Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 3

Focus 3 Powershift Titreme


Cem Ergen

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

bugün tan otoya tekrar gittim keçe yok türkiye genelinde sadece 3 serviste var bodrum izmir otokoç keleşler ist onlarda yatan arbamız var diye vermiyorlar çok zor durumda kaldık 23 temmuz geliş gözüküyo yandık


Selam arkadaşlar.

Malum daha önce bahsetmiştim aracın baskı balata ve kavraması deyişti 

Yeni bir yazılımdan bahsetmediler eski olan güncellemeyi tekrarladıklarını

kavramasını deyiştirdiklerini söylediler.araçta yağ keçesinde sorun yokmuş

km.7,bindi şu an 8,binde bir problem yok.şu an serviste eğer yeni yazılım varsa

bunu aracıma yükletmelimiyim sizce bunun bir yararı olurmu?

yucel kardeşim genelde keçe yağ sızdıdığı için kavrama bozuluyor benim araçta 4 gündür tan otoda yatıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tüm arkadaşların ps vites sorunlarını okudum aynı sorun yakalaşık 10 gündür bendede var kalkışta titreme ayrıca yankı yapan biyerden geçtiğimde sanzımanın vites değiştirirken mekanik sesini duyuyorum bende enkısa zamanda tan otoya gidicem inşallah güncelleştirmeyle çözülür sonucu sizlerle paylaşırım iyi günler

merhaba yankı yapan bir yerden geçerken vites geçiş seslerini duymanız normal,(ayrıca düşük süratte stabilize yolda şıngırtı seside geliyor).aynı sorun benim aracımdada var tan otoya bir kaç defa bu sebepten dolayı aracımı getirdim,şanzımanın karekteristik özelliği olduğunu ,çözümünün olmadığını söylediler,fakat kugada kullanılan p/s lerde bu sorun yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selamlar;

 

Bu problemimi diğer bir başlık altında daha yazdım. F3 PS şanzıman aracım (Otomatik-LPG'yi yeni taktırdım). Düşük devirde titreme yaşıyorum. Yazılım güncellemesiyle sorun çözülüyor yazıyor. Sorunu çözülmeyip başka yöntemler deneyenler varmı. Araç 2012'nin 1. ayında trafiğe çıkmış. Bu tarihten sonrası için yazılım güncellemesi çıkmış mı?

 

bilgi verirseniz sevinirim.

 

iyi günler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balatalar bitmiş, ben diyorum uzun zamandır dsg de ne yaşadıysa aynısı ps de yaşanacak umarım sadece balatadır ps de makatronikte vardır sanırım, en pahalı olan parçada bu. Toyota işte bu yüzden çift kavrama kullanmıyor

Sezer Mira tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balatalar bitmiş ben diyorum uzun zamandır dsg de ne yaşadıysa aynısı ps de yaşanacak umarık sadece balatdır ps de maktronikte vardır sanırım en pahalı olan parçada bu. Toyota işte bu yüzden çift kavrama kullanmıyor

 

Nereden biliyorsunuz ? 

 

Her firma kullanmak zorunda değil ki yani belki müşterisinden talep yok. Yani böyle kesin konuşmak için birşeyleri kaynağından öğrenmek lazım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

merhaba yankı yapan bir yerden geçerken vites geçiş seslerini duymanız normal,(ayrıca düşük süratte stabilize yolda şıngırtı seside geliyor).aynı sorun benim aracımdada var tan otoya bir kaç defa bu sebepten dolayı aracımı getirdim,şanzımanın karekteristik özelliği olduğunu ,çözümünün olmadığını söylediler,fakat kugada kullanılan p/s lerde bu sorun yok.

Kuga 2.0 dizel motorda ıslak kavrama 370 nm torka dayanan yağda çalışan ps var, işte o yüzden onda o ses yok. Sizde ise yağda çalışmayan 280 max torka dayanan kuru kavramam var, 2010 lı yıllarda dsg de parke taşlı yollarda yaşanan şangırtı sesi işte bu yüzden ps de de olacak, daha bunlar güzel günler 2014 doğru servisler ps nedeniyle kaynayacak.

Nereden biliyorsunuz ? 

 

Her firma kullanmak zorunda değil ki yani belki müşterisinden talep yok. Yani böyle kesin konuşmak için birşeyleri kaynağından öğrenmek lazım diye düşünüyorum.

Hocam olmaz olur mu, herkes dizelde kaç yıldır mmt den şikayetçi; dizelde mmt yerine ne kullanabilir bir düşünelim?

Cvt mi: Bakalım cvt yi kimler nerede kullanmış: toyota+nissan+subaru+reno fluance tüm bunların ortak özelliği ne hepsi de benzlide kullanmış ee burdan bir sonuç çıkarabiliriz; dizelde kullanmazlar.

Çift kavrama: Toyota dizeline çift kavrama koyarsa yaşayacaklarını almanların yaşadığı tecrübeden iyi biliyor.

 

Geriye ne kaldı mmt+auto6r+mcp+eastronik şanzımanlar; yani tek kavrama görece olarak daha ucuz maliyeti ve tamiri daha ucuz eeee tek mantıklı seçenek bu, o sebepten ısrarla mmt de kalıyor çünkü adamın alternatifi yok. Siz mmt'yi mi seçerdiniz yoksa formula 1 den daha hızlı vites değiştiren çift kavramayı mı? Tabiki ikincisine müşteriden talep var ama toyotada biliyor başına ne geleceğini. Bugatti vyronda dsg var. Kalite çok önemli. Vw dsg de 10 bin fark alıyor nerdeyse feci bir durum, usada 10 yıl garanti veriyor satamıyor dsg yi, mmt corolla ile düz corolla şanzıman fiyat farkı çok düşük.

Yok, yani birincisi 1.6 Atmosferik PS kullanan sayısı çok ama çok az, PS genellikle 2.0 TDCi motorla tercih ediliyor, ikincisi sürüş karakteristiği açısından öznel tercihler tartışılsa da arıza bildirimi hiç gözüme çarpmadı küçük motorla...

Sayın Cem, sizin baktığınız 2.0 lar dizel, yanlışsam düzeltin. O dizellerde kullanılan pslerin getragın sitesindeki koduyla, benzinlide kullanılan ps nin yine getragın sitesindeki kodları tamamen farklı; biri kuru kavrama yani dsg 7 gibi hani şu çok sıkıntı yaşanan dsg 7 -benzinlideki-, diğeri dizeldeki ıslak kavrama hani dsg 6 da sorun yaşanmayan dsg6. Benim yabancı dilim iyi değil siz getragın sitesine bakarsanız bunu net olarak göreceksiniz max tork değerleride farklı biri 280 diğeri 370.

Sezer Mira tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kuga 2.0 dizel motorda ıslak kavrama 370 nm torka dayanan yağda çalışan ps var, işte o yüzden onda o ses yok. Sizde ise yağda çalışmayan 280 max torka dayanan kuru kavramam var, 2010 lı yıllarda dsg de parke taşlı yollarda yaşanan şangırtı sesi işte bu yüzden ps de de olacak, daha bunlar güzel günler 2014 doğru servisler ps nedeniyle kaynayacak.

Masallah gamli baykus gibisiniz. Yazdiklarinizi okuyunca Bizimkilerdeki Cemil aklima geldi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

daha bunlar güzel günler 2014 doğru servisler ps nedeniyle kaynayacak.

Haha, amatör Nostradamus 

Sayın Cem, sizin baktığınız 2.0 lar dizel, yanlışsam düzeltin. O dizellerde kullanılan pslerin getragın sitesindeki koduyla, benzinlide kullanılan ps nin yine getragın sitesindeki kodları tamamen farklı; biri kuru kavrama yani dsg 7 gibi hani şu çok sıkıntı yaşanan dsg 7 -benzinlideki-, diğeri dizeldeki ıslak kavrama hani dsg 6 da sorun yaşanmayan dsg6. Benim yabancı dilim iyi değil siz getragın sitesine bakarsanız bunu net olarak göreceksiniz max tork değerleride farklı biri 280 diğeri 370.

ne alaka, bana sorulan Almanya'da 1.6PS arızası yok mu? Ben de cevaplamışım yok ama kullanan az diye...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

280nm dayanımlı powershiftin 160 nm torkta sıkıntı çıkarması pek olası gözükmüyor...Birde getrag var arkasında sanmıyorum getragın sorunlu şanzıman üreteceğini..

M.Altuğ Özdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese bu konudan selamlar. Konu hortlatmaya bayılıyorum :kıhkıh: . Başlığın ilk ve diğer bir çok iletisinde anlatıldığı gibi ben de 2 gün önce aynı sorunu yaşadım.

Hazır yoldaydım eve dönüyordum işim yok diye servise gittim hemen. Keşke önce bir forumda araştırma yapsaydım. Beni de kandırdılar. Kalibrasyon yaptık.

Güncelleme yaptık dediler. Hiçbir sorun yok. bugün aldım arabayı. ben de bir sorun göremedim taa ki güzelim e-5 trafiğine katılana kadar. Silkeleme durumu yeniden aksetti. Araba şu an 14.450 km'de.

 

Güncelleme de güzel olmuş manuele alıp hızlanınca vitesi arttır diye yeşil bi ok çıkıyor yol bilgisayarında :).

Yarın tekrar götürüp ısrarcı bir şekilde yazılıma değilde mekanik aksama bakmalarını rica edicem.

Saruhan Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese selamlar. Bu konu ile ilgili bilgi ve tecrübesizliğimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Güncellemeden 2.000 km sonra titreme sorunum tekrarlamaya başladı. Zeytinburnu Aydoğanlar servisine (aracı aldığım bayi) götürdüm 1.5 gün test sürüşü yaptılar, problem yok dediler. Araya Tatil ve bayram girince tekrar gidemedim. Uzun yolda herhangi problemi yok. Ama İstanbul trafiğine girince yine silkeleme ve teklemeleri başladı. Bu gün aracım 28.000 km tekrar servise gittim. Bu sefer Mahmutbey Çetaş servisine götürdüm. Araç ile test sürüşü yaptık ve bariz bir şekilde titremeler yaptı. Stop etti edecek derken toparladı. Uzman Servis yetkilisinin bana cevabı: ' Bu arıza değil, 2012 ve sonrası focus araçlarda ps şanzıman bu şekilde çalışıyor. 2014 modellerde de ps devam ettiğini ve bu şanzımanın karakteristik özelliği olduğunu söyledi.' Bunun arıza olduğunu kabul etmiyor. Hatta bunu Ford bile hata olarak kabul etmiyor. Powershift şanzımanın karakteristik özelliği olduğunu belirtiyorlar. Tüketici mahkemesine gitseniz bile nafile. Bundan öncede böyle idi bundan sonrada böyle diyorlar. Servisteki yetkili arkadaşı suçlayamam, çünkü bu arıza dolayısı ile 2-3 araç geldiğini, kendilerinin bunu ford'a bildirdiklerini söylediler. Aldıkları cevap şanzıman özelliği olmuş. Bunun üzerine yapacak birşey yok. Bu arıza değil özelliktir. Nedendir bilinmez, ps reklamları tv de gösterimi artmıştır. Özellik olarak vurgulamak istiyorlar. Şimdi biz ne yapacağız, bunu ya kabulleneceğiz yada hakkımızı arayacağız. Servisteki yetkili arkadaş güzel bir konuya parmak bastı "Abi aracı denemediniz mi?" dedi. Bende aracı aldığım dönemde otomatik vites Focus 3 test aracı olmadığını belirttim. Her bayide olmaya bilirmiş. 

 

Sonuç: Ford Direk Hattını aradım. Cevap bekliyorum. Olmadı Almanya Ford a mail atacağım. Dediğim gibi arıza değil özellik. Herkes arızalı ürettiği ürüne özellik derse yanmışız....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese selamlar. Bu konu ile ilgili bilgi ve tecrübesizliğimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Güncellemeden 2.000 km sonra titreme sorunum tekrarlamaya başladı. Zeytinburnu Aydoğanlar servisine (aracı aldığım bayi) götürdüm 1.5 gün test sürüşü yaptılar, problem yok dediler. Araya Tatil ve bayram girince tekrar gidemedim. Uzun yolda herhangi problemi yok. Ama İstanbul trafiğine girince yine silkeleme ve teklemeleri başladı. Bu gün aracım 28.000 km tekrar servise gittim. Bu sefer Mahmutbey Çetaş servisine götürdüm. Araç ile test sürüşü yaptık ve bariz bir şekilde titremeler yaptı. Stop etti edecek derken toparladı. Uzman Servis yetkilisinin bana cevabı: ' Bu arıza değil, 2012 ve sonrası focus araçlarda ps şanzıman bu şekilde çalışıyor. 2014 modellerde de ps devam ettiğini ve bu şanzımanın karakteristik özelliği olduğunu söyledi.' Bunun arıza olduğunu kabul etmiyor. Hatta bunu Ford bile hata olarak kabul etmiyor. Powershift şanzımanın karakteristik özelliği olduğunu belirtiyorlar. Tüketici mahkemesine gitseniz bile nafile. Bundan öncede böyle idi bundan sonrada böyle diyorlar. Servisteki yetkili arkadaşı suçlayamam, çünkü bu arıza dolayısı ile 2-3 araç geldiğini, kendilerinin bunu ford'a bildirdiklerini söylediler. Aldıkları cevap şanzıman özelliği olmuş. Bunun üzerine yapacak birşey yok. Bu arıza değil özelliktir. Nedendir bilinmez, ps reklamları tv de gösterimi artmıştır. Özellik olarak vurgulamak istiyorlar. Şimdi biz ne yapacağız, bunu ya kabulleneceğiz yada hakkımızı arayacağız. Servisteki yetkili arkadaş güzel bir konuya parmak bastı "Abi aracı denemediniz mi?" dedi. Bende aracı aldığım dönemde otomatik vites Focus 3 test aracı olmadığını belirttim. Her bayide olmaya bilirmiş. 

 

Sonuç: Ford Direk Hattını aradım. Cevap bekliyorum. Olmadı Almanya Ford a mail atacağım. Dediğim gibi arıza değil özellik. Herkes arızalı ürettiği ürüne özellik derse yanmışız....

mrb.

ford direk hattını aramanızda bir şeyleri değiştirmeyecek,ben defalarca aradım,geri dönüş oldu fakat servisin dediklerinin birebir aynısı...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Powershift şikayetleri baya artmışsa benziyor son durumlar nedir acaba ? Benimde bir konum vardı powershift ile ilgili 2 ay önce sıfır almayı düşünüyordum ama şimdi 2. El ps focus buldum bu sorunları okuyunca biraz çekindim açıkcası vites oranı kısalığı çok yakması çok önemli değilde şanzıman arızası beni korkuttu açıkcası.. Tavsiye eder misiniz powershift kullanıcıları bu şanzımanı ? Teşekkürler iyi bayramlar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.