Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Doğan bey hortumu değiştirmek için önce hortumu gevşetip kaçak var diye foto alıp(bende öyle yaptılar) otosana veriyolar galiba o sıradada suda biraz azalma oluyor ve tekrar ekliyolar belki sizde su eklemeyi unutmuşlardır.Tabi servisden sonra ilk baktıgınızda böyleyse.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Doğan bey hortumu değiştirmek için önce hortumu gevşetip kaçak var diye foto alıp(bende öyle yaptılar) otosana veriyolar galiba o sıradada suda biraz azalma oluyor ve tekrar ekliyolar belki sizde su eklemeyi unutmuşlardır.Tabi servisden sonra ilk baktıgınızda böyleyse.

Ekim sonundaki ilk yıl bakımından sonra aracı teslim alırken kontrol ettim su max ın üzerindeydi.Yaklaşık 1 ayda min altına düştü.Hortum bilgim dışında değişmiş olabilir.Şuan zaten hortumdan değil azalma.Motorun gözle kontol edilebilecek yerlerine baktım pek birşey göremedim.Fakat kontrol edilmesinde fayda var tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Doğan bey hortumu değiştirmek için önce hortumu gevşetip kaçak var diye foto alıp(bende öyle yaptılar) otosana veriyolar galiba o sıradada suda biraz azalma oluyor ve tekrar ekliyolar belki sizde su eklemeyi unutmuşlardır.Tabi servisden sonra ilk baktıgınızda böyleyse.

Su haznesi kapağı da bir tür termostatlı kapak, kireçlenme nedeniyle valvi tutukluk yapıyorsa buharlaşma yolu ile su kaybediyordur. Kaçak kontrolü yapılı ve sağlam çıkarsa sistem kapağı değiştirmekte yarar var. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Su haznesi kapağı da bir tür termostatlı kapak, kireçlenme nedeniyle valvi tutukluk yapıyorsa buharlaşma yolu ile su kaybediyordur. Kaçak kontrolü yapılı ve sağlam çıkarsa sistem kapağı değiştirmekte yarar var. 

Cem abi teşekkürler Cumartesi günü servise götürüyorum arabayı.Faka şunu sormak istiyorum izninle.Eksilen suyu normal su ile tamamlasam antifirizin derecesini çok etkiler miyim?.Aksi halde araba minimum seviyenin altında yolalmak zorunda kalacak.Antifiriz bulmak konusunda yoğunluktan vaktim pek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem abi teşekkürler Cumartesi günü servise götürüyorum arabayı.Faka şunu sormak istiyorum izninle.Eksilen suyu normal su ile tamamlasam antifirizin derecesini çok etkiler miyim?.Aksi halde araba minimum seviyenin altında yolalmak zorunda kalacak.Antifiriz bulmak konusunda yoğunluktan vaktim pek yok.

büyük bir farkı olmaz. serviste ölçüp ayarlasınlar tekrar tabii.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

büyük bir farkı olmaz. serviste ölçüp ayarlasınlar tekrar tabii.

Ben garanti olsun diye suyu tamamlıyorum o zaman.Cumartesi servis artık gerekeni yapsın.Ya ben antifirizli suda kireç olmaz diye biliyordum yada buna benzer bişey.ilginç geldi kireç olması kapakta.

Doğan Kurban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben garanti olsun diye suyu tamamlıyorum o zaman.Cumartesi servis artık gerekeni yapsın.Ya ben antifirizli suda kireç olmaz diye biliyordum yada buna benzer bişey.ilginç geldi kireç olması kapakta.

Bence de pek bir fark olmaz, hoş Mehmet Demir buna şimdi hemen itiraz eder. 

Bir kaçak ve boru kontrolu yaptır. Bakalım ne çıkacak...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence de pek bir fark olmaz, hoş Mehmet Demir buna şimdi hemen itiraz eder. 

 

:D  bizim motorlar sinek siklet abi, gövde de sorun olmasada radyatörde sorun olabilir ilerde, bu havalarda hiç sıkıntı çıkmaz, ama ben pirpirik adamın biriyim. benim su -22 çıktı, servis bir şey olmaz dedi, bende çektim içinden 700 ml döktüm antifirizi çıktı -30 seviyelerine.. bu bakımda eleman tekrar ölçtü, güya kışa hazırlık, -30 un üzerinde abi dedi. eyvallah dedim. geçtim :)

 

artan antifirizi biladerin dizel motora koyacaktım. onuda ölçtüm, -30 un üzerinde çıktı.. demekki fabrika çıkışı keyfi antifiriz ekliyorlar. bir usta titizken diğeri neme lazımcılık yapıyor anlaşılan. tüm yeni sıfır araç kılavuzlarında %50-50 karışım -37 derece koruma yazar..  ama yazar sadece..

 

benim hortumda ilk versiyon.. bir ara uğradığımda meseleyi açarım ustaya..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yaklaşık 2-3 ay önce bizim suda min. seviyenin altındaydı,gerek kitaba gerekse 1-2 kişiye danışarak saf su(içme suyunu kaynatıp soğuttum) ekleyerek max. seviyenin biraz altına kadar ekleme yapmıştım. O günden beride hiç açmadım kaputu,birde bizler mi kontrol etsek acaba bu hortumu belki yalnız 1.0'a özgü bir durum değildir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araçta hiçbir uyarı yada anormallik vs. olmadı. 

Hatta durumu farkettikten sonra tekrar kontağı yarım açtım hararet göstergesine bakmak için. Ortadaydı...

Yani herşey normal görünüyordu... 

 

ilginç, bayırda bile hidrolik yağı uyarısı veren, hatta cam suyu bitince "bitti" diyen araba, cam suyunda daha önemli olan "motor soğutma su haznesinde" su kalmıyor, uyarı yok.. min seviyesinin 1 parmak altına düşünce uyarmalı..

Yaklaşık 2-3 ay önce bizim suda min. seviyenin altındaydı,gerek kitaba gerekse 1-2 kişiye danışarak saf su(içme suyunu kaynatıp soğuttum) ekleyerek max. seviyenin biraz altına kadar ekleme yapmıştım. O günden beride hiç açmadım kaputu,birde bizler mi kontrol etsek acaba bu hortumu belki yalnız 1.0'a özgü bir durum değildir?

siz bir bakın 1.6 ya, ama dizelde hortum kombinasyonu farklı.. üstteki iki hortumdan biri yok dizelde, belkide ikiside, onların hortumlar aşağıda..

bizimkine sıcak su mu sebep oluyor, motorun sıcaklığımı onu bilmek lazım ama bilsek ne olur bugün pazarda bile 200 dereceye dayanıklı plastik kaplar satılıyor. bizim 50.000 tl lk arabanın hortumu 100 dereceye dayanamıyor

Ya ben antifirizli suda kireç olmaz diye biliyordum yada buna benzer bişey.ilginç geldi kireç olması kapakta.

bende öyle biliyorum ama kapak sıkı kapatılmamış olabilir mi, buhar yapmıştır, Cem abi nin dediği gibi.

hazne içinde torttu olsaydı tehlikeli bir durum olabilirdi.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende öyle biliyorum ama kapak sıkı kapatılmamış olabilir mi, buhar yapmıştır, Cem abi nin dediği gibi.

hazne içinde torttu olsaydı tehlikeli bir durum olabilirdi.

Abi foto atmıştım kapağın kenarı kireç ama deponun içine doğruda beyaz tortu gibi şeyler var. Ben sürekli motor kısmındaki kapakları kontrol ederim. En kötü ayda bir. Tam 45 gün olmuş bakım yaptıralı. 45 günde 3 yada 4 parmak azalmış su. Bugün tamamladım. Bakalım haftasonuna kadar nasıl olacak durum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim merak ettiğim şey; motor hareret yapmadı, güçten vs hissedilir bi düşüş olmadı, tamamen sans eseri fark ettim durumu ve bir kaç gün öncede kabine bindigimde nem kokusu vardı kötü bir koku. Tahminen belkide 1hafta (150km civari) aracı sıvı min. seviyesinin altinda olarak kullanmış olabilirim.

Motorda silindirlerde başka bir hasar vs. olmuş mudur? Sanırım bunun cevabını da servis gelince alacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sanmıyorum, motor hasar görecek kadar hararet yapmış olsa zaten şu an -acaba hasar oldu mu?- diye sormazdınız.

Sözünü ettiğim miktarda hararet nedeni ile blok alaşımında geri dönülmez eğrilme yaşanacağı için üfleme tabir edilen -kompresyon/güç kaybı- kolaylıkla hissedilir miktarda olurdu. (bkn.kamyon çarpmış sarı kız hala yaşıyor ama artık yapmiri yampiri yürüyor)

Gene de içinizin rahat etmesi adına servise uğradığınızda kompresyon testi yapılmasını isteyebilirsiniz, fazla zaman almayan basit bir testtir ve size çıktı ile kesin bilgi verir. Ancak dediğim gibi ... sorun olduğunu sanmıyorum, içiniz rahat olsun derim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Az evvel ben de kontrol ettim. Son bakımda max çizgisinin üstünde olan seviye min altına düşmüş. Su akıtan biryer göremedim. Suyunu tamamlasam sorun olmaz sanırım. Su azaltıyormu kontrol edip gerekirse servise gidiyim diyorum.

Hortum sanırım orj ile geldi. Hiç değişmedi yada bana değişsede bişey demediler. Suyun azalmasını daha öncede farkettim ama hiç tehlikeli boyutta azalmamıştı. Neyse servise cumartesi gideyim bakalım ne diyecekler. Şimdi dikkatimi çeken birşey daha var. Depo kapağının kendisinde ve iç kısmındaki sanırım kireç olsa gerek beyaz tortular var.

O kireçlenmenin olmaması gerekirdi, kapak o halde ise radyatör ne haldedir deyip seni daha da endişelendirmeyim bari :) ama kapaktaki kireç yüzünden valfleri iş yapmıyor olabilir, basit bir kapak değişimi ile daha önce bu tür bir sorunu halletmiştik. O sorunu da gece motor sıcakken farın yanından hafif buhar çıkarken görmem ile farketmiştim, buhar çıkıp çıkmadığı (sıvı kaybı) gece karanlığında ışık tutarak daha iyi gözlemlenebiliyor o şekilde bir bak istersen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.