Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Yatak Sarması


Alper Kultufan

Soru

Arkadaşlar merhaba,

2015 benzinli trendx İ mi sıfır aldım.4000 km.de lovata marka sıralı sistem lpg taktırdım,17000 km de ilk bakımını yaptırdım.bugün aracım 19000 km de,Bugün hareket halindeyken motordan tıkırtı şeklinde devirle beraber hızlanan bir ses gelmeye başladı,yol üstünde ford servise girdim hemen .Servisin başteknisyeni aracı test etti yatak sesi geliyor dedi.

Aracın yağı bitmiş yağ yakmış dedi.motorun sökülmesi gerek ve garanti dışı kalabilir.cebinizden 5/6 bin tl çıkabilir dedi.

şimdi benim elimde lpg firmasının motor sigortası poliçesi var.

ama aracımın bu kadar sürede yatak sarmasının sebebi nedir.daha kredisini ödüyorum.fabrikasyon bir hata olabilir mi.ne yapmamı önerirsiniz

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

tapadan yağ sızıntısını daha siz aracı götürmeden kontrol etmeliydiniz.. birde yağ uyarısı vermemesi üzerinde durun..aracı bilgisayara bağlatıp böyle bir uyarının verilmemiş olduğunu teyit ettirseydiniz..siz görmemişsinizdir diyemezler.. yol bilgisayarında ünlem çıkar, ses çıkartır, yağ lambası yanar vb..

kısaca lpg mi suçlu, araç mı, iyi tespit yaptırılmalı, sizden habersiz işlem yaptırmamalısınız..

13.000 km lpg yağ yaktırmamışda, bakımdan sonra yağ değişmiş, 2000 km de mi yaktırmış..

veya bariz lpg montaj hatası var deyip bakın şuradan yağ kaçırmış demeleri lazım..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 3/11/2016 at 21:00, Kaan Yagizer said:

Makinayı sökmeden hasarın adını ve nedenini söylemek zor.

teşhis için makinayı dağıtmak ve hatta rektifiyeciye yollayıp ölçüm almak gerekir. 

Sacma gelebilir ama merak ettim. Bu araclarin motorlari 2000km problem yansitmadan yagsiz gidemez degil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Servet Özkan said:

Sacma gelebilir ama merak ettim. Bu araclarin motorlari 2000km problem yansitmadan yagsiz gidemez degil mi?

 

Yok, sürtünme nedeni ile malzeme bozulur, başta yağ kanalları iflas eder, ardından alaşım menevişlenir ve kelimenin tam anlamı ile işlevsizleşir. 

100 - 200 km dense belki ama 2k ? Yok üstat, makina ölür. ( malesef ) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün servisten çağırdılar. yağ pompasının basıncının düşmesi sonucu bir yatak hasar görmüş ve tüm aksanı etkilemiş görülüyor.Ayrıca arabanın yeterli yağı varmış.Oluşan durumun LPG ile ilgisinin olmadığı,ford a garanti durumu sorulduğu,RED cevabının geldiği durumun garanti dışı olduğu servis tarafından tarafıma söylendi.Eger lpğ olmasaymış garantiden yapılabilir miş. şuan aracım serviste motor sökülmüş vaziyette ve benden 8000 tl vermeyi kabul etmemi istiyorlar. biraz düşünmem gerek diye çıktım.Benden haber bekliyorlar. Ford centeri aradım yardımcı olmalarını rica ettim.Kayıt oluşturdular,sizi genel müdürlük arayacak dediler. Değerli arkadaşlar ne yapmamı önerirsiniz. ayrıca serviste yaptırırsam lpğ old,için yine garanti veremiyorlar mış.

tmp.thumb.jpeg.a8985c9eb792f16bf7f3d2f2b

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

işçilik 1800 tl..

kalanı parça ve dışarıya yaptırılan iş..

lpg yağ pompasının basıncının düşmesine sebep olmaz diye bilir kişi raporu alır, mahkemede soluğu alırım diyeceksiniz başka yapacak bir şey yok..

ya da er-ol otomotive sandık motor sorun daha iyi veya yarım motor

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

daha iyi olur.. neden olmasın..siz forumdaki er-ol otomotive,,sıfır motor ve yarım motor fiyatlarını sorun..

en son 1.0 eb motor 6 veya 8 bin e verilmişti.. sizin 1.6 motor daha pahalı olamaz.. döviz ne durumdaydı o sıralar hatırlamıyorum.

ben rektefeye karşıyım..gerçi lpg ile binilince ciddi yakıt artışına sebep olmaz rektefe..

 

daha bilgili arkadaşlar vardır.. bir fikir vereceklerdir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arızanın LPG kaynaklı olmaması nedeni ile hakem heyeti vs. yollara başvurmanız ilk yapacağınız şey gibi gözüküyor.

 

Firmaların kuralları vardır, fakat bu kurallar genelde tüketici bazlı olmadığı için hakem heyetleri bu kuralların üzerine çıkabiliyorlar.

Fakat, bu demek değildir ki mantıklı olan şey; mahkeme tarafından da onay alacak.

Hiç düşünmediğimiz onlarca farklı açıdan inceledikleri için hukuki cevaplar bazen firma lehine olabiliyor.

 

Gelelim Ford'a. Asla Ford servislerine (Arabayı aldığın yer, servis yeri vs) kesinlikle güvenmemenizi öneririm. Hele ki Otosan ve Ford servisleri tüketim alanında Türkiye'de en problemli firmalardır. (Tekrar üniversite okuyor olsam, kesinlikle bu firma hakkında sunum yapardım)

 

İşçilik ücreti almayacağız demişler, faturaya direk geçirmişler. Yaptırmasanızda sizden lif, motor indirme gibi ücretler alacaklar. Bu ücretleri mahkeme sonunda geri alabilirsiniz. Ama öncelikle arızanın sebebini, parça kodunu ve LPG ile alakalı olmadığını anlatan bir servis formu alın. (Bu arıza LPG sebepli değildir gibi bir cümle yazacaklarını sanmıyorum, ama raporu hazırlatırken manipüle edebilirsiniz) 

Aldığınız bu form ile avukat ve hakem heyeti ile ilgili görüşün derim.

 

Son olarak da; Bu sürecin başlangıcı esnasında şikayet var da kayıt oluşturun ve biz forum üyeleri olarak (isteyen) site üzerinden oylamalar ve yorumlar ile baskı yapalım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.