Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Geçen hafta aynı sorun nedeniyle bende eskişehir yetkili servisi aradım, 1 hafta sonrasına randevu verebileceklerini söylediler, durumun acil olduğunu, hortumun çatlak olduğunu su eksilttiğini söyledim.(sadece hortum değişikliği olacağını uzun bir işlem olmayacağını söyledim)

Ozaman siz getirip bırakın ustalar boş olursa araya alırız ama büyük ihtimalle bikaç gün araç kalır burda dediler.

h.sonu aracı teslim ettim madem araç serviste kalacak sıkıntılı olduğunu öğrendiğim aks keçesinin kontorl edilmesini söyledim

Ayrıca ön orta park sensörü arasıra önünde engel var gibi sürekli uyarı veriyordu, onu da belirttim, temsilci bunun normal olduğunu ıslak havalarda su alıp  yapabileceğini söyledi :blink::wacko:

Sonuçta bu parça araç dışında ve sürekli suya maruz kalacak yerde üretiminin buna göre yapıldığını ve sorunun normal olmadığını söyledim ama o hala mercedeste bile oluyor normaldir dedi :wacko:

Araçta park pilot var bu şekilde çalışabilecekmi dedim bişey demedi :)

Katalogda da ön arka park sensörü var ama yağmurlu havada çalışmayabilir yazmıyor :)

Neyse not aldım kontrol edilecek dedi.

bikaç gün sonra aracın işlerinin bittiğini söylediler hortum tam set olarak değişmiş

aks keçelerinin ikisini değiştirmişler

sensöre dokunmamışlar, fakat gözlemlediğim şu plakalığın iki ucu ileri doğru kalkık duruyor dibindeki sensör onu görüp ötüyor olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen hafta aynı sorun nedeniyle bende eskişehir yetkili servisi aradım, 1 hafta sonrasına randevu verebileceklerini söylediler, durumun acil olduğunu, hortumun çatlak olduğunu su eksilttiğini söyledim.(sadece hortum değişikliği olacağını uzun bir işlem olmayacağını söyledim)

Ozaman siz getirip bırakın ustalar boş olursa araya alırız ama büyük ihtimalle bikaç gün araç kalır burda dediler.

h.sonu aracı teslim ettim madem araç serviste kalacak sıkıntılı olduğunu öğrendiğim aks keçesinin kontorl edilmesini söyledim

Ayrıca ön orta park sensörü arasıra önünde engel var gibi sürekli uyarı veriyordu, onu da belirttim, temsilci bunun normal olduğunu ıslak havalarda su alıp  yapabileceğini söyledi :blink::wacko:

Sonuçta bu parça araç dışında ve sürekli suya maruz kalacak yerde üretiminin buna göre yapıldığını ve sorunun normal olmadığını söyledim ama o hala mercedeste bile oluyor normaldir dedi :wacko:

Araçta park pilot var bu şekilde çalışabilecekmi dedim bişey demedi :)

Katalogda da ön arka park sensörü var ama yağmurlu havada çalışmayabilir yazmıyor :)

Neyse not aldım kontrol edilecek dedi.

bikaç gün sonra aracın işlerinin bittiğini söylediler hortum tam set olarak değişmiş

aks keçelerinin ikisini değiştirmişler

sensöre dokunmamışlar, fakat gözlemlediğim şu plakalığın iki ucu ileri doğru kalkık duruyor dibindeki sensör onu görüp ötüyor olabilir.

 

Otomatik park yan sensör ile görüyor o ayrı. Sonuçta yağmur ile sürekli ötmez (ötmemeli) Plakayı kontrol edin onlar soru yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz önce tüv(Antalya) de çalışan eniştemle konuştum. Bu aralar çok fazla bir motor muayeneye gelmeye başladı hepside motor değişimi yüzünden geliyor dedi. Sadece bu gün 4 tane bir motor gelmiş motor değişiminin den dolayı. Geçen hafta Kırşehir bayine gittim durumu anlattım fazla ilgilenmediler, önemli bir konu olsa bilgilendirildik dediler. Ankara da bu konuya hakim bildiğiniz bir bayi var mı acaba karneleri dağıtınca gelecek ay detaylıca göstermek istiyorum ? Bizim de başımıza gelir mi diyerek beklemekten bi hal oldum. :wacko:

 

Konuyla alakalı değil ama " tepe çıkış yar. kullanılamıyor" yazısını tekrarladı ve bu sefer değişik olarak araba tekrar çalıştığında "normal" diye daha önce görmediğim bir yazı çıktı, yol bilgisayarında ki verilerin hepsi sıfırlandı. Ankara da bunu da göstermek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.6'larda yapısal bir sorun yok...

Ne yazık ki var sanırım, bir arkadaşımızın arabasında oldu bu olay, erken farkedilip düzeltildi. Bende kontrol ettim herhangi bir problem yok benim arabadakinde.

Ara ara kontrol ediyorum hatta.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz önce tüv(Antalya) de çalışan eniştemle konuştum. Bu aralar çok fazla bir motor muayeneye gelmeye başladı hepside motor değişimi yüzünden geliyor dedi. Sadece bu gün 4 tane bir motor gelmiş motor değişiminin den dolayı. Geçen hafta Kırşehir bayine gittim durumu anlattım fazla ilgilenmediler, önemli bir konu olsa bilgilendirildik dediler. Ankara da bu konuya hakim bildiğiniz bir bayi var mı acaba karneleri dağıtınca gelecek ay detaylıca göstermek istiyorum ? Bizim de başımıza gelir mi diyerek beklemekten bi hal oldum. :wacko:

 

Konuyla alakalı değil ama " tepe çıkış yar. kullanılamıyor" yazısını tekrarladı ve bu sefer değişik olarak araba tekrar çalıştığında "normal" diye daha önce görmediğim bir yazı çıktı, yol bilgisayarında ki verilerin hepsi sıfırlandı. Ankara da bunu da göstermek istiyorum.

yukarıda ki mesaj, özgür bey in gitti yere gitmeye çalışın, anlaşılan adamlar ne istenirse yapıyorlar..(mesela aks keçesi, ilk değiştiren benzinli olmuştur sanırım daha çok ilk 1-1.5 yılda üretilen dizellerde çıktı bu sorun)

bizde maille şunla bunla uğraşıyoruz "tık" yok..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayrıca ön orta park sensörü arasıra önünde engel var gibi sürekli uyarı veriyordu, onu da belirttim, temsilci bunun normal olduğunu ıslak havalarda su alıp  yapabileceğini söyledi :blink::wacko:

bütün bunları söyleyip o kadar parça değiştirmeleri ilginç.. plakalığa siz yine bakın da; sensörün yuvarlağını çevreleyen siyah kauçuk contalara bakın, içeri kaçmış vb yapısal sorun var mı diye

karda sıkıntı olabilirde yağmurun yapmaması lazım.. daha başımıza gelmedi yağmurda..

Eskişehir? 

şubatta veya yazları ankaradaysanız hocam bir iki yeri arayın otokoç harici; tan oto, tur oto vb..bilgi alın.. olmadı eskişehiri bir ziyaret edin..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar,

Yorumlarınızı baştan sona okudum. Pek çoğunuza geçmiş olsun.

1,6 mı, 1.0 mı arasında gidip gelirken, 1,6'yı tercih etmiştim. Tercih ederken bu konuyu görmemiştim.

Turbo motorlara hep kuşkuyla bakmışımdır, sizin durum motor dışı parçalardan kaynaklansada, bu turbodan pek çok markada pek çok kullanıcı şikayetçi. Genel yorumlar arabamın turbosu patlamış, kalitesiz yakıt kullanmışım turbom bozulmuş, yüksek devirlerde turbom patladı vs. Kullanım içinde arabayı ilk çalışmada ısınmadan hareket ettirilmeyeceği, kontak kapatılırken önce rölantide biraz çalıştırılacak, alınan yakıta dikkat edileceği, yüksek devirlere çıkılmayacağı falan belirtilmiş. Yani anlaşılan turbolu araba kullanılacaksa dikkat etmek gerek. Bu nedenle atmosferik aldım, 1-2 litre yerine göre fazla yakar ama en azından böyle problemlerle karşılaşmam diye düşünüyorum.

 

Herkese tekrar geçmiş olsun.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar,

Yorumlarınızı baştan sona okudum. Pek çoğunuza geçmiş olsun.

1,6 mı, 1.0 mı arasında gidip gelirken, 1,6'yı tercih etmiştim. Tercih ederken bu konuyu görmemiştim.

Turbo motorlara hep kuşkuyla bakmışımdır, sizin durum motor dışı parçalardan kaynaklansada, bu turbodan pek çok markada pek çok kullanıcı şikayetçi. Genel yorumlar arabamın turbosu patlamış, kalitesiz yakıt kullanmışım turbom bozulmuş, yüksek devirlerde turbom patladı vs. Kullanım içinde arabayı ilk çalışmada ısınmadan hareket ettirilmeyeceği, kontak kapatılırken önce rölantide biraz çalıştırılacak, alınan yakıta dikkat edileceği, yüksek devirlere çıkılmayacağı falan belirtilmiş. Yani anlaşılan turbolu araba kullanılacaksa dikkat etmek gerek. Bu nedenle atmosferik aldım, 1-2 litre yerine göre fazla yakar ama en azından böyle problemlerle karşılaşmam diye düşünüyorum.

 

Herkese tekrar geçmiş olsun.  

 

Turbolu araçların turbocharger ömürleri vardır, iyi kullanımda 100-200bin km arası kullanılabilir, fakat illaki bozulacaktır. Tabi araçtaki her parçada eninde sonunda bozulacaktır. 

Bu iş biraz ne verip ne aldığınla alakalı birşey, eğerki atmosferik yetiyorsa atmosferik yetmiyorsa turbo yetmiyorsa hacim vs diye gider bu durum. 

 

Örneğin ben şuanki keyfi ihtiyaçlarıma cevap vermediği için turbosuz araç kullanamam, kullanabileceğim araçların hacimleri ve dolayısıyla fiyat/yakıt/amortismanları beni aşıyor.

Biraz daha genele gidersek, 2000 model bir mk1 de benim işimi görebilir. Ama ben tercih olarak 1.6 turbolu araç kullanıyorum. Yani ihtiyaçların yanı sıra keyfi ihtiyaçlarda her insanda farklı işler.

 

Her neyse bana sorarsanız yaktığı kadar giden araç efektif bir araçtır, atmosferik motorlar bu nedenle efektif değildir. Yarından korkarak bugünü yaşayamazsınız.

Örneğin ben temkinli ve olabildiğim kadar bilinçli kullanmaya çalışırım arabamı ama performanstan ödün vermem. Ayrıca arabamın benimle bir ömür yaşamayacağınıda tahmin edebilirim.

 

Her neyse insanlar ve seçimler. Kimse kimseyi bu konularda yargılayamaz tabi.

 

Şöyle bir matematikte var, ortalama turbocharger ömründe yaptığınız kilometrede yaktığınız benzinin fiyatını hesaplarsanız zaten turbonun fiyatını hayli kurtardığınıda göreceksiniz. En kötü şartta maddi açıdan kaybınız yok yani.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkeze merhabalar,

Konuyu inceleyip hemen aracımın hortumunu kontrol ettim. Hortum çok sert ve biraz sıksan kırılacak gibi. Aracımı 1 hafta önce aldım ve aldığım kişi garantisi bitti dedi. Garanti 3 sene mi? 2 sene mi anlayamadım. Garantiden değiştiremezsem nerde nasıl ve nekadara değiştirebilirim.

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkürler...! 

 

Ufak bir sorum daha olacak konu açıp kalabalık yapmak istemiyorum. Aracın kemer ikaz uyarısı uyarı vermiyor 2 gün öncesine kadar uyarı veriyordu her iki koltuk için. Bide şehir içi dur kalklarda motor otomatik stop ediyor debriyaja basınca tekrar çalışıyordu artık bu özelliği de kullanamıyorum. Bilgisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.