Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

VW'in başı kötü belada...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

Merkel teyze yedirmez vosvosu. Holand amca ile çoktan lobi faaliyetleri başlamıştır, gerekli yasal düzenlemeler için. Yani AB içinde bir şekilde sıyırırlar. Çin piyasası etkilenmez. ABD'de bir 5-10 yıl olmayıversin. Amerikalılarda bundan memnun olacaktır. Sen çok yaşa Ford diye kadeh kaldırıyorlardır şimdi. Ne kaldı geriye, Honda :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

VW'den son karar = Yeni CEO Herr. Müller manipülasyon yapılmış araçların geri çağırılacağını (yaklaşık 11,000,000) açıkladı.

beHHHHH.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/30189477.asp?utm_source=sm_tw&utm_medium=free&utm_term=post&utm_content=volkswagen_11_milyon_aracini_geri_cagiracak&utm_campaign=ekonomi_otomotivsektoru_dishaberler_sirketler

 

Ahanda maili geldi :D EU6'ları geri istemiyor. Şuan çözümü de sunmamışlar, Ekim sonuna kadar çıkar inş demişler :D 
Müşterilere ulaşacaklarmış. 
11 Milyon toplam grup aracı, vw olarak 5 milyon binek var etkilenen.

 

Wolfsburg, 29 September 2015 Volkswagen AG announces action plan to refit diesel vehicles with EA 189 EU5 engines

• New vehicles with EU6 engines currently available not affected
• Technical solutions being developed and will be presented to responsible authorities before end of October

Volkswagen AG is announcing its action plan to correct the emissions characteristics of diesel vehicles.

In a first step, the customers affected will be informed that the emissions characteristics of their vehicles will be corrected in the near future. All vehicles are technically safe and roadworthy.

Under the action plan, Volkswagen and the other Group brands whose vehicles are affected will present the technical solutions and measures to the responsible authorities in October. Customers with these vehicles will be kept informed over the coming weeks and months. All of the Group brands affected will set up national websites to update customers on developments.

An internal evaluation on Friday established that a service procedure is required for some five million vehicles from the Volkswagen Passenger Cars brand out of a total eleven million Group vehicles worldwide. These vehicles from certain models and model years (such as the sixth generation Volkswagen Golf, the seventh generation Volkswagen Passat or the first generation Volkswagen Tiguan) are fitted with Type EA 189 diesel engines.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/30194076.asp 

VW Emisyon skandalının faturası (tahminlere göre) 50milyar dolar sınırına yaklaştı. Kafanızda bir resim oluşması adına şöyle söyleyeyim ... Türkiye'nin (tüm ülke) 2014 yılında Turizm'den kazandığı para 34,3milyar dolardı. Yani deli bir para'dan bahsediyoruz, benim gibi ölümlülerin aklına sığmaz o kadar sıfır.

Bu beraberinde bir soru getirdi, şimdilerde ufaktan telaffuz edilmeye de başladı bu ... "VW'nin o kadar parası var mı?"

cevap belli ... yok tabi.

Otomotiv şirketleri her zaman kenara para atar ... bu bilançolarda gözüktüğü için "Hazine" başlığı altında ayrılan kara gün parası'nın miktarına açık kaynaklardan ulaşabilirsiniz.

Ama çaba harcamanıza gerek yok :) size kısa bir özet geçeyim...

Kaynak : Moody's / OYDER

Yedek akçe adına en zengin şirket VW. 25,7milyar USD'yi ayırmış.

İkinci sırada Toyota var ... kasalarında 25,4milyar USD yatıyor.

Üçüncü Fiat-Chrysler ... onların 23,4milyar USD'leri var.

Dördüncü ise GM ... 20,8milyar USD

Beşinci Hyundai ... korelilerin kefen parası 19,4milyar USD

Altıncı Sırada Fört :) gariban blue oval'in 19,3milyar USD'si var.

Renault-Nissan 12,7milyar USD ile yedinci

BMW'nin ise sadece 9,7milyar USD'si var.

PSA kenara 9,1milyar USD atıp listenin dokuzuncu sırasına oturmuş.

Mercedes onuncu sırada ve sadece 6,3milyar USD'cikleri var.

Tata-Jaguar-Land Rover on birinci sırada ve yedek akçeleri 3,7milyar USD

Doğrudan araç üreticisi olmasa da dünyanın en büyük tedarikçisi olan Continental nice üreticiyi geçerek 3,6milyar USD'lik yedek akçe ile onikinci sırada.

...tabi bu sadece yedek akçe olarak ayrılan para (yönetim kurullarının onayı ile) yani bilançoda sadece bir kalem. Şirketlerin mali durumunun -kara gün- parası ile alakası yok, örnek vermek gerekirse GM'in sadece Amerikan hükümetine 5 yıllık dönemde ödemesi gereken kredi borcu yaklaşık 30 milyar dolar. (bankalar hariç) 

Konunun başına dönersek ... 50milyar USD çok ama çok büyük bir para. Sektörün en fazla yedek akçe tutan şirketi için bile bu miktar nefes kesici seviyede. 

...zor iş, çok zor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Kaan Yagizer üstad güzel diyorsun gerçekten çılgın bir para ve sorumluluk ama nedense ben bu rakamların bir anda eriyeceğini düşünüyorum ya... aklım almıyor yani böyle bir anda folksfagın'ın ortadan yok olacağını... acaip merak ediyorum bu işlerin sonucunu ama çoook uzun sürer bu iş. bence en yıpratıcı tarafı müşteri-şirket arasındaki ihtilaflar olacaktır...ülkeler vs. VW bir şekil indirimler vs vs ile erir gider.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

... aklım almıyor yani böyle bir anda folksfagın'ın ortadan yok olacağını... acaip merak ediyorum bu işlerin sonucunu ama çoook uzun sürer bu iş. 

Yok canım, VW bir Simca değil ki yok olsun. (Simca ne diye sorma)

Ancak şöyle bir şey var ... nasıl örnek versem?  HaH!  Opel'i gözünde canlandır ... bir zamanlar Corsa - Astra - Vectra ile kasıp kavururdu pazarı, sonra ne oldu? GM yani paranın esas kaynağı b**u yedi, İzmir fabrikası kapandı, Opel Ar-Ge - Pazarlama - Finans adına para bulamaz oldu ... aradan nice yıl geçti, adamlar hala parasızlık ile boğuşup iyi niyetle bir şeyler yapmaya çalışıyor. Küçümsediğim sanılmasın, tam tersine tebrik etmek lazım ... sendikanın da desteği ile Opel resmen yokluk içinde toparlanmak için iyi iş çıkarıyor ama para olmayınca işte bir yere kadar.

Diyelim ki bu pisliği temizlemek için 50milyar USD lazım ... bu paranın yarısı zaten hazırda. Geri kalanı zamana yayılır, bankalardan ek kaynak temin edilir vs.vs. ama hisse değerleri düşer, şirket güvenirliliği düştüğü için finansman maliyeti uçar bunun da ötesinde üst yönetimin tüm zamanı / enerjisi çer çöpü temizlemek için heba olur. Kaynak transferi nedeni ile teknoloji geliştirilemez (VAG zaten bu konuda ciddi olarak geri düşmeye başlamıştı) yani eskiyen çer-çöp lisanslar ile gemi yüzdürülmeye çalışılır ve VAG mecburen ağırlıklarını atar ... bir, bir buçuk yıl sonra Bugatti'nin Katar'lı bir yatırımcı grubuna satıldığını gazetelerde okursanız şaşırmayın derim.

Sonuç : VW tabi ki ölmez ... ama 10 yıl'dan önce bir OH! diyemez.

Not : VW vakası yönetim seminerlerinde vak'a olarak okutulur, hapse girip çıkan ex-VW yöneticileri de panellere falan çıkıp adam başı 1.000USD alarak nerede hata yaptıklarını anlatır, para kazanır.

Olan üç kuruş tasarrufu gözünün önünde eriyen bireysel VAG yatırımcısına olacak, kurumsal yatırımcılar faaliyet zararı başlığı altında kayıplarını kapatıp vergiden düşecek ... çok yaşa Kapitalizm!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

VW'den son karar = Yeni CEO Herr. Müller manipülasyon yapılmış araçların geri çağırılacağını (yaklaşık 11,000,000) açıkladı.

beHHHHH.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/30189477.asp?utm_source=sm_tw&utm_medium=free&utm_term=post&utm_content=volkswagen_11_milyon_aracini_geri_cagiracak&utm_campaign=ekonomi_otomotivsektoru_dishaberler_sirketler

 

Abi geri çağırmak da çözüm olur mu?O da sıkıntılı sanki .Çağırdığı araçları onardılar diyelim bu defa da araç sahipleri vergi sistemindeki değişiklik sebebiyle mağdur olmuş olmayacaklar mı?Baştan bilseler almazlardı belki de

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yaklaşık 11 milyon aracını geri çağırıyormuş haberlere göre.Yalnız bu da soruna çare olacakmış gibi gözükmüyor.

Abi geri çağırmak da çözüm olacağa benzemiyor.Çağırdığı araçları onardılar diyelim bu defa da araç sahipleri vergi sistemindeki değişiklik sebebiyle mağdur olmuş olmayacaklar mı?Baştan bilseler almazlardı belki de

Onarım diye bir şey yok ... sadece araçlar gerçekte olması gereken emisyon seviyesine getiriliyor. Yani "No More Lies!" 

Şöyle anlatayım. Senin aracındaki yazılımı upgrade edip normal (yani olması gereken) haline getirecekler. Bunun kullanıcı olarak doğrudan etkisini çok da hissedemeyeceksin, ee? ne oldu ki şimdi? diyeceksin. Sonra devlet sana bir yazı yollayacak, diyecek ki : Hüseyin biraderim. Sen "yeşil" seviyeden (yani çok temiz) vergi ödüyordun, artık "turuncu" seviyeden (yani çok kirliden bir tık daha iyi) vergi ödeyeceksin ... yani yılda bana 50 değil 500Euro vereceksin. Ayrıca senden arabaı aldığın günden bu güne kadar eksik ödediğin bedeli de istiyorum. Faizi ile birlikte 4,500Euro'yu bir hafta içinde bankaya yatır canım! ...

Sen de doğal olarak "arıza"ya geçeceksin. Vergiyi ödememe şansın yok, onu ödeyip bir avukatlık firmasına gidecek ve VAG'a açılan toplu davalardan birisine katılacaksın.  https://youtu.be/cxXrCwaLJCw  Amerika'dan Kore'ye, İngiltere'den Arjantin'e kadar pek çok Avukatlık firması bu konuda toplu dava açtı / açıyor ... bunlardan birisine katılacak ve dava sürerken bekleyeceksin (büyük ihtimal ile de kazanacaksın)

Durum bu ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Onarım diye bir şey yok ... sadece araçlar gerçekte olması gereken emisyon seviyesine getiriliyor. Yani "No More Lies!" 

Şöyle anlatayım. Senin aracındaki yazılımı upgrade edip normal (yani olması gereken) haline getirecekler. Bunun kullanıcı olarak doğrudan etkisini çok da hissedemeyeceksin, ee? ne oldu ki şimdi? diyeceksin. Sonra devlet sana bir yazı yollayacak, diyecek ki : Hüseyin biraderim. Sen "yeşil" seviyeden (yani çok temiz) vergi ödüyordun, artık "turuncu" seviyeden (yani çok kirliden bir tık daha iyi) vergi ödeyeceksin ... yani yılda bana 50 değil 500Euro vereceksin. Ayrıca senden arabaı aldığın günden bu güne kadar eksik ödediğin bedeli de istiyorum. Faizi ile birlikte 4,500Euro'yu bir hafta içinde bankaya yatır canım! ...

Sen de doğal olarak "arıza"ya geçeceksin. Vergiyi ödememe şansın yok, onu ödeyip bir avukatlık firmasına gidecek ve VAG'a açılan toplu davalardan birisine katılacaksın.  https://youtu.be/cxXrCwaLJCw  Amerika'dan Kore'ye, İngiltere'den Arjantin'e kadar pek çok Avukatlık firması bu konuda toplu dava açtı / açıyor ... bunlardan birisine katılacak ve dava sürerken bekleyeceksin (büyük ihtimal ile de kazanacaksın)

Durum bu ...

of of of ...Bu işten  kolay kurtulamayacaklar gibi gözüküyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir yerlerde şuna benzer bir yazı okudum;

''VW Ceo'su yaptığı açıklamayla hatalarını kabul ettiklerini tüm birimler olarak bu işi düzeltmeye çabaladıklarını,öncelikle ABD odaklı geri çağırmalar yaparak etkilenen araçlardaki yazılımı ve (beni asıl düşündüren nokta burası) pistonları olması gereken şekilde değiştirerek bir raya oturtacaklarını daha sonra bu sürecin Avrupa ve Asya ile devam edeceği.... ''

Şimdi eğer bu yazı doğruysa bizim günlerdir yazılım adı altında bildiğimiz şeyin içine mekanik aksamlarda girecek ki bu olayı dahada büyütecektir. Hadi yazılımı yapıp kandırdın ama pistonları farklı şekilde üretmek tamamen normların dışına çıkmak gibi. Koskoca bir üretici bu anlamda bu oyunlara kalkışıyorsa öyle kolay kolay yakasını bırakmayacaktır gelen cezalar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Piston konusunda bir şey okumadım/duymadım ... 

Benim bildiğim şu ...

Araç test edilirken (diyeceksiniz ki nasıl anlıyor? ... onu aşağıda yazayım, konu bütünlüğü bozulmasın) motor işletim sistemi Emisyon'u kabul edilebilir seviyelere ve hatta -mükemmel- noktaya çekmek için hileli yazılımı devreye sokuyor. Test bittiğinde de -gerçek- değerlere geri dönüyor.

...bildiğiniz "cheat" işte.

Gelelim test konusuna ...

Araç test edildiğini nasıl anlıyor? Test sekansı belli ... araç sabit hızda ilerlerken direksiyon sistemine hiç müdahale edilmediğinde yani bağlanıp roller üzerinde gazlandığını anladığında "cheat" moduna geçiyor. Kilit nokta -direksiyon- yani  :)  daha doğrusu hiç sağ-sol yapılmayan direksiyon. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Piston konusunda bir şey okumadım/duymadım ... 

Benim bildiğim şu ...

Araç test edilirken (diyeceksiniz ki nasıl anlıyor? ... onu aşağıda yazayım, konu bütünlüğü bozulmasın) motor işletim sistemi Emisyon'u kabul edilebilir seviyelere ve hatta -mükemmel- noktaya çekmek için hileli yazılımı devreye sokuyor. Test bittiğinde de -gerçek- değerlere geri dönüyor.

...bildiğiniz "cheat" işte.

Gelelim test konusuna ...

Araç test edildiğini nasıl anlıyor? Test sekansı belli ... araç sabit hızda ilerlerken direksiyon sistemine hiç müdahale edilmediğinde yani bağlanıp roller üzerinde gazlandığını anladığında "cheat" moduna geçiyor. Kilit nokta -direksiyon- yani  :)  daha doğrusu hiç sağ-sol yapılmayan direksiyon. 

Neden hala kimse emisyon test protokolünü sorgulamıyor. Durduk yerde test mi olur. Aerodinamik hava direnci işin içine girmeden tüketim ve emisyon değerlendirilebilir mi ? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neden hala kimse emisyon test protokolünü sorgulamıyor. Durduk yerde test mi olur. Aerodinamik hava direnci işin içine girmeden tüketim ve emisyon değerlendirilebilir mi ? 

 

Kapalı alanda, roller üzerinde test yapılıyor ama araç dev fanlar ve blower'ler ile (kargo kayışları ile bağlanarak) karşı rüzgar etkisine tabi tutuluyor .. tabi bu sadece ilk Homogolasyon sırasında yapılıyor, sonrasında yapılan testler "semi-pro" tabi ediliyor ve o test serisinde karşı kuvvet uygulanmadan ve Homogolasyon değerleri göz önünde tutularak icra ediliyor. Genel konuşmak gerekirse semi-pro'lar stok sahalarından rasgele araç seçilerek fabrika beyanı doğru mu diye yapılıyor. 

Yani EC bölgesi için bir kere Homogolasyon yapılıyor, VW'nin testlerini aynı zamanda TüV Türk'ün ortağı olan TüV Aşağı Saksonya icra ediyor, sonrasında tüm Avrupa onların verdiği test sonuçlarını esas kabul edip kendi -hafif- testleri ile uyumluluğu kontrol ediyor.

Bir de ek ... normalde yapmam ama dayanamadım ... komik bir paylaşım ekleyeyim.

VW.jpg

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vw Türkiye distribütörü= Doğuş

Tüv Türk işletmecisi= Doğuş

Güzel ülkemde çevre duyarlılığı= sıfıra yakın

Güzel ülkemde Vw aşkı=premeyöm boyutta

Çıkarsama=Vw'nin Türkiye'de etkilenme payı; 0

Yalnız oralar bize benzemez, ceza ve etki azalsa bile Vag sağlam bir sağ kroşe+sol aparkat yemiş gibi olur; netekim, ülkelerden gelen satış durdurma/araştırma haberleri sıra sıra...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.