Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Mayıs ayı katılım
Nisan ayı oylama devam ediyor

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

H. Cenk

Civic Rs 1,5 182 Bg (düz Ve Cvt )

Recommended Posts

25.02.2017 - 20:59 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Şişirme bir araba olmuş, turboyla 182ps olup 220nm tork almışlar vtec gibi bir motordan. Eski vtec motorlara cücük bir turbo takıp yürütsen bundan çooooook daha iyi verim alırsın. Atmosferik gibi olmuş, saçma olmuş. Performans için bu arabayı alacaklar sanırım kısa zaman sonra pişman olabilirler. İkinci elini bolca görürsünüz satarsa eğer.

Bence de tıpkı dizel honda civic gibi tarihin tozlu sayfalarına gömülür gibime geliyor. Zaten yakıt konusunda dosyası hayli kabarık olan honda bu araçta da en iyimser 10 litrelik değerleri öpüp başına koyuyordur. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bir dizel ve manuelci olarak..

bir kişi daha deyinmiş, 1.6 dizel manuel olsa neden olmasın bence alınır..

 

doluluğu vs hoş..  focus 2017 titanumla aynı para sıfırı.. ek olarak navigasyon deri döşeme arka kamera standart ( ama bunlar 1.6 dizel olmadıgı için şuan için göze gelmez ) dizel 1.6 manuel olursa, 2 elde satma kaygım olmasa alınabilir..

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Emeğine sağlık Kemal.

Ford koyuyor 182 PS kimse dönüp bakmıyor, Honda koyunca kıymete biniyor.

Bunu kim açıklayacak bana?

1.6 EB sürücüsü olarak performans kıyaslaması yaparsan nasıl?

Kağıt üstünde çok benzer görünüyor.

Bir de şanzımanı S modunda kullandın mı, ya direksiyondaki kulakçıklardan?

Çünkü o zaman 7 ileri otomatik şanzımanı taklit ediyor ve daha dinamik sürüşe izin veriyor.

Ben yine de manüel şanzımanla da gelmesi gerektiğini düşününlerdenim.

 

   

  Zaten testi yaparken aklıma sen geldin Cem abi, senin fikirlerini de öğrenmek isterim müsait olduğunda beraber de gidebiliriz....

  benim araba fabrika ayarlarında hala, onunla kıyaslayınca kesinlikle civic derim. burdaki cvt yi kesinlikle çok beğendim.  S modunda çok bir fark göremedim ben ama acemiliğimden olabilir. maalesef ara hızlanma, hızlanma, dur kalk bakıp, vites de hoşuma gidince kulakçıkları unuttum ben. Ama şunu söyliyim opelin tam otomatiği, psa eat şanzıman ikisi de başarılı biliyosun; kulakçık kullanmadan ikisinden de iyi desem......

 

 adamlar showroomun ortasına siyahı koymuşlar öve öve bitiremiyorlar, gelenle ilgileniyorlar aracın arkasında olduklarını sana hissettiriyorlar, anlıyorsunki bu işi devam ettirecekler....

  ben ecoboost alırken nasıldı yıl 2012 yeni çıkmış daha test aracı var mı yok elinizde var mı yok; dizel verelim size ; bunlar pek tutulmadı hocam eee, ta gittim Ankaradan bi tane buldum da aldım...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 dakika önce, kemal kaya yazdı:

Ama şunu söyliyim opelin tam otomatiği, psa eat şanzıman ikisi de başarılı biliyosun; kulakçık kullanmadan ikisinden de iyi desem......

 

Çünkü vites atmıyor, atıyormuş gibi yapıyor :D Alemdir CVT'ler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cvt benim için gerçek otomatik demek. Bildiğin kulvari farklı. 120k yol gidip kullakcıklarına hic dokunmadım zamanında. Onun dışındaki tüm teknoloji bildiğin dişlilerin evrimi. Cvt tork taşıma konusunda bir inovasyon yaparsa gelecek onun.

Bu arada aklımdan melez bir sistem geçiyor.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Volkan Ö. yazdı:

Bu arada aklımdan melez bir sistem geçiyor.

 

Benim de...

Melez-ve-Kıvırcık-Saçlı-Kızlar.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Çünkü vites atmıyor, atıyormuş gibi yapıyor :D Alemdir CVT'ler.

 

Doğru; muhtemelen o yüzden araba bağırıp gitmiyor hissi ve gaza basıyorken frene basıyor hissi yaşanıyor.

ama bu araçta bunu yaşamadığınız gibi çift kavramalı otomatikten aldığınız zevki yaşıyorsunuz. bilmiyorum motor gücünden mi başka sebebi var mı. ama daha önce 10 günlüğüne 2500 cc motor cvt şanzıman kombinasyonu kullanmıştım orada da cvt den hoşlanmamıştım bunu da ek olarak belirtmek isterim.

 

bir de manuel hızlanma değerine baktım şimdi 240 tork var onda hızlanma değeri ayni, o zaman honda iyi iş çıkarmış diyebiliriz... ikisi de 8.1 sn

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26.02.2017 - 14:11 tarihinde, Mehmet Gün yazdı:

Atmosferik benzinli Civic lerin çok satılmasının sebebi lpg li oluşuydu. 1.5 i alanlar benzine mahkum kalacak, zira lpg takılamıyor. O zaman göreceğiz Honda sevgisini.

Bir de sunu hic anlamıyorum. LPG serviste takılıyorsa onu hemen dünyanın en güvenli sistemi kabul ediyoruz. Oysaki o anda en güvendiğin o yetkili servis birden sıradan bir lpg dönüşüm atölyesine evriliyor. Taktığı sistem sırf orda takılıyor diye %100 güvenli falan olmuyor ya da motor, lpg serviste takıldığı için daha az aşınmiyor. LPG takıldığı için bir motor 100 birim zarar görecekse serviste takılan sistemle en iyi ihtimalle 90 birim zarar görür hepsi o. Şu an lpg taktiran herkes 20 ila 40 bin km'de subap değişimini göze alarak girisiyor bu işe. Hatta sık sık buji değişerek  bu periyodu uzatmaya çalışıyor. Güvenlik riski de hepsinden ayrı bir boyutu işin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bir arkadaşa civic baktık dün.

test güzargahında 2 kere gaz kökleyip ani hızlanmamıza rağmen ve sadece 1 lamba gördük, ş.içi 6.7 yaktı otomatik 1.5 182 bg otomatik.

çok iyi bir değer ve araba oldukça ağır (1380 diye hatırlıyorum).. hızlanma tepkisi biraz yavaştı ama tüketim çok başarılı.

 

yeni hb ise ayrı bir güzel..

 

tek beğenmediğim tarafı hız göstergesinin sağ tarafına tüketim sıfırlama vb işler için uzunca bir çubuk yerleştirmişler..hangi devirdeyiz ya..birde direksiyondaki kumanda düğmeleri şeffafımsı mika gibi..eski tip  oyuncak kumandalarına benziyor..çıt çıt diye ses çıkarıyor.

klasik bir araba üreteceksen koy anlarımda.. yeni fiat 124 spider vb..

Edited by Mehmet Demir

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, Mehmet Demir said:

2 kere gaz kökleyip ani hızlanmamıza rağmen ve sadece 1 lamba gördük

Bu arabadaki tork rakiplerine bakildiginda daha dusuk oldugu icin tutunabiliyor diye yorumlaniyor. Bu yuzden hizlanma tepkisi daha hafif zaten.

--3 minutes later eklendi--
On 3/16/2017 at 3:23 PM, kemal kaya said:

bir de manuel hızlanma değerine baktım şimdi 240 tork var onda hızlanma değeri ayni

Hepsinde 220NM diye biliyordum. Yanlis mi biliormusum?

--4 minutes later eklendi--
On 3/16/2017 at 1:41 PM, Volkan Ö. said:

Cvt benim için gerçek otomatik demek.

Enteresan, devamli gaza basip ayni devirde daha cok hizlanan araba olarak tanimliyorum ben kendimce. Pek zit geldi bana. Demekki CVT yi bu sekilde seven insanlarda varmis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CVT bana göre de otomatiğin babası; konfor olarak CVT den daha konforlu bir vites sistemi görmedim şuana kadar.

Ben sollamalarda S moduna alıyorum, fark hissettiriyor araç. Kulakları sadece rampa inerken aracı kontrol altında tuttuğumu hissetmek için kullanıyorum.

(Bunlar Jazz için civic i bilmiyorum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeni sedan civiclerde arka kapı direğinde zamanla göçük oluşuyor binlerce şikayet var bu yüzden hb ise görüntüden ibaret benim için...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Servet Ö.

 

cvt ye tork zarar veriyormuş, otomaitikte 220, manuelde 240 torkmuş, söylenenlere göre

 

@Serdar yaman

 

arka kapı direği nasıl göçer ki bir arabanın....... youtube dan baktım

Edited by Mehmet Demir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.