Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1,0 Eb Sürüş Hakkında Sorular


Emrah Karaalan

Soru

Dostlarım focus 1.0 ecoboost aracımı her geçen gün tanımaya çalışıyorum fakat sormam gereken sorularımda birikti. İlk olarak.

 

1. Aracımla trafikte giderken trafik lambasını gördüm örneğin 4. vitesteyim gazdan ayağımı çektim devire göre vites düşürüyorum lambaya durmama 3-4 metre kala debriyaj ve fren ile tam duruyorum ve vitesi boşa alıyorum. Bu yaptığım hareket doğrumudur.

 

veya arada bir uyguladığım yöntem şu örneğin 4 ile gidiyorum veay 5 ile gidiyorum lambayı gördüm ayağımı gazdan çektim araba akıyor yolda ne zaman devir 1000 seviyesine geliyor o zaman boşa alıyorum arvayı ve duruyorum. Hangi yaptığım doğru?

 

2. evimize gelirken çok dik bir yokuş var ve trabzonda yaşıyorum. genelde 2. vites ile çıkıyorum araba full adam doluyken motorun zorlandığını hissediyorum  fakat bu benim devirsiz sürmemden kaynaklanabilir ama 2. vites 2500dd ile yokuşta anlık yakıt tüketimi 25-30-35 lt/100km seviyelerinde geziyor bu normal bir durummudur?

 

3. Aracım dün itibariyle 700km 'ye girdi. genelde 1500-1800dd arası kullanıyorum ve 2000-2300dd arası vites geçişi yapıyorum. Ne yaptıysam 7.6lt/100km 'den aşağıya düşüremedim. Tamam fabrika verisini yakalamak gibi bir gayem yok ama bakım zamanı gelip bakıma girdiğini varsayarsak bu aletin ineceği değer ne olabilir. 

 

Yardımcı olursanız sevinirim..

Emrah Karaalan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
  1. İkisi de uygulanabilir doğrulardır...
  2. Yokuş yukarı çıkarken hele araç yüklüyse pek 3000 dd altına düşmeyin. Anlık yakıt tüketimi yük nedeniyle yüksektir ve doğrudur.
  3. Kullanım tarzınız ve yol şartları, bence daha çok ikincisi tüketimi olumsuz etkiliyor. Böyle kabul edin, zamanla düşerse ki yazın olabilir sevinin, yoksa kabullenin. Şimdi bir sürü arkadaş yüksek ben şu kadar bu kadar yakıyorum diye yazacak, herkesin şartları farklı, bu tip söylemleri hemen referans kabul etmeyin. Ayrıca yol bilgisayarı dışında depo doldurma ile kontrolünü yapın mutlaka, sanırım daha önce de uyarmıştım bu konuda. 

Bir de bu soruların ileri sürüş teknikleri ile hiç ama hiç alakası yok, başlık olmamış!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çıkarken yapacak bir şey yok, kişi sayısına göre devir isteyecektir araba bu da tüketimi arttırır.. sizin yapacağınız şey inerken mümkün olduğu kadar az gazla, vites takılı, inerek tüketimi "sıfır" tutmak olmalı..

 

lambaya yaklaşırken vites küçültmeye gerek yok. ayağınızı gazdan çekersiniz, 1000 devire yaklaşınca debriyaja basar durarsınız ki böylece yakıt "sıfır" olur.

erken dururacak gibi olursa alırsınız 2 ye biraz yürütürsünüz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1. sorunuzda  2. yaptığınızı uygularsanız yani araba gidebildiği yere kadar bulunduğu viteste giderse daha ekonomik bir sürüş olur ..Yokuşta anlık 25-30lt 'leri görmek gayet normal dizel araçtada hiç merak etmeyin aynı anlık tüketimi görürsünüz yokuş yukarı 2. viteste...Aracın yakıt tüketimi ise sanırım bulunduğunuz yer yokuşlu inişli çıkışlı birde sehir içi ağrlıklı kullanıyorsunuz ondan olsa gerek yoksa bu araç bu kadar tüketim yapmaz her ne kadar 0 araçta olsada.Ekonomik kullanımda fabrika verisi olan 5.1 litre tüketimi yakalamak gayet kolay (uzun yol ağırlıklı olursa)...Millet dizel araçta da ş.içi kullanımda 7 litre civarlarında tüketiyor bence sizin tüketiminiz ş.içi ağırlıklı ve inişli çıkışlı olduğu için bu değerlerde yoksa 1.6 ecoboost bile orta performanslı kullanımda 3/4 ü uzun yol olmak kaydıyla 7-7.5 arası tüketiyor.Biraz daha ekonomik kullanımda 6lt.'lere kadar düşüyor.1.0 ecoboostsa 6 civarlarında olması lazım normal kullanımda

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Başlığı değiştirdim.

 

Sorularınıza gelince,

 

1-)  5-4-3-2-1 şeklinde düşürmek bence gereksiz. 5-4-3 gibi yaparsanız bence daha iyi olur. Ve vites küçültürkende debriyajdan ayağınızı yumuşakça alın. Trigiere fazla yük bindirmemek lazım. Ne kadar fazla yük binerse o kadar yıpranacaktır haliyle ve ani kompresyonlarda daha fazla yük binecektir. Buna dikkat etmek lazım. Ben bir iki vites düşürmeden sonra 1000 devire gelince debriyaj ve frenle durmak hem daha güvenli, hem de daha sağlıklı olacaktır düşüncesindeyim.

 

2-) Yakıt tüketiminin o değerlere çıkması çok normal, fakat aracınızı o şekilde bir yokuş çıkarken devirli kullanın. Yani zor bir yokuşta yakıttan çok motorun sağlığını düşünün. Bu hem motor hem de debriyaj için önemli. Motorun toparlayamaması halinde o yokuşta 1. viteste kalkmak için oldukça ciddi güce ihtiyacı olacak. Cem bey'in de dediği gibi 3000 devirin altına (yokuş çok dikse tabi) düşmemekte fayda var.

 

3-) Henüz 700 km de ki bir aracın bu değerlerde yakıt tüketimi çok değil. Açıldıkça biraz daha düşeceğini düşünüyorum. Ki benim TDCİ motorum 7000 km den sonra çok ciddi oranlarda yakıt tüketimini azaltmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

3. Aracım dün itibariyle 700km 'ye girdi. genelde 1500-1800dd arası kullanıyorum ve 2000-2300dd arası vites geçişi yapıyorum. Ne yaptıysam 7.6lt/100km 'den aşağıya düşüremedim. Tamam fabrika verisini yakalamak gibi bir gayem yok ama bakım zamanı gelip bakıma girdiğini varsayarsak bu aletin ineceği değer ne olabilir. 

 

Yardımcı olursanız sevinirim..

motor yenide olsa eskide olsa bilgisayar hep aynı değeri verir. bir formül var araç hep o formüle göre hesaplıyor. sizde benzinlik teki litreye göre kalibre ediyorsunuz.  böylece kullanım tarzınıza göre tüketim değeri yol bilgisayarına set edilmiş oluyor. 7,6 lt tüketime gelince rampaları çok dik ve sık olan bir memlekette gayet iyi bir değer.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dostlarım focus 1.0 ecoboost aracımı her geçen gün tanımaya çalışıyorum fakat sormam gereken sorularımda birikti. İlk olarak.

 

1. Aracımla trafikte giderken trafik lambasını gördüm örneğin 4. vitesteyim gazdan ayağımı çektim devire göre vites düşürüyorum lambaya durmama 3-4 metre kala debriyaj ve fren ile tam duruyorum ve vitesi boşa alıyorum. Bu yaptığım hareket doğrumudur.

 

veya arada bir uyguladığım yöntem şu örneğin 4 ile gidiyorum veay 5 ile gidiyorum lambayı gördüm ayağımı gazdan çektim araba akıyor yolda ne zaman devir 1000 seviyesine geliyor o zaman boşa alıyorum arvayı ve duruyorum. Hangi yaptığım doğru?

 

2. evimize gelirken çok dik bir yokuş var ve trabzonda yaşıyorum. genelde 2. vites ile çıkıyorum araba full adam doluyken motorun zorlandığını hissediyorum  fakat bu benim devirsiz sürmemden kaynaklanabilir ama 2. vites 2500dd ile yokuşta anlık yakıt tüketimi 25-30-35 lt/100km seviyelerinde geziyor bu normal bir durummudur?

 

3. Aracım dün itibariyle 700km 'ye girdi. genelde 1500-1800dd arası kullanıyorum ve 2000-2300dd arası vites geçişi yapıyorum. Ne yaptıysam 7.6lt/100km 'den aşağıya düşüremedim. Tamam fabrika verisini yakalamak gibi bir gayem yok ama bakım zamanı gelip bakıma girdiğini varsayarsak bu aletin ineceği değer ne olabilir. 

 

Yardımcı olursanız sevinirim..

Benim arabam 1.0 focus değil 1.2 vw ancak motor karakterleri yakındır. Ben şöyle yapıyorum. 

1) Burada formula 1 arabaları gibi sıralı vites düşürmeye gerek yok. Ya ayağı gazdan çekip yavaşlamaya başlayın ışık yeşil olana veya araba bayılmaya teklemeye başlayana kadar bir şey yapmayın. Bayılırsa debriyaja basın durun veya o sırada yeşil yanar önünüz açılırsa hangi vitese uygunsanız oraya atın devam edin. Mesela 70de 5 le geliyorsunuz ileride ışık var gazı bıraktınız hız 35e indiğinde yol açıldı. Atın 3e devam edin. 4ü pas geçmiş olmak zarar vermez. Atlamalı vites artırımı veya azaltımından korkmayın. Benim arabanın kitapçığı özellikle öneriyor.  Ben genelde ışığa yaklaşırken boşa bile atıyorum yol açılırsa uygun vitese takıp devam ediyorum.. 

 

2) Benim evim İstanbul Maltepede çok dik bir yokuşun tepesinde .  Elbette çıkarken basarsam , durup kalkış yapıp devam edersem 25-30 anlık tüketimleri görüyorum. Gayet normal. Atmosferik 1.3 jazzda aynı yerde 39 gördüğüm oluyor. 

 

3) Bu motorların ekonomisi tamamen düşük devir üzerine. Düşük devirli kullanırsanız daha ekonomik olur.Arabayı teklemeyecek en düşük devir en üst viteste sürmeye çalışılmalı..  Bizim o 200 cc lik fark ve 4. silindir sayesinde tork eğrisi biraz daha iyi olabilir bilmiyorum.  Maks tork 1400-1500 devirde. Ben arabayı 1400-1700 arası sürüyorum. Vites değiştirmek için bile asla 2000-2300 lere çıkmıyorum. 1800-2000 arası vites değiştiriyorum. Çok nadiren dik rampada 2500-3000 arası vites büyütüyorum. Bu sayede resmen dağa tırmanıyor olmama karşın , üstünde kışlık lastikler olmasına rağmen (en az 0.3 lt farkettiriyor kış lastiği) şu an 5.8-5.9 ortalama tüketimim var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yılmadan yazmaya devam edeceğim sanırım.Farklı insanların tüketim değerlerini dikkate almayınız lütfen. Yol vb şartlar çok etkiliyor.

 

Bakınız bu aracın tüketim değeri S&S'u AKTİF şekilde kullanmazsanız 7.0 litre civarıdır ki sizin 7.6 değeri görmeniz çok yüksek bir değer değil, gayet iyi.

Zamanla ne olur sabırlı iseniz  7 civarı olur başka bişey beklemeyin :) Katalog verisine böyle bakmak zorundasınız.

 

Diğer konuya gelince boşa atmayın aracı vites ile akmaya devam etsin mümkünse yüksek devir ve vites olsun gaza basmadığıınz sürece motor sesinden rahatsız olmayın araç tüketmez! :)

 

Araç zorlanırsada basın gaza :yeah: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıralı vites değiştirmeye gerek yok diye yazan arkadaşlara:

4. vitesteyim gazdan ayağımı çektim devire göre vites düşürüyorum lambaya durmama 3-4 metre kala debriyaj ve fren ile tam duruyorum ve vitesi boşa alıyorum.
diye yazmış Emrah Bey 

Sıralı düşürme söz konusu değil yani.

Ayrıca anlık tüketime dikkat ederseniz pasif sürüşte 1200 dd ve altına inmeye başlayınca sürüşün idamesi için sistem hafiften yakıt vermeye başlıyor ve tüketim oluşuyor. Bu durumda yapılacak iş ya boşa atmak ve akmaya bırakmak ya da vites küçültmek, 5'ten ikiye de olur, 6'dan üçe de, artık hangisi uygunsa...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende 1.0 kullanan biri olarak yaşadıklarımı yazayım izmir çiğlide en tepede oturuyorum :D yanı yokuş çıkmak nedir iyi bilirim allahtan 50 litrenin üstünü yazmıyo anlık tüketim :D

 

bir sene oldu sorularınız için şunu söylüyebilirim başlarda gerçekten çok yakıyo gibi gelio ama araba 3000kmyi geçtikten sonra bende daha stabil hale geldi 7 litre ile 7.2 litre arasında değişiyor şehir için yakıt durumu kışın 7.2 yazın 7.0 oluyor. ayrıca artık öle çokta kasmıyorum ekonomi için 3000-3500 devirde vites değiştiriyorum keyfe göre :)

 

dediğim gibi çok yokuş çıktığım için daha altına inmiyor ama aynı araçtan iş yerimde iki arkadaş aldık o bana göre gayet normal şartlarda kullanıyo aracı en son 6.6 litre idi şehir içi yakıt ortalaması.

 

ben alırken şehir içi 7.5 litreyi gözden çıkarttığım için sorun olmuyo ama kullanım şartları çok önemli gerisini siz karşılaştırın artk.

 

bence değerleriniz gayet normal... 

Özgür Ş. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende Angara :) yollarında 3350 km yol yaptım.Fakat son 1000 km de şehiriçinde 7 lt gördüm dahada düşmedi.Şehirdışı deneme şansım yeni oldu ve 6 lt yaktı.Aslına bakarsanız şuan 7 yada 8 lt bence çok değil gayet makul.Lpg li araçlarla neredeyse aynı yakıtı yakıyoruz daha ne olsun.İyi geceler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hersabah ve aksam trafigin yogun oldugu saatlerde 10 km gidis ve 10 km geliste aracim suanakadar 6.6 lt yi gecmedi.özgür beyinde bahsettigi gibi çiğli rampaları yakıtı cok arttırıyor.eger yüksek konumda oturmasam 6 litreye kadar tuketimim duserdiye tahmin ediyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.