Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Türkiye cephesinde şöyle işlemiş süreç:

 

Gençler hangisini alalım sorusuna yanıt olarak çoğunluk hemen altta görüleni seçmiş, peki denilip konu kapanmış. Aylar sonra bu jantı alamıyoruz denilip yukardaki -yazıdaki ikinci- janta kalınmış. 17" standart olsun deyince zaten alternatif kalmıyor. Neden yurt dışından geri çevrildi ben bilmiyorum ama tahminim bu janta gerekli üretim hacmi sağlanamamış olabilir. 

 

İleriye yönelik yorumum; jant belki değişir sonradan, sonuçta ilk istenen yukardaki değildi. Maviye yukardaki bence fena olmamış ancak para verecek olsam gönlüm aşağıdakini isterdi.

 

Yazıyı okuyanlar görmüştür iki jant seçeceği vardı. Hatta Türkiye'ye ilk gelenler bunlar işte. 

https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/

2018 Ford Focus Mk4 Ön İnceleme_79.JPG

 

Bu arada diğer yeni modellere istinaden, jant opsiyonu sunulursa Titaniuma bu eklenebilir (18")

180814-Accessories-2246341-5032_felge05.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Jant kötü, sedan kötü, daha çok 1.0 benzinli ve 1.5 dizel üstünde duruyorlar.. ne olacak böyle bilmiyorum. Şöyle üst versiyon farlı, mavi renk, 1.5 150 otomatik ve 180'lik manuel hatchback st-line göremeyeceğiz galiba doğru düzgün.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Çarşamba günü bol bol göreceğiz inş üst seviye far, hb ve st-line. Motoru da 1.5 deriz nasıl olsa o bakarak anlaşılmıyor olay bitti. ?

Focus'un dış ve iç tasarımı, her ne kadar tasarım öznel denilse de çoğunluk tarafından ' vaovv ' şeklinde bir beğeniyle karşılanmadı. Özellikle iç mekanda ki tabletimsi dizaynı çoğu kişi sevmedi. Ford yetkilileri aracın görüntülerinin piyasaya düşmesinden sonra muhakkak kamuoyu nabız yoklaması yapmıştır kim ne düşünüyor diye. Haliyle senin bu tarz bir eksiğin varken elinde ki en iyi silahla müşteriyi vurman gerek. Üstelik girmek istediğin piyasada rakiplerin 150 ve 180 hp aralıkta ki motorları oldukça etkin kullanmakta. Fark edersen hocam işe yarasa da yaramasa da, fark hissedilse de hissedilmese de ' bağımsız - torsiyon ' diye bir tartışma, çekişme, eleştiri de üst noktada kamuoyunda. Yani anlatmak istediğim, bu tarz dezavantajların varken lansmana elini kuvvetlendirecek, müşteriye ' bunlar lansmana bile bu versiyonları getirmişse bayilere doğru düzgün versiyonları getirmezler bile. Ford yine belli ki filo satışını hedefliyor ' dedirtmeyecek bir profil çizmen gerekiyor diye düşünüyorum. Hayır, istenilen de vignale getirsinler falan değil yani ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.5 ecoboost’un ne zaman seri üretime geçtiğini yazmıştım değil mi? Hem lansman erken olsun istiyoruz hem her şey hemen gelsin bu biraz zor şu aşamada teknik olarak, değil mi? 

 

Avrupalılar bizim kadar takıntılı değil sanırım ilk aylarda sadece 1.0 eb ve 1.5 dizel vardı. 

 

Ayrıca hangi rakibi etken şekilde 180 ps ve benzeri güçte modeli ile ana akım olarak ilerleme yapıyor? Bunun bir verisi varsa bakmak isterim. Çünkü internet dışında çevremde benim arabam mutlaka şu güçte olmalı diyen pek göremiyorum, yanılıyor da olabilirim çok geniş çevreye sahip değilim veya yeri gelmezse araba konusu açmam ? 

 

Unutmadan nerede yaşadığımızı ve genelin neye OK dediğini de pek görmezden gelmemekte fayda var hala 1.5 ATM için OK diyen %43 vardı bu etrafımızda bile. Aylarca boost’u hatırlatmamıza rağmen. Bence ülkede vurucu olmak istiyorsan fiyatı aşağı çekmen tek başına yeterli olur.

 

Motor dışında donanım olarak yazdığım şeyler lansman araçlarında olacak zaten, boş değil arabalar. Kuga, Fiesta ve Ecosport ile ne gördüysek aynı çizgi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

1.5 ecoboost’un ne zaman seri üretime geçtiğini yazmıştım değil mi? Hem lansman erken olsun istiyoruz hem her şey hemen gelsin bu biraz zor şu aşamada teknik olarak, değil mi? 

 

Avrupalılar bizim kadar takıntılı değil sanırım ilk aylarda sadece 1.0 eb ve 1.5 dizel vardı. 

 

Ayrıca hangi rakibi etken şekilde 180 ps ve benzeri güçte modeli ile ana akım olarak ilerleme yapıyor? Bunun bir verisi varsa bakmak isterim. Çünkü internet dışında çevremde benim arabam mutlaka şu güçte olmalı diyen pek göremiyorum, yanılıyor da olabilirim çok geniş çevreye sahip değilim veya yeri gelmezse araba konusu açmam ? 

Avrupalılar Vignale dahil fiyatı uygun olduğu müddetçe her Focus versiyonuna ve donanımına rahatça ulaşabileceğini bildiği için onların böyle bir derdi yok. Türkiye'de Focus'u resmen filo aracı algısına döndürdüler. Mk3,5'un hatchback versiyonunu bile yolda göremez olduk doğru düzgün. Mk3 ile 1.6 ecoboost getirdiler bir ara ama piyasada tutundurmayı başaramadılar. Bunu yapan da Otosan'ın stratejileridir.

 

Fiyat, kur, piyasa hareketliliği v.b etkenleri bir kenara bırakırsak civic rs, leon fr, 150'lik tsi golf gayet güzel ilgi gördü. B segment olmasına rağmen motoru güçlü diye ibiza fr bile bu ilgiden nasibini aldı. Sen şimdi bunlardan pay kapmak istiyorsan 1.0 ecoboost ve 1.5 dizelle bu işi sağlayamazsın. O sebeple elinde 150-180 hp'lik versiyonlar varken 1.0 ecoboost ve 1.5 dizele verdiğin önem kadar en azından 1.5 150'lik motora da önem vermek mecburiyetindesin diye düşünüyorum.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Avrupalılar Vignale dahil fiyatı uygun olduğu müddetçe her Focus versiyonuna ve donanımına rahatça ulaşabileceğini bildiği için onların böyle bir derdi yok. Türkiye'de Focus'u resmen filo aracı algısına döndürdüler. Mk3,5'un hatchback versiyonunu bile yolda göremez olduk doğru düzgün. Mk3 ile 1.6 ecoboost getirdiler bir ara ama piyasada tutundurmayı başaramadılar. Bunu yapan da Otosan'ın stratejileridir.

  

Fiyat, kur, piyasa hareketliliği v.b etkenleri bir kenara bırakırsak civic rs, leon fr, 150'lik tsi golf gayet güzel ilgi gördü. Sen şimdi bunlardan pay kapmak istiyorsan 1.0 ecoboost ve 1.5 dizelle bu işi sağlayamazsın. O sebeple elinde 150-180 hp'lik versiyonlar varken 1.0 ecoboost ve 1.5 dizele verdiğin önem kadar en azından 1.5 150'lik motora da önem vermek mecburiyetindesin diye düşünüyorum.

Konuyu uzatıp konu dışına çıkmayı pek sevmiyorum çünkü uzaktan istersen 40 sayfa yaz pek bir şey ilerlemiyor ? Ancak cevaplarımı kopyaladım, mk3 konusunda yazmaya devam ederseniz yapıştırır yollarım ?

 

Global lansmanında ilk kez gördüğümüz Mk4, 7 ay 3 gün sonra Türkiye'de tanıtılmış olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Konuyu uzatıp konu dışına çıkmayı pek sevmiyorum çünkü uzaktan istersen 40 sayfa yaz pek bir şey ilerlemiyor ? Ancak cevaplarımı kopyaladım, mk3 konusunda yazmaya devam ederseniz yapıştırır yollarım ?

Zaten uzatılacak bir konu değil hocam. Lansman videolarıyla birlikte sonra ki süreçte bayilere gönderilecek test araçlarına dair yapılacak potansiyel müşterilerin yorumları mevzuyu açıklığa kavuşturacaktır. Umarım ben yanılırım ve Otosan, mk4 focus'un Türkiye pazarlaması konusunda müşterilerin beğenisini kazanabilecek başarılı bir yol izler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Zaten uzatılacak bir konu değil hocam. Lansman videolarıyla birlikte sonra ki süreçte bayilere gönderilecek test araçlarına dair yapılacak potansiyel müşterilerin yorumları mevzuyu açıklığa kavuşturacaktır. Umarım ben yanılırım ve Otosan, mk4 focus'un Türkiye pazarlaması konusunda müşterilerin beğenisini kazanabilecek başarılı bir yol izler.

Youtube video yorumları mı? ? İnanın bayilerde süreç böyle ilerlemiyor, saçma sapan bilgi düzeyi var halkımızda. Bu yüzden hala bireysel beceriler etken.

 

Bu arada ben anlamadım. Şu an yanlış gözüken şey jant mı yoksa 1.5 Ecoboost'un şimdi satılmıyor olacak olması mı? ? Hatırlatmam gerekirse, bu motor 31 Ekim'de üretime başladı ve Türkiye'de satılacak. (Segmentinin tercih oranı %60 dizel bu arada)
Diğer neredeyse her teknolojik donanımlar vs sunulacak ama bunların hiç biri bence başarılı olarak görülen satış grafiğinde çok etken olamaz. Fiyat abicim fiyat, herkes günün sonunda bu araba kaç lira deyip karar veriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

29 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Youtube video yorumları mı? ? İnanın bayilerde süreç böyle ilerlemiyor, saçma sapan bilgi düzeyi var halkımızda. Bu yüzden hala bireysel beceriler etken.

 

Bu arada ben anlamadım. Şu an yanlış gözüken şey jant mı yoksa 1.5 Ecoboost'un şimdi satılmıyor olacak olması mı? ? Hatırlatmam gerekirse, bu motor 31 Ekim'de üretime başladı ve Türkiye'de satılacak. Diğer neredeyse her teknolojik donanımlar vs sunulacak ama bunların hiç biri bence başarılı olarak görülen satış grafiğinde çok etken olamaz. Fiyat abicim fiyat, herkes günün sonunda bu araba kaç lira deyip karar veriyor.

Şunu anlatmaya çalışıyorum; Otosan'ın geçtiğimiz Focus modellerinde imajı pek parlak değil Türkiye'de. Bunları az çok biliyoruz detaylandırmak vakit kaybı olur. Şimdi lansman dahil, sonra ki sürecin de mk4 açısından iyi yönetilmesi gerekiyor ki bu imaj düzelsin. İyiden kastım nedir ? Rakiplerin hangi opsiyonları sunuyor, hangi opsiyonları getiriyorlar, hangi motor - şanzıman seçeneklerini getiriyorlar, hangi kasa tiplerini getiriyorlar, hangileri daha çok ilgi görüyor bunlara göre mk4'ün Türkiye versiyonunu şekillendirmeleri gerekiyor.

 

Netice itibariyle ne getirirsen getir fiyat önemli diyorsunuz ya işte o fiyatı ödeyecek para, torsiyon - bağımsız farkını hiç bir şekilde anlamayacak olmasına rağmen ' buna da torsiyon koymuşlar ' diyen saçma sapan bilgi düzeyine sahip kişilerde. Haliyle ben de diyorum ki bu aracın bireysel tüketiciye bu pahalılığa rağmen satılmasını istiyorlarsa gerek motor - şanzıman seçenekleri olsun, gerek donanım olsun, gerek görselliği iyi yönde etkileyecek aksesuarlar ( jant v.b ) olsun Türkiye'de satışa ve siparişe açık tutmaları gerekiyor. 

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Jantlar, ucuz parçacılarda satılan ve alaşım jant görüntüsü verilmiş jant kapaklarına benziyor. Umarım canlısı bu kadar basit görünmüyordur.

Motor versiyonlarına gelince:

180'lik motoru sipariş verdiğiniz anda bayiden eve gider gitmez fiyatını A 200 AMG ile kıyaslayacaksınız. Belki de başka premiumlarla. Hele ki arabanın gelmesini beklerken sabredemeyip hafta sonları farklı markaların showroomlarında turlarsanız süreç acı verici olabilir.Yok ben illa da alırım ve gelmesini de beklerim, diyenler için ben sipariş ve satışa açık olur diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cenk Demirel iyi diyorsun da sadece senin, benim gibi küçük bir zümrenin isteklerine tercüman oluyorsun maalesef. Yakup'a katılıyorum, fiyat şu anda Ford müşterisi için en önemli etken. Kimse torsiyon olmasın fazla para vermez. Kaldı ki sürüş dinamikleri sokaktaki vatandaş için en baz modelde bile fazlası ile yeterli. Ford ucuz ama kalitelidir. En azından bir zamanlar halkın gözünde böyleydi. Şimdi pahalı ama yüksek teknolojiye dönüşsün istiyorsun ama bence çok büyük bir müşteri kesimi buna hazır değil. Üst modelleri sipariş üzerine getirmeleri bile yeterli. Kaldı ki maalesef EB motorlar hepimizin bildiği bazı talihsizlikler nedeniyle "motor yakma" sorunuyla anılıyorlar ve imajları yerlerde.

Özetle jantlar gerçekten kötü. Gerisi bu fahiş fiyatlarla ne olsa pek fark etmez. 

Filo konusuna gelince, Otosan'a nasıl para kazanacağını biz öğretecek değiliz. Böyle kârlılık sağlıyorlarsa kendileri bilir. 

Biz de gider başka markaların performanslı ürünlerine bakarız. Göbeğimiz bir kesilmedi ya...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Cem Boneval yazdı:

@Cenk Demirel iyi diyorsun da sadece senin, benim gibi küçük bir zümrenin isteklerine tercüman oluyorsun maalesef. Yakup'a katılıyorum, fiyat şu anda Ford müşterisi için en önemli etken. Kimse torsiyon olmasın fazla para vermez. Kaldı ki sürüş dinamikleri sokaktaki vatandaş için en baz modelde bile fazlası ile yeterli. Ford ucuz ama kalitelidir. En azından bir zamanlar halkın gözünde böyleydi. Şimdi pahalı ama yüksek teknolojiye dönüşsün istiyorsun ama bence çok büyük bir müşteri kesimi buna hazır değil. Üst modelleri sipariş üzerine getirmeleri bile yeterli. Kaldı ki maalesef EB motorlar hepimizin bildiği bazı talihsizlikler nedeniyle "motor yakma" sorunuyla anılıyorlar ve imajları yerlerde.

Özetle jantlar gerçekten kötü. Gerisi bu fahiş fiyatlarla ne olsa pek fark etmez. 

Filo konusuna gelince, Otosan'a nasıl para kazanacağını biz öğretecek değiliz. Böyle kârlılık sağlıyorlarsa kendileri bilir. 

Biz de gider başka markaların performanslı ürünlerine bakarız. Göbeğimiz bir kesilmedi ya...

Ben de bunu anlatmaya çalışıyorum hocam; fiyat geçtiğimiz senelere oranla şuan ki piyasada her zamankinden daha önemli bu doğru. Ama gözlemim o ki bu araçlara bu pahalı fiyatları verebilecek kesim de torsiyon - bağımsız ikilisinin farkını sürüşte ayırt edemeyecek, sadece bu işin dedikodusuna bakan kişilerde. Bu kesimin hangi otomobillere ve donanım çeşitlerine rağbet gösterdiği de ortada. Ben de sizden daha farklı bir şey söylemiyorum aslında; üst serileri en azından siparişe açsınlar. Ecoboost hakkında piyasada oluşan kötü kanaati kırmak yönetimin işidir öyle değil mi ? 1.6 ecoboost'un talihsizliklerini 1.5 ile örtme fırsatı ellerinde. Dediğiniz gibi çok çok başka markayı varsa paramız gider satın alırız. Ama bir Ford sever olarak Otosan'ın filo hedefinden daha ileriye gidemeyen satış stratejisi takdir edersiniz ki bir ' keşke ' dedirtiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

1.6 ecoboost'un talihsizliklerini 1.5 ile örtme fırsatı ellerinde. Dediğiniz gibi çok çok başka markayı varsa paramız gider satın alırız. Ama bir Ford sever olarak Otosan'ın filo hedefinden daha ileriye gidemeyen satış stratejisi takdir edersiniz ki bir ' keşke ' dedirtiyor.

Kırmak için uğraşmaya değmeyeceğini düşünüyor olabilirler mi?

Ben de eskiden bira senin gibi düşünüyordum, ama yeni Türkiye düzeni artık beni de "bana neci" yaptı.

Ford'un derdi beni mi gerdi?

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.