Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

O kireçlenmenin olmaması gerekirdi, kapak o halde ise radyatör ne haldedir deyip seni daha da endişelendirmeyim bari :) ama kapaktaki kireç yüzünden valfleri iş yapmıyor olabilir, basit bir kapak değişimi ile daha önce bu tür bir sorunu halletmiştik. O sorunu da gece motor sıcakken farın yanından hafif buhar çıkarken görmem ile farketmiştim, buhar çıkıp çıkmadığı (sıvı kaybı) gece karanlığında ışık tutarak daha iyi gözlemlenebiliyor o şekilde bir bak istersen.

Yok abi hiç buhar gözlemlemedim. Akşam eve geçince park edip bakıyım bi. Bakalım servis ne diyecek.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dün akşam kapının önüne park ettiğimde kontrol ettim buhar felan hiçbirşey yoktu.Yanlış biliyorsam düzeltin ama arabanın kalorifer tesisatı radyatörden aldığı sıcak suyla ısı sağlıyor arabaya.Peki benim geç ısınma sorunuda acaba bu kireçler yada o beyaz tortulardan olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dün akşam kapının önüne park ettiğimde kontrol ettim buhar felan hiçbirşey yoktu.Yanlış biliyorsam düzeltin ama arabanın kalorifer tesisatı radyatörden aldığı sıcak suyla ısı sağlıyor arabaya.Peki benim geç ısınma sorunuda acaba bu kireçler yada o beyaz tortulardan olabilir mi?

Kireç radyatör, kalorifer tesisatı gibi, ciddi sorunlara yol açabilir ama benim asıl merak ettiğim o kireçlenme nasıl oldu, sen kendin şebeke suyu ilave ettiysen olabilir, sen yapmadıysan kim yaptı servismi ? :) Neyse o iş üstünde durulması gereken bir konu ihmal etme. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kireç radyatör, kalorifer tesisatı gibi, ciddi sorunlara yol açabilir ama benim asıl merak ettiğim o kireçlenme nasıl oldu, sen kendin şebeke suyu ilave ettiysen olabilir, sen yapmadıysan kim yaptı servismi ? :) Neyse o iş üstünde durulması gereken bir konu ihmal etme. 

Yok abi cumartesi gidiyorum servise.Ben hiç su ilave etmedim sadece geçen gün işte minimumun altına düştüğü için az bişey ilave ettim.Fabrika çıkışlı su bu abi.Hatta ilk kez geçen gün açtım su depo kapağını fotoğrafını çekmek için.Bu arada servisten kıllandım.Ankara Kartaş ı aradım 10:30 gibi gelebilirim diyorum randevu ver diyorum adam bana sıra olabilir diyor dolu da demiyor boşta.Anlamadım randevu yok anlaşılan.İşin kötü tarafı başka servise gidemiyorum benim sıpanın kursu yüzünden.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Anlayacağınız imalat noktasında fena halde halt edilmiş, fark edildi, gerekli değişim devreye alındı ve garanti dahilinde müdahale ile sorun büyümeden çözüldü. En azından ben öyle biliyorum ...

İki şey var:

1. Bu nedenle motor yakan birkaç araç var (Avrupa çapında daha çok)

2. Piyasada fındık motorun yük altında hararet yaptığına dair tüm paydaşları kapsayan oldukça yaygın bir inanış var. Hatta bunu 1.6 EB için söyleyenler bile var. Ve sandık motorda 1.6 EB satışının yüksek olduğunu belirten bir parçacıyada tesadüf ettim. 

 

Ben tüm servislerin bu konuda yeterince uyarıldığı kanaatinde değilim ve hedef kitlenin servise çağrılması gerektiğini de düşünüyorum. Yani bakıma geldiğinde değiştiririz mantığı a. Çok geç olabilir, b. Aaa nunutmuşuzla bitebilir.

 

Naçizane!

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sadece bu hortumun değişmesi ile sıkıntı çözülecekse servislerde bu konuda sıkıntı çıkaracaklarsa kendi imkanlarımızla hortumu değiştirmemiz gerekir.


Bu konu hakkında ford un sitesinden gönderdiğim bilgilendirme yazısını aynen aktarıyorum.

      Merhabalar 2011 model focus 1.6 ecoboost sahibiyim üye olduğum ford forum sitelerinde ve yabancı sitelerde sıklıkla karşılaştığım özellikle 1.0 ecoboostlarda aracın antifiriz kabına bağlı amacı motoru soğutma suyunu karşılamak olan borunun çatlayarak motoru susuz bıraktığı ve bunun kullanıcı tarafından fark edilemediği sonucunda motorun ciddi hasar aldığı bilgilerini okudum hatta yakın zamanda bir servisin bu hortumu garanti kapsamında herhangi bir sıkıntı olmamasına rağmen değiştirdiğini biliyorum bu şekilde bir servis bülteniniz varsa bizi bilgilendirmeniz yoksa bu konu hakkında bize ivedilikle yardımcı olmanızı rica ederiz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

konunun başlarında aynı sorunun benim aracımda olduğunuda belirtmiştim. ben aracımı 36.000 km de almıştım(2014 temmuz ayında). Arabanın 2012 temmuz ayında trafiğe çıkışı var. Demek ki benden önce 2 kez servisi gitmiş. ve en son servise 2014 yılının mayıs ayında girmiş. Bu bakımda servisin konuyu bildiğinden adım gibi eminim. Servisin 2014 mayıs ayında böyle bir sorunu bilmiyor olması bence imkansız. Bu konu ciddi bir konu ve ford 1.0 motoru bu kadar önemsiyorken küçücük bir hortum yüzünden riske gireceğini sanmıyorum. Kesinlikle servislere bilgi verilmiştir. Ama bu bilgiyi alan servisler acaba durumu ne kadar önemsediler bilinmez tabi...

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Piyasada fındık motorun yük altında hararet yaptığına dair tüm paydaşları kapsayan oldukça yaygın bir inanış var. Hatta bunu 1.6 EB için söyleyenler bile var. Ve sandık motorda 1.6 EB satışının yüksek olduğunu belirten bir parçacıyada tesadüf ettim. 

 

Ben tüm servislerin bu konuda yeterince uyarıldığı kanaatinde değilim ve hedef kitlenin servise çağrılması gerektiğini de düşünüyorum. Yani bakıma geldiğinde değiştiririz mantığı a. Çok geç olabilir, b. Aaa nunutmuşuzla bitebilir.

 

Naçizane!

 

Üstadım ... motor hacmi azaldıkça ve sıkıştırma oranı düştükçe hesap toleranslarının azaldığı doğrudur ama unutulmaması gereken alaşım ve malzemelerde elde edilen göz kamaştırıcı gelişme. Seramik kaplamalar, hafifletilmiş ama burulma noktaları 10 yıl öncesine kıyas ile yaklaşık 30 kat artmış piston kolları, sürtünme azaltıcı grafit kaplamalar, piyano tuşlarına manyetik özellik kazandırılması ve motor yağları + güç aktarma sistemlerindeki gelişme göz ardı edilir gibi değil. 

 

Ama günümüz motorlarının dayanıklılığını döküm blok ve çelik gömlekli eski v8'ler ile karşılaştırmak kuşkusuz mümkün değil. Onlar kirli - verimsiz ve bir o kadar da savurgan olsalar da deyim yerinde ise -ölümsüzdü- , ancak geldiğimiz noktada yani bizim kuşağımız içten yanmalı motorun defterinin kapanışını izlerken o tür motorlar kullanmak ne mümkün ne de akılcı. 

 

Ortak kabul gören çözüm hid.yakıt hücreleri ve hibrid teknolojisine geçerken fakir karışım ve yüksek sıkıştırma prensibi ile çalışan motorlar üretmek, zaten Euro6 normlarına doğru giderken EC ve uydularında (T.C dahil) bu temel prensibe uymayan motoru tescil ettiremezsiniz. Artık F1'in yerine Elektrikli Formula'nın geçmeye başladığı,en azından bunun denendiği bir dünyadayız. (bkn.çağ değişiyor...biz istemesek de)

 

Ufak/Fındık motorların -erken ruhunu teslim ettiği- görüşüne katılmamak ile birlikte yukarıda da belirttiğim gibi gerek vergi, gerek ise çevre etkenleri nedeni ile yönün belli olduğu konusuna bir kere daha dikkatinizi çekmek isterim. Açıkçası ben de 3.0 motor kullanmayı dilerdim ama bunun ne vergi-bandrol-yakıt ne de elde tutma,sigorta,hızla düşen ikinci el maliyetlerini karşılayamam/karşılamak da istemem.

 

Yani geberiyor ya da gebermiyor :) ...Türkiye ve kıta avrupasında -kodaman- sınıfına girmeyen kişiler ufak hacimli araç kullanacak veya toplu taşımaya terfi edecek. Gideceğimiz yön bu. Üstelik trend Avrupa'da hızla yayılıyor ve çevreyi fazla sallamayan Çin'e bile sıçramış durumda.

 

Yani yakın gelecekte istesek dahi -makul- rakamlara 2.0 ve üzeri motorlu araç alamayacağız. Alsak çevre vergisi, ek sigortaa vs.vs. ile bizi yaptığımız bu seçime lanet eder hale getirecekler. Acı ama gerçek.

 

1.0 motorların Avrupa'da sorun çıkardığını ben de yabancı forumlarda okudum. Ama daha önce sizlerin de belirttiği gibi sorunun kaynağı (malzeme) çabuk fark edildi (gene malzeme) ve ivedilikle giderildi, mağdur olanların mağduriyetleri ortadan kaldırıldı ve istisnasız hepsi ile anlaşıldı - feragatname alındı. Yeni gelen araçlar ise esnekliğini yitirme sorunu olmayan (bir önceki mesajımda modifiyeli parça numarasını paylaşmıştım) soğutma boruları ile değiştirildi.

 

... sorun Servis Bülteni yayınlamaya dahi fırsat olmadan çözüldüğü, Türkiye dahil tüm dağıtım zincirleri de gerekli modifiyeli boru stokları ile donatıldığı için TSB ile geri çağırma - ek kontrol yoluna gidilmedi diye biliyorum. Servis Bülteni yayınlanmadığı konusunda eminim çünkü bir önceki notumu yazarken acaba doğru mu hatırlıyorum diye sistemden kontrol etmiştim. 

 

Servisteki arkadaşların uyarılması konusuna gelince ... onlar durumu biliyor, zaten modifiye edilmiş soğutma borusunun tipi de değişik olduğu için kaputu açar açmaz araçta sorun çıkaracak soğutma borusu var mı? yok mu? teşhis etmek kolay. Eski tip boru var ise garanti kapsamında değiştiriyorlar, ellerinde kalmadı ise de araç şase/Vin numarası ile sipariş ediyorlar.  

 

Aksi olsaydı -pişmiş- motorlar bize gelmeyi sürdürürdü. (hala geliyor olsalardı söylerdim.) Bir kaç araçta boru değişimi yaptık, bir tane motor (..ki o bizim için de ilkti.O motorladan sonra ne oluyor??? demeye başladık) yaktık/değiştirdik ama o kadar.

 

...onun için özellikle -bildiğim kadarı ile o sorun geçti/gitti- dedim, gene tekrarlıyorum. Aksine bir durum var ise, bu konuda sıkıntı çeken kaldı ise söylesin ki biz de bilelim.

 

Not. Bu gün tüketici yasası ile ilgili eğitim vardı, Otokoçların Servisler Müdürü dahil denk geldiğim İstanbul/Anadolu bayilerine sordum... hepsi *-bize gelen yeni sorun yok- dedi. Yıllar önce yüzümüze gözümüze bulaştırdığımız CVT şanzıman sorunu hala sürüyor ama 1.0 motorun soğutma sistemi ile ilgili sorun? ... hayır! Bize ulaşan yeni sıkıntı/şikayet yok. (bkn.no news ... good news) 

 

edit:imla

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aksi olsaydı -pişmiş- motorlar bize gelmeyi sürdürürdü.

Öncelikle aydınlatıcı açıklama için çok teşekkürler.

Küçültülmüş motorlar ile ilgili endişeyi benim taşımadığımın eminim farkındasındır.   

"Piyasa" algısına işaret etmeye çalıştım, yani üzerinde çalışılması gereken  galericiler, sanayi tayfası, "sözde" ustalar ve nihayet kullanıcılar...

Bu tür yazılar bu çalışmanın bir parçası olarak kuşkusuz faydalı, özellikle konunun uzmanının klavyesinden çıkıyor ise  :claps:

 

Diğer konuya gelirsek. Pişmiş motorların size gelmiyor olması hala pişme potansiyel olan motorlar olmadığı anlamına gelmez. 

Bakınız Ahmet A.'nın daha çiçeği burnunda mesajı.

Yani Türkiye salt Istanbul değil

Umarım haklisındır.

Ben yine de tüm 1.0 EB sahiplerinin hortumu bizzat veya servis aracılığı ile gerekirse bir kez daha kontrol etmesini/ettirmesini öneririm. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

-Piyasa- mırın,kırın edecek... ah nerde o eski XxXxX'ler diyecek,hatta belki de ağıt yakacak ama elden gelen bir şey yok ki? Dünya bizlere rağmen dönüyor ve çevreyi koruyalım, azalan petrokimya kaynaklarını daha verimli kullanalım ve benzeri kaygılar ile "fındık" makineler hayatımızı işgal edecek. Yakın zamanda o fındık makinelerin transaxe ile bağlantısını tamamen kestiğini ve birer jeneratör gibi bataryalara elektrik sağlamaktan öte işlevlerinin kalmadığını da göreceğiz. 

 

... şöyle bir benzetme yapayım (kendimden) cigarama ve bourbon kafa cilama her zam geldiğinde -içmiyorum uleynnn!- narası atar, kimi zaman altı ay'a varan süreler ile de bu protestomu sürdürürüm. Sonra bir bakarım ...ehue...gene başlamışım. :)  Piyasa'nın karşı karşıya kaldığı durum da aynen bu, küçük cc ve aşırı beslemeli motorlardan hoşlanmıyorlar çünkü bu karmaşık, görece hassas ve pahalı elektronik ekipman ile müdahale getiren motorlar onların ekmeğine engel... ya da durumu bu şekilde algılıyorlar. Onları çok da haksız bulmuyorum, bu gün hediyesi 12,000TL+KDV olan bir IDSII cihazınız yoksa araçtaki motor kotlarını okuyamaz, ya da benzer fiyatlar ile edineceğiniz 3-4 parça daha temel test ekipmanınız yoksa arıza tespiti yapamazsınız. Piyasa'da ki adam değiştirdiği fren balatasından aldığı on-on beş lira işçilik bedeli ile çorbasını mı kaynatacak? Yoksa bu ekipmanı mı alacak? ...ee! Almazsa çalışamayacak, çalışamaz ise eve kim ekmek götürecek? ... bu böyle devam eder.

 

Uzun lafın kısası ... alışacaklar, hep birlikte alışacağız üstadım.  Haa! Parayı bulur :) birer Range Rover Vogue çekeriz, o ayrı tabi.

 

....soğutma borusu konusuna gelince. Eski seviye borusu olan 1.0 sahibi arkadaş var ise sızıntı olmasa da servise uğrasın, değişim yaptırsın. Senin de dediğin gibi kaputu açıp altına bir göz atmakta fayda var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Az evvel aracımı servise bırakan arkadaşla konuştuk. Arabanın altını açınca devirdaimin olduğu kısımlarda su izleri tespit edilmiş. Basınç testi sonucuna göre yapılacak işlemler belirlenecek. Sonucunu sizlerle paylaşırım.

Unutmadan hiç olmazsa haftada bir kaputu açmakta fayda var. Benim titizliğim ve bu konunun sayesinde belki daha büyük sorun yaşamadan sonuca ulaşacas inş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun...

 

Oldu ki biz kaçırdık, siz kaçırdınız, atladık, uyuduk ... o zaman ne oluyor?  Şöyle ...

 

Diyelim ki malzeme hatasından dolayı motorunuzu -pişirdik- aracı servise götürüyor (yetkili dememe gerek var mı?) ve teşhis koyduruyorsunuz. Aracı orada bırakıyor ve BMiS'dan alacağınız destek ile Ford Destek Hattını arayıp size aynı gün içinde ya da saat geç ise takip eden gün tahsis edilen ikame aracı alıyorsunuz.

 

Bayi sandık motoru aracınıza atıyor ve tespit - muayene - tescil işlemlerini tamamlayıp aracınızı sıfır motor ile size teslim ediyor. Yanlız bu işlemler zaman alıyor, motor değişimi basit. Genelde bir - iki iş gününde motorun işi bitiyor ama işin kağıt kısmı uzun sürüyor. Toplamda 1 hafta kadar belki 10 gün süreden bahsediyoruz. Yani biraz sabır gösterilmesi gerek.

 

... yani yağmur altında şemsiyesiz, desteksiz - mağdur durumda bırakılmıyorsunuz. Aksi durum zaten ne yasal ne de etik olurdu. 

 

Bir de not ... ben değiştirdiğim motor ile birlikte müşterime aklı kalmasın + çektiği endişenin bir parça dahi karşılığı olsun diye 2 yıl ek güvence hediye etmiştim. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Unutmadan hiç olmazsa haftada bir kaputu açmakta fayda var. Benim titizliğim ve bu konunun sayesinde belki daha büyük sorun yaşamadan sonuca ulaşacas inş.

Dilerim bunu herkes alışkanlık haline getirir, benim 5 yıl önce başımdan geçen motor yakma olayından sonra bende alışkanlık oldu artık sütten yanan hesabı haftada 2 kere en az 1 kere motoru , yağ, su seviyesi, hortum çatlak, kaçak vs kontrol ederim hatta motorun ulaşabildiğim kısımlarını temizlerim, motoru temizlemek nedense bana keyif veriyor. Araç temizliği yapmak illaki dışını yıkamak içini süpürmekten ibaret değil onun birde motoru var, motoru da temiz bakımlı tutmak lazım derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.