Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

-Piyasa- mırın,kırın edecek... ah nerde o eski XxXxX'ler diyecek,hatta belki de ağıt yakacak ama elden gelen bir şey yok ki? Dünya bizlere rağmen dönüyor ve çevreyi koruyalım, azalan petrokimya kaynaklarını daha verimli kullanalım ve benzeri kaygılar ile "fındık" makineler hayatımızı işgal edecek. Yakın zamanda o fındık makinelerin transaxe ile bağlantısını tamamen kestiğini ve birer jeneratör gibi bataryalara elektrik sağlamaktan öte işlevlerinin kalmadığını da göreceğiz. 

 

... şöyle bir benzetme yapayım (kendimden) cigarama ve bourbon kafa cilama her zam geldiğinde -içmiyorum uleynnn!- narası atar, kimi zaman altı ay'a varan süreler ile de bu protestomu sürdürürüm. Sonra bir bakarım ...ehue...gene başlamışım. :)  Piyasa'nın karşı karşıya kaldığı durum da aynen bu, küçük cc ve aşırı beslemeli motorlardan hoşlanmıyorlar çünkü bu karmaşık, görece hassas ve pahalı elektronik ekipman ile müdahale getiren motorlar onların ekmeğine engel... ya da durumu bu şekilde algılıyorlar. Onları çok da haksız bulmuyorum, bu gün hediyesi 12,000TL+KDV olan bir IDSII cihazınız yoksa araçtaki motor kotlarını okuyamaz, ya da benzer fiyatlar ile edineceğiniz 3-4 parça daha temel test ekipmanınız yoksa arıza tespiti yapamazsınız. Piyasa'da ki adam değiştirdiği fren balatasından aldığı on-on beş lira işçilik bedeli ile çorbasını mı kaynatacak? Yoksa bu ekipmanı mı alacak? ...ee! Almazsa çalışamayacak, çalışamaz ise eve kim ekmek götürecek? ... bu böyle devam eder.

 

Uzun lafın kısası ... alışacaklar, hep birlikte alışacağız üstadım.  Haa! Parayı bulur :) birer Range Rover Vogue çekeriz, o ayrı tabi.

 

....soğutma borusu konusuna gelince. Eski seviye borusu olan 1.0 sahibi arkadaş var ise sızıntı olmasa da servise uğrasın, değişim yaptırsın. Senin de dediğin gibi kaputu açıp altına bir göz atmakta fayda var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Az evvel aracımı servise bırakan arkadaşla konuştuk. Arabanın altını açınca devirdaimin olduğu kısımlarda su izleri tespit edilmiş. Basınç testi sonucuna göre yapılacak işlemler belirlenecek. Sonucunu sizlerle paylaşırım.

Unutmadan hiç olmazsa haftada bir kaputu açmakta fayda var. Benim titizliğim ve bu konunun sayesinde belki daha büyük sorun yaşamadan sonuca ulaşacas inş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun...

 

Oldu ki biz kaçırdık, siz kaçırdınız, atladık, uyuduk ... o zaman ne oluyor?  Şöyle ...

 

Diyelim ki malzeme hatasından dolayı motorunuzu -pişirdik- aracı servise götürüyor (yetkili dememe gerek var mı?) ve teşhis koyduruyorsunuz. Aracı orada bırakıyor ve BMiS'dan alacağınız destek ile Ford Destek Hattını arayıp size aynı gün içinde ya da saat geç ise takip eden gün tahsis edilen ikame aracı alıyorsunuz.

 

Bayi sandık motoru aracınıza atıyor ve tespit - muayene - tescil işlemlerini tamamlayıp aracınızı sıfır motor ile size teslim ediyor. Yanlız bu işlemler zaman alıyor, motor değişimi basit. Genelde bir - iki iş gününde motorun işi bitiyor ama işin kağıt kısmı uzun sürüyor. Toplamda 1 hafta kadar belki 10 gün süreden bahsediyoruz. Yani biraz sabır gösterilmesi gerek.

 

... yani yağmur altında şemsiyesiz, desteksiz - mağdur durumda bırakılmıyorsunuz. Aksi durum zaten ne yasal ne de etik olurdu. 

 

Bir de not ... ben değiştirdiğim motor ile birlikte müşterime aklı kalmasın + çektiği endişenin bir parça dahi karşılığı olsun diye 2 yıl ek güvence hediye etmiştim. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Unutmadan hiç olmazsa haftada bir kaputu açmakta fayda var. Benim titizliğim ve bu konunun sayesinde belki daha büyük sorun yaşamadan sonuca ulaşacas inş.

Dilerim bunu herkes alışkanlık haline getirir, benim 5 yıl önce başımdan geçen motor yakma olayından sonra bende alışkanlık oldu artık sütten yanan hesabı haftada 2 kere en az 1 kere motoru , yağ, su seviyesi, hortum çatlak, kaçak vs kontrol ederim hatta motorun ulaşabildiğim kısımlarını temizlerim, motoru temizlemek nedense bana keyif veriyor. Araç temizliği yapmak illaki dışını yıkamak içini süpürmekten ibaret değil onun birde motoru var, motoru da temiz bakımlı tutmak lazım derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Doğan abinin araba:

ZZKaY7V-2.jpg

Kronik bir sorundan haberdar değil servis. Hatta internetten okuyup gelip benimkini değiştirin diyen olmuş. En az 500-1000 km'de bir kontrol şart. Her araç için alışkanlık haline getirilmeli aslında, 2 dakika almayan bir şey kaputu açıp bakınmak da ben de çok nadir kontrol edenlerdenim malesef.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11/27/2014 - 13:33 tarihinde, Mertcan Çelik yazdı:

Doğan abinin araba:ZZKaY7V-2.jpg

Kronik bir sorundan haberdar değil servis. Hatta internetten okuyup gelip benimkini değiştirin diyen olmuş. En az 500-1000 km'de bir kontrol şart. Her araç için alışkanlık haline getirilmeli aslında, 2 dakika almayan bir şey kaputu açıp bakınmak da ben de çok nadir kontrol edenlerdenim malesef.

Aha benim arabanın namusu gitti cılbak fotosu çıkmış internette :) Neyse sen haftaya bakarsın artık. Bugün baktık nasılsa :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Neyse sen haftaya bakarsın artık. Bugün baktık nasılsa :)

80.000'de 10 kere bakmamışımdır da özellikle yağa bakmak için arabanın soğuk olması gerek mesela, böyle gereklilikler tembelliğime tuz biber oluyor unutunca.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun belli oldu.Motor ön kapağından kaçırıyormuş.Contalar felan değişecekmiş.Yaklaşık 10 gün araba serviste olacak hadi bakalım buradan yakalım şimdi.Servisten araç istedim ama 10 güne kadar olan arızalarda veriliyor felan dedi.Konuyu bilen varsa muadil araç alabiliyormuyum bilgi verebilirse sevinirim.

Doğan Kurban tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim arabada 2013 ford focus trend x 1.0 ecoboost. daha iki hafta önce 1 yıllık bakım için adana otokoç'a gittim. tüm bakımların yapıldığı söylendi. 530TL bayıldık. şimdi birde bu konuyu okuyunca hemen arabaya bakayım dedim kendi kendime acaba hortum nasıl diye. hortum ne yazık ki eski tip, yani arkadaşın ilk sayfada verdiği ilk resimdekinin aynısı. servis bir şey değiştirmemiş kısacası. eğer tüm servislerin bu konudan haberi varsa değiştirmeleri gerekmiyor muydu?

 

 valla parayı almaya gelince o kadar iyiler ki. ama iş yapmaya gelince ustayla bile rica minnet görüşebiliyorsun. şimdi ne yapmamı önerirsiniz. tekrar servise gidip değişim istemelimiyim sizce? önemli bir konu ama madem tüm servislerin bu durumdan haberi var deniyor, niçin bu hortum değiştirilmedi acaba?

Gökhan Alp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun belli oldu.Motor ön kapağından kaçırıyormuş.Contalar felan değişecekmiş.Yaklaşık 10 gün araba serviste olacak hadi bakalım buradan yakalım şimdi.Servisten araç istedim ama 10 güne kadar olan arızalarda veriliyor felan dedi.Konuyu bilen varsa muadil araç alabiliyormuyum bilgi verebilirse sevinirim.

 

Doğan bey,

 

Öncelikle çok geçmiş olsun. Canınızın sıkıldığını tahmin edebiliyorum. Araç meselesi hakkında bilgim yok malesef :(. Ama 5 günlük tamiratlarda bile araç verebilen servisler biliyorum. Servis sorumlularına, durumu anlatsanız araca ihtiyacınız olduğunu, günlük işelerinizde kullanmanız gerektiğini, 10 gün sürenin sizin açınızdan sıkıntı olacağını, birazda işin içine edebiyat katarak :) anlatmayı deneyebilirsiniz. Belki insafa gelip, bir araç temin edebilirler:). Bunun dışında, yasal haklar açısından bilgisi olan arkadaşlar daha yardımcı olacaktır. Benim önerim tamamen karşılıklı diyalog ile işin çözülmeye çalışılması yönünde :).

Ayrıca bu sorunun neden olduğuna dair size bir açıklama yaptılar mı?. Bahsedilen yerler neden bozulmuş ve değişmesi gerekiyor?. Sizin yazdıklarınız bizim açımızdan da önemli olacaktır.

 

Tekrar çok geçmiş olsun. Halledilemeyecek bir iş değil allahtan. Servis gereğini yapacaktır, içiniz rahat olsun.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Doğan bey,

Öncelikle çok geçmiş olsun. Canınızın sıkıldığını tahmin edebiliyorum. Araç meselesi hakkında bilgim yok malesef :(. Ama 5 günlük tamiratlarda bile araç verebilen servisler biliyorum. Servis sorumlularına, durumu anlatsanız araca ihtiyacınız olduğunu, günlük işelerinizde kullanmanız gerektiğini, 10 gün sürenin sizin açınızdan sıkıntı olacağını, birazda işin içine edebiyat katarak :) anlatmayı deneyebilirsiniz. Belki insafa gelip, bir araç temin edebilirler:). Bunun dışında, yasal haklar açısından bilgisi olan arkadaşlar daha yardımcı olacaktır. Benim önerim tamamen karşılıklı diyalog ile işin çözülmeye çalışılması yönünde :).

Ayrıca bu sorunun neden olduğuna dair size bir açıklama yaptılar mı?. Bahsedilen yerler neden bozulmuş ve değişmesi gerekiyor?. Sizin yazdıklarınız bizim açımızdan da önemli olacaktır.

Tekrar çok geçmiş olsun. Halledilemeyecek bir iş değil allahtan. Servis gereğini yapacaktır, içiniz rahat olsun.

Arızanın sebebi fabrikasyon dediler. Yani kullanıcı ile ilgili bir durum değil. Su eksilttiğindendi şikayetim ama suyu gözle tespit edemedim. Lifte aldıklarında alt kapağı sökünce suyu görmüşler. Sabah 9 dan akşam 4 e kadar araştırıp tespit etmişler. Bana söylenen 10 işgününü aşarsa tamir süresi araç alabilirmişim. Hayırlısı artık bakalım. İlk yolda motor açtırmak hoşuma gitmedi açıkcası. Ama fordu aramayı düşünüyorum. Üretim hatası olduğundan maduriyetimi gidermelerini isteyeceğim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 Bunun dışında, yasal haklar açısından bilgisi olan arkadaşlar daha yardımcı olacaktır. Benim önerim tamamen karşılıklı diyalog ile işin çözülmeye çalışılması yönünde :).

Ayrıca bu sorunun neden olduğuna dair size bir açıklama yaptılar mı?. Bahsedilen yerler neden bozulmuş ve değişmesi gerekiyor?. Sizin yazdıklarınız bizim açımızdan da önemli olacaktır.

 

Yasa diyor ki "10 günü geçen onarımlarda eşdeğer yedek araç tahsis edilir." Gene de Kaan beyin dediği gibi konuyu BMiS ile görüşmekte yarar var, zorunluluk olmasa dahi yasal sınırın altında kalan onarımlarda iyiniyet çerçevesinde araç verildiğine şahit oldum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun belli oldu.Motor ön kapağından kaçırıyormuş.Contalar felan değişecekmiş.Yaklaşık 10 gün araba serviste olacak hadi bakalım buradan yakalım şimdi.Servisten araç istedim ama 10 güne kadar olan arızalarda veriliyor felan dedi.Konuyu bilen varsa muadil araç alabiliyormuyum bilgi verebilirse sevinirim.

 

Geçmiş olsun, bu kadar uzun süreli imalat hatasına bağlı mahrumiyetlerde ikame araç temini müşteri menuniyeti politikasının bir parçasıdır. 

Her srevis buna sıcak bakmayabilir. Önce sempatik kanallardan, olmazsa 

Aracı orada bırakıyor ve BMiS'dan alacağınız destek ile Ford Destek Hattını arayıp size aynı gün içinde ya da saat geç ise takip eden gün tahsis edilen ikame aracı alıyorsunuz.

 

 

Kolay gelsin

 

 

benim arabada 2013 ford focus trend x 1.0 ecoboost. daha iki hafta önce 1 yıllık bakım için adana otokoç'a gittim. tüm bakımların yapıldığı söylendi. 530TL bayıldık. şimdi birde bu konuyu okuyunca hemen arabaya bakayım dedim kendi kendime acaba hortum nasıl diye. hortum ne yazık ki eski tip, yani arkadaşın ilk sayfada verdiği ilk resimdekinin aynısı. servis bir şey değiştirmemiş kısacası. eğer tüm servislerin bu konudan haberi varsa değiştirmeleri gerekmiyor muydu?

 

 valla parayı almaya gelince o kadar iyiler ki. ama iş yapmaya gelince ustayla bile rica minnet görüşebiliyorsun. şimdi ne yapmamı önerirsiniz. tekrar servise gidip değişim istemelimiyim sizce? önemli bir konu ama madem tüm servislerin bu durumdan haberi var deniyor, niçin bu hortum değiştirilmedi acaba?

Dedim, demedim mi...

Sakal mı bıraksam?

Kesinlikle değiştirilmesi için en kısa zamanda başvurun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Az evvel ford otosan ile görüştüm durumu anlattım. Aracım olmaması sebebiyle mağdur olacağımı ilettim. İkame araç için talep girdiler. Yarın sanırsam ararlar. Peki bir soru daha sormak istiyorum. Arabam 1 yıllık ve motor açılacak. Arabam değer kaybına uğramayacakmı. Bununla ilgili ne yapabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.