Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Ecoboost Motor Yatak Sardı


Mehmet Korkut

Soru

iki hafta önce izmirden antalyaya gelirken su hortumunun bağlantı noktasından çıkması sonucu motor susuz kaldı ve motor iflas etti. motor üst kapagı ,piston ve sekman degişmesi geregi dogdu. üst kapak bulundu fakat piston ve sekman bulunamadı.nereden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim.fordun kendisinde pistonlar alt motorla birlikte veriliyor,o durumda motor no değişmek zorunda kalıyor.birde yurt dışından parçacının birisi 150 ps lik ecoboost getirtmiş önceden. o motoru alsam uyarmı turbonun dişında bi fark varmıdır.birde aracın garantisi biteli 3 ay olmuştu, bütün bakımları zamanında ford da yapılmıştı,ford yardımcı olurmu acaba.araç şuan sanayide tamirci arkadaş vardı ona bırakmıştım.motor açılmadan önce bu kadar büyük bir problemle karşılaşacagımı düşünmemiştim,. işim çok zor,yardımlarınızı bekliyorum acil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Firmayı ya da servislerin değişim için bülten çıkarmasını beklemek yerine ne yapılabilir bunu konuşup bi çözüm bulabilsek. Arabamı sürerken sürekli aklımın orada olması benim de keyfimi kaçırıyor. Bu hortumun özel bir yapısı var mı, yani daha yumuşak başka bir hortum ile değiştirilse başka bir sorun çıkar mı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tüm geçmiş olsun dileklerine teşekkürler, neyse ki sıkıntılı bir durum olmadı, ne yolda kaldım ne de hasar oluştu.

Ama daha önce de yazdığım gibi uzun yolda rahatlıkla motor yakmaya varabilecek sonuçları olabilirdi.

 

Özellikli bir hortum mu? Parçacılarda bu çaplarda metreyle satılan ipli lastik hortumlar var. Çapı tutandan uzunluğu kadar kestirilip takılabilir mi acaba. Ben unoda yapmıştım.

 

Firmayı ya da servislerin değişim için bülten çıkarmasını beklemek yerine ne yapılabilir bunu konuşup bi çözüm bulabilsek. Arabamı sürerken sürekli aklımın orada olması benim de keyfimi kaçırıyor. Bu hortumun özel bir yapısı var mı, yani daha yumuşak başka bir hortum ile değiştirilse başka bir sorun çıkar mı acaba?

Boru aslında sert plastikten yapılmış gibi, tam emin olamadım, yanı kauçuk değil. Büyük olasılıkla hem içeriden sıcak suyun etkisi hem de motor bloğunun ısısına yakın olması zamanla plastiğin genleşme özelliğini yitirmesine ve bağlantı yerinden kırılmasına neden oluyor. 

Su haznesine yakın yerde klipsli bir bağlantısı var, motor tarafında da kauçuk daha geniş bir hortumun içine giriyor ve burada kelepçe üzerine sıkılabilsin diye ağzına pirinç bir kılavuz takılıyor. 

Bir de 180 derecelik bir dönüşle çıkıyor, ve boru bu şekilde üretilmiş.

Yine de pratikte aynı çapta daha sağlam bir ürünle metre bazında kesilmek suretiyle değişmesinde zarar yok bence.

Servislerde ve yedek parçacımda parça yok ama sipariş geçecekler yarın elimizde olur dediler. 

Bu arada parça kodu da değişmiş, olasıdır ki parça uygunsuzluğu fark edilerek niteliği değiştirilmiş.

Eski kod: BV618K012DH

Yeni kod: CV618K012AA

Fiyatı da 70 TL civarında.

Şu durumda 1.6 EB kullanıcılarının yeni kodlu parçadan bir tane getirtmelerinde yarar var.

Niteliği gerçekten değişmişse sorun hallolacaktır. 

İzlenimlerimi aktarırım. 

 

@Kaan Yagizer, takip edebildin mi?

Ne dersin?

 

@Ümit Vaysaloğlu, dizeller göreceli soğuk motorlar olduğundan sıkıntı yaratacağını sanmıyorum. Hortum konfigürasyonu nasıl onu da bilmiyorum.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Ne dersin?

 

...bu aralar biraz koşturmam vardı o nedenle sen uyarana kadar başlığı okumadım.  

Açıkçası malzeme ile ilgili bir sorun var ise de benim bilgim yok, bu konuda bir TSB ve/veya White Flag atılmadı. Parça numarası değişikliği senin de belirttiğin gibi ürün/malzeme kaynaklı da olabilir , üretici firmanın değişimi ile de alakalı olabilir (Örnek: Çek Cumhuriyeti yerine Portekizli imalatçı'ya dönme...) saha mühendisliği ile bir konuşayım, normalde onlar ile sorun olmadığı sürece iletişime geçmiyoruz ama o arkadaşlar ile tanışıklığımız uzun yıllara dayanıyor, ellerinde bizimle (Y.Servisler) paylaşılmamış -güncel- bilgi var ise söylerler.

 

...konuşup "edit" edeceğim. 

 

Edit:1 

 

 

 

Servislerde ve yedek parçacımda parça yok

 

 

...baktım, bizde de yok. Bu parça bayi stoklarında da yer almıyor, bir kaç tane ithal edilmiş ve hepsi -hareketsiz parça- olarak F/O stoğunda yatıyor, demek ki zırt - pırt değişen bir şey değil. 

 

Intranet ve TSB kütüphanesinden de baktırdım ... EB'lerde soğutma suyu hortumlarının kontrolü, değişmesi vb. bir bülten/uyarı yok. Hatta işi genişletip EB bültenlerinin tümüne baktırdım, en yakın şey Polonya'dan -aşırı soğuk havada- direksiyon hidrolik kelepçelerinin kırıldığı ve kontrol edilmesi gerektiğine dair bir not vardı. Hatta doğu avrupalılar kontrol ettikleri kelepçeleri "sarı" boya ile işaretliyormuş... biz de sarı boya kullanıyoruz, demek ki bu boya ile işaretleme üniversalmış, onu öğrendim.

 

Saha mühendislerine not bıraktım, beni ararlar. 

 

Edit2 : Saha bize yığılmış bir şikayet silsilesi yok, konu ile ilgili Avrupa genelinde ya da Türkiye özelinde kayda geçmiş/genele yayılmış sorun kaydı gözükmüyor. Arada sırada genleşme kabı kapağı ve/veya contası, hortumların sudaki kireç nedeni ile tıkanması, hortum kırılması şikayetleri alıyor ve bunları genelde garanti dahilinde çözüme kavuşturuyoruz. Ama sözünü ettiğimiz rakam iki ay'da bir falan ... der.

...görünen o ki en azından Saha mühendisliğinin kapısına dayanmış bir sorun -yığını- yok ... Türkiye de ayda (ortalama) 60,000 ünite servise girdiği istatistiğinden ilerlersek iki ay = 120,000~ demek ... yani 1/120,000 ya da kabaca 1/100,000 diyebiliriz. 

 

Cem üstadım ... söylediğin gibi sen tek değilsin, ama epey "seçkin" bir azınlık grubuna dahilsin gibi gözüküyor.   :) 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun. Bizim hortum 140, 150 gibi fiyatı var. Her türlü girişim sonuçsuz kaldı. Vereceğiz parayı. Garantiden bile olsa sıkıntı. Bugün bu hortum yarın başkası olmayacak mı, sıvı hortumları tek değil, oradan buradan birbirine bağlı. Aslında ne kadarının makyajlılarda değiştiğini bilip, hepsine müdahele edilmeli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Kaan Yagizer, ilgine teşekkür ederim. Ben ilk değilim...

Bugün bu hortum yarın başkası olmayacak mı
 

Bu hortum standart kauçuk hortumlardan farklı ve sanırım sert plastik ve bence bu nedenle hasarlanma olasılığı daha yüksek.

Kauçuk hortumlar 10 seneden sonra sorun çıkarma potansiyeline erişiyor.

Yani çok endişelenmeye gerek yok.

Bagaja bir Duck Tape atılacak her halikarda

ofisduck5010.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yahu zaten bir kaç tane var, benimki gelmeden bitirmeyin. Sağlamlar bir gün beklesin... :)

Suni talep yaratmak diye buna denir işte...

Parça kodu olsaydı Ahmet'in başına geldiğinde alacaktıkta bulamadık hocam [emoji2][emoji2]

Kalmazsa benim hortum sizindir opsiyon yaptım [emoji2][emoji2]

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.