Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Karşınızda Yeni 2016 Ford GT - Hafif Karbon Yapısı İle


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bunu alacaksın konteynırdan indireceksin tam sıhhiye orduevinin önüne oradan başlayacaksın yavaş yavaş Atatürk bulvarından yukarılara doğru çıkmaya. Bakanlıkları geçeceksin. Oradan Kuğulunun önünden yukarıya doğru Cinnah caddesine. Atakuleden sola döneceksin. Cumhurbaşkanlığı önünden devam edip Arjantin Caddesine sallanacaksın. Sağa çekip bir kahve içeceksin orada. Oradan ver elini Tunalı Hilmi. Hazır tunalıya inmişken birde Bestekar sokağa gireceksin. oradada sağa çekeceksin. Bi waffle yiyeceksin. Neyse uzatmayayım. Hayaller hayaller. . :blink: :blink: Ben bir çay koyayım.

Hayaller ne kadar farklı, ben de Istanbul Park'ı bir saatliğine kapatıp turlamayı hayal etmiştim.

Bu arada yazık o trafikte bu arabaya... 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hakkını veremem ama benim de hayalim istanbul park oldu. 

Bir de bu kuzunun stop farlarının ortası mı etrafı mı ne boşmuş. Bu da sıcak hava tahşliyesi içinmiş eritmez mi yav farları. 

 

Yalnız FORD NAIAS ta (detroit araba fuarı) diğer üreticileri maymun etti. Raptor, GT350R ve GT dışında konuşulan araba yok doğru dürüst

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 January 2015 - 13:38 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Bu amcalar Vw teknoloji guruları.

İkinci i30 vakası : :D

f4cc960e27d51def45b669df3914bdfc.jpg

Yalnız dikkat edin,  VW bu... Basar parayı bu arabayı yapan ekibi toptan transfer eder (bknz; süspansiyoncu(kim olduğunu bilmiyom :) ) , bakınız jost capito ) :D:D

 

Car and driver"2017 FORD GT için bilmeniz gereken 17 şey" diye bir yazı yazdı. Buradan inceleyin anacım.

http://www.caranddriver.com/flipbook/the-17-things-you-need-to-know-about-the-2017-ford-gt-supercar

 

bana ilginç gelenler şunlar: 

- bu araba herkese sürpriz oldu. 1 yıldır çalışılıyor ve seneye çıkacak yani kabaca 2 yıl içinde. bu otomotiv endüstrisi için hiper bir hız.

- ilk prototip ilk baharda yollarda olacak . spy fotocular göreve!

- FORDun karbon fiber için ortaklık yaptığı DOW CHEMICAL bu projede yer almadı. Bu projedeki carbon fiber paneller el yapımı ve muhtemelen üçüncü parti şirketlerden olacak

- baş mühendis en iyi güç/ağırlık oranı olacak demiş. bunlar da "sınıfında" diye ekleyeceğini düşünmüşler ama hayır. pazardaki güç ağırlık oranı en yüksek araba olacakmış güç 600 bg ğstünde bu durumda çılgınca hafif olması gerekiyor.

- GTdeki jantlar çok güzel ama alüminyum. oysa GT350R da çok daha hafif karbon fiber jantlar var . GT için ağırlık takıntısı olduğundan bu karbon fiber jantlar GTde de olabilirmiş. 

- aktif süspansiyon tabii ki aracı hızlı kullanımda alçaltacak. ancak kabindeki bir düğme ile şehiriçi kullanımda hız tümsekleri ve otopark rampalarına sürtmemek için ön taraf yükseltilecek. 

- arka spoiler hava freni etkisi de gösterecekmiş. sadece yükselme değil açılanma da olacakmış.

- frenler tabii ki karbon seramik brembolar

- FORD un önceliği top speed veya akselerasyonda zirvede olmak değil. FORDun önemsediği bir tek şey var " tur zamanı, tur zamanı, tur zamanı". FORD yol tutuşta zirvede olmak istiyor. Bu araba Lemans a da sokulacak ve ferrarilere rakip olacak. 1960 lar geri geldi bebeğim (öyle yazmışlar vallahi) 

- başka arabalarda mesela porsche 918 önde elektrik motor da var. FORDda bu yok. hem ağırlığı artırmak istemiyor hem de bunu yaparsa ecoboosta ihanet etmiş olurdu. 

- şu yandaki çıkıntılar hem kanat görevi görüyor hem hava alıyor. 

- stopların içini doldurmayı unutmamışlar. intercoolerlardan geçen hava buradan tahliye oluyor. 

- şu arkadaki jet motoru çıkışlarına benzeyen açıklıklar aynen kalacak. aslında bunlar eksoz değil eksoz biraz önlerinde bitiyor ama bu kısım aynen kalacak. 

- bu arabayı parketmek imkansız olurdu ama  diffüzörde kamera var . zaten 2016da yasal zorunluluk olacak. 

- arabanın %95i hazır sadece %5 kaldı. şov amaçlı çaykaşığı boyundaki yan aynalar ve farlar dışında burada gördüğünüz her şey yollarda olacak.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu aracın salt şov amaçlı olmadığı tasarımından belli zaten.

Bu kadar radikal bir aerodinami aracın trafikte kullanılmasını sadece zorlaştırır. 

Hafiflik + Güç + düzgün bir süspansiyon trimi = Pist zaferi denklemi çoğunlukla doğrudur.

Kullanılacak motor da yeni sayılmaz ve yarış amaçlı geliştirilmiş bir ünite; 2014 sezonunda IMSA Tudor United SportsCar Şampiyonasında ve 24H Daytona dayanıklılık yarışında yaklaşık 25.000 yarış km'si katetti ve de başarı ile: 3 birincilik ve 7 kez podyum.

 

 

Bir de geçmişi hatırlamakta yarar var.

 

Bu 64-68 arasında imal edilen ve 66'da LeMans'ı ilk üç olarak bitiren orjianl GT40:

 

 

Bu da 2004 yılında Ford markasının 100.yıl kutlamaları anısına kısa süreli de olsa yeniden imalata başlanan GT40 MkII

 

 

 

 

Benzerlikler dikkati hemen çekse de MkIII diyebileceğimiz yeni kuşak bence benzersiz bir güzelliğe sahip.

 

Tabii şık ve güzel olmak yetmez, pistte de kendini kanıtlaması gerek. Bunun için de her türlü ön koşul hazır gibi. 

 

Şİmdiden yazayım: Bravo Ford!

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 January 2015 - 19:52 tarihinde, H. Cenk Köse yazdı:
FORDun önemsediği bir tek şey var " tur zamanı, tur zamanı, tur zamanı".

 

kuZu sipariş edilirken teknik ekibe verilen mesajlardan birisi --> Bize vereceğiniz araba ring (nürburgring pisti kastediliyor)  rekorunu ezsin (kırsın/break değil crush diyorlar) 

 

merak edenler için -> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

 

...eğer mühendislik iyi iş çıkarmışsa yakında bu listenin değiştiğini göreceğiz.   :)

 

güncel rekor ise bu yabani kuZu'da...

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 January 2015 - 13:17 tarihinde, Kaan Yagizer yazdı:

kuZu sipariş edilirken teknik ekibe verilen mesajlardan birisi --> Bize vereceğiniz araba ring (nürburgring pisti kastediliyor) rekorunu ezsin (kırsın/break değil crush diyorlar)

merak edenler için -> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

...eğer mühendislik iyi iş çıkarmışsa yakında bu listenin değiştiğini göreceğiz. :)

güncel rekor ise bu yabani kuZu'da...

 

Bu araba road-legal mi yani yola çıkabiliyor mu yasal mi ?

Birde yasal olarak yola çıkamayan araçların listesi var. Ferrari 599xx faln var

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu araba road-legal mi yani yola çıkabiliyor mu yasal mi ?

Rekor deneme sürüşü için araç İngiltere'den yola çıkmış, Nürburgring'e gelmiş, turlarını atmış ve en iyi zamanı yapmış, sonra da sürücü gene aracına binip eve dönmüş.

Yani karayollarında kullanıma en azından belli ülkelerde izin veriliyor. Zaten yarış aracı olsa da bir "trafiğe açık yol kiti" ile donatılabiliyor.

 

"Nordschleife" uzun, zor virajları olan, çetin bir pist olması yanında eski ve halka açık bir pist olduğu için de çok medyatik olabiliyor. Spor araç üreticilerinin bu pisti seçmelerinin belki de temel nedeni bu.

Zaman ölçümlerini de genellikle üretici kendi yaptığı için farklı markalar çıkıp en hızlı turu biz attık diyebiliyor.

Diğer bir husus da "Nordschleife"nin çağdaş yarış pistleri ile hiç alakası olmaması, yani burada yapılan iyi zaman iyi bir yarış performansı anlamına gelmez, daha çok bir tür reklam değeri taşır. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu araba road-legal mi yani yola çıkabiliyor mu yasal mi ?

 

bildiğim kadarı ile bu araç -pist günleri- için üretilmiş bir Radical SR8 http://en.wikipedia.org/wiki/Radical_SR8... Radical'ın resmi sitesi burada -> http://www.radicalsportscars.com/uk/   ... yol onaylı ve 7 dakikanın altında bir tek Porsche spider var (bildiğim kadarı ile...) geri kalan araçlar ise (yol onaylılar) hep 7 dakikanın üzerinde.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Yav gt bu spor otomobil sektöründe hep Çizgileriyle çok sıcak baktirmistir kendisine.

Yine kendi tasarımını çok değiştirmeden teknolojiyle butunlestirip yapmışlar yapacaklarını .

Yanlız Raptor un duruşu da farları da ayrı fena benim yaptığım farlara benzemis forumumu takip ediyorlar Yakup ne dersin :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sözcüdeki mondeo haberinde Türkiyeden adı açıklanmayan bir kişinin GT siparişi verdiği ve ithalat+vergiler dahil 900bin TL ödeyeceği (kişiselleştirmeler hariç ) yazılmış..Kim acaba ? 

 

http://www.sozcu.com.tr/otomotiv/pazardan-aslan-payini-alacak.html

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Karşınızda Yeni 2016 Ford GT - Hafif Karbon Yapısı İle olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.