 18inç jantla bu durumu düşünmek bile istemiyorum.

ilginç, henüz takmadım ancak 16-17 arasındaki farkın hissedilmeyecek seviyede olacağını düşünüyordum. enazından cmaxte bir fark hissetmedim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben göremedim ama kaç inç jant düşünüyorsunuz.? Bana 18 jant takmayinca verilen para yazık geliyor.

Örneğini verdiğim jant bildiğim kadarıyla minimum 17 maksimum 18 olarak var piyasada. 18 çok aşırı geleceği kanısında olduğumdan(hem maddi hemde araç açısından) 17' olarak düşünmekteyim,tabi bulabilirsem. Kullandığımız güzergahın %90'ı Türkiye şartları için iyi denebilecek düzeyde asfalt yol fakat tam evimizin yakınlarında tramvay çalışması olduğundan giriş ve çıkışlarda bozuk,kazık,çukurlu ve çamurlu yollardan geçmek zorunda kalıyoruz ayriyeten aracın daimi 3 yolcusu olduğunu bunun hafta sonu 5'e çıktığınıda var sayarsak onların konforunun yanında aracın yaşayacağı sıkıntılarıda düşünmek zorundayım. Bu yüzden 18' uzak benim için ki 17'i düşünmek ve iyice araştırmak için bile 1 ay gibi bir sürem var bu zamanda vazgeçebilirim de bu işlerden çokta sıkıntı çıkacaksa 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Örneğini verdiğim jant bildiğim kadarıyla minimum 17 maksimum 18 olarak var piyasada. 18 çok aşırı geleceği kanısında olduğumdan(hem maddi hemde araç açısından) 17' olarak düşünmekteyim,tabi bulabilirsem. Kullandığımız güzergahın %90'ı Türkiye şartları için iyi denebilecek düzeyde asfalt yol fakat tam evimizin yakınlarında tramvay çalışması olduğundan giriş ve çıkışlarda bozuk,kazık,çukurlu ve çamurlu yollardan geçmek zorunda kalıyoruz ayriyeten aracın daimi 3 yolcusu olduğunu bunun hafta sonu 5'e çıktığınıda var sayarsak onların konforunun yanında aracın yaşayacağı sıkıntılarıda düşünmek zorundayım. Bu yüzden 18' uzak benim için ki 17'i düşünmek ve iyice araştırmak için bile 1 ay gibi bir sürem var bu zamanda vazgeçebilirim de bu işlerden çokta sıkıntı çıkacaksa

Ben 17 jant yaysız kullandığımda görsel ve kullanım olarak 16 ile arasında pek fark görüp hissetmedim. O yüzden 18 demiştim. 17 araçla gelmese almazdım zaten. Lastik değişiminde bayağı masraf çıkıyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yok ozan baya fark var hissiyat olarak. jantlarım, replika st vb. jantlar gibi ağır dğeil. belki de yayla ilgilidir.. sonuçta yaylar sert.

bence yayla ilgili dediğim gibi henüz focusa takmadım ancak cmaxi en az 500km kullanmışımdır. sanıyorum 2.5 kg kadar daha ağırdı jant+lastik olarak. çaptada 4mm daha büyük.

Ozan Karsavuran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yok ozan baya fark var hissiyat olarak. jantlarım, replika st vb. jantlar gibi ağır dğeil. belki de yayla ilgilidir.. sonuçta yaylar sert.

jant'ın ağarlıyla konfor nasıl bir bağ var anlaymadım ; onun kilosu performansı etkiler ...   konforu etkileye lastik hamuru ve yanak öçlcüsüdür ....  

235/40/18 yanak yüksekliği = 3.70cm

215/45/17 yanak yüksekliği = 3,81cm  

215/55/16 yanak yüksekliği = 4,66 cm

 

sizin konfor kaybınız yay'dan lastik janttan değil ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben de bu jant ölçülerinde araçların çok yüksekte durduğunu düşünüyorum. hatta stok 16 inç focus'lar bile fazlasıyla yüksek bana göre..

 

yani 18 inç jant yerine yay ile 17 inç bence daha mantıklı..

 

tabi ki tercih meselesi.

2 yada 3 sayfa önce sabri'nin paylaştığı video'yu izlerseniz dediğimi anlayacaksınız. focus st üzerine takılan jant modeli.

 

tekrar söyleyeyim not olarak burada kalsın:

kağıt üzerinde 1 inç = 2.5 cm olabilir.

ancak jant modeli bu farkı örtbas edebilir.

yukarıdaki mesajda paylaştığım fotoğraf kendi aracım ve jant 17 inç.

nice 18 inçler gösterebilirim daha küçük zannedebileceğiniz.

 

sonuç olarak aynı şeyler konuşuluyor :) ofsetli veya ; yaylı yaysız ; ince kalın yanak jantı tamamen farklı gösterir tabiki

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O attigim videonun altina yorum yazdim ya dayanamadim. Adam bide Japonyada ozel siparis vermis 5x108 yokmus direk 6 ayda gelmis ve 5 tane siparis vermis 1i yedek. 5.000$ tutmus yazik ya cok kotu gozukuyor.

Zevkler... Renkler... Gönül konacağı yeri sana bana mı soracak :D

 

Not: 5000$ verdikten sonra ona zaten altın kaplama görünüyordur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ancak 18inç ve 17inç arasında bu farkı görünüşten öte fark etmek neredeyse imkansız.

Olmadı bu.

%5 yanak farkı ile 16 ile 17 arasındaki farkı fark edeceksin, %10 yanak + 20 mm taban ile 17 ile 18 arasındaki farkı fark etmeyeceksin.

Yazdığını bir daha düşün.

Fark etmemeyi ilki için yazdıysan doğru...

bu jantlardan önce 17inç replika jant takılıydı aracımda ve özellikle yüksek sürat olarak ciddi performans düşüşü yaşamıştım.
  

Bilemedin +20 kg ağırlık yüksek hızda öncelikli engel değildir, olsa olsa bozuk aerodinami etken olabilir, o da ne kadar hissedilir bilemedim, hani rüzgarın hızı ve yönü bile ondan önemlidir. 

Ben bunu da almayayım...

 

Katıldığım husus ise jant + yayın sadece görsel öğe olarak algılanmasının doğru olmadığı ve bence bu kadar para ve konfor kaybına değmeyeceği.

İyi seçilmiş jant + coilover kiti ise yol tutuşta mükemmel iyileşme sağlar, ama kullanıcılarının çok büyük coğunluğunun bu farka ihtiyaç duymayacağını ve limitleri kullanamayacağını yazmak da yanlış olmaz.

Bir kez daha yazayım ben çoğu "mış gibi" etkisi yaratan salt görsel modifikasyonlardan pek hazetmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.