Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Sağ Aks Keçesinden Yağ Kaçağı


Kubilay Yıldırımbayazıt

Soru

aracımda aldığım günden beri devam eden bir sıkıntı bu. sağ aks in şanzımana takıldığı yerden sürekli yağ kaçağı var damlatma şeklinde.şanzıman yağı eksiltecek seviyede.yetkili serviste 5 kez aks keçesi 1 kez sağ aks komple 1 kezde aks bilyasını tutan köprü değişti. en son 15000 bakımında işlem gördü halen devam etmekte yetkili servise başvurdum ve şu an aracın iş kartı açık durumda.tekay diye yardım bölümüne yazı yazıldı form gönderildi gerekli tsb uygulandı sonuç yine olumsuz maalesef.

otosandan ya sorunumun giderilmesini yada aracın yenisini talep ettim bekliyorum. garanti şartlarına göre yasal yollardan yeni araç yada bedel iadesi alma hakkım varmış avukat arkadaşlar bu şekilde söylüyor. bu sorunu yaşayan ve çözüm bulan arkadaşlar varmı? merak ediyorum. birde bbenim araçtan başka 4 tane f3 de 1 de cmax de gördüm aynı sorunu sadece gittiğim serviste. eminim herkes benim gibi aracın altını da kontrol etmiyordur. bana özel bir durum mu yoksa genel bir sorun mu onuda bilmiyorum. 0 km araçtan yararlanamaz duruma geldim. araçtan soğudum. 0 km aracın şanzıman yağına bakarak binmek çok acı benim için. yardımcı olanalara şimdiden teşekkürler.araç 2011 model 11 aylık ve 16 000 km de.

saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bir ay önce bakıma gitmiştim. aks keçesi değişmişti. geçen güncellemeye gittim gene değişmiş. şanzıman yağı da eklenmiş. garanti dışı kalınca ayda bir keçe değiştirmek şanzıman yağı eklemek zorunda kalacağız galiba. umarım kısa zamanda çözüm bulunur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bir ay önce bakıma gitmiştim. aks keçesi değişmişti. geçen güncellemeye gittim gene değişmiş. şanzıman yağı da eklenmiş. garanti dışı kalınca ayda bir keçe değiştirmek şanzıman yağı eklemek zorunda kalacağız galiba. umarım kısa zamanda çözüm bulunur.

Sorun devam ederse ayıplı mal sayılması ve bundan doğan haklarını kullanmanız söz konusu olabilir.

Bilgi için:

Öncelikli şu hususu belirtmeliyim ki; birçok firmanın kullanma kılavuzunda yazdığı gibi ayıplı malın tamir için 2 defa servise girmesi, tamiri mümkün olmazsa malın değiştirilmesi gibi bir seçenek tüketicinin tek ve öncelikli seçeneği değildir? Kullanım kılavuzlarında yer alan bu ibare doğru fakat eksiktir. Daha doğrusu ayıplı malın ücretsiz onarılması tamiri, ayıplı malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya satışın iptali ile satıcıya ödenen satış bedelinin iadesini isteme seçenekleri firmalara değil tüketiciye tanınmış seçeneklerdir. Tercih hakkı tüketiciye tanınmıştır.

Tüketici malın ayıpsız yenisi ile değiştirme hakkını, ayıplı malı iade ile parasının iade hakkını veya yine isterse tamir haklarından birisini seçmek ve kullanmakta serbesttir. (4077 sayılı TKHK m.4)

Öncelikli seçenekler ayıplı malın alınması ve yerine hiçbir ücret almadan ayıpsız aynı maldan verilmesi veya ayıplı malın alınarak satış bedelinin aynen iade edilmesidir. Ayıplı mal ilk talepteayıpsız yenisi ile değiştirilmek mecburiyetindedir. (Bakınız yan tarafta verilen Yargıtay 13.Hukuk Dairesi’nin 2006/1452 E. 2006/5312 K. Sayılı kararı) Bu kural açısından ayıplı malın 1 lira değerinin olması ile yüz bin lira değerinde olması arasında hiçbir fark yoktur. Malın boyutlarının küçük veya büyük olmasının arasında da hiçbir fark yoktur. Şu firma ile bu firma arasında da bir fark yoktur. Tüketiciler, bazı firmaların "bizim böyle bir uygulamamız yok, verin servise gönderelim veya bırakın tamir edelim, parçasını değiştirelim, fabrikaya geri gönderip, tamir ettirelim, boyattıralım v.s" cevaplarına aldırmamalıdır. Firmalara göre kanunlar farklı değildir. Bilinmelidir ki tercih hakkı tüketicinindir. Bu nedenle tüketiciler haklarını kullanmakta ısrarcı olmalıdır.

Kural ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesi veya ayıplı malın iade alınarak satış bedelinin iade edilmesidir. (4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun madde 4) Bu işlem için ayıplı malın ikiden fazla tamire girmesi ve saire ye gerek yoktur. Hatta tüketici malı tamire verdiği takdirde malın yenisi ile değiştirme hakkını zora sokmuş olmaktadır. Bu durumda tüketicinin tamir hakkını kullandığı kabul edilmekte ve tamir hakkını kullandığında ise malın yenisi ile değiştirilmesi veya bedel iadesi için bir dizi prosedürün gerçekleşmesi gerekmektedir. (24.04.2011 tarihinden önce alınmış mal veya araçlar için aynı arızanın 1 yıl içerisinde ikiden fazla veya farklı arızaların dörtten fazla gerçekleşmesi veya 30 iş günü (araçlar dışında 20 iş günü) olan azami tamir süresinin aşılması gibi.)

24.04.2011 tarihinden sonra alınmış mal veya araçlarda malın tamirine başlanması durumunda değişim veya bedel iadesi hakkının tekrar gündeme gelebilmesi için ise Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması gerekmektedir. (Değişik bent: 24/04/2011 - 27914 S. R.G. Yön./8. md.) (İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini, ifade eder.)

Kaynak: http://www.yusufayik.av.tr/tuketici.html

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bir ay önce bakıma gitmiştim. aks keçesi değişmişti. geçen güncellemeye gittim gene değişmiş. şanzıman yağı da eklenmiş. garanti dışı kalınca ayda bir keçe değiştirmek şanzıman yağı eklemek zorunda kalacağız galiba. umarım kısa zamanda çözüm bulunur.

yusuf bey ustaya söyleyin keçe şanzıman bloğuna küçük geliyor. ondan kaçak oluşuyor. ya keçenin takıldığı bloğu değiştirsinler yada keçenin etrafını sıvı conta ile destekleyip denesinler. birde servislerde bir hikaye var yeni keçe gelecekmiş falan diye ben inanmıyorum tamamen oyalama politikası
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun devam ederse ayıplı mal sayılması ve bundan doğan haklarını kullanmanız söz konusu olabilir.

Kaynak: http://www.yusufayik...r/tuketici.html

teşekkür ederim. ancak garanti kapsamında yapılan işlemlerin faturasını 2. kezdir vermiyorlar. mahkeme mi talep edecek. saklarlarsa ne olacak?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

teşekkür ederim. ancak garanti kapsamında yapılan işlemlerin faturasını 2. kezdir vermiyorlar. mahkeme mi talep edecek. saklarlarsa ne olacak?

faturayı zaten size vermezler otosana kesip gönderirler garanti işlemi olduğu için. aracı teslim ederken şikayetleri yazdıkları bir kağıt var bir nüshasını size veriyorlar sizin onu saklamanız gerekli her defasında aynı şikayeti yazdırın (sağ alt kısımdan yağ kaçağı var) gibi dediğim gibi sıvı conta olayını deneseler belki kesilir benim arabada öyle olmuştu
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar bu kronik soruna benim kırat da yakalanmış.Epey bi yağ kaçırmış keçeden.Son zamanlarda vites geçişlerinin zorlaştığını hissediyordum.Yoksa bizde de mi var bu sıkıntı dedim gittim servise aklıma gelen başıma geldi.Neyse sıkıntıyı garantiden giderecekler ama size soracağım araç 5700 kmde sizce şanzımanda sıkıntı olmuş mudur?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hmmmm, siteden keşke zamanında verim almaya çalışsaydınız.. Geçmiş olsun, servis kontrol eder bizim buradan birşey dememiz bence imkansız. Buarada detaylı açıklama isteyen (konu hakkında) ana başlıktan aradığı cevapları bulabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu yağ kaçağını anlamak için motor bölümü içindeki şanzıman yağ haznesinimi kontrol etmemiz lazım..yoksa o direksiyon hidroliği

miydi?

arabanın altından(dışarıya damlama şeklinde) belli olmuyor diye yazmıştı bir iki arkadaş..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu yağ kaçağını anlamak için motor bölümü içindeki şanzıman yağ haznesinimi kontrol etmemiz lazım..yoksa o direksiyon hidroliği

miydi?

arabanın altından(dışarıya damlama şeklinde) belli olmuyor diye yazmıştı bir iki arkadaş..

 

Ön taraftaki plastik koruma sökülünce yağ kaçağı bariz bir şekilde görülüyor.Benim merak ettiğim şanzıman yağı eksilince bir uyarı vermez mi araç?

Hmmmm, siteden keşke zamanında verim almaya çalışsaydınız.. Geçmiş olsun, servis kontrol eder bizim buradan birşey dememiz bence imkansız. Buarada detaylı açıklama isteyen (konu hakkında) ana başlıktan aradığı cevapları bulabilir.

 

Servis kaçağı tespit etti.Peki bu süreçte şanzımana zarar gelip gelmediğini anlayabilir mi?Bugün bi sıkıntı yok deyip yarın öbür gün şanzımanı elimize amayalım.Özellikle garanti bittikten sonra?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
bu yağ kaçağını anlamak için motor bölümü içindeki şanzıman yağ haznesinimi kontrol etmemiz lazım..yoksa o direksiyon hidroliği miydi? arabanın altından(dışarıya damlama şeklinde) belli olmuyor diye yazmıştı bir iki arkadaş.. Ön taraftaki plastik koruma sökülünce yağ kaçağı bariz bir şekilde görülüyor.Benim merak ettiğim şanzıman yağı eksilince bir uyarı vermez mi araç?
Kitapçığınızın uyarı bölümünde eğer bu uyarı açıklanmış ise vardır; orada yoksa yoktur. Bugün birşey olmadıysa yarın olmaz merak etmeyin. Yağsız kalmamış sadece azalmış.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.