Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Üflemesi Nasıl Anlaşılır


Yusuf Tasci

Soru

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öğrenmenin yaşı yokmuş...

Palavranın da sınırı...


Ekleyeyim: Yağ çubuğu deliğinden buhar çıkar, bu yüzden karter havalandırma hortumu vardır, hava filtresine bağlanan, hatta gaz verirseniz yağ bile püskürtebilir.

Motorun çalışması ve performansı ile ilgili bir sıkıntınız yoksa, belirgin bir yağ kaçırma yoksa dert etmeyin, gittiğiniz galericiden uzak durun.

Sıkıntı varsa ya da bir şekilde huzursuz oldu iseniz kompresyon ölçtürün.

Normal çıkarsa belgesini bir daha böyle bir yorum yapanın gözüne sokun.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yağ çubuğunu çekince hava,duman vs.. geliyorsa yanma odasında yanan yakıtın oluşturduğu basınç,sekmanlardan kaçıp kartere iniyor yani yağ çubuğundan hava veriyor demektir.

 

Pozitif karter havalandırmasını yani yağ buharı,üst kapakta yani silindir kapağında olur ve emme manifolduna verilir. Bunun amacı çiğ olarak yağa inen yakıtın sıcaktan buharlaşıp,tekrardan kazanılması.

 

Yağ çubuğunu çekin,başka birisi dip gaz yapsın.Yağ çubuğunun olduğu yerden hava duman geliyorsa kompresyon kaçaklarınız vardır.

 

Tabiki bu işlem için yağ seviyenizin normal olması gerekir ve uygun viskotizede yağ konulmuş olması gerekir.Kalın yağ koyulursa aşınan silindir cidarı ve sekman arasında conta görevi görecek ve gelen kompresyon kaçağı azalacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çağlar benim eski Focus'ta yanlışlıkla yağ çubuğunu takmadan çalıştırıp gaz vermişlerdi ve açık kaputu kirletecek kadar yağ püskürtmüştü.

Araç 30 Bindeydi ve 160 Bine kadar kullandım, canavar gibiydi motor.

Yani yazdığın olasıdır ki her araçta arıza anlamına gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Palavranın da sınırı...

Geçen yıl benim C4 ü satarken,bir alıcı arabayı aldı, "bir tur atıp geleyim" dedi.

40 derece sıcakta,1 saat gezdi ve geldi.

Dedi ki: "Ustam diyor ki bunun motoru gidik."

Nereden anladığını sordum.

"Yağ çubuğunu çıkarınca buhar geldi,oradan anladı ." dedi.

"Ver bakalım anahtarı" dedim. Sonra da ekledim;

"Benim araba sana yaramaz, zaten bozukmuş, vicdan azabından ölürüm hem sen daha iyilerine layıksın"dedim.

Benzinli araba hem de 92 bin km idi.

Arabamı kime sattım dersiniz?

Onun ustasına... :kıhkıh:

Ayhan C. tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Günümüz,motorlarında üfleme tabir edilen olay,geçerli bir olçüm yada değerlendirme biçimi,değildir.Bahse konu yağ çubu çekilerek yada yağ kapağı açılarak hava yada buhar gelmesi günümüz motorlarında normaldir,olması gereken budur.bu ölçme biçimi eski bloktan egzantrikli motorlar için geçrlidir.Yeni üretilmiş bir motordan aynı üfleme olayı gözlemlenebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün ford servisimde ustaya sordum. Yağ çubuğundan çıkan duman sorun olur mu diye? 

- Tabiki dedi. Teknik anlamda çok şeyler anlattı. Ama neticede o buharın yağ yaktığının göstergesidir dedi. Sigara dumanı gibi olursa araç revize etmek gerekir dedi....

Fatih Taş. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

merhaba arkadaşlar yeni konu açıp bilgi kirliliği yapmak istemediğim için buraya yazıyorum. aracım 2006 model 1.6 tdci ghia paket focus. km 210binde. aracı 3 gün önce aldım. Alırken ekspertize soktum motor %91 güç üretti. bundan önceki aracım hyundai era 1.5 crdi vgt idi. şimdi aracımın bikaç sıkıntısı var gibi ama emin olamadım ve sizlerin değerli bilgilerinize başvurmak istedim.

 

1- (önceki aracıma göre kıyasla) aracım kalkışlarda ve vites değiştirdikten sonraki ilk gaz verişimde ki tepkisi çok hantal. 2000 devirden sonra turbo devreye giriyor ve araç kendini topluyor. ve aynı şekilde ilk kalkışta ve vites değiştirirken ki ilk gaz vermemde motordan değişik bi ses geliyor. Rolanti de veya devrini aldıktan sonra bi anormallik yok.

 

2- dün akşam işten geldim arabayı park ettim arabadan inince motor içinden gelen yanık yağ kokusu dikkatimi çekti ve kaputu açtım motor yağ kapağının alt tarafında yağ kaçağı fark ettim acaba bi sıkıntımı var diye bugün sabah özel bi ford servisine götürdüm arabayı. bakan usta yağ kapağını açtı yağ çubuğunu da çekti ve dumanlama başladı. ilk başta bu normal dedi bu araçların çoğunda bu şekilde dedi turboya baktı sorun yok dedi. arabaya bindi tam gaz yaptı tekrar yanıma geldi her şey normal duman atmasını kafana takma her dizel araçta olur bu dedi bi an rahatladım sonrasında da tekrar geldi motorun başına hiç biyeri oynamadan şöyle bi baktı ve abi senin motorda mekanik bi sıkıntı olabilir açılıp bakılması lazım dedi. bu şekilde binmeye devam edersem yolda bırakabileceğini söyledi. bu arada en son yağ ve filtre değişimleri 1000 km önce yapılmış. Gerçekten sıkıntı yapacak bir durummu yoksa her araçta olan olağan bir şeymi anlayamadım yada usta öpecek yermi arıyordu da önce normal deyip sonra motoru açmamız lazım dedi?

 

sabahtan beri bir çok forumu araştırdım kimisi dizel sıfır km araçta bile o dumanı görürsün yazmış kimisi motor bitik yazmış herkes bişeyler yazmış. çok beğenerek severek aldığım araçtan 3 günde soğudum resmen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bildiğim için yazmıyorum ancak, geçenlerde böyle bir konu okumamın üzerine aracı çalıştırıp yağ koyma kapağını açtım. Duman falan gelmedi. 

Motor soğuktu, ısındığında duman atar mı bilemiyorum. 

Ancak, motor kapağı ve yağ çubuğu açıkken gaza basmak pek mantıklı gelmiyor, rölanti devrinde ve motor sıcakken duman gelmiyorsa sanıyorum sorun yok diyebiliriz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.