Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yokuş Kalkış Desteği Ve Çekiş Kontrolün Performansa Etkisi


Buğra T.

Soru

Selam arkadaşlar,

Yakın bir arkadasım 0 km 110 luk fluance almıştı, teker doğrultma işlemi ve rodajı tamamlandıktan sonra sıra geldi testlere..

Yolun ve trafiğin çok müsait olduğu bir otobana çıkıp aynı anda yol bilgisayarlarını sıfırladık.. Sürüş Beklendiği üzere düşük yakıt tüketmek üzere olmadı. Bol bol rollingler yaptık. 2-40, 3-60, 4-80 vs.... Focus tabiki gaza ilk oturma anında her seferinde 2 boy kadar açtı... Ancak şaşırtıcı bir biçimde 160 dan sonra fluance yanımdan jet gibi geçerek 3 boy kadar açtı her seferinde..

Çekiş kontrolü kapattıktan sonra sonuç yine değişmedi.. Taa ki yokuş kalkış desteğini devre dışı bırakana kadar.. Bu sefer ilk gaza oturma anında atılan 2 boy farkı çok kolay kapatamadı, kapatsada burun buruna kaldık. 10 km kadar top speed şeklinde burun buruna gittik yani bir fluance burun çıkardı bir focus...

O kadar çok deneme yaptık ki çeyrek depo mazot harcadık :) denemeler sonucundaki yol bilgisayarı tüketim değerleri.

Focus 8.0

Fluance 8.8 ( dci muhakkak daha ekonomiktir, bakımdan sonra muhtemelen daha az yakacaktır.)

Gelelim sormak istediklerime...

-Siz de benim gibi Yokuş kalkış desteğinin negatif etkisini Tecrübe ettiniz mi?

- 215/55/16 nın focusa çok kalın geldiğini düşünmekteyim.. Konfor ve yol tutuşa olumlu etkisi olsa da performans ve Yakıt tüketimine negatif etkisini bir çok kez tecrübe ettim.. 1.6 klasmanın da en iddialı tork ve hp Gücüne sahip olsada lastik ebatları sebebiyle eski versiyon tdci ın bile gerisinde kalıyor.

-askerlik sebebiyle focusumu satıyorum olurda satmazsam 205 taban tavsiye eder misiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

- Konunuz soru içeriyor, bilgi verme yerinden bilgi öğrenme yerini taşındı.

- Sizin gibi son hız testini bu şekilde kapatıp deneyen biri olacağını pek sanmıyorum varsa yazar zaten.

- neden olmasın tabi ki 205 takabilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben mi yanlış anladım lütfen doğrulayın. Şimdi yokuş kalkış açık olsa da olmasa da başta 2 boy geçiyorsunuz, ama açıkken 160'ta geçilen araç kapalıyken  200'e kadar kafa burun gidiyor?

 

Depo ölçümü ise sürekli roll'da 8'den daha yüksek yakmasını beklerdim ben, sürekli dip gaz depo sonrası depo ölçümüyle 8 litre görmüş biri olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben mi yanlış anladım lütfen doğrulayın. Şimdi yokuş kalkış açık olsa da olmasa da başta 2 boy geçiyorsunuz, ama açıkken 160'ta geçilen araç kapalıyken  200'e kadar kafa burun gidiyor?

 

Depo ölçümü ise sürekli roll'da 8'den daha yüksek yakmasını beklerdim ben, sürekli dip gaz depo sonrası depo ölçümüyle 8 litre görmüş biri olarak.

yokuş Kalkış kapalı iken daha iyi gidiyormus araba benim anladığım o.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben mi yanlış anladım lütfen doğrulayın. Şimdi yokuş kalkış açık olsa da olmasa da başta 2 boy geçiyorsunuz, ama açıkken 160'ta geçilen araç kapalıyken  200'e kadar kafa burun gidiyor?

 

Depo ölçümü ise sürekli roll'da 8'den daha yüksek yakmasını beklerdim ben, sürekli dip gaz depo sonrası depo ölçümüyle 8 litre görmüş biri olarak.

 

Mertcan ölçüm depodan değil yol bilgisayarından yapıldı.. 

 

Doğru anladın yokuş kalkış kapalı iken araba daha iyi gitti ya da fluance arıza falan yaptı.. Açıkcası ben de anlayamadım.. Şu ara Ankara' ya gelme durumum var arabayla gelirsem istersen haberleşiriz evlerimiz yakınmış. Zira 2 focus arasında deneme yapmak daha sağlıklı olacaktır..

Ben teker doğrultmaya takıldım :)

Teker doğrultma halk dilinde kutlama :)

 

Araba alan tatlı ısmarlar yemek ısmarlar içecek ısmarlar falan.. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

205-60-16 daha iyi olacaktır. yanak kalınlığından dolayı, hem teker öyle dendiği gibi oyuncak misali durmaz, hemde lastik çevresi çok etkilenmeyeceğinden kadrana olumsuz etkisi olmaz. fiyatı da  250 civarı, diğer iki lastiğin ortasında.

 

205 x 55 : 11.2 cm

 

215 x 55 : 11.8 cm

205 x 60 :  12.3 cm hatta orjinal lastikten bile büyük durur.. orjinal lastikle fark  % 1.4

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ozan'la denemiştik biz, sanırsam o ara hill holder açık değildi bende, daha doğrusu hiç yoktu, top speed'e kadar gitmediysek de hep kafa burun gittik. 

Gözden kaçan bir etken vardır, laboratuvar ortamı değil sonuçta otoban.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yokuş kalkış desteği fren tertibatını ilgilendirdiğinden ve sadece yokuşlarda devreye girdiğinden (teknik olarak) hızlanma, ara hızlanma ve son hızla bir ilgisi yokmuş gibi algılanıyor. Ama tüm bu yardımcı  sistemler bir beyin tarafından elektronik olarak yönetildiğinden aracın kapasitesini kısıtlayıcı özellikler ihtiva edebilir. Bilen ve tecrübe eden birinin konuyu aydınlatması gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teker doğrultma halk dilinde kutlama   Araba alan tatlı ısmarlar yemek ısmarlar içecek ısmarlar falan..

 

oh ya! Yalan yok, mesajları okurken ben de bir yandan kendime "teker doğrultma ne yahu??????" diye soruyordum.

Çok yaşayın e mi?  :)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.