Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arkadaşlar benim arabamın üretim hatalı olduğunu ispatlamam halinde aşağıdaki haklarımı kullanabilmem gerekir değilmi.Kanunlarla aram pekte iyi değil.Anlamamışta olabilirim.Kırmızı ile belirttiğim bölümü talep etme hakkım var en kötü anladığım kadarıyla.

Ayıplı mal

MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir

İspat yükü

MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

(2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

B) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

Doğan Kurban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ufak tefek şeyler için böyle bişey olmaz. Garanti olmasın o zaman, hatalı herşeyi iade edelim :D

Abicim motor kapağı açtırmak heleki 15bin km de bence normal değil.Ki servisin kendisi söylüyor üretim hatası var diye.Ya uzun yolda motor yaksaydık :) .Ben bişey istemiyorum aracımı hakkıyla onarsınlar ve değer kaybımı karşılasınlar yeter.Bak navi ye hayır demem haberin olsun.Bir de ücretsiz bakım isterim bide tmm tmm başka yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abicim motor kapağı açtırmak heleki 15bin km de bence normal değil.Ki servisin kendisi söylüyor üretim hatası var diye.Ya uzun yolda motor yaksaydık :) .Ben bişey istemiyorum aracımı hakkıyla onarsınlar ve değer kaybımı karşılasınlar yeter.Bak navi ye hayır demem haberin olsun.Bir de ücretsiz bakım isterim bide tmm tmm başka yok.

Makyajlısından versinler abi :D
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıkıntılı parça garanti dahilinde değişmemiş ise ve aracın garantisi bitti ise ve bu yüzden motor yakarsa durum ne olacak peki ?

Abi bu benim 1 yılda yaşadığım ikinci büyük sorun.Arabam daha 600km bile olmadan trafiğin göbeğinde vitesleri kilitledi.Zar zor işyerimin önüne götürdüm arabayı ama vitesler düzelmişti.Adam gibi ilgilenmemişlerdi bile.Kayıtlarda da var sorunla iilgili herşey.Bu sebeple artık sıkıldım bakma dalgaya vuruyorum ama 10 yaşındaki arabada bile bu kadar sorun yaşamadım.Ki sıfır arabada 1 yılda bu kadar bunalttı beni.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yani genel duruma bakıldığı vakit servise yakın zamanda servise gidip gelmiş ve ilgili parçası değişmemiş arkadaşlar olduğu görülüyor,  herkes forumu takip etmiyor bilmeyenler ne yapacak, durumdan haberdar olmayan ve garantisi bitmek üzere olan arkadaşların başına gelecebilecek böyle bir sıkıntıda servislerin üretim hatası olarak kabulleneceğini ben hiç düşünmüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Felaket tellallığına gerek yok. Gereken yapılır bir şekilde. Örnekleri okumak yetmiyorsa tüketici yolunu bulacak bu kadar basit.

Ne diye kasko sigortaya para veriyoruz.

Aldığı mala bakmayan, koyveren, ilgilenmeyen insanları düşünecek vakti olanlar tartışabilir tabi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bencede Hakan bey doğru söylüyor herkes forum takip edecek diye birşey yok  Ford madem bu aracı yapmış piyasaya sunmuş herhangi bir hatası varsa ayıbı varsa birinci dereceden tüketiciyi uyarma işi kendisine aittir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bencede Hakan bey doğru söylüyor herkes forum takip edecek diye birşey yok Ford madem bu aracı yapmış piyasaya sunmuş herhangi bir hatası varsa ayıbı varsa birinci dereceden tüketiciyi uyarma işi kendisine aittir.

Kaan Abinin yazdıklarından bunları çıkartmanız şaşırtıcı.

Zaten adam malına sahip çıkmış?

Kimse İnternet'e bile bakmak zorunda değil ama kullanım klavuzuna baktınız mı ?

Bazı kontrolleri yapmanız gerektiğini de forumda okuyacak değilsiniz ya :)

 

 

Bu da bilgi:

 

FocusClubTr--1417126099.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abicim orda soğutma suyunu kontrol edin diyo hortumları kontrol edin demiyo madem ben kontrol edecem niye servise 5 TL ilk iş için 15 TL veriyoruz baksınlar kardeşim serviste arabanın teyibini açıp dinliceklerine işlerini yapsınlar garanti bitti hotum patladı motor yandı ne olacak yazık değilim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuya duyguları karıştırmadan yaklaşalım...

 

1. Ford'un sınırlı sayıda aracı kapsasa da olası ağır hasarlanma riski nedeniyle hortum değişikliği için daha ciddi bir yaklaşım sergilemesi, en azından TSB çıkartması gerekiyor idi. Bence yeterince önemsenmemiş ve hala potansiyel bir tehlike olarak kullanıcıyı tehdit ediyor. Neden hafife alındığını bilemiyorum, geri çağırmanın güvenilirlik imajını zedeleyecek olması, sürecin servis giderlerini olumsuz etkilemesi, olası sonuçların hafife alınmış olması vb. bilmediğimiz pek çok nedeni olabilir. Ancak şu forumdaki durum bile konunun sanıldığı gibi hallolmamış olduğunu gösteriyor. 

2. Bu kadar net tanımlanmış ve malzeme kusuruna bağlı bir sorun da garanti süresi bitse dahi Ford Otosan'ın müşteriyi mağdur etmeyeceğinden eminim. Bazı, bir ölçüde sinir bozucu iletişim gereksinimleri doğabilir ama sorun çözülür.

3. @Doğan Kurban, bir conta değişimi için Ford'un aracı geri alacağını düşünmek bence biraz hayalcilik olur. En azından mahkeme yoluna gitmeden kolaylıkla olmaz. Üretici sorunu gidermekle ve kullanıcının mağduriyetini önlemekle yükümlüdür. Gerekirse motoru da değiştirir ve bu süre içerisinde ikame aracı vererek senin yaşamını normal haliyle sürdürmeni sağlar. 

4. Aracın değer kaybeder mi? Bunun cevabını vermek kolay değil. Aracın motorunda yetkili servis tarafından yapılan motor değişimi dahil hiçbir işlem kullanılabilirliğini, onarım süresini saymaz isek, olumsuz yönde etkilemez. Hatta motor değişimi sıfırlama anlamında olduğundan değerini bence arttırır bile. Ama güvensiz ve paranoyak halkım ve arızaları olduğundan farklı algılayan/bildiren üçkağıtçı satıcılar yüzünden bu konuda algısal bir sorun var. Diğer bir deyişle bazı alıcılar için bu mesnetsiz de olsa cayma nedeni olabilir. Yani göreceli geç satılabilir. Ama sonuçta ölçülebilir bir değer kaybından bahsetmek kolay değil bu nedenle tazmin edilmesi de zor kanımca. 

5. Kullanım kılavuzu günlük, yakıt almadan almaya ve aylık yapılması gereken kontrolleri belirtmiş, @Yakup Çağatay, bundan bahsetmiş. Bu şartlarda suyun eksildiğini fark edip tedbir almak kullanıcının yükümlülüğünde, ama haliyle bu hortum patlaması için söz konusu değil. Zaten verilen örnekte de hortuma yönelik değil.

 

Daha önce de yazdım, farklı özellikte yüzlerle parçanın bileşiminden kaynaklanan bir araçta sorunların çıkmaması mümkün değil. Önemli olan üreticinin ürünün arkasında durup kullanıcıyı mağdur etmemesidir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abicim orda soğutma suyunu kontrol edin diyo hortumları kontrol edin demiyo madem ben kontrol edecem niye servise 5 TL ilk iş için 15 TL veriyoruz baksınlar kardeşim serviste arabanın teyibini açıp dinliceklerine işlerini yapsınlar garanti bitti hotum patladı motor yandı ne olacak yazık değilim

Demek istenilen şeyi anlamamışsınız. Konunun gelişine bakarak tekrar okuyun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.