Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dinamik Tork Kontolünü Merak Edenler


saner can

Önerilen Mesajlar

Bu gün benim araba 2. viteste esp ve anti patinaja girdi 3. vitese attım gaza yüklendim yine esp ve antipatinaj devreye girdi yuh dedim utanmasa 4. vitestede esp ışığı daha doğrusu antipatinaja bağlı esp ışığı yanıcak :)

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...
  • 2 ay sonra...

Dinamik tork kontrolünün video ile çok güzel anlatımı.

özellikle uzun yollardaki virajlara 110-120 gibi girince çok iyi hissediliyor.koltukta belinize hiç bir yüklenme ya da basınç hissetmiyorsunuz. eski arabamda (2008 c4) virajda sanki araba sırtıma biniyordu:)

DTK güzel olmuş....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

özellikle uzun yollardaki virajlara 110-120 gibi girince çok iyi hissediliyor.koltukta belinize hiç bir yüklenme ya da basınç hissetmiyorsunuz. eski arabamda (2008 c4) virajda sanki araba sırtıma biniyordu:) DTK güzel olmuş....
Bu hissetiğinizin sadece Focus'un süspansiyon geometrisinden kaynaklanan başarılı yol tutuşu olduğunu düşünüyorum, DTK'nın devreye girmesi için bir tekerleğin hafiften de olsa patinaja düşmesi gerekiyor. O hızlarda bu neredeyse imkansız.  
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dtk yi denemek icin yavas donulen ve guvenli mumkunse yokus yukari olan bir virajda duzgun bir aciyla gelip viraj icerisinde gaza yuklenin. Tabi gelirken sakin gelmeyin. Azcik limite yakin olsun. Viraj icibde gaza yuklendiginizde cekis artacak icerideki lastik patinaja dusecek dtk ise o lastige mudahale edecek. Ve bunlari yapaaken lutfen cok dikkat edin. Virajlar tehlikeli yerler. Viraj yerine genisce bir alan da olur..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu hissetiğinizin sadece Focus'un süspansiyon geometrisinden kaynaklanan başarılı yol tutuşu olduğunu düşünüyorum, DTK'nın devreye girmesi için bir tekerleğin hafiften de olsa patinaja düşmesi gerekiyor. O hızlarda bu neredeyse imkansız.  

 

yani bu dtk nün standart kullanımda bir katkısı yok mu, ben genelde yolun durumuna ve trafiğe göre limitlerimi belirliyorum, ekstradan risk almıyorum, ama kullandığım focus ta bu limitler daha geniş bu genişliğe katkıda bulunan, (diğer birçok araca göre diyelim) etkenleri sıralamak mümkün müdür, öğrenmiş oluruz, 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş


 
 
Dinamik Tork Kontrolü, araç virajı alırken motor torkunun ön tekerlekler arasında dağılımını sürekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutuşu sağlayarak virajlarda önden dışarı kayma eğilimini azaltıyor. 
Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programı (ESP) modülünü kullanarak çalışıyor ve aracı saniyede 100 kez sıklıkta izliyor. Otomobil virajdan çıkışta hızlanırken, sistem, ön iç tekerleğin ne zaman patinaj yapmaya başladığını algılıyor ve o tekerleğe hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerleğin patinaj yapmasını önlüyor ve motor torkunu daha fazla yol tutuşuna sahip dıştaki tekerleğe aktarıyor. Böylece çekişi ve direksiyon kontrolünü koruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunun adı tracking control değil mi

aynı zamanda focusa arka full dolu ve esp kapalı mı testte diğeri milattan kalma esp yok 

"Tracking control" ve "torque vectoring control"

Aslında özünde hemen hemen aynı şekilde çalışıyorlar 

"Tracking control" aracın kalkış esnasında tekerleklerin bir veya ikisinin patinaja düşmesi halinde torku azaltarak ve gerekirse dönen tekerleğe fren uygulayarak kaymadan kalkışın sağlanması süreci.

"Torque vectoring control" ise virajda gaza bastığınızda içteki tekerleğin üzeindeki ağırlığın azalması nedeniyle traksiyonun bozulması ve patinaja düşmesi ile güç kaybının yaşanması ve aracın gücünü yere aktaramaması halinde patinaja düşen tekerleğin frenlenerek traksiyonu düzgün olan tekerleğe ağırlıklı güç aktarımının sağlanması süreci.

Zamanlama farklı, iş hemen hemen aynı.

 

Videoya gelince rekalm için yapılan ve TVK'dan çok ESP'yi anlatan bir video, bir tür göz boyama, ama esprili ve ana fikri: "Hımmm yeni Focus iyi yol tutuyormuş" dedirtmek, ha ESP, ha TCS, ha TVC, ha US...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Arkadaşlar esp devreye girdiğinde arabayı arkadan topluyor virajın içine doğru sokuyor hatta ben her sürüşümde devreye sokmak için uğraşıyorum (iki kere başarabildim) çok güzel bir his  :kıhkıh: 

Ama geçenlerde bir şey yaşadım hızım 165 ve keskin olduğunu bilmediğim bir viraja girdim ve fren de almadım arkadan hart hurt gibi sesler geldi iki kere ama esp ışığı yanmadı acaba tam devreye girmeden de müdahale ediyor mu sistem ya da benim duyduğum ses farklı bir şey mi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar esp devreye girdiğinde arabayı arkadan topluyor virajın içine doğru sokuyor hatta ben her sürüşümde devreye sokmak için uğraşıyorum (iki kere başarabildim) çok güzel bir his  :kıhkıh:

Ama geçenlerde bir şey yaşadım hızım 165 ve keskin olduğunu bilmediğim bir viraja girdim ve fren de almadım arkadan hart hurt gibi sesler geldi iki kere ama esp ışığı yanmadı acaba tam devreye girmeden de müdahale ediyor mu sistem ya da benim duyduğum ses farklı bir şey mi

 

Esp yanmıyor bu sistem çalışırken. Muhtemelen duyduğunuz buydu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.