Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

125 Beygir 159 Tork Yokuslarda


Kenan ķeskin

Soru

1.6 ti vct 125 beygir 159 tork aracı yeni aldim. Bilmem daha once turbolu araclar kullandigimdan midir bilemedim yokuslarda yuksek devirleri gormeden cikmiyor. Pismanim dizel veya 1.0 ecobost almadigima. 1.6 ti vct araci olanlar yokuslarda arac yukluyken turbolu aracin tadini alabiliyorlar mi. Devir saati 4500 5000 e gelmeden hizli cikamiyor yokuslari. Bunun baska cozumu var mı. Mesela araca turbo takilabilir mi. Yada 1.0 ecobostla mi degissem tavsiye eder misiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
3 dakika önce, Cem Dilmen said:

Sonradan turbo elbette takılabilir ama hiç bir zaman fabrika çıkışı gibi olmadığı gibi bir de  başka sorunları da beraberinde getirebilir. O yüzden eğer gerçekten performans istiyorsanız turbolu bir araçla değiştirin derim. Sürüş zevkinizi artırmak istiyorsanız Sprint booster tavsiye edebilirim. Çok daha ucuza çok güzel sonuçlar alabilirsiniz. Ben neredeyse tüm araçlarımda kullanıyorum mükemmel bir şey. Bu güne kadar bir zararını da görmedim. 

Abi Kn filtre takmadan kullanıyorum deme sakın. Bende hem kn hem sb var ve inanılmaz keyif alıyorum. 1.0 arabam ama gaza dokununca resmen yapıştırıyor artık. Sb alt devirlere yardımcı oluyor evet ama bunu bir de kn filtre ile destekleyin sonra görün farkı.

@Mert Yürüyen in Sprint boostterı satılıktı bence fiyat uygun kaçırmayın derim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Doğan Kurban said:

Abi Kn filtre takmadan kullanıyorum deme sakın. Bende hem kn hem sb var ve inanılmaz keyif alıyorum. 1.0 arabam ama gaza dokununca resmen yapıştırıyor artık. Sb alt devirlere yardımcı oluyor evet ama bunu bir de kn filtre ile destekleyin sonra görün farkı.

@Mert Yürüyen in Sprint boostterı satılıktı bence fiyat uygun kaçırmayın derim.

Valla filtre olayına hiç girmedim bilmiyorum. O kadar fark ediyor mu yaaa. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Cem Dilmen said:
5 dakika önce, Doğan Kurban said:
Abi Kn filtre takmadan kullanıyorum deme sakın. Bende hem kn hem sb var ve inanılmaz keyif alıyorum. 1.0 arabam ama gaza dokununca resmen yapıştırıyor artık. Sb alt devirlere yardımcı oluyor evet ama bunu bir de kn filtre ile destekleyin sonra görün farkı.

@Mert Yürüyen in Sprint boostterı satılıktı bence fiyat uygun kaçırmayın derim.

 

Valla filtre olayına hiç girmedim bilmiyorum. O kadar fark ediyor mu yaaa. 

 

 

 

 

Abi temizlemek için söktüm dedim bu ne be. Araba gitmiyor gibi geldi. Alt devirleri sprint booster ile tavfiyeledinmi mis mis

Doğan Kurban tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Her zaman diyoruz bu iş sacın üç ayağı gibi aslında yazılım-sprintbooster-filtre, her birini ayrı ayrı tamamladığınızda öncekinin eksikliğini anlıyorsunuz yani hepsi tek başına ayrı ayrı etkili, üçü bir araya gelince işte o zaman voltran oluşuyor :) 

Fakat atmosferik için yapacak çok bir şey yok maalesef ona ne yapsanız da olmuyor daha doğru attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Atmosferik motorda, motora zarar vermeden, yazılım değiştirmeden, major parça değişikliği yapmadan güç kazanabilmek için yapabileceğiniz şeyler sınırlı. En güzeli açık hava filtresi, hava emişteki kayıplar azalacaktır. Katalistin iptali de işinize yarar ama yazılımda değişiklik yapmak gerekecektir sensörlerden dolayı. Motorun Ti-VCT olması büyük avantaj bu konularda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

atmosferik motor sahibi biri olarak 1,6 motoru seçmemin sebebi lpg ile uyumlu olması idi. performans beklentim olsaydı 1,4 turbo bravo yada astra düşünüyordum. benim için öncelik ekonomidir. dizele gücüm yetmedi. bazen araç can sıkabiliyor ancak gülü seven dikenine katlanır. focus gibi bir araç sahibi olmam beni zaten yeterince memnun ediyor. yokuşlarda fişek gibi çıkmayıvereyim ne olur yani. 

Serkan erden tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 20/01/2016 at 20:55, Kenan ķeskin said:

1.6 ti vct araci olanlar yokuslarda arac yukluyken turbolu aracin tadini alabiliyorlar mi.

Nasıl alabilirler ki, turbo daha düşük devirde gelen daha yüksek tork demek, yokuşta da baş aktör torktur her zaman. 

Aşağıdaki grafikte motorların kıyaslaması var, daha iyi anlaşılır.

ford-focus-1-l-ecoboost-presentation-10-

 

Güç arttırıcı önerilere gelince:

1. K&N kutu içi filtre alt devirleri biraz canlandırabilir, ama biraz. Keyif verecek düzeyde olacağından kuşkuluyum. Bir de 6 ayda bir temizleme ritüeli var.

2. Spintbooster atmosferik motorda parasını hak edecek bir kazanç sağlamaz, ben almazdım.

3. Egzoz yapılacak değişiklikler hem çevre kirliliği hem de motor düzeni açısından sakıncalı olabileceği gibi muayenede de sıkıntı yaratır. 

Performans merakınız varsa temiz bir 1.6 EB arayın, ya da 1.6 dizele dönün, en azından yokuşlarda rahat ettirir. 

Yoksa devirli kullanma talimlerine devam zamanla sürüş tekniğiniz oturur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İddia ediyorum atmosferik motorlar içerisinde en iyi motordur ti- Vct yaklaşık 4.5 yıldır kullanıyorum buna dayanarak söylüyorum 2000 devirde kullanırsanız zaten gitmez teknik verilere bakarsanız da durum böyle. Birde son teknoloji ecoboost veya tdci motorlarla karşılaştırma yapmak bana mantıklı gelmiyor karşılaştırma yapılacaksa atmosferik diğer marka motorlarla karşılaştırma yapılır zaten farkını o Zaman görürsünüz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Kubilay Yıldırımbayazıt said:

İddia ediyorum atmosferik motorlar içerisinde en iyi motordur ti- Vct yaklaşık 4.5 yıldır kullanıyorum buna dayanarak söylüyorum 2000 devirde kullanırsanız zaten gitmez teknik verilere bakarsanız da durum böyle. Birde son teknoloji ecoboost veya tdci motorlarla karşılaştırma yapmak bana mantıklı gelmiyor karşılaştırma yapılacaksa atmosferik diğer marka motorlarla karşılaştırma yapılır zaten farkını o Zaman görürsünüz

Katılıyorum. En azından 132 bg lik corollanın motorundan canlı olacağını tahmin ediyorum. Auriste de kullandım bu motoru corollada da, 132 beygiri nereye sakladıklarını anlamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir önceki aracim 95 bg turbo dizel (değişken geometrili turboya sahipti) fiat punto otomatikti. 200 tork ile yokuslarda gerçekten çok iyiydi. Focusun konforu sağlamlık hissi bu kusurunu kapatıyor mu, ondan mıdır bilmem ama yokuslarda fena gitmiyor.. devirli kullanirsanizda yutoyor resmen:) bunu yaparkende çok rahatsız edici bir ses titreşim vs. Yok.. 1.6 ti-vct nin hakkını yemeyelim lütfen:)

 

Yakup bey teşekkürler bu arada. bu motorun güç ve tork egrisini merak ediyordum.. tork yüksek olmasada dengeli denilebilecek bir egrisi var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dik bi rampayi 1.6 ti atmosferik focusla 4000 rpm de 110 120 arasi ciktim 2 kisi. Ayni yolu 1.6 dizel passatlada (ama arac yukluydu ) 2500 rpm ile 120 gibi hizla ciktim. Aslinda cok fark yok arasinda ( yakit ve yuksek devir disinda ) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Lpg li atmosferik sahibiyim.çok seyrek de olsa yokuşta sıkıntı çıkarsa da o zaman hemen alt vitese düşerim toparlar kendini. Zaten bu benzinli araçlar yüksek devirlerde kullanmak için yapılmamış mı? Atın bi alt vitese basın geçin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.