Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus 1.0Eb 100.000 Km Testi


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

belli bir partide çıkmış araçlarda vardı o sorun, daha önce de yazmıştım. söz konusu parça modifiye edildi ve daha sonra imal edilen serilere bu -geliştirilmiş- hortum takıldı, artık o konuda endişe etmenize gerek yok.

... illa endişe edecekseniz bizden sonraki nesillere nasıl bir dünya bırakacağız konusunda endişe edelim derim. ne de olsa içine ettik dünyanın :( (hep beraber)

Benim araç temmuz 2012 üretim. yani türkiye yi bırakın avrupa nın ilk lerinden..o sıralar burada satışı yoktu.. aylarca yatmış park ta ben alınca türkiye ye yola çıkmış :)

Hangi parti sorunlu olsada kuşku. sanırım modifiyeli hortum son 6 belki de  9 ay daki araçlarda var, veya diğerlerinde de eski hortumdur da imalatına sonradan özen gösterilmiştir. bilmiyorum ki bende ki hangisi..

Dünyaya gelince aç kapitalistlerin hediyesi bugünkü durum. silahlar, terör. Doların üstüne Allah yazmakla inandırıcı olunmuyor.

Bu konuda payıma düşeni inanın mesleğim aracılığıyla yapıyorum. doğa yı koruyup, kaynakları bilinçsizce tüketmemenin gerektiğini belki de benden çok anlatan yoktur. elbette insani boyutlarda bunların yanında var..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Açıkçası uzun zamandır beklediğim bir testti. Test sonucunda motorun sağlam olduğu ortada. Zaten ford bu testlerin kat kat fazlasını yapmıştır. Ancak ikinci el fiyatlarının biraz daha makul seviyelere gelmesi için bu tarz testlere ihtiyaç var. Benim anlamadığım,ülkemizde VW grubuna olan ikinci el hayranlığı:). Geçmişi düşünürsek FSI motorlar, DSG şansımanlar çok kişinin başını ağırıttı. Hatta piyasada sıkıntıları bilmeyen kalmadı. Ancak ikinci elde her zaman değerleri yüksek. Sanırım yılların verdiği bir toplumsal marka algısı var. Ülkemizde bir renault ya da VW her zaman tutulacaktır....Her ne kadar kendilerinden haz etmesemde bir gerçek:)

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ama bunu Ford diyip o serideki araçları geri çağırmıyor yada daha vahimi araç müracaat etse bile değiştirmiyor yada para talep ediyor

 

Dostum değişmesi gereken araçların boruları değişti, hatta o arada pek de gerekmeyenlerin ki de değişti.   :)

 

... garantiden değişmesi gerekmeyen, hakkında servis bülteni olmayan parça'yı "aklım rahat olsun" diye değiştirmek isteyen kişi o hortumun bedelini ödemek durumunda. Sonuçta diğer türlü servis o parçanın parasını Ford'dan alamayacak ki ... yani ...evet ... servis o parçanın bedelini istiyor, isteyecek.

 

FSA yayınlanmayan araçlar için bir sistem var ... Ford o araçların trafik kayıtlarından bakıp en yakın bayi aracılığı ile kişiye/şirkete ulaşıyor. Araç davet ediliyor ve parça değişiyor ... bu iş genelde bu şekilde yapılıyor. Genel FSA yayınlanması sadece çok miktarda araç söz konusu ile yapılıyor, kullanıcılar ancak bunları, yani mass call back denen toplu FSA yayımını duyuyor.

 

...deniyor ki bizim buradaki servisin haberi yok!  Eee? Olmaz tabi ... adamın bölgesinde parça değişimi gerektiren ilk parti (bkn.çocukluk hastalığı) Ecoboost yoksa nereden haberi olacak ki?

 

... deniyor ki bizim buraki servisin haberi var! eee? Olacak tabi ... adam o işi daha önce yapmış, bölgesinde satılan araç geri çağrılmış, işlemden geçirilmiş. Siz gittiğinizde parçanızı değiştiriyor ... bunu neden yapıyor peki? Siz iyi müşterisiniz, ya da sizin fazlası ile endişelendiğinizi görmüş ve elinde de modifiye edilmiş parça var ... piyasa ağzı ile içiniz rahat etsin diye -kıyak- geçiyor.

 

...deniyor ki ben hortuma baktım, sertleşmiş ... içinden basınçlı su geçiyorsa serttir tabi. Sorun hortumun sertleşmesinde değil zaten, sorun hortumun zaman içinde -esnekliğini- yitirmesindeydi ... sorun giderildi.

 

...diyelim ki birileri halt etti, size ulaşılamadı ve sonuçta motorunuz zarar gördü.

 

bunda sizin kabahatiniz ne?

 

...hiç, sıfır ... nada ... Ford/Otosan aracınıza sandık motor atar, o sürede size araç tahsis eder bir de "halt etmişiz, özür dileriz" dedikten sonra gönlünüzü almak için yarım elma nev'inden bir şeyler hediye eder.

 

...yani endişelenecek bir şey yok.

 

Haa ... bana endişelenecek konu lazım  havasında olanlara ne desem dinlemeyeceklerdir. Ama bu vak'a yı kendi adıma noktalıyorum. (bkn.sıkıldım artık) bir çocukluk hastalığıydı, yaşandı ... geçti ... gitti ... bitti. 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

derdimiz şimdiki durum olmasa bile garantisi bittikten sonra da sandık motor takacaklar mı?

bana servisteki eleman öyle diyor, arabanın garantisi var hocam "korkma"

hadi genel geri çağırma yapmıyorsan bile şu parti hortum, şu aydan şu aya üretilen şu şasi no lu focus ları geri çağırın gibi birşey de söz konusu değil, arkadaşlar hep tesadüfen gördü burayı okuyunca yada motoru haşat oldu. sizin dediğiniz gibi olsa idi Ahmet A yı davet ederlerdi mesela servise.

20-30 yaşındaki arabaların bile soğutma suyu hortumu patladığını ben duymadım çevremden. trigeri kopan oldu, benzin otomatiği bozulan oldu, buji kablosu bozuldu vb... ama hortum olmadı.  antifirz koymadık diye şu günlerde motor çatlasa sorumluluk bize ait, burası -20 yi gördü 3 gün..hortum çatlayıp motor yanarsa kime? 5 yıl sonra..

 

bekleyeceğiz birşey olmayacağını umarak. tşk ler bilgi için.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yahu bunu okuyanların "aha ne olacak" gibi derdini anlamak zor, yahu bilenler işini halleder geçer yani; bu mantık ile bizim bilmediğimiz ilerde baş gösterecek kim bilir neler olacak ?

Rahat olmak lazım birde kaskocuları zengin etmek için mi kasko yapıyoruz bir şey olursa onlar da var, yasal haklar var, var da var tek dert bu olsun.

Forumlarda sevmediğim şey hep bu Kısım olur bazen bazı detaylar gereksiz büyür, yapacak bir şey yok buna da.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sorun 1.6 larda da var 1.0 lardaki kadar olmasa da ki bana ne anlatırsanız anlatın (isterseniz anlama özürlü diyin)araca bu denli zarar verecek bir durumda iş servise bırakılmadan kendi itibarlarına zarar vermeden halledilmeli arabayı ben İstanbul'dan aldım eee Giresun'a geldim burada ilk parti araç yok servisin haberi de yok garantim bitti 2 ay sonra hortum patladı motor yandı bitti kül oldu ne demem lazım takdiri ilahi mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlgili konularda sanırım bunlar konuşulmuştu, isterseniz taşıyalım oraya. Bu sorunun cevabınıda malum yer 444 FORD ile alabilirsiniz.

Soru bana ise, dediğim şey burada öğrenenlerin gereksiz tekrarlaması. (Bize zararı yok ama her dakika okumanın kimseye faydası da yok) Kim bilir kaç şey biliniyor ve size ses edilmiyor ama öyle ama böyle. Anlaşıldı mı?

Ciddi arızalanacak şeylerin değiştirildiğini bilen insanlarız o yüzden aaa bu niye böyle diye tekrarlamanın lüzumu yok açıkcası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce başka bir forumda 1.0 ecoboostta intercooler olup olmadığı konuşulmuştu. 100 bin km test videosunu izlerken radyatörün yanında küçük bir radyatör daha söktüklerini gördüm. Acaba intercooler o muydu, resimde de radyatör fanının solunda duran parça.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce başka bir forumda 1.0 ecoboostta intercooler olup olmadığı konuşulmuştu. 100 bin km test videosunu izlerken radyatörün yanında küçük bir radyatör daha söktüklerini gördüm. Acaba intercooler o muydu, resimde de radyatör fanının solunda duran parça.

Abi turbo olan her araçta intercooler var
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi turbo olan her araçta intercooler var

Turbo olan her aracta intercooler olur genellemesi yanlis. Kucuk hacimli araclara kiymayabiliyorlar. 1.0da da yoktur diye dusunuyordum incelerken oldugunu gordum hatta arkasinada fan koymuslar. Vag grubu tsi araclarin bazilarinda intercooler yok mesela
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

2012 model 1.0 EB kullanicisiyim. Gecen gunlerde 60.000km yi devirdim. Bu gune kadarki tek sorunum 50.000km de motorda bulunan sogutma hortumunun catlamasi sonucu motorun yandigi tespit edildi ve garanti tarafindan yarim blok motor degisimi gerceklestirildi. Bunun disinda focusumdan gayet memunum :) Sizlerle paylasmak istedim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2012 model 1.0 EB kullanicisiyim. Gecen gunlerde 60.000km yi devirdim. Bu gune kadarki tek sorunum 50.000km de motorda bulunan sogutma hortumunun catlamasi sonucu motorun yandigi tespit edildi ve garanti tarafindan yarim blok motor degisimi gerceklestirildi. Bunun disinda focusumdan gayet memunum :) Sizlerle paylasmak istedim..

 

Burada taze konuşuldu, buyrun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.