Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.6 Ti-Vct Yakıt Tüketim Değerleri


Aydın Baran

Önerilen Mesajlar

Lastik havalarını kontrol edin. Sıkışık trafikte S modu tüketimi azaltıyor. Sakin kullanımdan çok gaz kelebeğini açma hızını düşürün kesinlikle pedala korkarak basın. Ani tepkileri zevkli ama masraflı.

Mumkun oldugunca sakin kullaniyorum , S modu ilginnc geldi ama deneyecegim.suan izmir e geldim gun icinde donecegim ,arabam henuz 850km de ama.degeri merak ediyorum.yine.de

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yanıt 549
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Lastik havalari 32 de tutuyorum. Fabrika cikisi serviste 33 basilmisti ,lastiklerin yapisini bilmiyorum conti premium contact 2 var ,hani yumusak sert bilmiyorum anlaminda ama sanki 33 te iken daha olmasi gereken gibi duruyordu

S modu olayina kafa yoramadim bende ama deneyecegim.kesin :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus pws için geçerli. emoji3.png Normal şartlarda tavsiye etmem ters etki gösterir.

Nedenini irdelesek? Ben doğru kullanılırsa D'de kesinlikle daha az yakacağını düşünüyorum desem...

Lastik havalari 32 de tutuyorum. Fabrika cikisi serviste 33 basilmisti ,lastiklerin yapisini bilmiyorum conti premium contact 2 var ,hani yumusak sert bilmiyorum anlaminda ama sanki 33 te iken daha olmasi gereken gibi duruyordu

S modu olayina kafa yoramadim bende ama deneyecegim.kesin :)

1-2 Psi fark zaten basınç göstergesinin tolerans sınırları dahilindedir ve genelde ne kullanımda ne de gözle pek fark edilmez. Yani boş yere 32-33 tartışması yapmayalım. Uzun yolda 34-35 ekonomi sağlar, yol kötü değilse konforu da pek olumsuz etkilemez. Ama tabii bunu doğrudan YB tüketim değerlerinde okuyabilmek tüketimi etkileyen değişkenlerin çokluğundan pek mümkün olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzin istasyonlarindaki makineler zaten cok farklilik gosteriyor ,dogru deger uygulamak niyetiyle sayi verdim ama size katiliyorum.Acikcasi lastikcilere de bu konuda hemen hic guvenmiyorum ,ufak bir olcum aleti sart.Cunku lastik guvenlik,yakit konfor...belki de aracin en onemli parcasi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nedenini irdelesek? Ben doğru kullanılırsa D'de kesinlikle daha az yakacağını düşünüyorum desem...1-2 Psi fark zaten basınç göstergesinin tolerans sınırları dahilindedir ve genelde ne kullanımda ne de gözle pek fark edilmez. Yani boş yere 32-33 tartışması yapmayalım. Uzun yolda 34-35 ekonomi sağlar, yol kötü değilse konforu da pek olumsuz etkilemez. Ama tabii bunu doğrudan YB tüketim değerlerinde okuyabilmek tüketimi etkileyen değişkenlerin çokluğundan pek mümkün olmayacaktır.

D modu ile S arasında sıkışık trafikte usta bir ayak D için vitesi S vitesi gibi vitesi yukseltmiyecek şekilde gaza basabilir katılıyorum. O hassasiyete erişmek yerine S modun daha geç vites değiştirmesini ve yazılımdaki bu gaz kelebeği konumu ve vites seçimini kullanmak bana pratik geliyor.

Lastikler için normalin altında olması tüketimi artırıyor. Yanlış hatırlamıyorsam bu sorunu yaşayan birkaç kişi çıktı. Normal değerin üstünde basınç tavsiyesi değil. Editledim.

Ustatdan öğreniyoruz [emoji3]

Nedenini irdelesek? Ben doğru kullanılırsa D'de kesinlikle daha az yakacağını düşünüyorum desem...1-2 Psi fark zaten basınç göstergesinin tolerans sınırları dahilindedir ve genelde ne kullanımda ne de gözle pek fark edilmez. Yani boş yere 32-33 tartışması yapmayalım. Uzun yolda 34-35 ekonomi sağlar, yol kötü değilse konforu da pek olumsuz etkilemez. Ama tabii bunu doğrudan YB tüketim değerlerinde okuyabilmek tüketimi etkileyen değişkenlerin çokluğundan pek mümkün olmayacaktır.

Usta bir ayak D modunda vites değiştirmeden S modu gibi davranabilir. Ama S modunun yazılımsal farkını kullanmak daha kolay. Hepimizin usta bir ayağı yok :)

Lastik basıncı sağ kapıda yazan değer olmalı. Düşük lastik basıncı özelikle tüketimi artırır. Tavsiyemi editledim. Ustadan öğrenecek çok şey var [emoji3]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

D modu ile S arasında sıkışık trafikte usta bir ayak D için vitesi S vitesi gibi vitesi yukseltmiyecek şekilde gaza basabilir katılıyorum. O hassasiyete erişmek yerine S modun daha geç vites değiştirmesini ve yazılımdaki bu gaz kelebeği konumu ve vites seçimini kullanmak bana pratik geliyor.

Lastikler için normalin altında olması tüketimi artırıyor. Yanlış hatırlamıyorsam bu sorunu yaşayan birkaç kişi çıktı. Normal değerin üstünde basınç tavsiyesi değil. Editledim.

Ustatdan öğreniyoruz [emoji3]

Usta bir ayak D modunda vites değiştirmeden S modu gibi davranabilir. Ama S modunun yazılımsal farkını kullanmak daha kolay. Hepimizin usta bir ayağı yok [emoji4]

Lastik basıncı sağ kapıda yazan değer olmalı. Düşük lastik basıncı özelikle tüketimi artırır. Tavsiyemi editledim. Ustadan öğrenecek çok şey var [emoji3]

S modundaki avantaji daha aciklayici anlatabilir misiniz zahmet olmaz ise ? Bilgi eksikligim var bu konuda ogrenmek isterim acikcasi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

S modu aracın vites değiştirme devrini yükseltir, gaza yumuşak bastığınızda araç D'de iken 2000-2500 dd civarında vites atarken bu S modunda 4000'leri buluyor. Tabii daha sert basınca göreceli olarak ikisi de yükseliyor. 
Bu şartlarda dur-kalk trafikte ben ne tür bir avantaj olacağını kestiremiyorum, düşük süratlerde sürekli 1-2-1 gideceğinize belki sürekli 1^de gitme imkanı sağlar ve fakat bu da devrin yükselmesi anlamına geldiğinden yakıt tüketimine olumlu katkısı olmaz diye düşünüyorum.

Volkan kardeşim mühendislik bilgisi ve gözlemleriyle bizi aydınlatırsa sevinirim. Otomatik vitesle yeterince deneyim sahibi değilim. Olanı da manüel kullandığımdan ne desem boş...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

D modu ile S arasında sıkışık trafikte usta bir ayak D için vitesi S vitesi gibi vitesi yukseltmiyecek şekilde gaza basabilir katılıyorum. O hassasiyete erişmek yerine S modun daha geç vites değiştirmesini ve yazılımdaki bu gaz kelebeği konumu ve vites seçimini kullanmak bana pratik geliyor.

Lastikler için normalin altında olması tüketimi artırıyor. Yanlış hatırlamıyorsam bu sorunu yaşayan birkaç kişi çıktı. Normal değerin üstünde basınç tavsiyesi değil. Editledim.

Ustatdan öğreniyoruz [emoji3]

Usta bir ayak D modunda vites değiştirmeden S modu gibi davranabilir. Ama S modunun yazılımsal farkını kullanmak daha kolay. Hepimizin usta bir ayağı yok [emoji4]

Lastik basıncı sağ kapıda yazan değer olmalı. Düşük lastik basıncı özelikle tüketimi artırır. Tavsiyemi editledim. Ustadan öğrenecek çok şey var [emoji3]

Acaba bu S modunu kerametini aciklama firsatiniz olur mu ? Samimiyetinize guvenerek soruyorum:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Acaba bu S modunu kerametini aciklama firsatiniz olur mu ? Samimiyetinize guvenerek soruyorum:)

Cem hocam zaten açıklamış.

S modu sizi 1 viteste tutar. Devirle yol alırsınız dur kalk trafikte. D modda 1-2-1 şeklinde sık sık vites değiştirir. Tam emin olmasamda yazılımsal olarak dur kalkta vites değiştirmemek daha az yakit tuketiyor. Bu banada mantıksız geldiğinden denedim. Anlık tüketim verisini açarsanız kendinizde görebilirsiniz farkı.

Edit D modda 2500 devir üstüne çıkmadan sıkışık trafikte ayağınıza hakim olabiliyorsanız daha az yakar :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem hocam zaten açıklamış.

S modu sizi 1 viteste tutar. Devirle yol alırsınız dur kalk trafikte. D modda 1-2-1 şeklinde sık sık vites değiştirir. Tam emin olmasamda yazılımsal olarak dur kalkta vites değiştirmemek daha az yakit tuketiyor. Bu banada mantıksız geldiğinden denedim. Anlık tüketim verisini açarsanız kendinizde görebilirsiniz farkı.

Sadece fikir uretmeye calisiyoruz da ,1 de kalmak demek devrin artmasi demek ,burada soru o zaman devrin artmasi mi daha az yakit tuketir vites degisimi mi ? Tesekkurler ilginiz icin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sadece fikir uretmeye calisiyoruz da ,1 de kalmak demek devrin artmasi demek ,burada soru o zaman devrin artmasi mi daha az yakit tuketir vites degisimi mi ? Tesekkurler ilginiz icin

Bu sadece pws için cvt yada robotilze boyle bisey yaşamadım. Belki S yazılımında yakıt-hava karışımı farkı vardır. Deneyin dark görmezseniz D den devam. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus 3 1.6 Ti-Vct Yakıt Tüketim Değerleri olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.