Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kaan Abinin yazdıklarından bunları çıkartmanız şaşırtıcı. Zaten adam malına sahip çıkmış?

Ben Kaan beyin yazdıklarından çıkartmadım Hakan bey in yazdığının arkasında olduğum için yazdım cevabımı ayrıca hortum çatlağı ile ilgili sorunda araç suyunu hemen boşaltabiliyor bunuda yazıyor mu kullanım kılavuzu sonuçta aracın kusurlu bir parçası var bazı servislerde bu parça söylemeden değiştiriliyor Ford bunun için herkesi ilgilendiren bir işlem yapmamış bu durumdan mağdur olan biz kullanıcılar  siz hala kullanım kılavuzundan felaket tellallığından aldığımız mala bakmamızdan bahsediyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben Kaan beyin yazdıklarından çıkartmadım Hakan bey in yazdığının arkasında olduğum için yazdım cevabımı ayrıca hortum çatlağı ile ilgili sorunda araç suyunu hemen boşaltabiliyor bunuda yazıyor mu kullanım kılavuzu sonuçta aracın kusurlu bir parçası var bazı servislerde bu parça söylemeden değiştiriliyor Ford bunun için herkesi ilgilendiren bir işlem yapmamış bu durumdan mağdur olan biz kullanıcılar siz hala kullanım kılavuzundan felaket tellallığından aldığımız mala bakmamızdan bahsediyorsunuz.

Hala Ford yapmamış diyorsunuz, bu işlemi yapan yerler varsa bu dediğiniz hava da kalır ki olduğu için bunu söyledim . Bu işlemi yapmayan unutan es geçen servisin problemi geriye kalan. Burada anlaşılmayan şey nedir, bilemiyorum.

Bu arada böyle veriye sahip olmayan herşeyde ben bu yönde konuşmaya devam ederim, mühendis adamız :) yorumla felaket tellallığı ile yürüyecek halimiz yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dünyanın bir çok yerinde firmalar ürünlerinde herhangi bir sıkıntı olduğunda kullanıcılarını uyararak servise çağırıyorlar onların sorunlarını kendileri bulup ya da bakım yaptırmaya geldiklerinde servisin uyarmasını beklemiyorlar  bana ya da başka bir ecoboost kullanıcısına böyle bir mesaj daha gelmedi bu sebeple hala Ford diyorum ve demeye devam edeceğim mühendis bey bu arada bende hala diretmenizi sabit fikirli olmanızı mühendis olmanıza rağmen konuyla ilgili diğer parametreleri işleme dahil etmeyişinizi hayretle karşılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dünyanın bir çok yerinde firmalar ürünlerinde herhangi bir sıkıntı olduğunda kullanıcılarını uyararak servise çağırıyorlar onların sorunlarını kendileri bulup ya da bakım yaptırmaya geldiklerinde servisin uyarmasını beklemiyorlar bana ya da başka bir ecoboost kullanıcısına böyle bir mesaj daha gelmedi bu sebeple hala Ford diyorum ve demeye devam edeceğim mühendis bey bu arada bende hala diretmenizi sabit fikirli olmanızı mühendis olmanıza rağmen konuyla ilgili diğer parametreleri işleme dahil etmeyişinizi hayretle karşılıyorum.

Çağırma işinde Ford lider nerdeyse :) Google'a yazıp görün madem öyle biz sabit fikirliyiz.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

D.

Ben dizeli 2012 de aldım ve bir ay sonra telefonla aradılar, servise gelmenizi rica ediyoruz 10-15 dak. Bir işleminiz var denildi...yanılmıyorsam manifotta bir metal kapak gibi bişey değiştirmişlerdi, hakikaten verdikleri sürede aracı geri teslim etmişlerdi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben dizeli 2012 de aldım ve bir ay sonra telefonla aradılar, servise gelmenizi rica ediyoruz 10-15 dak. Bir işleminiz var denildi...yanılmıyorsam manifotta bir metal kapak gibi bişey değiştirmişlerdi, hakikaten verdikleri sürede aracı geri teslim etmişlerdi...

Tam da bunu anlatmaya çalışıyorum, vıttırıvızık bir kapak için telefonla aranırken motoru yakma potansiyeli taşıyan bir parçanın değişiminin "uğradığında bir bakarsınız" mantığına terk edilmiş olması sakat!

Neyse yeterince yazıldı çizildi, ilgili merciler gereken notları almıştır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor yanması ve tamir süreci o kadar sıkıntılı bir süreçtir ki Allah kimseye göstermesin, bildiğim, yaşadığım için uyarmak istedim sadece felaket tellalığı falan nedir yahu. Henüz ortada örnekleri fazla yok ama bakım için ayağına kadar gelmiş araçları risk taşıdığını bile bile aynı şekilde geri göndermesini de hoş karşılamak mümkün değil. 1.0 motora zaten olmaz, çekmez, gitmez, yanar, şişer gözüyle bakan o kadar çok insan varken böyle bir risk alınmasını da doğru bulmuyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

... izninizle araya gireyim.

 

Öncelikle Cem Boneval'a katılıyorum. Ford-Avrupa'nın soğutma borusu değişimi ile ilgili TSB yayınlaması bence de gerekirdi. Üstelik ülkemizde yeni yayılmaya başlayan 1,0 nüfusunun aksine Avrupa'da bu araçlar oldukça popüler ve genel otoparkında bize nazaran çok daha büyük yüzde sahibi. Neden TSB yayınlamadıklarını bilmiyorum. Ama modifiyeli parça'yı resmen yıldırım hızı ile tedarik ettiklerine şahidim.

 

Araç değişimi vs. konusuna gelince, yenilenen Tüketici hakları yasası hakkındaki bir eğitime daha bir kaç gün önce katıldım. Ön kapaktan su sızdırma/eksiltme türü bir hasarın araç değişimi kararı aldırmayacağını kolayca söyleyebilirim. Bu arada netleşelim, ön kapak ve motor kapağı ve hatta silindir kapağı ayrı ve alakasız parçalar. Ön kapak altındaki ekipmanı ve devirdaim'i koruyan, adı üzerinde motorun ön tarafındaki null parça. Diyelim ki arıza/ayıp orada değil ... motor kapağı civarında sıkıntımız var ... gene aynı şey, bu defa da subapların + enjektörlerin üzerini kapatan ve onları koruyan kapaktan bahsediyoruz. İşin dibinde her iki -kapak- ta koruma/izole etme dışında işlevi olmayan eksik/hareketsiz parçalar. Yani sökülüp takılmalarında sorun yok ... zaten aracınıza bakım yaparken ihtiyaç duyuyorsak size sormadan onları açıp kapatıyoruz (triger kayışınız nasıl değişiyor sizce?)

 

... değer kaybım oluşacak düşüncesi içindeyseniz (bu arada neden değer kaybı oluşacak ki? ön kapağı açıp - kapattık diye mi?) kuşkusuz hakkınızı Tüketici mahkemesinde arayabilirsiniz (Tüketici hakem Heyeti değil, doğrudan mahkeme... artık THH'in yetkilerini mahkemelere devrettiler) ama oradan bir şey çıkmaz. Bunu bilirkişilik yapmaktan kurtulmak için (bıktım yahu) oda kaydını sildirmiş biri olarak söylüyorum.

 

Garanti - Mağduriyet konusuna gelince ... pardon yani! Yiğidi öldür, hakkını yeme. Araç garantide ya da değil, malzeme ve/veya tasarım ile ilgili bir sorun varsa bunu Ford'un inkar ettiğini ne zaman gördünüz? 

 

10 yıldır CVT'lere gözümüz gibi bakıyoruz, halt ettik ... batırdık ... ama inkar ediyor muyuz? Hala gelen şanzımanları onarıyor, talep var ise (hiç bir yasal sorumluluğumuz kalmamış olsa da) ikame araç veriyor ve aracı yeniden hizmet alınabilir/kullanılabilir hale getirmiyormuyuz? 

 

Arkadaşlar ... bakın, çok fazla -pimpiriklenmenin- gereği yok. Biraz rahat olun lütfen... her stratejik değişimlerde bu ve benzeri sıkıntılar yaşanabilir. Bu sıkıntıların bir kısmı ürün kaynaklıdır, önemli kısmı ise kafamızdaki kalıpları yıkarken kalkan düşünsel toz nedeni ile çekilir.  Yok 1.0'ın canı burnundaymış, rüzgar esse motor patlıyormuş (peki) diyelim ki öyle, ne olmuş? Aracı atarsınız kafamıza, onu matbaadan yeni çıkmış para gibi yapmak bizim sorumluluğumuz ... fındık motor en fazla 300.000 kilometre dayanırmış ... hala ne olmuş? Kaçımız arabamızı o kadar uzun süre elde tutuyor ki? Türk kullanıcı yılda ortalama 12-13.000Km yapıyor (TUIK verisi) ne yani 20 yıl boyunca aynı arabayı mı elde tutacaksınız? Yoksa akşam korsan taksiye mi çıkıyorsunuz?  Zaten o kadar yoğun kullanım yapacaksanız size Dizel araç öneririz, benzinli ile ne işiniz var?

 

Sonuç : Sinir yapmayın, işini bilen ve düzgün yapmak için de çaba harcayan bir markaya sırtımızı dayamış durumdayız. Haa! Her zaman mükemmel iş çıkaramıyor olabiliriz, ama batırdığımız zaman inkar da etmeyiz. (Bkn.Şirket Kültürü) bundan da geçtim sağlam bir lobi + bilgi paylaşım ortamındasınız, yani karada bize ölüm yok  :)

 

Relax and repeat after me ... ummmm ... Om Mane Padme Hummmmm   :)  :) 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

... izninizle araya gireyim.

 

Öncelikle Cem Boneval'a katılıyorum. Ford-Avrupa'nın soğutma borusu değişimi ile ilgili TSB yayınlaması bence de gerekirdi. Üstelik ülkemizde yeni yayılmaya başlayan 1,0 nüfusunun aksine Avrupa'da bu araçlar oldukça popüler ve genel otoparkında bize nazaran çok daha büyük yüzde sahibi. Neden TSB yayınlamadıklarını bilmiyorum. Ama modifiyeli parça'yı resmen yıldırım hızı ile tedarik ettiklerine şahidim.

 

Araç değişimi vs. konusuna gelince, yenilenen Tüketici hakları yasası hakkındaki bir eğitime daha bir kaç gün önce katıldım. Ön kapaktan su sızdırma/eksiltme türü bir hasarın araç değişimi kararı aldırmayacağını kolayca söyleyebilirim. Bu arada netleşelim, ön kapak ve motor kapağı ve hatta silindir kapağı ayrı ve alakasız parçalar. Ön kapak altındaki ekipmanı ve devirdaim'i koruyan, adı üzerinde motorun ön tarafındaki null parça. Diyelim ki arıza/ayıp orada değil ... motor kapağı civarında sıkıntımız var ... gene aynı şey, bu defa da subapların + enjektörlerin üzerini kapatan ve onları koruyan kapaktan bahsediyoruz. İşin dibinde her iki -kapak- ta koruma/izole etme dışında işlevi olmayan eksik/hareketsiz parçalar. Yani sökülüp takılmalarında sorun yok ... zaten aracınıza bakım yaparken ihtiyaç duyuyorsak size sormadan onları açıp kapatıyoruz (triger kayışınız nasıl değişiyor sizce?)

 

... değer kaybım oluşacak düşüncesi içindeyseniz (bu arada neden değer kaybı oluşacak ki? ön kapağı açıp - kapattık diye mi?) kuşkusuz hakkınızı Tüketici mahkemesinde arayabilirsiniz (Tüketici hakem Heyeti değil, doğrudan mahkeme... artık THH'in yetkilerini mahkemelere devrettiler) ama oradan bir şey çıkmaz. Bunu bilirkişilik yapmaktan kurtulmak için (bıktım yahu) oda kaydını sildirmiş biri olarak söylüyorum.

 

Garanti - Mağduriyet konusuna gelince ... pardon yani! Yiğidi öldür, hakkını yeme. Araç garantide ya da değil, malzeme ve/veya tasarım ile ilgili bir sorun varsa bunu Ford'un inkar ettiğini ne zaman gördünüz? 

 

10 yıldır CVT'lere gözümüz gibi bakıyoruz, halt ettik ... batırdık ... ama inkar ediyor muyuz? Hala gelen şanzımanları onarıyor, talep var ise (hiç bir yasal sorumluluğumuz kalmamış olsa da) ikame araç veriyor ve aracı yeniden hizmet alınabilir/kullanılabilir hale getirmiyormuyuz? 

 

Arkadaşlar ... bakın, çok fazla -pimpiriklenmenin- gereği yok. Biraz rahat olun lütfen... her stratejik değişimlerde bu ve benzeri sıkıntılar yaşanabilir. Bu sıkıntıların bir kısmı ürün kaynaklıdır, önemli kısmı ise kafamızdaki kalıpları yıkarken kalkan düşünsel toz nedeni ile çekilir.  Yok 1.0'ın canı burnundaymış, rüzgar esse motor patlıyormuş (peki) diyelim ki öyle, ne olmuş? Aracı atarsınız kafamıza, onu matbaadan yeni çıkmış para gibi yapmak bizim sorumluluğumuz ... fındık motor en fazla 300.000 kilometre dayanırmış ... hala ne olmuş? Kaçımız arabamızı o kadar uzun süre elde tutuyor ki? Türk kullanıcı yılda ortalama 12-13.000Km yapıyor (TUIK verisi) ne yani 20 yıl boyunca aynı arabayı mı elde tutacaksınız? Yoksa akşam korsan taksiye mi çıkıyorsunuz?  Zaten o kadar yoğun kullanım yapacaksanız size Dizel araç öneririz, benzinli ile ne işiniz var?

 

Sonuç : Sinir yapmayın, işini bilen ve düzgün yapmak için de çaba harcayan bir markaya sırtımızı dayamış durumdayız. Haa! Her zaman mükemmel iş çıkaramıyor olabiliriz, ama batırdığımız zaman inkar da etmeyiz. (Bkn.Şirket Kültürü) bundan da geçtim sağlam bir lobi + bilgi paylaşım ortamındasınız, yani karada bize ölüm yok   :)

 

Relax and repeat after me ... ummmm ... Om Mane Padme Hummmmm   :)   :)

Kaan Bey ben kendi durumum için şunu söyleyebilirim.1 yaşındaki bir arabada 2 kez böyle büyük bir sorun yaşamam size göre normal bu durumda.580 km de vitesimin kilitlenmesi 15bin km de su sızdırması ki bu çok daha tehlikeli bir durum siz de katılırsınız kesin buna.Araba arıza mutlaka yapar ve değişen parçasıyla ömrüne ömür katar.Ben buna kesinlikle itiraz edemem.Fakat bu kadar kısa sürede bu arızaları yapmamalıydı.Yaptığı taktirde de Ford dan beklentim beni mağdur etmemeleri.Bakın 10 gün kadar araçsızım.Sebebi kullanımmı.Hayır üretim hatası bu.Fakat ben şuan araçsız olduğum için ikame araç için uğraşıyorum.Belkide verilmeyecek.Ben müşteri memnuniyeti dediğinizde gerçekten memnuniyet ararım.Aracımı 1 kuruş bile almadan zaten yapacaklar.Ama benim kabahatim yokken benim kalmam doğrumu sizce.Az evvel aradılar kurul görüşüyor ikame araç talebinizi dediler.Sonuç ne olacak çok merak ediyorum.Herkes isterki arabasının motoruna anahtar değmeden binsin.Ama ki bu kadar kısa sürede de anahtar değecekse üretim hatasıysa Ford kendisi bazı şeyleri hemen teklif etsin.Açık söyleyim eğer borcu olmasaydı ben arıza gideriminde kesinlikle satmayı düşünüyordum.Hala da yolu varsa satabilirim.Biraz da kullanıcı gözüyle bakın.Ben şahsen alacağım arabanın servis kaydına baktığımda motor ile ilgili bir tamirat gördüğümde midem bulanır kıllanırım.Acaba alsam yeniden başıma arıza çıkarırmı forumları okurum genelde çıkan sorunlar nelermiş diye.O arabayı almaktan vazgeçerim.İsterimki temiz olsun alacağım araba.Siz bana garanti verebilir misiniz bu yapılacak onarım ileride bana satışını yaparken geri dönmeyecek ve benim satış değerimi düşürmeyecek.Açıkcası Ford aldığıma gerçektende pişmanım.Bunu da ilk kez burada yazıyorum.Kesinlikle ne kötülemek nede çamur atmak değil amacım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

580 km de vitesimin kilitlenmesi 15bin km de su sızdırması ki bu çok daha tehlikeli bir durum
 

 

Doğan bey kuşkusuz aracınızın (bebeğinizin) geçmişini bilmiyorum. İki kere keyfinizi kaçıracak türden arıza oluşmuş ise -sıkıntı- duymanız gayet normal. Ben de aracım dertsiz, sorunsuz çalışsın isterim ve aksi olduğunda (kendi adıma konuşuyorum) hafiften bozuk atarım. Zaten sizin serzenişinizi anlamayan ya empati yoksunudur, ya da bildiğimiz kütük.

 

Tehlike konusuna gelince... o kısmı pek anlamadım ama bunu benim kare kafama verin lütfen. (aslında dikdörtgen daha doğru ama kare diyelim) su sızıntınız büyük ihtimal ile (hariçten gazel okuyorum aslında, nereye onarım yapılması ve nedenini en iyi mekanikeriniz bilir ama tecrübe denen temel üzerinden konuşuyorum) büyük ihtimal ile devir daim pompanızın bloğa bağlandığı noktadaki sızdırmazlık contasında montaj ve/veya contanın kendisinden kaynaklanan ve bizim minor dediğimiz (biz derken otomotiv sanayiinin genelinden bahsediyorum) cinsten bir hata. Yani sizi ha! diye yolda bırakmaz, ani hasar oluşturmaz, aracınızın bütünlüğünü ve/veya kullanıcıyı tehlikeye atmaz. Isınan metal malumunuz genişler, conta da hata var ise blokta oluşan basınç nedeni ile az miktarda su-antifiriz karşımı buharla formunda sızıyor, motor bloğuna görece soğuk olan ön kapağa çarptığında da likit formuna geri dönüyor, sonra da yerçekimi ve sallantı etkisi ile kapağın alt kısmına akıyor, oradan da (araç ilerlediği için) motor gövdesini takip ederek kartere doğru yoluna devam ediyordur.

 

Tabi yukarıda belirttiğim gibi bu benim tahminim. Yukarıda da belirttiğim gibi en detaylı ve doğru bilgi teşhis/onarım sorumlusu olan mekanikerinizdedir.

 

... Aslında sizin esas mutsuzluk sebebiniz (gelin birbirimize açık davranalım) onarım süresince araçsız kalacak olmanız. Arabanız ister on günlük, ister beş yıllık olsun fark etmez. Onsuz kalmak, hele bunun nedenin de fabrikasyon ürün/işçilik kaynaklı bir sebep olduğunu bilmek insana koyar (en azından bana koyardı) peki diyeceksiniz ki neden bana hemen araç tahsis edilmiyor?

 

İşin arka yüzü hakkında size biraz bilgi vereyim.

 

Şöyle ... biliyorsunuz ki pek çok firma gibi Ford-Otosan'da halka açık bir şirket. Yani SPK'ya ve hissedarlarına hesap vermek ve kanunlara harfien uymak zorunda. Kanun (Tüketici diyor ki...) 10 günü aşan onarım ve işlev yitimlerinde eşdeğer veya üzeri bir araç (binek) tahsis edeceksin.  Sizin bahsettiğiniz iş takvimi on günden kısa (iş günü değil, normal takvimden bahsediyoruz) yani Müşteri İlişkileri (Mİ) ve/veya BMiS (Bayi'de çalışan Müşteri İlişkileri Sorumlusu) size kanuna dayanarak araç tahsis edemez. Aynı şekilde Ford'un Mİ bölümü de -ha- deyince altınıza araç çekemez ... çünkü yasa bunu emretmiyor ve yasanın emretmediği durumlarda araç tahsis edersen, yani harcama yaparsan şirket... dolayısı ile hissedarların haklarını yetkisiz kullanmış olursun (..ki bunun para ve hapis cezası var. Bir küçük hissedar SPK'ya başvursa kanun gereği SPK soruşturma açmak zorunda ve yasanın emretmediği durumda harcama yapıldığı tesbit edilirse .... nınınınınııııı) ama bunun da bir yolu var.

 

... Şirket tüzüklerinde komisyon/kurul kurma yetkisi tanımlanmış. Bu komisyon/kurul'un görevi politik/iyiniyet garantilerini vs. müşteri memnuniyeti yönünde karara bağlamak ve onay vermekten ibaret. Yıllık bütçe yapılırken halka açık şirketler bu kurulların yıllık tahmini harcamalarını hesap cetveline ekliyor ve kuruldan bu bütçenin içinde kalmasını istiyor. Amaç ne? Baştan bütçeleyip - hissedarlara ilan edip yasanın emretmediği ama mantıklı/etik ek talepleri suç işlemeden karşılamak.

 

Anladığım kadarı ile sizin araç tahsis talebiniz de şu an o komisyonda/kurulda. Onlar onay verip size tahsis edilecek aracın kira bedelini üstlenirlerse (...ki genelde üstlenirler, bu aşamada BMiS'in açtırdığı bilet önemlidir) tarafınıza ikame bir kuZu tahsis edilir.

 

Biraz detaylı oldu, uzadı ... farkındayım ama işin arka planını / mutfağını da bilin istedim. 

 

Diğer konuya gelince...

 

.Biraz da kullanıcı gözüyle bakın.Ben şahsen alacağım arabanın servis kaydına baktığımda motor ile ilgili bir tamirat gördüğümde midem bulanır kıllanırım.Acaba alsam yeniden başıma arıza çıkarırmı forumları okurum genelde çıkan sorunlar nelermiş diye.
 

 

Size bu konuda içtenlik ile katılmıyorum, yapılan açık kalp ameliyatı değil. Sizin işleminiz için servis kayıtlarında göreceğim (bu arada servis kayıtları halka açık değildir,olası alıcılara ancak sizin onayınız ile gösterilir) bilgi şu şekilde olacaktır.

 

- 32 22 5q 984 Soğutma Suyu Sızıntısı Tespit Edildi.

- 32 22 5q 984 ZA Devirdaim contası değişti.

- Araç Teslim Edildi...

 

... neye göre değer düşecek? Haa!! Olası alıcı pazarlık yapmak için bana "Araç servise girmiş, bakım görmüş!" diyecek derseniz ... o ayrı tabi.  :) 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Biraz önce servisi aradım tartıştığımız konu hakkında hiçbir bilgileri yok ne Ford ne de başkası servisi bu konuda uyarmış.

 

Kerim bey künyeniz dolayısı ile Giresun'da olduğunuzu farz ediyorum.

 

 

 

Tam da bunu anlatmaya çalışıyorum, vıttırıvızık bir kapak için telefonla aranırken motoru yakma potansiyeli taşıyan bir parçanın değişiminin "uğradığında bir bakarsınız" mantığına terk edilmiş olması sakat!

 

 

Bu doğru ise (yani Girseun'da ikamet ediyor iseniz) unutulmaması gereken nokta Cem üstadımızın da altını çizdiği gibi konuştuğumuz 1,0 motorun soğutma borusu değişimi gereği konusunda TSB yayınlanmamış olduğu gerçeği.

 

Altaş'ın ilk gelen 1.0 Ecoboost'lardan satıp satmadığını hakçası bilmiyorum (bence satmamıştır) dolayısı ile sizin telefonda konuştuğunuz servis danışmanının güncel bilgi sahibi olmaması normal.  Konu ile ilgili Servis Formenleri bilgilendirilmişti (en azından ben öyle hatırlıyorum...) onlar da bölgelerinde satılmış -eski- 1.0 var ise servise geldiklerinde araca bir göz atıp, gerek duyulursa müdahale ediyorlar. 

 

Burada fabrikadan çıkan bir kaç yüz araçtan bahsediyoruz (...olay fark edildikten sonra imal edilen araçlarda boru değişmine gerek yok) , onların neredeyse tamamına da müdahale edildi. Yani -benim aracımda boru değişmedi!!!- diyen kişiler var ise onların büyük ihtimal ile zaten böyle bir değişime ihtiyaçları da yoktur.  

 

Tekrar ediyorum ... her 1.0'ın soğutma suyu borusu değişecek diye bir şey yok!  Sadece eski seviye, esnekliğini kaybetme kusuru gösteren borulara müdahale ediliyor. 

 

edit:berbat imla

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan bey ben aracımı İstanbul'dan ikinci el aldım yani Altaş tan almadım şimdi benim gibi bir çok insan olabilir bulunduğu bölgeden aracını almayan sıfır almayan vs.Bu durumda sizce hala normal mi tüm servislerin değilde bazı servislerin konu hakkında bilgi sahibi olması benim görüşüm yanlış olabilir ama Ford'un atıyorum 2011 yılının ilk altı ayında çıkan ecoboost motor sahiplerine bir şekilde ulaşıp araçlarını kontrol ettirmeleri gerektiğini söylemesiydi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.