Bu popüler bir ileti. Cem Boneval Oluşturma zamanı: Temmuz 30, 2015 Bu popüler bir ileti. Raporla Share Oluşturma zamanı: Temmuz 30, 2015 (düzenlendi) Baştan yazayım, bu başlıkta basit ve sihirli etki gösteren kolay bir uygulama ile motor gücünün arttığından falan bahsetmeyeceğim. Daha önce değişik başlıklarda ele aldığımız Superchips, Sprintbooster ve KN 57S-4000 hava filtresi uygulaması ile ilgili deneyimlerimi paylaşacağım. İlgili başlıklar: Şimdi gelelim konuya: 1.6 Ecoboost sahipleri genelde aracı seçerken öncelikle performans beklentisi ile tercihlerini yapıyorlar demek yanlış olmaz. Gelin görün ki bu motorun kullanıldığı Kuga, Mondeo, C-Max ve Focus modellerinin hiçbirinde çarpıcı bir performans oluşmuyor. Rakipler 150 PS ile benzer performansı elde edebiliyorlar ve sanki EB beygirleri yarış atından çok sütçü beygiri havasında koşuyorlar. Focus'ta iyi ivmelenme değerlerini fabrika verisi olarak duyurmuş olsalar da bunu gerçek hayatta yaşamak belki bir iki istisna dışında hemen hemen hiç mümkün olmadı. Hatta aracı ilk kullananlar acaba yanlışlıkla 125 PS modeli mi test ediyoruz bile demişlerdi. Diğer bir söylenti de 150 PS olan motorların geldiği ama 182 PS diye satıldığı yönünde idi, tabii aslı yok ama hissiyat böyle işte. Bu motorun göreceli verimli olduğu tek model ise Fiesta ST, ama o da memlekette yok. Ben de 2011 Ekim'inden beri 1.6 EB HB kullanıyorum, aslında pek de severek kullanıyorum ama itiraf etmem gerek ki motor zaman zaman benim yaşıma uygun tonton amca tadında gelebiliyor. Beklenti mi yüksek, belki... Ne yapılabilirleri araştırmış olmama rağmen tembellikten pek bir uğraşa girmemiştim. Ama zaman içerisinde yapılması gerekenleri ittire kaktıra da yaptım sonunda. İlk aşamada bir arkadaşın zoruyla o zaman için hesaplı sayılabilecek bir fiyata Sprintbooster almış ve takmıştım. Yukarıdaki bağlantıda o zaman yazdıklarım bugün de hala geçerli, aynen alıntılıyorum: "Sonuçta siz 2 cm bastığınızda 4 cm basılmış gibi voltaj üretilmesine ve motorun bu nedenle beklediğinizden fazla tepki vermesine neden oluyor. Ve evet dikkatli okuyanlar bunun bir aldatmaca olduğunu hemen kavramışlardır. Yani bu aleti takana kadar az basacağına çok bas olsun bitsin. Pratik düşüncede öyle, gel gelelim kullanmaya başladığınızda fark ediyorsunuz ki gazı tam köklemeden hızlı ivmelenmek istediğiniz takdirde istenilen oranda güçlü ivmelenmeyi sağlamak için biraz çekingen basılıyor, yetmedi biraz daha derken süre uzuyor, halbuki Spintbooster devredeyken dokunduğunda fırlıyor. Bu bağlamda gaz pedalı hızlandırıcısı tabiri yanlış değil, çünkü aynı akımı üretmek için gaz pedalında yarı yarıya basıyorsunuz ve vakit kazanıyorsunuz. Teoride buna dudak bükmek ya da omuz sallamak olası ise de pratikte özellikle ara hızlanmalarda ve sollamalarda bu müthiş etkili oluyor. Ve aracı kullanan kişi gerçekten 180 BG varmış gibi "hissediyor"! 0-100 değerini etkiler mi? Etkiliyorsa bile önemsiz bir ölçüm düzeyinde olur.Ama trafikteki kıvraklığa hissedilir bir katkısı var olumlu yönde.Sonuçta gücünüz artmıyor, ama gücü kullanma şekliniz değişiyor. Şehir içinde 1.kademe, yani yeşil mod son derece yeterli, şehir dışında kırmızı mod şahlandırıyor. Peki yakıt tüketimi? Bu aletin tüketim üzerinde doğrudan etkisi yok." İkinci aşamada duyarlı bir arkadaşın hediyesi olarak elime ulaşan KN 57s-4000 hava filtre setini taktım. Sanırım bayram arifesi idi, demek ki iki hafta falan olmuş. Set filtre kutusu kapağı ve filtre elemanından oluşuyor. Kapak normal kutu kapağının yerine tam oturuyor ve kolaylıkla değişiyor. İki farkı var, birincisi daha tatlı bir bombe ile filtre etrafında hava sirkülasyonu sağlanıyor, ikincisi normal kapakta olan lammeller bunda yok, dolayısı ile hava türbülansa uğramadan kolay akıyor. Filtre elemanı da standart kutu içi KN filtreden farklı, şöyle ki silindirik filtrenin manifolttan uzak kısmında kauçuk bir kapakla korunan ve içerisinde ayrı bir minik konik filtre barındıran bölümü var. Filtreyi yerine takıp buradaki kauçuk kapağı çıkartırsanız küçük bir açık filtreniz oluyor, sonuç: Ekstra hava girişi ve ekstradan ses. Fotoğraflarda anlatmak istediği daha kolay anlaşılır, ama kapak ve filtre yerleri ters olmuş, ona göre bakın lütfen. Yani sonuçta montaj sorunsuz, 10 dakikada bitiyor, kauçuk kapağı da çıkartıp konsoldaki kolçağa attık mı tamam. Şimdi çalıştırıp yola çıkalım bakalım bir test edelim. Beklenti düşük, zaten hediye geldiğinden hüsran olmayacak, düşüncelerimi zaten daha önce ilgili konu başlığında dudak bükerek yazmıştım. Ama üzgünüm ve mahcubum, çünkü bilmeden uygun bir yerimden uydurmuşum. Filtre popometreye göre dramatik etki gösteriyor, en kolay şöyle anlatabilirim: Beşinci viteste gazladığınızda dörtte gibi hızlanıyor. Ağzım kulaklarımda 4-5-6-5-4-3-4-5-6, doyamıyorum, frene bas yavaşla, gaza bas hızlan, arabayı sanki yeniden yarattılar (tamam abartı oldu), hissiyat aynen böyle. Seste ise tok bir homurtu ekleniyor, dikkatli dinlemezseniz pek fark etmezsiniz, ama duvara yakın veya arabaların arasında cam açık seyir halindeyseniz turbonun her türlü aykırı sesini duymak mümkün, velhasıl keyfime diyecek yok. İki haftadır şaşkınlığım devam ediyor. Sıra geldi üçüncü aşamaya, motoru daha rahat nefes alır hale soktuk, biraz da beygirleri kamçılasak mı? Zaten iş icabı Istanbul'a gideceğim. Uy şeytana... Telefona sarılıp BTG Maslağı arıyorum. Murat Faralyalı ile telefonda tanışıyor ve 21 Haziran için randevulaşıyoruz. Filtreli haliyle 110 km/h ortalama ile 6 saatte Antalya - Istanbul yapmışım, daha ne istersin be adam diyeceksiniz ama kaşıntı tuttu mu durmuyor ki. Sonuçta randevu saatinde buluşuyoruz Murat Beyin kurumsal kimliği vurgulayan disiplinli ve ilkeli çalışma biçimi etkileyici, asla maceraya girmeyen bir firma ve izlenimim kesinlikle güvenilir oldukları yönünde. Benim arabanın akıl hafızası okunuyor, İngilizlere gönderiliyor onlar da 20 dakika sonra sokma akıllı programı gönderiyorlar ve arabaya kopyalanıyor. Çıkıyoruz test sürüşüne, bende gene beklenti pek yüksek değil. Çünkü superchips son zamanlarda verilerini elden geçirdi ve ek olarak 20 PS ve 44 Nm kazançtan bahsediyor. Ancak bu sonuçlar yanlış okunmasın, araç 200 PS olmuyor, maksimum kazanç 3500-4000 dd arasında. Trafikten biraz arınmış yolda gazlıyoruz, 1 hemen bitiyor, 2 ne olduğunu anlamadan geçiyor, 3'te sert ve hırçın bir ivmelenme var, bu 4'te de aynen devam ediyor. Genelde 2000-2500 dd civarında arkana pek de yumuşak olmayan bir tekme yiyorsun ve bu 4000-4500 dd'ya kadar devam ediyor, sonrasında daha az abartılı bir ivmelenme ile devam ediyor. E güzel, kesinlikle hissedilir bir fark, hatta pek güzel, bir daha basıyorum, gene aynı asabi araba, ooo bu olmuş deyip dükkana dönüp keyif çaylarını içip sohbet ediyoruz. 1.0 için özellikle etkili bir programdan da bahsediyor. Tüketim etkisi var mı derseniz, kesinlikle artmadı, ama azaldı da diyemem, ama sağ ayağıma şu sıralarda pek güven olmuyor. Hediyesi resmi fiyat 1650 TL, ben indirim aldım, burada yazmanın etik olmayacağını düşünüyorum. Sonuçta artık arabam 182 PS derken göğsümü gere gere ve hatta biraz şişinerek söylüyorum, çünkü bu gücün varlığını hissediyorum. Sihirli formül yok, ama yöntem belli. Sürüş keyfinden hoşlanan, yolu araba kullanmak için fırsat bilen sürücülere kesinlikle öneririm. Temmuz 31, 2015 Cem Boneval tarafından düzenlendi 22 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Temmuz 30, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 30, 2015 1.0 için olanı merak ettim şimdi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 30, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 30, 2015 Şu rakip olayını hafifletilmiş arabalar bozdu yoksa hepsi benzer performans veriyor yani günümüz salınım konuşullarında hepsi sütçü beygiri. Sonuç olarak bu kısır görüşten sıyrılmak lazım şuan durum bu; eskidendi saf güç Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mert Yürüyen Yanıtlama zamanı: Temmuz 30, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 30, 2015 cem abi ortaya zehiri atmış... ortalık karışır yakında 2 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar yaman Yanıtlama zamanı: Temmuz 30, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 30, 2015 Geçen hafta telefonda konuşmuştuk Cem hocamla Mutluluğu sesinin tonundan anlaşıldığı kadar varmış ?? Detaylı anlatım için teşekkür ederiz bende aynı kombiyi uyguladım servet abi Sağolsun geçen yıl Ankara'da yardımcı olmuştu yeni bi araba almış gibi heyecanla kazasız belasız kullanmak nasip olsun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 (düzenlendi) Şu rakip olayını hafifletilmiş arabalar bozdu yoksa hepsi benzer performans veriyor yani günümüz salınım konuşullarında hepsi sütçü beygiri. Sonuç olarak bu kısır görüşten sıyrılmak lazım şuan durum bu; eskidendi saf güç Yakup en azından kendini kandırma, kısır görüş falan değil, 50 kg daha hafif araba 30-40 PS altında güç ile daha iyi performans ve tüketim değeri verirse Ford'a rekabet etmek istiyorsan ya zayıfla ya güçlen derim. 1.0 için olanı merak ettim şimdi 1.6 ile aldığından fazla performans alıyorsun, ilave 31 beygir ve 47 Nm tork. Garantimi bitirdiğim gün yaptırırdım ben olsam. Temmuz 31, 2015 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Yakup en azından kendini kandırma, kısır görüş falan değil, 50 kg daha haifi araba 30 PS altında daha iyi performans ve tüketim değeri verirse Ford'a rekabet etmek istiyorsan ya zayıfla ya güçlen derim. Benim demek istediğim şey ile bu biraz farklı oldu ama sonucuna karşı çıkmıyorum zaten, kaldıki 150 ps focus ile 182 ps focus arasında pek fark olmadığını görmezden gelebilir miyiz ? Yani 182'e uyarlanmış modelin performans mı ? kimi eksiklik için mi ?sunulduğunu mesela. Ayrıca aracın gücünü daha doğru yansıttığı ara hızlanmalarda dediğim gibi hepsinin benzer şeyler sunduğunu görebiliyoruz ya da ben yanlış görüyorum kusura bakmayın Ben Focus'un hızlı olduğunu söylemiyorum yinelemek gerekirse. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Cem abi yazılımı garanti bitiminde yaptırırız da şuan kn hava filtresi ve sprint booster konusunu düşünüyorum. Uzun yolda sollarken gaz tepkimesinin yavaş olduğunu gördüm. 1.0 için hava filtresi ve sprint booster için bir farkı oluşur mu peki. Yazılımsız haliyle Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Cem abi yazılımı garanti bitiminde yaptırırız da şuan kn hava filtresi ve sprint booster konusunu düşünüyorum. Uzun yolda sollarken gaz tepkimesinin yavaş olduğunu gördüm. 1.0 için hava filtresi ve sprint booster için bir farkı oluşur mu peki. Yazılımsız haliyle Oluşur ama sana yeter mi bilemem. Antalya'ya yolun düşerse hemen filtreyi değişir bakarız. Sprintbooster ise denemekk mümkün, yani en azından BTG Maslak bu olanağı sağlıyor. Aslında takıp da mutsuz olan görmedim, tek sorun pahalı! 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hakan Saraylı Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Cem abi yazılımı garanti bitiminde yaptırırız da şuan kn hava filtresi ve sprint booster konusunu düşünüyorum. Uzun yolda sollarken gaz tepkimesinin yavaş olduğunu gördüm. 1.0 için hava filtresi ve sprint booster için bir farkı oluşur mu peki. Yazılımsız haliyle Garanti bitimine kadar Sprintbooster ve KN'yi tak garantiyi etkilemiyor nede olsa bu ikili bile seni yeterince mutlu edecektir fakat sacın bir ayağı eksik olacak bunu yaptırana kadar eksikliği hissetmezsin ancak yaptırdıktan sonra vay be olay buymuş dersin. Mesela bazen kapatıyorum Sprintbooster'ı yazılım ve K&N olduğu halde ne kadar uyuzmuş bu bizim beygirler diyorum veya K&N yi çıkarıyorum temizlik için orjinal filtre ile geziyorum birkaç gün eksikliğini belli ediyor. Bundan böyle araç değiştirirsem ilk işim sütçü beygirlerinin uyuzluğundan kurtulmak için bu ikiliyi takmak olur. Rakamlar yüksek görünse de verdiği sürüş keyfi buna değer. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Aynen abi. Şuan yazılımsız sadece hava filtresi ve sprint booster ı düşünüyorum. Yarın Ankara ya bi adımımı atıyımda sırayla yaparız artık Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2015 Ben atmosferik 1.3 motorlu jazzda KN kutu içi hava filtresi kullandım. İlk takışta alt devirlerde korkunç bir iyileşme hissettim.Ama 2 -3 hafta sonra etkisi bitiyordu. Muhtemelen "İnşaat ya Resulallah" düsturunu benimsemiş yöneticilerimiz yüzünden büyük şehirlerimizin dahi her noktasının şantiye dolayısıyla acaip tozlu olmasından hemen kirleniyordu. Sonra temizlik sonrası aynı şekilde güçleniyordu ama her ay da temizlenmez ki.Ben 6 ayda bir temizliyordum(allahtan temizlamak kolay). Fakat taşınırken tezmizlik kitini kaybettim ve bir süre sonra standart filtreye döndüm. 150 ile 180lik focusun farkı 3500-4000 devirden sonra ortaya çıkıyor (100 lük ve 125 lik 1.0 ın da öyle). Yani yani 3500-4000 devire kadar 150lik ile 180lik focusun ürettiği güç ve tork arasında fark yok. Dolayısıyla arabayı 150 bg gibi hisstemeniz çok normal çünkü 40003 kadar zaten öyle. 180lik focus almanyanın hız sınırı olmayan otobanlarında 5500 gibi devirlerde 200 yerine 220 ile sabit hızda gidebilmeniz için yapılmış bir araç. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Turhan Onat Yanıtlama zamanı: Ağustos 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 2, 2015 Şimdi ben bu üçlemeyi Kuga 1,5 EB aracıma uygularım da.... tüketim ne olur acep. Malum 9-10 lt tüketimli sürüşler sevinç kaynağımız. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serdar yaman Yanıtlama zamanı: Ağustos 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 2, 2015 Burda Battı balık yan gider diyip devam Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 2, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 2, 2015 (düzenlendi) Şimdi ben bu üçlemeyi Kuga 1,5 EB aracıma uygularım da.... tüketim ne olur acep. Malum 9-10 lt tüketimli sürüşler sevinç kaynağımız. Tüketim nasıl kullandığınız ile ilgili, zorlarsanız eskisinden daha yüksek değerlere çıkarsınız, hem performans hem tüketim açısından. Efendi kullanrısanız değişmez. Istanbul - Niğde ve Niğde - Antalya yaptım, tempolu ve geçmişteki sürüşlerimden farklı değil. İlkinde 7,1, ikincisinde 7,4L/100 km tükettim ki bu geçmişteki değerlerimle örtüşüyor. Şimdi bir hafta şehir içi deneyeceğim, onu da yazarım. Bununla beraber ben Kuga sahbi olsam hiç bu işlere girmezdim, çok çok belki filtre olabilir, o da yoğun toprak yol kullanımı yoksa. Nedeni de Kuga'nın karakterinin her şeye rağmen atak kullanıma uygun olmaması. Ağustos 2, 2015 Cem Boneval tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap