Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

... izninizle araya gireyim.

 

Öncelikle Cem Boneval'a katılıyorum. Ford-Avrupa'nın soğutma borusu değişimi ile ilgili TSB yayınlaması bence de gerekirdi. Üstelik ülkemizde yeni yayılmaya başlayan 1,0 nüfusunun aksine Avrupa'da bu araçlar oldukça popüler ve genel otoparkında bize nazaran çok daha büyük yüzde sahibi. Neden TSB yayınlamadıklarını bilmiyorum. Ama modifiyeli parça'yı resmen yıldırım hızı ile tedarik ettiklerine şahidim.

 

Araç değişimi vs. konusuna gelince, yenilenen Tüketici hakları yasası hakkındaki bir eğitime daha bir kaç gün önce katıldım. Ön kapaktan su sızdırma/eksiltme türü bir hasarın araç değişimi kararı aldırmayacağını kolayca söyleyebilirim. Bu arada netleşelim, ön kapak ve motor kapağı ve hatta silindir kapağı ayrı ve alakasız parçalar. Ön kapak altındaki ekipmanı ve devirdaim'i koruyan, adı üzerinde motorun ön tarafındaki null parça. Diyelim ki arıza/ayıp orada değil ... motor kapağı civarında sıkıntımız var ... gene aynı şey, bu defa da subapların + enjektörlerin üzerini kapatan ve onları koruyan kapaktan bahsediyoruz. İşin dibinde her iki -kapak- ta koruma/izole etme dışında işlevi olmayan eksik/hareketsiz parçalar. Yani sökülüp takılmalarında sorun yok ... zaten aracınıza bakım yaparken ihtiyaç duyuyorsak size sormadan onları açıp kapatıyoruz (triger kayışınız nasıl değişiyor sizce?)

 

... değer kaybım oluşacak düşüncesi içindeyseniz (bu arada neden değer kaybı oluşacak ki? ön kapağı açıp - kapattık diye mi?) kuşkusuz hakkınızı Tüketici mahkemesinde arayabilirsiniz (Tüketici hakem Heyeti değil, doğrudan mahkeme... artık THH'in yetkilerini mahkemelere devrettiler) ama oradan bir şey çıkmaz. Bunu bilirkişilik yapmaktan kurtulmak için (bıktım yahu) oda kaydını sildirmiş biri olarak söylüyorum.

 

Garanti - Mağduriyet konusuna gelince ... pardon yani! Yiğidi öldür, hakkını yeme. Araç garantide ya da değil, malzeme ve/veya tasarım ile ilgili bir sorun varsa bunu Ford'un inkar ettiğini ne zaman gördünüz? 

 

10 yıldır CVT'lere gözümüz gibi bakıyoruz, halt ettik ... batırdık ... ama inkar ediyor muyuz? Hala gelen şanzımanları onarıyor, talep var ise (hiç bir yasal sorumluluğumuz kalmamış olsa da) ikame araç veriyor ve aracı yeniden hizmet alınabilir/kullanılabilir hale getirmiyormuyuz? 

 

Arkadaşlar ... bakın, çok fazla -pimpiriklenmenin- gereği yok. Biraz rahat olun lütfen... her stratejik değişimlerde bu ve benzeri sıkıntılar yaşanabilir. Bu sıkıntıların bir kısmı ürün kaynaklıdır, önemli kısmı ise kafamızdaki kalıpları yıkarken kalkan düşünsel toz nedeni ile çekilir.  Yok 1.0'ın canı burnundaymış, rüzgar esse motor patlıyormuş (peki) diyelim ki öyle, ne olmuş? Aracı atarsınız kafamıza, onu matbaadan yeni çıkmış para gibi yapmak bizim sorumluluğumuz ... fındık motor en fazla 300.000 kilometre dayanırmış ... hala ne olmuş? Kaçımız arabamızı o kadar uzun süre elde tutuyor ki? Türk kullanıcı yılda ortalama 12-13.000Km yapıyor (TUIK verisi) ne yani 20 yıl boyunca aynı arabayı mı elde tutacaksınız? Yoksa akşam korsan taksiye mi çıkıyorsunuz?  Zaten o kadar yoğun kullanım yapacaksanız size Dizel araç öneririz, benzinli ile ne işiniz var?

 

Sonuç : Sinir yapmayın, işini bilen ve düzgün yapmak için de çaba harcayan bir markaya sırtımızı dayamış durumdayız. Haa! Her zaman mükemmel iş çıkaramıyor olabiliriz, ama batırdığımız zaman inkar da etmeyiz. (Bkn.Şirket Kültürü) bundan da geçtim sağlam bir lobi + bilgi paylaşım ortamındasınız, yani karada bize ölüm yok   :)

 

Relax and repeat after me ... ummmm ... Om Mane Padme Hummmmm   :)   :)

Kaan Bey ben kendi durumum için şunu söyleyebilirim.1 yaşındaki bir arabada 2 kez böyle büyük bir sorun yaşamam size göre normal bu durumda.580 km de vitesimin kilitlenmesi 15bin km de su sızdırması ki bu çok daha tehlikeli bir durum siz de katılırsınız kesin buna.Araba arıza mutlaka yapar ve değişen parçasıyla ömrüne ömür katar.Ben buna kesinlikle itiraz edemem.Fakat bu kadar kısa sürede bu arızaları yapmamalıydı.Yaptığı taktirde de Ford dan beklentim beni mağdur etmemeleri.Bakın 10 gün kadar araçsızım.Sebebi kullanımmı.Hayır üretim hatası bu.Fakat ben şuan araçsız olduğum için ikame araç için uğraşıyorum.Belkide verilmeyecek.Ben müşteri memnuniyeti dediğinizde gerçekten memnuniyet ararım.Aracımı 1 kuruş bile almadan zaten yapacaklar.Ama benim kabahatim yokken benim kalmam doğrumu sizce.Az evvel aradılar kurul görüşüyor ikame araç talebinizi dediler.Sonuç ne olacak çok merak ediyorum.Herkes isterki arabasının motoruna anahtar değmeden binsin.Ama ki bu kadar kısa sürede de anahtar değecekse üretim hatasıysa Ford kendisi bazı şeyleri hemen teklif etsin.Açık söyleyim eğer borcu olmasaydı ben arıza gideriminde kesinlikle satmayı düşünüyordum.Hala da yolu varsa satabilirim.Biraz da kullanıcı gözüyle bakın.Ben şahsen alacağım arabanın servis kaydına baktığımda motor ile ilgili bir tamirat gördüğümde midem bulanır kıllanırım.Acaba alsam yeniden başıma arıza çıkarırmı forumları okurum genelde çıkan sorunlar nelermiş diye.O arabayı almaktan vazgeçerim.İsterimki temiz olsun alacağım araba.Siz bana garanti verebilir misiniz bu yapılacak onarım ileride bana satışını yaparken geri dönmeyecek ve benim satış değerimi düşürmeyecek.Açıkcası Ford aldığıma gerçektende pişmanım.Bunu da ilk kez burada yazıyorum.Kesinlikle ne kötülemek nede çamur atmak değil amacım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

580 km de vitesimin kilitlenmesi 15bin km de su sızdırması ki bu çok daha tehlikeli bir durum
 

 

Doğan bey kuşkusuz aracınızın (bebeğinizin) geçmişini bilmiyorum. İki kere keyfinizi kaçıracak türden arıza oluşmuş ise -sıkıntı- duymanız gayet normal. Ben de aracım dertsiz, sorunsuz çalışsın isterim ve aksi olduğunda (kendi adıma konuşuyorum) hafiften bozuk atarım. Zaten sizin serzenişinizi anlamayan ya empati yoksunudur, ya da bildiğimiz kütük.

 

Tehlike konusuna gelince... o kısmı pek anlamadım ama bunu benim kare kafama verin lütfen. (aslında dikdörtgen daha doğru ama kare diyelim) su sızıntınız büyük ihtimal ile (hariçten gazel okuyorum aslında, nereye onarım yapılması ve nedenini en iyi mekanikeriniz bilir ama tecrübe denen temel üzerinden konuşuyorum) büyük ihtimal ile devir daim pompanızın bloğa bağlandığı noktadaki sızdırmazlık contasında montaj ve/veya contanın kendisinden kaynaklanan ve bizim minor dediğimiz (biz derken otomotiv sanayiinin genelinden bahsediyorum) cinsten bir hata. Yani sizi ha! diye yolda bırakmaz, ani hasar oluşturmaz, aracınızın bütünlüğünü ve/veya kullanıcıyı tehlikeye atmaz. Isınan metal malumunuz genişler, conta da hata var ise blokta oluşan basınç nedeni ile az miktarda su-antifiriz karşımı buharla formunda sızıyor, motor bloğuna görece soğuk olan ön kapağa çarptığında da likit formuna geri dönüyor, sonra da yerçekimi ve sallantı etkisi ile kapağın alt kısmına akıyor, oradan da (araç ilerlediği için) motor gövdesini takip ederek kartere doğru yoluna devam ediyordur.

 

Tabi yukarıda belirttiğim gibi bu benim tahminim. Yukarıda da belirttiğim gibi en detaylı ve doğru bilgi teşhis/onarım sorumlusu olan mekanikerinizdedir.

 

... Aslında sizin esas mutsuzluk sebebiniz (gelin birbirimize açık davranalım) onarım süresince araçsız kalacak olmanız. Arabanız ister on günlük, ister beş yıllık olsun fark etmez. Onsuz kalmak, hele bunun nedenin de fabrikasyon ürün/işçilik kaynaklı bir sebep olduğunu bilmek insana koyar (en azından bana koyardı) peki diyeceksiniz ki neden bana hemen araç tahsis edilmiyor?

 

İşin arka yüzü hakkında size biraz bilgi vereyim.

 

Şöyle ... biliyorsunuz ki pek çok firma gibi Ford-Otosan'da halka açık bir şirket. Yani SPK'ya ve hissedarlarına hesap vermek ve kanunlara harfien uymak zorunda. Kanun (Tüketici diyor ki...) 10 günü aşan onarım ve işlev yitimlerinde eşdeğer veya üzeri bir araç (binek) tahsis edeceksin.  Sizin bahsettiğiniz iş takvimi on günden kısa (iş günü değil, normal takvimden bahsediyoruz) yani Müşteri İlişkileri (Mİ) ve/veya BMiS (Bayi'de çalışan Müşteri İlişkileri Sorumlusu) size kanuna dayanarak araç tahsis edemez. Aynı şekilde Ford'un Mİ bölümü de -ha- deyince altınıza araç çekemez ... çünkü yasa bunu emretmiyor ve yasanın emretmediği durumlarda araç tahsis edersen, yani harcama yaparsan şirket... dolayısı ile hissedarların haklarını yetkisiz kullanmış olursun (..ki bunun para ve hapis cezası var. Bir küçük hissedar SPK'ya başvursa kanun gereği SPK soruşturma açmak zorunda ve yasanın emretmediği durumda harcama yapıldığı tesbit edilirse .... nınınınınııııı) ama bunun da bir yolu var.

 

... Şirket tüzüklerinde komisyon/kurul kurma yetkisi tanımlanmış. Bu komisyon/kurul'un görevi politik/iyiniyet garantilerini vs. müşteri memnuniyeti yönünde karara bağlamak ve onay vermekten ibaret. Yıllık bütçe yapılırken halka açık şirketler bu kurulların yıllık tahmini harcamalarını hesap cetveline ekliyor ve kuruldan bu bütçenin içinde kalmasını istiyor. Amaç ne? Baştan bütçeleyip - hissedarlara ilan edip yasanın emretmediği ama mantıklı/etik ek talepleri suç işlemeden karşılamak.

 

Anladığım kadarı ile sizin araç tahsis talebiniz de şu an o komisyonda/kurulda. Onlar onay verip size tahsis edilecek aracın kira bedelini üstlenirlerse (...ki genelde üstlenirler, bu aşamada BMiS'in açtırdığı bilet önemlidir) tarafınıza ikame bir kuZu tahsis edilir.

 

Biraz detaylı oldu, uzadı ... farkındayım ama işin arka planını / mutfağını da bilin istedim. 

 

Diğer konuya gelince...

 

.Biraz da kullanıcı gözüyle bakın.Ben şahsen alacağım arabanın servis kaydına baktığımda motor ile ilgili bir tamirat gördüğümde midem bulanır kıllanırım.Acaba alsam yeniden başıma arıza çıkarırmı forumları okurum genelde çıkan sorunlar nelermiş diye.
 

 

Size bu konuda içtenlik ile katılmıyorum, yapılan açık kalp ameliyatı değil. Sizin işleminiz için servis kayıtlarında göreceğim (bu arada servis kayıtları halka açık değildir,olası alıcılara ancak sizin onayınız ile gösterilir) bilgi şu şekilde olacaktır.

 

- 32 22 5q 984 Soğutma Suyu Sızıntısı Tespit Edildi.

- 32 22 5q 984 ZA Devirdaim contası değişti.

- Araç Teslim Edildi...

 

... neye göre değer düşecek? Haa!! Olası alıcı pazarlık yapmak için bana "Araç servise girmiş, bakım görmüş!" diyecek derseniz ... o ayrı tabi.  :) 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz önce servisi aradım tartıştığımız konu hakkında hiçbir bilgileri yok ne Ford ne de başkası servisi bu konuda uyarmış.

 

Kerim bey künyeniz dolayısı ile Giresun'da olduğunuzu farz ediyorum.

 

 

 

Tam da bunu anlatmaya çalışıyorum, vıttırıvızık bir kapak için telefonla aranırken motoru yakma potansiyeli taşıyan bir parçanın değişiminin "uğradığında bir bakarsınız" mantığına terk edilmiş olması sakat!

 

 

Bu doğru ise (yani Girseun'da ikamet ediyor iseniz) unutulmaması gereken nokta Cem üstadımızın da altını çizdiği gibi konuştuğumuz 1,0 motorun soğutma borusu değişimi gereği konusunda TSB yayınlanmamış olduğu gerçeği.

 

Altaş'ın ilk gelen 1.0 Ecoboost'lardan satıp satmadığını hakçası bilmiyorum (bence satmamıştır) dolayısı ile sizin telefonda konuştuğunuz servis danışmanının güncel bilgi sahibi olmaması normal.  Konu ile ilgili Servis Formenleri bilgilendirilmişti (en azından ben öyle hatırlıyorum...) onlar da bölgelerinde satılmış -eski- 1.0 var ise servise geldiklerinde araca bir göz atıp, gerek duyulursa müdahale ediyorlar. 

 

Burada fabrikadan çıkan bir kaç yüz araçtan bahsediyoruz (...olay fark edildikten sonra imal edilen araçlarda boru değişmine gerek yok) , onların neredeyse tamamına da müdahale edildi. Yani -benim aracımda boru değişmedi!!!- diyen kişiler var ise onların büyük ihtimal ile zaten böyle bir değişime ihtiyaçları da yoktur.  

 

Tekrar ediyorum ... her 1.0'ın soğutma suyu borusu değişecek diye bir şey yok!  Sadece eski seviye, esnekliğini kaybetme kusuru gösteren borulara müdahale ediliyor. 

 

edit:berbat imla

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan bey ben aracımı İstanbul'dan ikinci el aldım yani Altaş tan almadım şimdi benim gibi bir çok insan olabilir bulunduğu bölgeden aracını almayan sıfır almayan vs.Bu durumda sizce hala normal mi tüm servislerin değilde bazı servislerin konu hakkında bilgi sahibi olması benim görüşüm yanlış olabilir ama Ford'un atıyorum 2011 yılının ilk altı ayında çıkan ecoboost motor sahiplerine bir şekilde ulaşıp araçlarını kontrol ettirmeleri gerektiğini söylemesiydi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

... Sanırım kendimi iyi ifade edemedim. İzniniz ile özet yaparak tekrar edeyim. 

 

İlk parti çıkan 1.0 araçlarda soğutma borusu değişimi gerekiyordu. Bu araçları satan,servis veren bayilere Ford tarafınca bilgi verildi + Servis Formenlerine (bölgelerinde araç olsa da olmasa da) bilgi notu geçildi; müdahale edilmesi gereken araçların (bildiğim kadarı ile...) boruları değişti.

 

Konu ile ilgili TSB yayınlanmasına ise gerek görülmedi ( Ford - Avrupa'nın kararı ) bu nedenle olası sorun ile alakası olmayan Servislerin (özellik ile sizin yani son kullanıcıların temas kurduğunuz / kuracağınız Servis Danışmanlarının) konu ile ilgili bilgisi bulunmayabilir.

 

... bence de meraklısına bilgi vermek / sizde sorun yok! demek için TSB yayınlanması gerekirdi ( Cem bey'in de belirttiği gibi...) ama yayınlamadılar.

 

...her şeye rağmen atlanan, ulaşılamayan, bilgi verilemeyen, bizim hatamız dolayısı ile hasar gören araç var ise gereken ne ise yapılır (yapıldı da...)

 

Yani olsaydı/olmalıydı vs'den değil ... olup - bitenden bahsediyoruz. O.K?  (Bkn.Otomotiv Çocukluk Hastalıkları)

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

.Açıkcası Ford aldığıma gerçektende pişmanım.

Buna da bir şerh düşeyim.

Cümle aslında şöyle: Açıkcası ...................... aldığıma gerçektende pişmanım.

Şikayet dilekçesindeki dip not da şu: Lütfen boşluğa aracınızın marka ve modelini yazınız.

Yani Ford'a özgü değil, otomotiv sanayine ait bir durumdan söz ediyoruz.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buna da bir şerh düşeyim.

Cümle aslında şöyle: Açıkcası ...................... aldığıma gerçektende pişmanım.

Şikayet dilekçesindeki dip not da şu: Lütfen boşluğa aracınızın marka ve modelini yazınız.

Yani Ford'a özgü değil, otomotiv sanayine ait bir durumdan söz ediyoruz.  

Açıkcası Ford Focus 1.0 ecoboost titanium smart paket aldığıma gerçektende pişmanım.Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Açıkcası Ford Focus 1.0 ecoboost titanium smart paket aldığıma gerçektende pişmanım.Saygılarımla

Saygı bizden de yarın öbür gün arabanı satacaksın, değer kaybından sürekli dem vurmaktasın, asıl böyle açıklamalar ciddi değer kaybına neden olur. 

Her zaman dostlar arsındaymış gibi hissetsen bile gerçek pek öyle olmayabilir. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Saygı bizden de yarın öbür gün arabanı satacaksın, değer kaybından sürekli dem vurmaktasın, asıl böyle açıklamalar ciddi değer kaybına neden olur. 

Her zaman dostlar arsındaymış gibi hissetsen bile gerçek pek öyle olmayabilir. ;)

Hayırlısı olsun abi.Her kör satıcının bir kör alıcısı olurmuş.Bizim arabanın da sonuçta bir kör alıcısı olur.Bizim gözümüzde değer kaybeden varsın mal mülk olsun.Zaten önemli olanda mal mülk harici olanlardır. Her zaman dostlar arasında olduğumu hissettirenlerede buradan selam ve sevgi olsun.Sadece hissettirmekle yetinenlere de selam olsun.Varsın olsun be Abi.

Doğan Kurban tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende kendimi doğru ifade edemediğimin kanısındayım ama herneyse bu konu biraz fazla uzadı sanki  kendi adıma en azından kapatıyorum.Umarım kimsenin başına garanti dahilinde ya da dışında bu konu hakkında herhangi bir birşey gelmez ve mağdur olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hata yapan her firmadan soğumaya kalkarsak firma kalmaz ortada da tecrübelerine göre hareket etmek isteyenlere de kimse bir şey diyemez tabi.

 

 

Benim tam anlamadığım ya da kaçırdığım nokta bu sebepten dolayı motor hararet yaptığında sürücü fark ederse zarar görmekten yırtabiliyor muyuz?

Eğer bu mümkünse, kimine göre pirpirikli, ben kendimi dahil ettiğimde direkt paronayak diyorum, hassas diye hitap edebileceğimiz sürücüler OBD'den hararet ve benzeri diğer değerleri sürekli kontrol eden ve belirlediğiniz aralıktan çıkınca ses ve görüntü ile uyarı veren aletlerden kullanabilirler.

Genelde modifiyeli araç sahipleri yatak sarmaları engellemek için sıkça kullanıyor böyle aletler diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar 2011 yılı için bahsetmiş ama benim araç 2013 ağustos türkiye girişli. ve bahsedilen boru eski tip. ve yeniyle yani 2 hafta önce servise gitmeme rağmen hiçbir değişim yapılmamış. buna ne dersiniz. ? hadi buyrun birde burdan yakın. en kısa zamanda servis yolu görünüyor ama yukarıda arkadaş servisi aramış böyle bir durumdan haberleri bile yokmuş baksanıza :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar 2011 yılı için bahsetmiş ama benim araç 2013 ağustos türkiye girişli. ve bahsedilen boru eski tip. ve yeniyle yani 2 hafta önce servise gitmeme rağmen hiçbir değişim yapılmamış. buna ne dersiniz. ? hadi buyrun birde burdan yakın. en kısa zamanda servis yolu görünüyor ama yukarıda arkadaş servisi aramış böyle bir durumdan haberleri bile yokmuş baksanıza :)

2011 model 1.0 Ecoboost yok sadece ilk parti denildi. Sizin arabanın üretim tarihi nedir? (Satışı 2012 3.çeyrekte başladı)

Buarada olmamış ise bile artık gördünüz, talep edin.

Her servis veya ilgili kişi aynı olmuyor bunları ilk defa öğreniyormuş gibi tepki verenleri gördükçe şaşırıyor insan. Yazılarınları okudunuz zaten TSB bulunmuyor yani değiştir emri yok direkt.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Belki de kaç kişinin aracında bu sorun var ama farkında değil garantiler bitince milletin kafaya Dank ama iş işten geçmiş olacak bu arada 99 model Vectra b 4 sene kullandım hiç bir arıza ile karşılaşmadım tık diye bir ses duymadım..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.