Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

 wrc araçları 1600 cc ve 400 nm tork ile sınırlandırılmasının sebebi kazalardan dolayı sporcu sağlığını göz önünde bulundurulması diye düşünüyorum.

 

Yok yok, doğayı koruma adına yani temiz olsun diye :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dün biraz araştırdım, yeni wrc araçları 1600 cc ve 400 nm tork ile sınırlandırılmış. Turbo beslemeliler ancak tork sınırlı olduğu için sanırım beygir gücünü arttırabilmek için yüksek devirli motorlar kullanılıyor. Viraj çıkışlarında eski Grup A ların verdiği tadı vermiyorlar.

Pek öyle değil.

Yeni kurallarda

1. 1600 cc turbo beslemeli olacak

2. Turbo girişi 33 mm çapını aşmayacak

3. Turbo basıncı 2.5 Bar'ı aşmayacak

4. Karmaşık materyaller kullanılmayacak (seri üretimlerde olanlar dışında)

5. Araç ağırlığı min. 1200 kg olacak

6. Mekanik şanzıman ve koldan değişmeli olacak

7. Dört çeker

8. Merkezi diferansiyel kilidi yasak, ön ve arka ayrı ve mekanik olacak

 

Motorlar turbo sınırlamaları nedeniyle 350-400 Nm arasında torku 3000-7500 dd arasında üretiyorlar, yüksek devirli değiller, aksine geniş bir devir bandına yayılmış güç ve maksimum da 300-330 PS arasında.

Eski Grup A arabaların verdiği etkiyi vermeseler bile şu anda onlardan kesinlikle yavaş değiller, bunu da gelişmiş viraj kabiliyetine borçlular

 

 wrc araçları 1600 cc ve 400 nm tork ile sınırlandırılmasının sebebi kazalardan dolayı sporcu sağlığını göz önünde bulundurulması diye düşünüyorum.

Grup B 500+ PS araçlarla 1982-86 arasında koşuldu ve 86'da Toivonen'in ölümlü kazası sonrasında FIA tarafından kaldırıldı. Yani sürüş güvenliği öncelikli bir karardı.

Ancak Grup A'dan yeni WRC standartına geçiş tamamen duygusal, takımların yüksek maliyetlerden şikayetçi olmaları ve özellikle amatör ekiplerin kategoriden uzaklaşması üzerine maliyet düşürmek ve katılımı arttırmak adına yapıldı.

Grup B'ye efsanevi bir örnek

 

Bu da yıllarca süren Grup A için:

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motorlar turbo sınırlamaları nedeniyle 350-400 Nm arasında torku 3000-7500 dd arasında üretiyorlar, yüksek devirli değiller, aksine geniş bir devir bandına yayılmış güç ve maksimum da 300-330 PS arasında.

Yüksek devirden kastım zaten 7000-8000 devirlerdi. Turbo sesi olmasa eski Süper 1600 ler gibi sesleri var. Yoksa bir F1 aracı gibi devir çevirmiyor tabikide. Ama düşük devirlerdeki güçsüzlüğü hissediliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Anlatamadım galiba, sonuçta rölantileri 2000 dd civarında ve 3000 dd itibariyle de maksimum torka ulaşıyorlar, bir yarış aracı için çok makul değerler bunlar. 

Bugün standart motorlar bile neredeyse 7000 dd görüyor.

Neyse...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eski yarışlarda sürücü sağlığı gibi izleyici sağlığı da geri planda imiş..şimdi de izleyiciler pek güvenlik tedbiri alındığı söylenemez..

Şuna sağlık değil de güvenlik desek ya...

WRC'den bahsediyorsak bugün dağ başında daha iyisi yapılamaz.

Araçların yol dışına çıkabilecekleri tüm alanlar önceden belirlenerek seyirci yasak bölgesi olarak işaretleniyor. 

Yarışmacılardan önce 000, 00 ve 0 numaralı araçlar geçerek görsel kontrolu yapıyor, starttan hemen önce de güvenlik helikopteri tepeden uçarak güvenliğin tamam olduğunu onaylıyor, aksi halde start verilmiyor.

Her 200-500 m'de bir güvenlik elemanı düdük çalarak araç gelişini haberdar ediyor ve kritik noktalarda gözetmenler bulunuyor.

Ama takdir edersiniz ki dağ başında 30-40 km'lik bir parkurda kendini araba altına atmaya çalışan birisini engellemek de pek kolay olmaz.

Seyircinin de bilinçli olması lazım.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir wrc sezonuna daha merhaba dedik arkadaşlar. Wrcnin tekrar ntvde gosterilmeye baslamasi benim icinde cok mutluluk verici oldu son 13 ile 15nci etaplari canli izleyebildim sadece.

Guzel keyifli heyecanli bir yaris oldu. Duygusal olarak ford favorimiz olsada acikcasi vw takimi daha bir fazla keyif verdi bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Co-pilota gel hocam, yola nerdeyse hiç bakmadan bakmadan tarif ediyor, acep araç içinde ne tarafa döndüğünü G kuvvetinden hissederek mi biliyor/tayin ediyor nedir. Gerçi kafasını kaldıramıyor tarif etmekten.

Çok heyecanlı çoook...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rally bu yüzden en sevdiğim yarış formatı.

Arabanın traksiyonuna, gücüne, yol tutuşuna, frenleri 10 numara.

Özellikle yokuş aşağı sürüşte yola da sürücüye de hayran kaldım.

Üstelik bu etapta Ogier ancak 6. olabildi. 

Bu arada hafif karlı zemindeki gidişi gibi ben kuru asfaltta gidebilrmişim gibi geldi.

Çok güzel paylaşım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.