Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

VW'in başı kötü belada...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

VW yönetiminin yerinde olmak istemezdim. Yeni CEO ve yönetim kurulu resmen -enkaz- devir aldı.  Yakın gelecekte ders ve tez konusu olacak, belki de belgeseli çekilecek derecede büyük bir iş bu ... nasıl temizlenir?  Gerçek şu ki VAG titreyip kendine gelmek ve etik açıdan kendine çekidüzen vermek zorunda. İşin bir de iyi tarafına bakalım, kafasında bir takım hinlikler olan varsa (sektördeki diğer markalardan bahsediyorum) bu duruma bakıp aynısı başlarına gelmesin diye kendilerini toparlayacaktır. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuyla alakalı güzel bir yazı,okumanız tavsiye edilir

http://www.otopark.com/2015/09/27/volkswagen-skandali-buyuyor/

Süreci hemen sadece son kullanıcı açısından irdeleyen, onda da fazla bir şey söylemeyen bir yazı.

  1. VW bu yazılım oyunu ile EPA ve onun denetlediği standartları delerek vergi avantajı sağlamış. Olay sadece ve sadece budur. Ve tabii ki bu yeterince ciddi bir dolandırıcılıktır.
  2. Ancak çevreyi kirletmede diğer araçlardan kötü mü E189 serisi, bence değil. Çünkü daha önce de yazdım başka markalarda da test siklusu ile gerçek kullanım arasında 12 kata kadar fark var. Yani ortada bir çevre suçu yok. Vergi kaçırma ve aldatmaca var.
  3. Bunun son kullanıcıya yansıması ne olacak? Yetkililer haksız yere dahil edildiği vergi diliminden çıkarıp aradaki farkı tahsil etmeye kalkarlarsa çıngar çıkar. Sonuçta böyle bir durum oluştuğunda VW tüm masrafları üstlenecektir. 
  4. Geri çağrılma ve yazılımın güncellenmesi usulen yapılması gereken ama son kullanıcıya hiç bir şey kazandırmayacak ya da kaybettirmeyecek bir eylem. Bizim ülkede çoğunluk gitmezdi bile. ABD'yi bilemem..
  5. VW bütünüyle yıkıldı mı? Bence hayır, hala Avrupa'nın sınıfında en iyi arabalarını imal ediyorlar ve şeffaf bir denetleme sonrası temiz çıkmayı başarırlarsa Avrupa'da önemli bir satış kaybı olmaz.
  6. ABD nazlı bir pazar. Manipülasyona daha açık ve rakiplerin belden aşağıya vurmaya çekinmeyecekleri de kesin. ABD pazarında "güven = satış rakamı" dengesinin sağlanması vakit alabilir.  
  7. Otomobil endüstrisi sürecin büyümemesi için çaba gösterecektir, çünkü halının altına dikkatli bakarsanız çoğunda olmaması gereken pisliklere rastlamanız olası.
  8. Bence skandalın magazinsel boyutu reel boyutunu aştı.

Bekleyelim bakalım neler olacak...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merak ettiğim konu Vw bu araçları geri çağıracak ve ne yapacak ?

1- EPA'nın testlerinde alınan sonuçlara göre yani düşük emisyona göre araçları ayarlar ve devletten ile müşterisinin arasının bozulmasını engeller ki, bunu yapmaz ise devlet Vw müşterilerine "ben sizden düşük emisyonlu araç aldığınız için az vergi kesmiştim, madem ki sizin emisyon değerleriniz yüksek siz gelin bakayım şöyle" diyecek bu durumda Vw hileli yazılımını sürekli aktif çalışacak hale getirir ve emisyonu düşürür ancak bu sefer de And'ın bahsettiği gibi performansı yerlerde sürünen ve ikinci el değeri dibe çökmüş milyonlarca Vw anlamına gelir.

2- Çağırdığı araçların kısmen performansını etkileyen fakat katlanılabilir hilesiz bir yazılım yapar ancak bu seferde devlet ile tüketiciyi vergi usulsüzlüğü nedeni ile karşı karşıya getirir ve kendine bu neden ile açılacak davalara hazırlanır, belki hiç hesapta olmayan çok daha büyük ceza/tazminat ödemelerine maruz kalır daha da kötüsü müşteri kitlesini mahkemelerle falan uğraştırarak Vw markasına iyice düşman etmiş olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tatilde haberlerden epey uzak kalmışım. VW'e ceza olayını duymuştum ama olayın bu şekilde olduğunu bilmiyordum. Yani Fransız ya da İtalyan deseler anlarım ama Almanlar'dan bu şekilde bir dolandırıcılık pek de beklemezdim. Gerçi biliyoruz, AB içinde sürekli bir şekilde garip dümenler dönüyor. Kendi uymadıkları standartlara, dışardan gelen herkesi uymaya zorluyorlar. Bu sayede de ekonomilerini koruyorlar. Ama bunu Amerikaya falan taşımaları buradan bakınca salakça görünüyor. Durum gerçekten anlatıldığı şekilde ise, CEO ve tayfasının hapis yatması gerekiyor.

Euro 6 ile ilgili yazıda bir makale paylaşmıştım. Euro 6 falan hikaye. Avrupanın çevreci kuruluşları bunu yıllardır ifade ediyorlar. Dizel motorlar, euro 10 da gelse sağlığımızı ve dünyamızı tehdit etmeye devam edecek..

@Yakup Çağatay Ben de nedense opelin son dönem tasarımlarını oldukça çirkin buluyorum. Corsa'yı p.ç ettiler resmen. Sadece yeni astra da iyi gibiler ama onun da yine ciddi tasarım sıkıntıları var. Şu anda gördüğüm kadarıyla da, dizel motorlara tam otomatik şanzıman falan koyarak hayatta kalmaya çalışıyorlar. Onlar neden emisyon limitlerine takılmıyorlar, doğrusu merak etmeye başladım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alman basını ve halkı gibi Ford'a şans vermemen ilginç, doğruyu eskiye göre daha kolay buluyorsun. :kıhkıh:

Dert etmeyin VAG'yi kolay kolay yedirmezler...

Ford'a şans veriyoruz da :D Hala eksik olduğu modeller var millet geldi geçiyor. Ama yine de bu sefer erken uyanıyor Ford :D Bunlara bir adet Yakup lazım :zha:

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.