Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Çıkmazı


Emrah Karaalan

Önerilen Mesajlar

Dizelden dönme sebebim esasında şunlar

 

1. Aracımı satmak için değil uzun süre kullanmak istiyorum

2. Dİzel motor farkını ödemek yerine o arayı yakıt parası ödemeyi yeğlemeyi düşünüyorum

3. Vergilere baktığımda 2013 dizel 827 tl vergi isterken 1.0 517 tl vergi istiyor.

4. Dizel motorun başta sesi olmak üzere bunun dışında turbo sorunu yaşadım ve servis deneyimlerim oldu.

5. Yıl içinde 10000km yapmıyorum ve 1.5 yılda yaptığım o kadar gezmeme rağmen 12000km oldu.

 

Şu anlık aklıma gelenler bunlar..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

gitmez diyenler için yeni yoldan geldiğimden hemen paylaşmak isterim 90 km sabit hızla giderken şehirler arası önümdeki araçları geçmek için 6. vitesten 4. vitese indirip 120 km-130 km bandında hiç zorlanmadan geçmek ve tekrar 6. vitese atmak nasıl gitmesin bu araba :) yani demem oki kullanılmadan gerçekten anlatılmaz sedan aracım ve izmirin yüksek bir bölgesinde oturuyorum şuan için ortalama tüketim 7.1 lt beş yetişkin sürekli gezme tozma ile.

 

eve gelirken o kadar dik rampalarda eski 1.6 atmosferik megane 2 aracımla ikiye atamazken 1.0 la utanmasam 3. vitese atıcam :D

 

yani sonuç gitmiyor diye kesinlikle birşey yok ama gitmesi içinde yüklenirsen 5bin 6bin devirlerde yukarda arkadaşlarında dediği gibi 15-17 lt anlık yakıtları görürsün ki bence o keyfede değer :)

 

dip not dün izmir aydın otobanında önümde giden r8 görünce bian olurmiki len demedim değil hani :) :) :D 150 200 km arasında iyiydikte 200 sonrası arkadaşı göremedik tabi :D    

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizelden dönme sebebim esasında şunlar

 

1. Aracımı satmak için değil uzun süre kullanmak istiyorum

2. Dİzel motor farkını ödemek yerine o arayı yakıt parası ödemeyi yeğlemeyi düşünüyorum

3. Vergilere baktığımda 2013 dizel 827 tl vergi isterken 1.0 517 tl vergi istiyor.

4. Dizel motorun başta sesi olmak üzere bunun dışında turbo sorunu yaşadım ve servis deneyimlerim oldu.

5. Yıl içinde 10000km yapmıyorum ve 1.5 yılda yaptığım o kadar gezmeme rağmen 12000km oldu.

 

Şu anlık aklıma gelenler bunlar..

Arkadaşım sana en uygun araba 1.0 ecoboost kendi cevabını vermişssin zaten. Artık araçlar 1-2 milyon km denenmeden piyasaya sunulmuyor. Alet hem hafif hem benzinli 125bg torku 1.8 - 2.0 benzinli araçlar arasında.

Bugüne kadar motoru yetmeyen zayıf gelen; yürümeyen kalkmayan kısacası performans konusunda üzen bir ford aracı görmedim. Bu fikrede sonuna kadar katılıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben 1.6 dizel focusu full doldurup köye giderdim full bagajla. Acaba 1.0 bunun altından kalkabilirmi düşünmeden edemiyorum

Biz kalabalık bir aile olarak, uzun yola genelde beş kişi + dolu bagaj gideriz. Eğer uygun devirde kullanırsanız, bu halde yokuşları çıkarken dahi pek fazla sorun yaşamazsınız. Benim gözlemlediğim kadarıyla; 6. viteste, 2000-2250 devir civarında girilen yokuşları ivmelenerek çıkabiliyor araç. Daha düşük devirlerde ise vites düşürmek gerekiyor.

 

Bu şartlarda, Samsun'dan İstanbul'a gelirken 6.3 lt tüketmişti araç. Ortalama hız galiba 82 km/h idi.

Uygun hızlarda gidilirse ve yük de az olursa, daha düşük tüketimleri görmek zor değil.

Şu anki İstanbul şehiriçi tüketimi ise 7.3 lt.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Ben de o çıkmaza girdim ama ben çıkamadım ve pes ettim, daha almadan o kadar çok konuşan oldu ki, laf anlatmaktan boğazım ağrıyor inanın.

Çevreden gelen tepkiler arasındaki çekmez, gitmez sözleri değil de; nasıl satacaksın satarken bu arabayı sözlerine biraz da olsa hak verdim.

Ben tonlarca yazıları okuyarak, araştırarak ikna olup aracı alsam bile, yarın bir gün satacak olsam, karşımda bu kadar araştıran, hak veren ve almaya karar veren adamı nereden bulacağım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de o çıkmaza girdim ama ben çıkamadım ve pes ettim, daha almadan o kadar çok konuşan oldu ki, laf anlatmaktan boğazım ağrıyor inanın.

Çevreden gelen tepkiler arasındaki çekmez, gitmez sözleri değil de; nasıl satacaksın satarken bu arabayı sözlerine biraz da olsa hak verdim.

Ben tonlarca yazıları okuyarak, araştırarak ikna olup aracı alsam bile, yarın bir gün satacak olsam, karşımda bu kadar araştıran, hak veren ve almaya karar veren adamı nereden bulacağım?

Bin beterini 1.6 EB için söylediler, hatta bundan etkilenen Otosan ithalatını kesti, ancak bu gidişle ikinci elde yok satacak. 

Her ürün başarılı ise kendi pazarını yaratır.

Ben hiç dert etmedim eski aracımı 3 kapı alırken, 10 yıl kullandıktan sonra aldığım fiyatın hayli üstünde sattım, hem de bir gün bile sürmedi.  

Keyif almayacağım bir aracı salt taşıt aracı olarak kullanmam, o zaman ya komşu ile giderim işe ya otobüsle.

1.0 EB alma git 1.6 atmosferik al diyenler de üç-dört sene sonra o ne demode motor öyle nasıl kullanıyorsun bunu demeye başlayacaklar, izleyin ve görün!

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiat'ı hala şahinler ile bilenler varken, araba konusundaki yorumlarda nedenini ve kaynağını sormadan insanları kaale almak sadece zaman kaybı bence. Eskiden, belki de hala, benim de içinde bulunduğum fifth gear, top gear gibi programları eğlence için yapılmış olarak değil de belgesel mantığında izleyenler de ikinci tehlikeli kitle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 Eb aracına sahip olmayan ve bunu kullanmayan istediği kadar mühendis olsun veya başka birşey bu aracı anlayamaz ve tartamaz.

aracımı alırken kayınpedrim çok yalvardı alma ne yapıyorsun diye..ama bindikten sonra hala inanamıyor 1.0 olduğuna..ruhsatda yanlış yazıyor olmasın diyor. :)

180 km hıza anında ulaşıyor.tüm benzinlilerden daha ekonomik,daha seri,vergisi daha az..daha nediyebilirimki...

1 senedir kullanıyorum ve bu aracımı almaktan son derece memnunum..kendi adıma çok doğru karar verdiğime inanıyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de o çıkmaza girdim ama ben çıkamadım ve pes ettim, daha almadan o kadar çok konuşan oldu ki, laf anlatmaktan boğazım ağrıyor inanın.

Çevreden gelen tepkiler arasındaki çekmez, gitmez sözleri değil de; nasıl satacaksın satarken bu arabayı sözlerine biraz da olsa hak verdim.

Ben tonlarca yazıları okuyarak, araştırarak ikna olup aracı alsam bile, yarın bir gün satacak olsam, karşımda bu kadar araştıran, hak veren ve almaya karar veren adamı nereden bulacağım?

 

Başkalarının yönlendirmesi ile karar almak ne derece sağlıklı olacak? bu işin en kolay yöntemi gidip hem 1.0 ı hem 1.6 benzinliyi hem de 1.6 dizeli kullanıp hangisi size hitap ediyorsa onu almaktır. Alacağınız aracı sizi yönlendirmeye çalışanlar değil sonuçta siz kullanacaksınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben normal hayatta çok kararsız bir kişiliğe sahibimdir.Ama bu aracı alırken kime ne derse desin alıcam olumsuz olursada sonuç kendi kararım sonuçta diyerek ve sonuçlarını göze alarak gittim ve aldım.

Ama şimdi maşallah hiç bir sorunum yok,demek istediğim başkalarıyla değilde önce kendiniz karar vermelisiniz içinizden ne geçiyorsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

          Bu tür olumsuz yorumları yapanlar, konu hakkında bilgi sahibi olmayıp, geleneksel bilgileriyle hareket edenlerdir ve malesef yeniliğe kapalıdırlar. 1.0 motoru forumlardan araştırdım, bayiye gidip test ettim. 1 hafta içerisinde almaya karar verdim. Kesinlikle doğru seçim yaptığımı düşünüyorum.

 

          Şu an Benzin 4,79 TL, Dizel 4,38 TL yani arada 0,41 TL fark var.

          Daha önceki aracım dizeldi ve ortalaması karışık 6.3 lt idi. Yani km'de 0,275 TL yakıyordu.

          Şu anki aracım 1.0 EB Focus Sedan, ortalaması şu an için karışık 6.5 lt yani km'de 0,31 TL yakıyor. (araç 1600 km'de)

          Yılda ortalama 10.000 km yapıyorum. Dizel'de 10.000 km x 0,275 TL = 2750 TL yıllık yakıt ücreti ödeyecektim. 1.0 EB motor ile 10.000 km x 0,31 TL 3100 TL ödeyeceğim. 3100 - 2750 = 350 TL fazladan yakıt ücreti ödeyeceğim. Diğer taraftan 1.3 motor için (fiorino) 827 TL MTV öderken 1.0 motor için 517 TL ödeyeceğim. 827 - 517 = 310 TL. Yani benim için fazladan bir yakıt harcaması söz konusu değil. Kar olarakta motorun ve tabiki Focus'un bana verdiği sürüş keyfi var. Dizel - benzinli bakım masrafı farklarına hiç girmiyorum.

 

          Sonuç olarak çelişkide olanlar, gidip aracı test etsinler, çok çok fazla performans beklentileri yoksa bana göre 1.0 EB fazlasıyla yeterli gelecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu foruma üye olup ta kulaktan dolma bilgilerle bir arabayı almaya karar veren ya da almak istediği arabadan vazgeçen olacağına ihtimal vermek istemiyorum. Buradaysanız araştırıyor, merak ediyor ve az ya da çok arabadan anlıyorsunuz demektir, eğer öyleyse başlakalarının fikirlerini süzüp bir kenara koyun ve şu aracı TEST edin. İlk defa araba kullanmıyorsanız zaten kendi kararınızı kendiniz vereceksiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.