Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Elektronik Donanımların Hamlıkları


Cem Boneval

Soru

Bilindiği üzere zamane otomobillerinde mekanik aksam giderek elektronik kontrollü hale geliyor ve PC mavi ekranlarından da hatırlanacağı üzere elektronik sistemler nedeni belirsiz şekilde sapıtabiliyorlar.

Zamanla sistemler olgunlaştıkça bu tür sapıtmalar azalıyor.

Bu bağlamda yeni Focus'un oldukça ham olduğunu düşünüyorum, benim yaşadıklarım:

1. Keyfree sistemde araç içerideki kumandayı algılamıyor, pili değiştirmeme rağmen zaman zaman bu kaprisi yapıyor.

2. Yeni renkli ekranlı göstergede ekran donuyor, sistem kayıtları devam ediyor ama ekrana yansımıyor, kontağı kapattıktan en az bir saat sonra resetliyor, hızlı resetleme için akü + başını söküp şasilemek çözüm oluyor.

3. Fren hidrolik seviyesi emniyet sınırının üstünde olduğu halde eğimde alarm veriyor.

4. Otomatik farlar gündüz hafif gölgede yanabiliyor bazen, ertesi gün aynı ışık şartşarında yanmıyor.

5. Yıkamadan sonra start&stop bir süre çalışmayabiliyor.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bu yaz Karabük-Zonguldak-bodrum taraflarında olunca fren hidrolik lambasını test edebileceğim. malum buralar düz :)

 

ekran va anahtarsız çalıştırma bende yok,

 

diğerleri şimdilik normal..yağmur sensörü hassaslık ayarından şikayetçiyim. 2. ve 3. kademe arasındaki silme süresi uzun. atıyorum;

2 de 10 damla ile siliyorsa 3 de bu 5 e iniyor. yani 2 de camda biraz fazla yağmur varken, 3 de neredeyse kuruyken siliyor.

şimdilerde 2. nesil yağmur sensörleri çıkmış. onları test etmiş değilim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1. Keyfree sistemde araç içerideki kumandayı algılamıyor, pili değiştirmeme rağmen zaman zaman bu kaprisi yapıyor.

 

Hiç karşılaşmadım

 

2. Yeni renkli ekranlı göstergede ekran donuyor, sistem kayıtları devam ediyor ama ekrana yansımıyor, kontağı kapattıktan en az bir saat sonra resetliyor, hızlı resetleme için akü + başını söküp şasilemek çözüm oluyor. 3. Fren hidrolik seviyesi emniyet sınırının üstünde olduğu halde eğimde alarm veriyor.

 

Hiç karşılaşmadım

 

4. Otomatik farlar gündüz hafif gölgede yanabiliyor bazen, ertesi gün aynı ışık şartşarında yanmıyor.

 

Bendede otomatik farlar bazen alt geçite girdiğimde yanmıyor .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2.maddede ekran kesin arızalı; tam 1 yıldır kullanıyorum (Sıfır aldım çıkma değil) hiçbir şekilde donma takılma vs. görmedim henüz.

3.Fren hidrolik sıvısı ikazını hiç görmedim şimdiye kadar.

Karşılaşmamış olman karşılaşmayacağın anlamına gelmez... :)

Servisle telefonla konuştuğumda zaman zaman bu sorunun kendilerine de ulaştığını aküden resetlediklerini söylediler, yani tek değilim!

Önemsediğim bir durum değil haliyle...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eski aracımda Sync yoktu.Bunda var.Sync işimi kolaylaştıracağına zorlaştırdı.Bi kere söylediğim hiçbir şeyi düzgün algılayamıyor ya da ben beceremiyorum.Diğeri de biri beni aradığında açma tuşuna bastıktan 3-4 saniye sonra telefonu açıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arabayı aldığımda bir kaç ay boyunca o zamanlar forumda epeyce konuşulan power düğmesine ilk basışta çalışmama sorunu vardı. kendiliğinden düzeldi aylardır bir kere bile yapmadı.

 

yıkama sonrası çok kısa süreli(3-5 sn) bazı park sensörleri sapıtıyor.

 

gösterge ekranındaki donmadan Bora abi bahsetmişti bende hiç yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ön sağ cam canı sıkıldıkça sapıtıyor, ikinci kademede basılı tutmadan tamamen kapatmanızı sağlayan mekanizma iptal oluyor. En kötü yanı da öyle olduğunda camı açık bırakırsam anahtardan kapatamıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

4. Otomatik farlar gündüz hafif gölgede yanabiliyor bazen, ertesi gün aynı ışık şartşarında yanmıyor.

 

Aynı şartlarda yanıp yanmama konusu biraz tartışılır. Ölçüm cihazı ile aynı duvar üzerinde farklı yerleri bile ölçtüğümüzde farklı lüx/lümen değerleri alabiliyoruz. Yani gözün farkı algılamakta zorlandığı yerlerde sensör daha hassas ölçümlüyor olabilir. Bozukta olabilir. :)   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eski aracımda Sync yoktu.Bunda var.Sync işimi kolaylaştıracağına zorlaştırdı.Bi kere söylediğim hiçbir şeyi düzgün algılayamıyor ya da ben beceremiyorum.Diğeri de biri beni aradığında açma tuşuna bastıktan 3-4 saniye sonra telefonu açıyor.

 

Bazı kullanma kılavuzlarında yazan ses komutları farklı. Bende iki farklı kılavuz var ör. birinde OTOMATİK KİP yazıyor ama diğerinde OTOMATİK MOD. Ben önceleri birinciyi söylüyordum zor algılıyordu. Ama ikincisini söyleyince hemen anlıyor. Bazı komutlarda bu farklılıklar olabiliyor. Bazı komutlarda ise algıladığı sözcük ile söylediği sözcük farklı olabiliyor. Ör. ben hep U-SE-BE diyorum anında yu-es-bi diye cevap veriyor.

 

Eski tip telefonla (ör. SE k510i) basit işlemler çok başarı ve sorunsuz çalışıyor. Android telefonla tuş gecikmeleri gibi sorunlar var. Ama bu sorunu başka BT kitleri ile de yaşıyorum (Toyota BT ile sorunsuz çalışırdı ama onda sadece basit bir kulaklık gibi bağlantı kuruyordu.) Çin mali denilen MTK işlemcili telefonda ise çok sıkıntı oluyor. Tel defterini tanımıyor. Reddet tuşu hiç çalışmıyor bazen.  Müzik bağlantısını kurmuyor vs.

arabayı aldığımda bir kaç ay boyunca o zamanlar forumda epeyce konuşulan power düğmesine ilk basışta çalışmama sorunu vardı. kendiliğinden düzeldi aylardır bir kere bile yapmadı.

 

yıkama sonrası çok kısa süreli(3-5 sn) bazı park sensörleri sapıtıyor.

 

gösterge ekranındaki donmadan Bora abi bahsetmişti bende hiç yaşamadım.

 

Bana söylenen duğmeye basınca ısıtma bujileri çalışıp ön ısıtma bitince marşa basacağı. Eğer motor ve ortam soğuksa bu süreç uzun olabliyor (3-4s)

 

Eğer basınçlı su ile yıkıyorsanız suyun çıkarttığı ses park sensörleri ile aynı frekans aralığında. Bu nedenle sensörler çalışıyor. Eğer yıkamadan sonra çalışıyorsa sensör uçları su alıyordur. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazı kullanma kılavuzlarında yazan ses komutları farklı. Bende iki farklı kılavuz var ör. birinde OTOMATİK KİP yazıyor ama diğerinde OTOMATİK MOD. Ben önceleri birinciyi söylüyordum zor algılıyordu. Ama ikincisini söyleyince hemen anlıyor. Bazı komutlarda bu farklılıklar olabiliyor. Bazı komutlarda ise algıladığı sözcük ile söylediği sözcük farklı olabiliyor. Ör. ben hep U-SE-BE diyorum anında yu-es-bi diye cevap veriyor.

Eski tip telefonla (ör. SE k510i) basit işlemler çok başarı ve sorunsuz çalışıyor. Android telefonla tuş gecikmeleri gibi sorunlar var. Ama bu sorunu başka BT kitleri ile de yaşıyorum (Toyota BT ile sorunsuz çalışırdı ama onda sadece basit bir kulaklık gibi bağlantı kuruyordu.) Çin mali denilen MTK işlemcili telefonda ise çok sıkıntı oluyor. Tel defterini tanımıyor. Reddet tuşu hiç çalışmıyor bazen. Müzik bağlantısını kurmuyor vs.

Bana söylenen duğmeye basınca ısıtma bujileri çalışıp ön ısıtma bitince marşa basacağı. Eğer motor ve ortam soğuksa bu süreç uzun olabliyor (3-4s)

Eğer basınçlı su ile yıkıyorsanız suyun çıkarttığı ses park sensörleri ile aynı frekans aralığında. Bu nedenle sensörler çalışıyor. Eğer yıkamadan sonra çalışıyorsa sensör uçları su alıyordur.

Çalısmama ısıtma bujilerinden değil İzmir yazında yapıyordu Ankara kısında hiç yapmadı.

Yıkama sonrası yapıyor. Su giriyor olsa 3-5 snde kurumaz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazı kullanma kılavuzlarında yazan ses komutları farklı. Bende iki farklı kılavuz var ör. birinde OTOMATİK KİP yazıyor ama diğerinde OTOMATİK MOD. Ben önceleri birinciyi söylüyordum zor algılıyordu. Ama ikincisini söyleyince hemen anlıyor. Bazı komutlarda bu farklılıklar olabiliyor. Bazı komutlarda ise algıladığı sözcük ile söylediği sözcük farklı olabiliyor. Ör. ben hep U-SE-BE diyorum anında yu-es-bi diye cevap veriyor.

 

Eski tip telefonla (ör. SE k510i) basit işlemler çok başarı ve sorunsuz çalışıyor. Android telefonla tuş gecikmeleri gibi sorunlar var. Ama bu sorunu başka BT kitleri ile de yaşıyorum (Toyota BT ile sorunsuz çalışırdı ama onda sadece basit bir kulaklık gibi bağlantı kuruyordu.) Çin mali denilen MTK işlemcili telefonda ise çok sıkıntı oluyor. Tel defterini tanımıyor. Reddet tuşu hiç çalışmıyor bazen.  Müzik bağlantısını kurmuyor vs.

 

Bana söylenen duğmeye basınca ısıtma bujileri çalışıp ön ısıtma bitince marşa basacağı. Eğer motor ve ortam soğuksa bu süreç uzun olabliyor (3-4s)

 

Eğer basınçlı su ile yıkıyorsanız suyun çıkarttığı ses park sensörleri ile aynı frekans aralığında. Bu nedenle sensörler çalışıyor. Eğer yıkamadan sonra çalışıyorsa sensör uçları su alıyordur. 

 

 

Ben en basitinden aratmak istediğim kişinin ismini bir türlü algılatamadım.Bi ayarı mı var bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Telefon rehberinde bir kişide birden çok numara varsa hangisini arayayım diye soruyor; bunu çok beğeniyorum :)

 

 

bazen komutu anlamıyor "efendim" diyor ya...ben ona bayılıyorum :)

 

zaman zaman uzaktan kumanda 1 m yakınında olsam bile algılamıyor bende...illa döndürüyor arabaya doğru beni..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.