Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Kullanım Tüyoları..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

Sinyal kolunu hafifçe direksiyona doğru çekince sollama selektörü çalışır diyor kitapçıkta, burada ne demek istemiş, bunu kullanan oldu mu?

Hafif bastırarak 3 kez sinyal verme değil sorduğum.

 

Normal selektör hocam 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sollama selektörü niye demişler acaba. Neyse ekstra bir mantığı yok yani.

Elektronik destek sistemlerinden biri, kolu kendinize çektiğinizde araba yolun ve trafiğin durumuna göre önündeki aracı otomatik olarak solluyor demek mümkün olsa idi tanımlama doğru olurdu.

Sollama selektörü tabiri her açıdan yanlış, doğrusu uyarı ışığı ya da farı selektörü hatta onun da Türkçesini kullanıp seçicisi demek lazım. Tabii uyarı ışığını sollayan veya sollayanın karşısındaki karşısından geleni huzursuz etmek için kullanırsa tanımlamaya biraz yaklaşır ama o zaman da sollama uyarı ışığı ya da farı diye nitelendirmek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yolun müsait olduğunu zannedip sollamaya çıkacağınızın belirtisi olarak sollarken sellektör yapmanız belki mantıklı olabilir. Önünüzdeki ve karşıdan gelen de sizin onları görmediğinizi ve sollamaya devam edeceğinizi görüp ya sizi uyarmaya ya da kazanın oluşumunu engellemeye yönelik bir hareket yapar belkide. Çok mantıksız olmasa da pratikte uygulanası değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yan tarafa oturan yolcular varya, inatla takmayanlar oluyor, dakikalarca din din din o sesi dinliyoruz.

O sesi kapatınca airbag kapanmıyordur bence, çünkü uyarı vermeyen araçlarınki açılıyor.

Bir de öyle bir şey olsaydı kitapçıkta mutlaka yazarlardı, önemsiz gördüğümüz çoğu konuda bol ünlemli bir şekilde ölüm, yaralanma vs tehlikesi diye yazmışlar.

Eğer takmamakta ısrar ederse sağa çekiyorum arabayı takana kadar gitmiyoruz diyorum. Sonuç %90 takıyorlar

Sinyal kolunu hafifçe direksiyona doğru çekince sollama selektörü çalışır diyor kitapçıkta, burada ne demek istemiş, bunu kullanan oldu mu?

Hafif bastırarak 3 kez sinyal verme değil sorduğum.

Abi onu her zaman yapıyoruz uzunlar hep açık konumdayken sellektör de bir kere atıyoruz ya o adını egzantirik koymuşlar :) ben çift yönlü yollarda sollarken öndekine bi kere atıyorum sonra solluyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yolun müsait olduğunu zannedip sollamaya çıkacağınızın belirtisi olarak sollarken sellektör yapmanız belki mantıklı olabilir.

Eylemi değil kavramı tartışıyorum, selektör yapmak demek? Seçiciyi kullanmak, eee ne seçiyoruz? Uyarı ışığını.

Yani bu dilimize yanlış veya eksik yerleşmiş gavurca kavramlardan.

Uzun far selektörü ya da seçici kolu denilebilir.

ben çift yönlü yollarda sollarken öndekine bi kere atıyorum sonra solluyorum

Bunu yaparsam en az yarısı hızlanıp yol vermemeye çalışıyor ve yakıt tüketimimi arttırıyor boşuna, ileride sola sapak yoksa uyandırmadan geçmek en iyisi. Karşıdan yanlış sollamış gelen adama uyarı ışığı da anlmasız, içeri girebilecek olsa zaten girer, belli ki bir salaklık yapmış ve güvenliği sağlamak sana kalmış, yavaşlayıp kenara çekeceksin mecburen. Yok ben yanlış sollamışım zor gireceğim kendi şeridime adam bunu fark edemiyorsa zaten uyarı ışığında da ne yapacağını bilemeyecektir. Ben uyarı ışığını sadece radar görürsem olası kurbanları haberdar etmek amacı ile kullanıyorum, çok ayıp yavaş gidin, suç işliyorsunuz mealinde.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eylemi değil kavramı tartışıyorum, selektör yapmak demek? Seçiciyi kullanmak, eee ne seçiyoruz? Uyarı ışığını.

Yani bu dilimize yanlış veya eksik yerleşmiş gavurca kavramlardan.

Uzun far selektörü ya da seçici kolu denilebilir.

Bunu yaparsam en az yarısı hızlanıp yol vermemeye çalışıyor ve yakıt tüketimimi arttırıyor boşuna, ileride sola sapak yoksa uyandırmadan geçmek en iyisi. Karşıdan yanlış sollamış gelen adama uyarı ışığı da anlmasız, içeri girebilecek olsa zaten girer, belli ki bir salaklık yapmış ve güvenliği sağlamak sana kalmış, yavaşlayıp kenara çekeceksin mecburen. Yok ben yanlış sollamışım zor gireceğim kendi şeridime adam bunu fark edemiyorsa zaten uyarı ışığında da ne yapacağını bilemeyecektir. Ben uyarı ışığını sadece radar görürsem olası kurbanları haberdar etmek amacı ile kullanıyorum, çok ayıp yavaş gidin, suç işliyorsunuz mealinde.

Hocam süper yazmışsınız :) karşımda sollayarak gelen biri olduğunda genelde kullanmıyorum yavaşlayıp geçmesini bekliyorum bazen emniyet şeridine bile giriyorum karşıdaki heyecan yapmasın diye. Ama bazen o kadar tedirgin oluyorum ki önümdeki adam önüme geçecekmiş gibi geliyor ve uyarma gereği hissediyorum o zaman benim solladığımı fark ediyor önüme gelmiyor. Bide araçlarımız farklı hocam sizde 182 lik var bende 115 lik var :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eylemi değil kavramı tartışıyorum, selektör yapmak demek? Seçiciyi kullanmak, eee ne seçiyoruz? Uyarı ışığını. Yani bu dilimize yanlış veya eksik yerleşmiş gavurca kavramlardan.

hiç fark etmemiştim kelimenin kökenini :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hiç fark etmemiştim kelimenin kökenini :D

O şekilde gelmiş yerleşmiş kelime.

Ona bakarsan, buralarda traktörün römorkuna, kasasına, her neyse işte, "Naylon" diyorlar. Ne alaka? :D

Temel bir gün otobanda, Anadol marka arabasıyla gidiyormuş. Aksilik bu ya; arabanın arızalanacagı tutmuş. Ne yapsın ? Çaresizce çekmis emniyet şeridine ve beklemeye başlamış. Epey bi süre bekledikten sonra gürültüyle, bir arabanın hemen yanında durduğunu görmüş. Son model bir FERRARI ve içinde grand tuvalet, kara güneş gözlüklü, saçları joleli, traşlı ve kısacası varlıklı ve çok zengin olduğu her halinden belli olan bir adam hafifçe eğilerek seslenmis;

- Hemserim! İstersen otobanın sonuna kadar seni yedeğe alıp çekiim!

Çaresiz Temel elbette kabul etmiş. Baglantıları yapmışlar ve son kontrolleri de yaptıktan sonra zengin sürücü;

-Arkadaş bak, ben de hız hastalığı vardır,eğer dalgınlıkla hızımı arttırırsam sen arkadan selektor yaparsın ben de yavaşlarım olur mu? demiş. Temel buna anlam verememiş ama yine de Peki ! demiş. Nihayet yola koyulmuşlar. Önde FERRARI ve arkasında ANADOL bir süre sakince yol almışlar. Ama bir süre sonra da Temel adamın neden bahsettigini anlamış. 60 km/h.....80km/h.....120km/h.....150km/h derken Temel bakmış olacak gibi değil. Direksiyon zangırdamaya motordan boğuk sesler gelmeye başlayınca hemen hatırlamış ve öndeki sürücüye selektor yapmaya başlamış. Selektoru farkeden sürücü de durumu anlayıp yavaşlamış. 150km/h....120km/h.....60km/h. Ancak gel zaman git zaman bi süre sonra öndeki sürücü yine kendini kaptırıp hızlanmaya başlayınca Temel bu sefer atik davranmış ve malum .Bu olay birkaç defa daha tekerrür etmiş. Uzun bir sure sakince yol almışlar.Ta ki büyük bir gürültüyle Temel'in yanından geçip öndeki FERRARI`nin yanına yanaşan son model LAHMBORGINI`nin şöförü FERRARI`nin şöförüne kapkara gözlüklerinin üzerinden bakıp; -Kapışalım mı Moruk! 140 km ilerideki benzinciye son varan ilk gelenin deposunu fuller. Ne dersin? FERRARI`nin sürücüsü; -Pekala, paraları hazırla. Cünki kaybeden sen olacaksın....demiş ve başlamışlar yarışa ; 80 km/h.. .120km/h. ..200km/h. 280km/h...  Tam bu sırada helikopter ile otobanın üzerinde trafik denetleme devriyesi görevini yapmakta olan Dursun durumu farkeder ve eline telsizi alarak şu mesajı geçer... Alo...Alo.. Breykk...Uçan Hamsi`den tüm ekiplere... Şu anda otoyolun 85. mevkiinde seyir halinde olan üç araba otoban emniyetini bozacak şekilde aşırı hız yapii... Arabaları tanımlıyorum... FERRARI-LAHMBORGINI-ANADOL.... FERRARI ile LAHMBORGINI kapişii, Arkadan ANADOL geçmek için yol istii... :D

Ali Fatih Dursun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...

bijon somunu kapağı (lug nut caps) kriko takımının bulunduğu köpük içinde bir tel var onunla çok kolay çıkarılabiliyormuş az önce öğrendim. deneme fırsatım olmadı... lastikçiye gidince rica edin. deforme olmasına izin vermeyin. milli servet. tanesi bilmem kaç tl...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bijon somunu kapağı (lug nut caps) kriko takımının bulunduğu köpük içinde bir tel var onunla çok kolay çıkarılabiliyormuş az önce öğrendim. deneme fırsatım olmadı... lastikçiye gidince rica edin. deforme olmasına izin vermeyin. milli servet. tanesi bilmem kaç tl...

 

Fordun kapakları böyle değil, sabit.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fordun kapakları böyle değil, sabit.

Sabit değil ama böylede değil. Şayet benim araçtakiler şapkalı. Bunların haricinde tam sabitlerde var fordda.

  :pist: Tabi senin gibi bir lastik değiştirme fanatiğine bunlar vız gelir tırıs gider.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.