Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford Focus 2013 1.0 Ecoboost Klima Açıkken 1.ve2.viteste Titreme


Gökhan Alp

Soru

iyi akşamlar arkadaşlar,

 

bugun uzun yolda giderken malum sıcaklardan dolayı klima açık bir şekilde yola koyuldum. 3. seviyede 5 dakika içinde dondum neredeyse, sonra 1. seviyeye getirdim. buraya kadar bir sıkıntı yok. şehir içlerinden  geçerken kırmızı ışıklarda ister istemez duruyoruz, fakat kalkışta o atik araç gitmiş sanki bir eşeğe binmişim gibi hissettim kendimi. hele bazen kırmızı ışık yeşile döndüğünde aracı büyük vitesten ikiye düşürüp yola öyle devam ettiğimde araç kendini bir öne bir arkaya atıp titriyordu resmen. klima çalışmazken böyle bir durum yok kesinlikle. acaba klima ile beraber çalıştığında ecoboost çekmiyor mu nedersinizz? bu durum sadece küçük viteslerde ( 1 ve 2 ve bazen 3. viteste yalnız) meydana geldi. umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

 

birde bir yerde mola verdik, klimayı düğmeden kapatmadım. direk aracı kontaktan kapattım. 1 saat sonra yola tekrar koyulduğumda ise 1.derecede dondurucu o soğuk gitti, 3. derecede bile aynı etki yoktu. klima düğmesini kapattım, 20sn sonra tekrar aktif hale getirdim, yine 1.de soğutma güzelleşti, fakat 2-3 dakika sonra 3. kademe bile yetersiz kaldı.

 

başına böyle bir durum gelen var mı arkadaşlar?

 

servis yazılımla düzelir mi acaba?

şimdiden teşekkürler ve herkese hayırlı ramazanlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

klima her motoru olumsuz etkiler, özelliklede küçük motorları daha fazla.. eski aracım 1.4 tü bu 1.0.. klima açıkken durursanız lambalarda vs, kalkarken her zamankinden daha fazla gaz vermelisiniz, yoksa stop bile ettirebilirsiniz veya titreyerek kavrar.. soğutma performansına gelince, sanırım kullandığınız devirle alakalı, yine klima açıkken her zamankinden bir tık yani 250 devir yukarıda kullanın ş.içinde.. bu tür kullanım tüketimi ş.içinde 1 lt kadar arttırabilir.. hız sabitleyici ile gittiğim taş çatlasın %5 eğimli bir yol var klima açık-kapalı arasında 1 lt oynuyor. 3.8 yakarken, 4.8 lere çıkıyor. rolantide 0.6 yakan araç klima açıkken 1.0 lt yakıyor ve bu sırada devir düştüğünden soğutma performansı düşer..

 

3 veya 4 bakımda bir V kayışı dediğimiz klima kayışı değişir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

galiba haklısınız, aynen kırmızı ışıklarda kalkarken araba titriyor ara sıra. birde düşük devirde klima açıktı yani 1.750 devir gibi idi. ondan dolayı olabilir klimanın performansı. teşekkürler. ama klimasız canavar gibi olan araç klimayla bu kadar mı düşer anlam veremedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de aynı sıkıntı vardı bugün; 1.6 tdci 115bg ama yinede var. Acaba arıza mı diye düşünmekten kendimi alamadım. 

Kontağı kapatıp açınca performans düşmesi yine bende de mevcut.

Ama belirtmem lazım bugün çok sıcak bir hava vardı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cumartesi uzun yol yaptım. Aracım 1.0 ecoboost klimayı hep aynı devirde hiç yormadım. Auto konumunda kullandım. Çekiş düştü tabi ama çok aşırı bir güç kaybı yaşamadım. Hemde klima auto konumunda fazla çarpmıyor yanlış hissetmesiysem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klima açıksa devirlenme doğal olarak yavaşlıyor, düşük devirlerde daha çok hissediliyor bu durum. Aşırı dik yokuşlarda kalkış yaparken klimayı kapatmak mantıklı olabilir. Düz yolda biraz daha gazlamak gerek.

 

Bu sorunlar hep aynı soruyu getiriyor aklıma. Bu klima motorları neden elektrikle çalışmıyorda motoru yoruyor. Sebebi ne olursa olsun çok saçma.

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 1 zamanlarını hatırladım. Sollamaya çıkarken klimayı kapatırdım, ciddi farkı olurdu. Sonraki arabalar dizel olduğu için sanırım, pek klimanın olumsuz etkisini hissetmiyorum.

Bu öyle birşey değil, ayrıca dizel de aynı ama onun düşük devri daha düşük yani tamamen kullanıcının görüş açısı yorumları etkiliyor .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klima açıksa devirlenme doğal olarak yavaşlıyor, düşük devirlerde daha çok hissediliyor bu durum. Aşırı dik yokuşlarda kalkış yaparken klimayı kapatmak mantıklı olabilir. Düz yolda biraz daha gazlamak gerek.

Bu sorunlar hep aynı soruyu getiriyor aklıma. Bu klima motorları neden elektrikle çalışmıyorda motoru yoruyor. Sebebi ne olursa olsun çok saçma.

Şakamı? Elektriği kim üretiyor?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şakamı? Elektriği kim üretiyor?

Eee? Laf mı yani bu? Oldu o zaman arabada hiçbir elektrikli alet çalışmasın hepsi mekanik enerjiyle çalışsın, farlar falan.

Sabit kafalı olmayın, geniş düşünün.

Senin kafanda bu işler yürüseydi turbo beslemeli motorlar bile olmazdı ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eee? Laf mı yani bu? Oldu o zaman arabada hiçbir elektrikli alet çalışmasın hepsi mekanik enerjiyle çalışsın, farlar falan.

Sabit kafalı olmayın, geniş düşünün.

 

hiç bişey anlamadım. neyse he la he diyip geçeyim.

Senin kafanda bu işler yürüseydi turbo beslemeli motorlar bile olmazdı

o ne alaka? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.