Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dinamik Tork Kontolünü Merak Edenler


saner can

Önerilen Mesajlar

Bende F2.5 araç kullandım, hiçde öyle çok güçlü çok seri değildi F3 dizele göre. Farklılık sizin F3'te olmasın :)

Yok hocam bugün bir daha istedim aracı test etmek için hızlanırken koltuğa yapıştırıyor resmen. Ben F2.5 alıyorum valla :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yok hocam bugün bir daha istedim aracı test etmek için hızlanırken koltuğa yapıştırıyor resmen. Ben F2.5 alıyorum valla :)

 

Sen benim dediğimi anlamadın sanırım, diyorumki F2.5 hızlı gitmiyordurda aslında senin F3 yavaş gidiyordur.  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Sadık Taşyürek

1. ve 2 vitedlerde Gaza nazikçe basmak gerekiyor. Aksi halde yüksek tork nedeniyle araç her 2 viteste de patinaja düşüyor. Haliyle benim F2,5 diesel focus da TCS devreye giriyor. Dipnot: lastikler miçhelin ve ilk km' den bu gün 29 bin km de olmasına rağmen etki-tepki hep aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Açıkcası video konuyu anlatmaya yarasa da 50 km/h hızda bu kadar farkmolacağını sanmıyorum, sanki önceden belirlenen durma noktasına varacak şekilde direksiyon kırmışlar gibi geldi bana.

Daha önceleri de yazdığım gibi DTC etkin olması için viraj içinde gaz veriyor olmanız lazım. Teknik olarak hızlı dönemk için viraj öncesinde güvenli limit hızı olduğunu düşündüğünüz değere kadar yavaşlayıp viraja girerken gaza yüklenmek lazım, tabii olabildiğince kontrollu.

Bir şey daha, yüksek merkezkaçla virajda burundan kaydığını veya kayacağınızı hissediyorsunuz, gazdan anlık ayağınızı çekip tekrar basarak ağırlık değişimi ile arkanın yön değişimini sağlayarak aracın çizgisine dönmesini sağlayabilirsiniz, yalnız dozunda yapılmazsa spin atma riski var.

Bir üçüncü şey, DTC etkin olması için viraj içindeki lastiğin traksiyonu kaybetmesi, patinaj eğiliminde olması lazım, yani Ayhan kardeşimin bahsettiği hızlarda hissettiği etkiyi ben DTC'den çok başarılı süspansiyon geometrisine bağlıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi zaten bu reklam olmuş birde focus fluence ile kıyas vardı yine siteye yüklenmişti o tarafsız :D aynı açıdan fark daha az idi hızları hatırlamıyorum birde çalıştığını gazlayınca anlıyordum bende :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
  • 2 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.