Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yerli otomobili Fiat yapacak..


Mert Erçetin

Önerilen Mesajlar

Yerli Otomobil Patlak diyorum kimse inanmıyor...Sonrada bana bir sürü eleştiri,haksız siyasi ithamlar...Yok efendim ben karamsarmışım,yok Türkiyenin gücünü bilmiyormuşum,yok geri kafalı ezikmişim...Göreceksiniz,bu PROCE sadece siyasi eklam yapabilmek amacıyla ortaya atıldı,bu arada da yandaşa rantiye sağlanacak,para ağalarına halkın paraları peşkeş çekilecek....Yazık,halkın duygularıyla,umutlarıyla oynayan bu şark kurnazı siyasetçilerden kurtulamayacak mı bu yalnız ve güzel ülkem bilmiyorum ki.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup kimsenin önünü kesen yok..Bu efendiler kendileri senelerdir ellerini taşın altına koymadı.Bakma sen şimdi kerhen bu işe giriyorlar,yine girmezlerdi de korkudan,siyasi zorlamadan dolayı girdiler..Bu arada uğrayacakları zararlara karşıda Baba Koçun Dolmabahçede yaptığı en son görüşmede devlet garantisini de aldılar...Yani tüm zararlarını ve işgücü masraflarını tamamen devlet yüklendi...Halkın parasını kimseye sormadan,siyasi reklam uğruna riske atmaya cüret edenlerden bıkmadık,o yüzende hala bu haldeyiz işte....Ben isterdimki siyasi şarj ve baskı olmadan bu para babalrı bu işe girselerdi ve %100 Türk Malı çoktaaan üretilmeye başlansaydı..Bir ara dolandırıcı Jet Fadıl'da bu işe girecekti,İMZA diy markasını bile yartmıştı,ama o zaman ona böyle devlt garantisi vermemişlerdi...Şimdi devletin parasını da zararlara garanti ederek yapcaklar,Koç daha şanslı...Zarar etsede farketmez..Kıçı kırık arabaları çakar millete bir süre..Sonrada patlayınca zararını devletten alır....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bugün bi dacia yapabiliriz sanki ???

Dacia

1966 yılında Romanya hükümetinin açmış olduğu ihale sonucu kurulmuş, adını Romanya topraklarının eski adı olan Dacia’dan alan , 1999 yılında Renault bünyesine geçen Romanyalı otomobil üreticisi.

1968 yılında bütün parçaları Fransa’dan ithal edilerek montajı yapılan ve Piteşti’deki fabrikasında boyanan Renault 8 modelini Dacia 1100 adıyla piyasaya vererek üretime başladı. Dacia 1100, 4 kapılı 5 kişilik karosere ve arkadan konumlandırılmış 1100 cc’lik 4 silindirli 46 BG gücünde motora sahipti. 133 km/sa. azami hıza sahipti ve 100 km’de ortalama 6,6 lt benzin tüketiyordu. Dacia 1100 modeli 1971 yılına kadar üretimi devam etmiştir.

1969 yılında Renault 12 modeli Fransa’da üretilmeye başlayınca Dacia da 1300 adı ve kendi logosu altında 12’yi montajlamaya başladı. Dacia 1300’lerde 1289 cc’lik 54 bg motor kullanıldı. Azami hızı 144 km/saatti ve 100 km’de 9,4 lt yakıt tüketmekteydi. Türkiye’de Renaut 12’lerin üretimine Dacia’dan 2 yıl sonra 1971 yılında başlanmıştır.

Dacia 1300 montaja başlandıktan itibaren donanım farkı olan üç sürümle satışa sunuldu. Bunlar 1300 Standart, 1300 Super ve 1301 modlleridir. 1301 sadece Romanya Komünist Partisi üyeleri için üretilen bir modeldi ve bugünün araçlarında standart olan arka cam rezistansı ve 1300 modellerinde olmayan başka donanımlar içeriyordu.

1973 yılında Fransa ile aynı anda Renault 12 Break olarak adlandırılan ve 12’nin Türkiye’de en popüler modeli olan Station Wagon Romanya’da 1300 Break adıyla üretilmeye başlandı. Yine 1975-1982 yılları arasında kısıtlı sayıda (1500 kadar) 1302 adıyla bir pick up modeli de üretildi. 1302 modelinin çoğu Fransızların eski sömürgesi olan Cezayir’e ihraç edildi. Bu dönemde Renault’nun orta üst sınıfta bulunan 20 modeli de montaj yöntemiyle üst düzey Romen yöneticilerin kullanımına sunuldu.

1979 yılında Renault 12 ve dolayısıyla Dacia 1300 makyaj geçirmiş ve bir Doğu Avrupa markası şaşırtıcı olarak çeşitli donanım seçenekleri bu yıllarda ürün gamına eklenmiş (Standart, MS, MLS, S, TL, TX) baz modelin adı 1310 olarak değiştirilmiştir. İlerki yıllarda da 1185 cc’lik Dacia 1210, 1397 cc’lik Dacia 1410 modelleriyle ürün gamı genişlemiştir.

1981 yılında Dacia 1310 baz alınarak tasarlanmış tek kapılı 1310 Sport ve daha sonra da Dacia 1410 bazlı bir 1410 Sport modelleri sınırlı sayıda üretilmiştir.

Dacia 1981 yılından sonra uyguladığı çeşitli makyajlarla Renault 12 modelini üretmeye devam etmiş, 2 ve 4 kapılı pick up’lar dışında 1310 modeli baz alınarak hatchback modeli ve 12 modelinin tamamen dışında küçük boyutlu ve motorlu 500 Lastun modelini 1988-89 yıllarında kısa bir süre için üretilmiştir.

Dacia eski bir Peugeot modeli olan 309’u baz alarak ürettiği Solenza modeliyle özellikle Romanya’da önemli satış rakamlarına ulaştı. Daha önceki modeli Süper Nova’nın iyileştirilmiş versiyonu olan Solenza 1999 yılında Renault’nun Dacia’yı dünya markası yapmak için geliştirmesine büyük katkılar sağladı.

...ve bu yıl dacia sadece logan ve logan mcv modelini üretir

Renault Dacia ortaklığı

Dacia’nın ilk kurulduğu yıllardan beri destek veren Renault 1999 yılında Dacia’nın %99’dan fazlasını satın aldı. Şu anda Romanya Piteşti’deki yıllık 200.000 kapasiteli fabrikada üretim yapılmaktadır. Grup 2010 yılına kadar Rusya, İran, Kolombiya ve Fas gibi ülkelerde fabrika kurmayı planlamaktadır. Kurulacak ilk fabrika 230 milyon Avro'luk bir yatırım olan ve 60.000 kapasiteli Moskova fabrikasıdır. Bu fabrikayı Fas’taki 30.000 kapasiteli ve Kolombiya’daki 15.000 kapasiteli fabrikalar izleyecektir. 2010 yılına kadar 700.000 araçlık kapasiteye ulaşılması hedeflenmektedir ve 2007 yılında hala ortaklık geçerlidir

daciaklubu
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daciayı Roman arabası olarak değilde daha çok Renaultun yan markası olarak görürüz ama değilmi...Yani asla renaultu geçemez,geçmez....Birde şu soru gelir böyle tartışmalarda aklıma hep..Biliyorsunuz Ford Amerikan Markası...Ama Türkiyede hep Alman sanırlar..Nedeni de Almanyada en büyük fabrikasının olmasından dolayı...Ford Avrupadaki ilk fabrikasını Almanyada açmış...Türkiyede de bu bilindiğinden hep Alman markası zannedilir...Buna göre.Renault Megane ise Türkiyede üretilir ama acaba Avrupada ,,Türk Malı diyemi biliniyor yoksa Fransız malı diyemi?Bilen var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dacia hangi ülkenin markası ? diye sorulduğunda kimse fransız demiyor.

Fordunda amerikan olduğu pek tabii bilinmekte Eski tunuslarda alman fordu gibi bir söylem çıkmış zamanında o kadar.

Ona bakarsan transit connctte türkiyede üretiliyor. Modellere girersen işin içinden çıkamasın.

Türkiyenin bir otomobil markası olması sizler( sadece sen değil) neden bu kadar rahatsız ediyor anlamıyorum. Gündemi meşgul tutuyolar pislikleri örtbas ediyolar diyosun. Millet zaten gerçekleri öğrenmek istemiyoki neden arabayla uğraşsınlar ?

Yeter artık yahu. Bu halk korenin daveoosuna chevrolet samsunguna renault diye bineceğine. Kendi patlak kalitesiz markasına binsin. Patlak çatlak olsun zamanla gelişir... Elin hondası Mitsubishisi Toyotası da patlaktı bi zamanlar..

Hatta o elin Mercedesi BMWsi de patlaktı.

bmw_isetta_open.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ogüncüm yani diyosunki Patlakta olsa bir markamız olsun..Eh peki o zaman,olsun bakalım...Boşa harcanan milli servette senin benim cebimden vergi olarak çıkar ne olacak sanki dimi....Bari markası ne olacak onuda belirleyelim....Bence markası KEBAP olsun...donanım seviyeleride, Şiş,Adana Döner ve İskender olarak belirlensin...eheheheüüeee.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bora abi bunların bir günde mi olacağını düşünüyorsunuz ben anlamadım ki... BMW, Mercedesi geçtim diğer piyasada bulunan birçok markanın bile 100 senelik bir geçmişi var. Patla, çatlak farketmez bir markamızın olmasının kime zararı olabilir ki....

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.