Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Ozan Kar

Focus 3 Elm327 ile Aktif Hale Getirilebilen özellikler [hill Holder Eklendi]

Önerilen Mesajlar

Bugun km ayarlamaya çalışırken, Alperen abinin arabayı çökerttim. Anahtarı çeksem bile gösterge farlar vs çalışmaya devam ediyordu bagaj açılmıyordu araba çalışmıyordu. Ayrıca kmyide ayarlayamadık, neyseki akü kutup başını söküp takınca düzeldi de rahatladık. Yani bu tip riskleri göze almanız lazım.

 

Bu işlemlerin bir zararı olup olmayacağı çok soruluyor. Hill Holder üzerinden açıklamaya çalışayım. Siz aracınızı Titanium yada style aldığınızda hill holderın çalışmasını sağlayan parçalarda hiç bir değişiklik olmuyor. Ancak Ford yada Otosan muhtemelen satış stratejisi olarak bu özelliği titanium dışında KAPALI olarak kodluyor. Bu aynı parçaların ne şekilde çalışacağını belirleyen "config" kısmı var bilgisayar buradan değerleri okuyup ona göre bazı aksamları çalıştırıyor yada çalıştırmıyor. Hill holderı aktive etmek için yaptığımız işlemde bu konfigrasyonu düzenlemek. Yani Fordun style ile titanium üretirken yaptığı değişikliği aynen uygulamak. Bu nedenle bu işlemin sorun çıkartması mümkün değil (Esas sorun, bu işlemi yaparken oluşabilecek en kötü seneryoda beyin zarar görebilir ki gerek yaptığım uygulamalarda gerek burda gerek rus forumlarında hiç duymadım, daha hafif sorunda işler karışır akü kutup başını söküp takınca düzelir). Ancak, başka bir sorundan ötürü bu parçalarda sorun olursa ve servis (yada otosan) böyle bir değişikliği farkederse her ne kadar alakasız olsada, bunu kullanmaktan çekinmeyecektir diye düşünüyoruM. Yine ancak, böyle bir durumda servise gitmeden önce bu değişikliği eski haline getirmek çoğu durumda mümkün olacaktır*. Belki biraz teknik yazmış olabilirim, anlamayan olursa bir kaç kere tekrar okumasını rica edeceğim, olmazsa konu içinde yazılırsa ve daha önce cevaplanmamış bir soru ise elimden geldiğince cevaplarım.

*:teknik olarak böyle bir değişikliğin yapılıp geri alındığını anlamakta tabi ki mümkün ancak araçlarımızda bu uygulamanın olduğunu SANMIYORUM.

Özetle işlemi kabloyu araçtan söktükten sonra, bu işlemlerle ilgili %99.99 sorun yaşamazsınız.

 

 

Rusların Focus2 (ve türevleri) için olan programından sonra uzun süredir beklediğim Focus 3 (ve türevleri) versiyonu çıktı.

 

Program temel olarak IDS(fordun kendi yazılımı) ile ayarlanabilen değişiklikleri yapmaya yarıyor.

 

ÖNEMLİ UYARI

Program hem USB hemde Bluetooth cihazla çalışabiliyor ancak bluetooth sorun çıkarabiliyormuş, kablo tavsiye ediliyor.

Programla işlem yaparken çeşitli arıza kodları oluşabiliyor, FORscan vb bir programla bunları silmek gerekiyor. Standart ELM tüm modullerdeki kodları silemiyor ancak kalmasının bir zararı olmaz.

Bu programla yalnızca yazılımsal değişiklikler yapabilirsiniz, örneğin aracınızda bluetooth modulu yoksa ve var olarak yazarsanız ya çalışmaz yada arıza verir.

Okuma ve yazma sırasında araç ilginç tepkiler verebilir normaldir.

 

DAHA ÖNEMLİ UYARI

Daha önce IDS ile benzer değerlerle oynarken araç kafayı yemişti, sanki aküsü yokmuş gibi davranıyordu. Bu yüzden bilmediğiniz veya gereksiz değerleri değiştirmeyin. Böyle bir durumda aracı çektirmek veya usta getirmek gerekebilir. Neyseki, araç o halde iken bile OBDden ulaşılıp fabrika çıkışlı değerler geri yüklenip düzeltilebiliyor, bu program da bunu yapabiliyormu bilmiyorum.

 

program: http://ford.xtlt.ru/FoCCCus/

(son sürümü indirin)

(Makyajlı focus için en az 0.8.6)

 

Bu linkten aracınızdaki varsayılan değerleri ve alternatiflerini görebilirsiniz:

http://ford.xtlt.ru/ab/

 

Fotoğrafta örneği görülen ELM327 Kablonuzu bilgisayara ve arabaya bağladıktan sonra programı açıp devam ediyoruz. Aracın OBD portu, far kumandasının altındaki gözün arkasında, bu gözü açıp kenarlarından esneterek tamamen aşağıya doğru açtığınızda alt tarafta beyaz soketi görürsünüz.

 

Kablo ve araca montaj anlatımı:

 

 

Spoiler

28rpilz.jpg

 
20.03.2014 - 17:25 tarihinde, Hakan G. yazdı:

 

 

bjlDTfU.jpg

IYLzSst.jpg

b3LR51t.jpg

 

ZC7oO6Z.jpg

 

Resimlerde de görüleceği gibi kapağı çıkartın. Ardından elinizle hafif yanlardan sıkarak üstteki iki tırnaktan kurtarın. Kapak aşağıya inince karşınızda beyaz soket çıkacak.

 

 

 

 

Öncelikle programın kullanımı:(kurulum gerekmez zipi açtıktan sonra programı çalıştırmanız yeterli)

Not: Tüm işlemlerde kontak AÇIK motor KAPALI olacak.

 

Programı açtığınızda aşağıdaki gibi bir ekran geliyor

1_zps43e7b14b.png

1) ELM adaptörünüzün bağlı olduğu portu seçiyorsunuz

2) ELM adaptörünüzün hızını seçiyorsunuz(%99 38400 dür ancak hata alırsanız farklı değerleri deneyebilirsiniz veya FORscan kaçla bağlanıyor bakabilirsiniz). Veya otomatik seçeneğini kullanabilirsiniz. Yeni sürümlerde "Maximize Speed" Seçeneği var, bu seçenek bazı kablolarda çalışmıyor. Hata alırsanız bu seçeneği iptal edin.

3) Open tuşuna basıyorsunuz

Sonrasında aşağıdaki ana ekran geliyor

2_zpsde457f48.png

1) Read From BCM tuşuna basarak aracın gem modulundeki değerleri okuyorsunuz.

2) Değerler okunurken %100 olana kadar bekliyorsunuz, eğer ilerlemiyorsa yada hata veriyorsa 1. adımı tekrarlayın.

3) İstediğiniz değişiklikleri yapıyorsunuz

4) Write to BCM butonunu tıklayarak değişiklikleri araç üzerinde kayıt ediyorsunuz.

 

İşe yarayan fonksiyonlar (aksi belirtilmediği sürece modifiyeli elm gerekmez)

1) Otomatik kilitleme

#32 Automatic locking by speed seçeneğini Automatic Locking olarak değiştirin.

2) Lastik Ebatı 

#51 Tire circumference ve #70 Tire dimension seçeneğini istediğiniz değere getirin.

3) Hill Holder. (Araçta ESP olması gerekir)

#218 HillLaunch Assist seçeneğini 02- With Hill Launch Assist değerine getirin, kaydettikten sonra yukarıdaki ABS menusunden Initialize ECU butonuna tıklayın.

Ads1310z_zps6612ff4c.png

4) Lastik basınç uyarı sistemi.

Not: çalışma prensibi abs sensörünü kullanarak tekerlekler arasında hız farkı varmı diye bakmak. Yani pasif bir sistem. Var olan değerleri kaydedince bunları öğrenmesi için bir kaç km kullanmak gerekiyor, lastik basıncı düştüğünde ise aynı şekilde farkı görebilmesi için bir kaç km kullanılması gerekiyor. Ayrıca bütün basınçlar eşit düştüğünde sistem bunu algılamıyor. Yani sistem uyarı vermezse basınçlar normal demek doğru olmayabilir, ama uyarı verirse bi değişiklik var demektir.

#101 Tire pressure monitoring system seçeneğini 44- Deflation Detection System değerine getirin, kaydettikten sonra yukarıdaki ABS menusunden Initialize ECU butonuna tıklayın. Son olarak ayarlardan var olan basıncı kaydetmeniz gerekiyor.

 

Ayrıca eklediğiniz modullerin aktivasyonunu yapabilirsiniz.

 

Kilometre ayarlama

Bu işlem için ELM327 adaptörünüzün MS-CAN desteklemesi gerekmektedir, standart adaptörü modifiye ederek bu özelliği kazandırabilirsiniz, googledan nasıl yapılacağına ulaşabilirsiniz. Ayrıca sadece yukarı yönde ve o anki km 1000den küçükse yapabilirsiniz.

1) Yukarıdaki anlatımın programı açma kısmını uygulayın

2) Yukarıdaki bölümlerden IPC seçeneğine tıklayın

3) Odometer bölümündeki Read butonuna tıklayın, kutuda o anki km yazacaktır.

4) Yeni değeri yazıp Set butonuna tıklayın.

Not: security mode vs yazan bir hata alırsanız önce Central Config kısmından BCM ve/veya IPCyi okuyun (Read from BCM").

Çok Önemli: Eğer ayarladığınız KM 1000den büyükse geri dönüşü yoktur.

Ve tekrarlanamaz yani örneğin, göstergedeki km 100 gerçek km 20000 siz önce 10000 sonra 20000 yapayım derseniz 10000de kalırsınız, sonrasında IDS gerekir. Tavsiyem öncesinde 1000den küçük bir değere ayarlayın(örneğin 900) sonrasında gerçek değere ayarlayın.

 

TFT (~=Büyük) Ekranlı Gösterge değişimi sonrası DTC silinmesi

Bu işlem için ELM327 adaptörünüzün MS-CAN desteklemesi gerekmektedir, standart adaptörü modifiye ederek bu özelliği kazandırabilirsiniz, googledan nasıl yapılacağına ulaşabilirsiniz.

Önce bilgi: Aracın konfigrasyonu BCM (body control module=gem=beyin)de tutuluyor, ayrıca yedek olarak IPC (instrument panel cluster=gösterge)de de tutuluyor. Göstergeniz herhangi bir sebeple değişirse IPC ve BCM arasındaki verilerde tutarsızlık oluşuyor. Bu yöntemle konfigrasyon BCMden okunup IPCye kaydedilirse bu DTCler silinir.

 

İşlem

1) Read From BCM tuşuna basarak aracın gem modulundeki değerleri okuyorsunuz.

2) Değerler okunurken %100 olana kadar bekliyorsunuz, eğer ilerlemiyorsa 1. adımı tekrarlayın.

3) ELMyi MSCAN moduna alıp Write to IPC butonuna basın, eğer ilerlemiyorsa tekrar deneyin.

 

Kumandadan camların açılması kapanması için basma süresi ayarı

Öncelikle bu işlem ile ilgili bilgi veren @Kadir Kocatürk'e teşekkürler.

Uzaktan kumanda ile camların açılması, kapanması için kumandaya basılması gereken süre ayarlanabiliyor. Bu değeri 0 veya 0.5 saniye yaptığınızda basılı tutmaya gerek kalmadan camların kapanması veya açılması sağlanabiliyor. Yani her kapıyı kilitlediğinizde varsa açık camların kapanması sağlanabiliyor.

1) Central Config kısmından "Read from BCM" yaparak okuyun, hata verirse tekrar deneyin.

2) Tools kısmının "Read/Write DID" kısmındaki ECUyu BCM olarak seçin, DID kısmına kapanma zamanı için EE39 açılma zamanı için EE40 yazıp Read butonuna basın. Fabrika değeri 06 yani 6*0.5=3 saniye. Bunu 00 veya 01 yapıp Write butonuna basın. İşlem sonrası her basışta camlar kapanacak veya açılacak.

Her bir artışın 0.5 saniyeye denk geldiğini @Kadir Kocatürk yazdı ancak benim denememde 02 yaptığımda bile epeyce basılı tutmak gerekiyor. 

Yanlışlıkla açılmaların önüne geçmek için açılma için olan değeri fazla düşürmenizi önermem.

Bir diğer sorunda bu işlem sonrasında kapılar kilitli camlar açık bırakmanın bir yolunu bulamadım.image.png.d503e437b4dcbc1ee4c8f7d4c9df777b.png

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Automatic locking by speed'i 0 yapsak beni arabanın dışına kitler mi acep?

 

3 seçenek var orada 

 

00 - Not Configured

01 - Without automatic locking

02 - Automatic Locking

 

 

00 yapmanın birşeye yarayacağını zannetmiyorum stock olarak 01 geliyor ama :)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 seçenek var orada 

 

00 - Not Configured

01 - Without automatic locking

02 - Automatic Locking

 

 

00 yapmanın birşeye yarayacağını zannetmiyorum stock olarak 01 geliyor ama :)

#32 Automatic locking by speed seçeneğini Automatic Locking olarak değiştirin.

Ben bunu yanlış anlamışım. By speed dediğinde sanki kapıları kilitlediği hızı belirliyormuşuz gibi düşündüm niyeyse.

Uyanır uyanmaz foruma girmenin sonuçları hep bunlar :kıhkıh:

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

#32 Automatic locking by speed seçeneğini Automatic Locking olarak değiştirin.

Ben bunu yanlış anlamışım. By speed dediğinde sanki kapıları kilitlediği hızı belirliyormuşuz gibi düşündüm niyeyse.

Uyanır uyanmaz foruma girmenin sonuçları hep bunlar :kıhkıh:

Kahvaltı yapmayınca kan şekeri düşüyor tabiiii:):)::):):):):)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

#14 ile oynayıp arıza kodunu silebiliriz diye düşünüyorum :)

arıza kodunu silmek (eğer arıza farlarda ise) yerine dirençle kandırmaktan bahsediyorlardı aydın ama nasıl yapılır bilmiyorum.

Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arıza kodunu silmek (eğer arıza farlarda ise) yerine dirençle kandırmaktan bahsediyorlardı aydın ama nasıl yapılır bilmiyorum.

Kubilay doğru direnç veya araya bir park park ampülü ile arıza da silinir; bizi çok fazla rahatsız etmediği için ellemedik Ozan'la ikimiz. Ama böyle bir tıkla yapılma imkanı varsa hallederiz.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hiç kahvaltı yapmadığımdan ondan değildir muhtemelen :)

Arıza kodunu silerseniz ve farlardan biri bozulursa yine arıza verecek mi?

Yine konunun en can alıcı ve olmazsa olmaz bir yerinden girmeyi becerebildin. Bravo! :)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hiç kahvaltı yapmadığımdan ondan değildir muhtemelen :)

Arıza kodunu silerseniz ve farlardan biri bozulursa yine arıza verecek mi?

 

Arıza kodunu silmeyecek orda farklı far seçenekleri var. Halogen, HID, Alternativ HID diye 3 tane görünüyor mesela bende. O seçenekleri halojenden HID e çevirecek araç arıza uyarısı vermeyecek. Tabi bu benim yorumum. Araç kafayı yiyip Far yokmuş gibi de davranabilir akü yokmuş gibi de davranabilir :D

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: İsmail Kırbaş
      Selam Arkadaşlar Elm 327 kablom var ekte fotolarda görüldüğü gibi modifiye etmek için almıştım fakat bu kablo resimlerde gözüken anlatılan gibi çıkmadı formda ve nette bayağıdır araştırıyorum ama bir bilgi bulamadım.
      fotograf benim kabloya ait en alttaki de olması gereken kablolular için olan.
      konu hakkında bilgisi olan varsa çok sevinirim.Teşekkürler.
    • Yazan: Emre Hünkarbey
      Merhaba. 2015 Benzinli Powershift aracımda hareket ettikten sonra otomatik kilitlenme ile ilgili forumda okuduğum bilgileri uyguladım ama olmadı. Korna çaldı 2-3 kez ama yine olmadı. Bu gizli özellikleri ücret karşılığı adana veya maraş’ta aktif edebilecek birileri var mı acaba ? Çok sağolun şimdiden
    • Yazan: Emre Hünkarbey
      Merhaba. Bugün (22 Kasım 2017) itibariyle 2015 Model Focus Sedan Style Benzinli Powershift araç sahibi oldum. Forumda okuduğum kadarıyla Powershift’lerin hepsinde yokuş kalkış desteği olduğu belirtiliyor ama arabam bugün sürekli geri kaçırdı. Ayarlar menüsünde de çekiş kontrol var ama yokuş kalkış diye bir menü yok. Acaba nasıl aktif oluyor, yardımcı olursanız çok sevinirim, cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.