Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Cem Boneval

World Rally Championship 2018 -2019

Önerilen Mesajlar

Biliyorum pek meraklısı yok.

Ama yine de görmezden gelmemek lazım. 

Keşke önemli şampiyonalardan her birini bir arkadaşımız alsa ve işlese de "Motorsporları" başlığı biraz zenginleşse.

WRC bu sene çok hareketli ve heyecanlı geçti.

Toyota eski şampiyonlardan Makinen yönetiminde 17 yıllık bir aradan sonra etaplara dönüş yapmıştı geçen sene ve Tanak, Latvala ve Lappi'den oluşan sürücü ekibi, mükemmel takım organizasyonu ve gerçekten başarılı bir yarış aracı ile birleşince bu yıl markalar şampiyonasını kolaylıkla kazandı. Alkışlamak lazım...

Bu arada çok sayıda yarışa, ki bunların arasında Türkiye de var, birincilikle imza atan Tanak bu sene parladı. Estonun önümüzdeki yıl şampiyonluğun en güçlü adayı olacağını düşünüyorum. 2004'den beri süregelen "Seb" saltanatına son verebilecek mi göreceğiz.

Hyundai başarılı araç ve iyi takım desteğine rağmen aradığını bulamadı. Biraz sürücülerden de kaynaklandığını düşünüyorum. Neuville hızlı ve istikrarlı olmasın rağmen kısmen de kendi tetiklediği şansızlıklarla şampiyonluğu kaçırdı. Diğer sürücüler Mikkelsen ve Paddon da henüz şampiyonluk ölçeğinde değiller. Yine de istikrarlı bir başarı çzigisi yakalayan takım markalar şampiyonasında ikinciliği kaptı.

Citroen resmi fabrika desteği ile katılmasa da bence en hızlı araçlara sahip. Onların da sürücü sorunu var. Çok sayıda kaza yapınca Kris Meeke ile yollarını ayırdılar ve yıldız sürücü olarak Ostberg kaldı, onun da nefesi ön sıralara her zaman yetmedi. Ancak önümüzdeki sezon Ogier'in katılımı ile yeniden güçlü bir şampiyonluk adayı olacağı kesin gibi.

Ford umduğunu bulamadı bence. Evet şampiyon sürücü Ford kullanıyor, ama o da seneye Citroen'e geçiyor. Önümüzdeki yıl için şu kısa sürede bir transfer yapmazlarsa şampiyonluk ölçeğinde sürücüsü kalmayacak. Markalar şampiyonasında da daha ziyade Ogier'nin başarısına dayanan bir üçüncülükle yetinildi. Fiesta'nın hızlanması lazım. 

 

Son yarışa kadar Ogier, Neuville ve sonradan katılan Tanak arasında süregelen şampiyonluk çekişmesine de bugün Avustralya rallisinde nokta konuldu. Liderliği yakalayan ve diğer adayların yarış dışı kalmasını umarak yarışan Tanak maalesef yoldan çıkıp aracına hasar verince yarış dışı kaldı. Ogier'nin 3 puan gerisinden başlayan Neuville de aynı kaderi paylaştı, ilk yoldan çıkışında aracını onarıp, vakit kaybetmesine rağmen, devam ederken ikinci kazasında artık tamir olması olanaksızdı. Böylelikle çok arzuladığı ve bu amaçla gerçekten de çok çaba gösterdiği şampiyonluk parmakların arasından kaydı gitti. Ogier son günkü yağmurlarla bir çamur deryasına dönen etaplarda son derece akılcı bir sürüşle yarışı beşinci bitirdi ve böylelikle altıncı Dünya şampiyonluğunu da kazanmış oldu. 

image.png

 

Geçmiş yıllara bakarsak 2004'deb beri bir Fransız ve "Sebastian" hakimiyeti gözden kaçmıyor: 

 Loeb Sébastien 9× 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012

 Ogier Sébastien 6× 2013 2014 2015 2016 2017 2018

 Kankkunen Juha 4×1986 1987 1991 1993

 Mäkinen Tommi 4×1996 1997 1998 1999

 Biasion Miki 2×1988 1989

 Grönholm Marcus 2×2000 2002

 Röhrl Walter 2×1980 1982

 Sainz Carlos 2×1990 1992

 Auriol Didier 1×1994

 Blomqvist Stig 1×1984

 Burns Richard 1×2001

 McRae Colin 1×1995

 Mikkola Hannu 1×1983

 Salonen Timo 1×1985

 Solberg Petter 1×2003

 Vatanen Ari 1×1981

 Waldegård Björn 1×1979

 

Ve karşınızda son kez Ogier:

image.png

 

Önümüzdeki senenin takviminde bir yarış eklenmesi söz konusu: Şili.

Türkiye yine takvimde.

2020'de ise Japonya ve büyük olasılıkla Kenya eklenecek.

Efsanevi Doğu Afrika Safaris ile Kenya'nın katılımı güzel bir beklenti yarattı.

Tabii bu takımların yarış sayısı konusundaki çekinceleri nedeniyle bazı yarışların da takvimden çıkması demek, Türkiye 2020 için opsiyonlu, Korsika (Fransa) ve Almanya da topun ağzında. 

 

Tarihler ve yerler:

image.png

 

Heyecan Ocak sonunda Monte ile başlayacak.

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önümüzdeki sezon her yarışa ayrı başlık açarak yorumunu sen, video, teknik bilgi ve diğer ameleliklerini biz olmak üzere yaparız inşallah abi 🙂 

 

Avustralya Rallisi Etaplardan önemli noktalar:

 

 

 

 

 

 

 

Molly Taylor Kaza:

 

Mikkelsen Kaza:

 

 

Tanak tüm 14. Etap:

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kankkunen ile başlamıştım 80’lerde, eskiden daha zevkliydi sanki. Son 7-8 yıldır iyi bir takipçi değilim ama bundan sonrası için listeye almak lazım sanırım.

Cem abi senin öncülüğünde bizde bir şeyler yazarız İnşallah, bknz yazmayı beceremeyen adam...

 

@Mertcan Çelik Taylor çok kötü çakıldı, G yi düşünmek istemiyorum.

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
4 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Kankkunen ile başlamıştım 80’lerde, eskiden daha zevkliydi sanki. Son 7-8 yıldır iyi bir takipçi değilim ama bundan sonrası için listeye almak lazım sanırım.

Cem abi senin öncülüğünde bizde bir şeyler yazarız İnşallah, bknz yazmayı beceremeyen adam...

 

@Mertcan Çelik Taylor çok kötü çakıldı, G yi düşünmek istemiyorum.

 

Ben neye çarptığını tam anlayabilmiş değilim açıkçası :hmm:

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
8 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

çok kötü çakıldı, G yi düşünmek istemiyorum.

İkisinde de hafif sersemleme dışında sorun yoktu. Yardımcı pilot akşam omuz ağrısı ile hastaneye gitti ama görüntülemeleri normaldi.

4 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Ben neye çarptığını tam anlayabilmiş değilim açıkçası :hmm:

Saman balyası, yolu daraltmak veya daha tehlikeli bir maniadan korumak için kullanılır. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

F1'de Ferrari ve Vettel yüzünden gülmeyen yüzümüz, WRC'de belki Ford değil ama Ogier tarafından güldürüldü. 🤩

 

Ülkemizde rallinin popülaritesi malesef Offroad kadar bile yok. Bugün Otosan Rallisi vardı Kocaeli'nde. Sınavlarım dolasıyla katılamadım (evet bahanem hazır 🙂 ) fakat fotoğraflardan anladığım kadarıyla hiç ilgi yok. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
12 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Formula 3 Macau da meydana gelen korkunç kaza,

 

Omurgası kırılmış, ameliyata girecekmiş. Niye nasıl yaptığına dair meraktayım. Genelde mekanik arıza veya bilinçsiz kalma durumu olmadığı sürece bu şiddette kazalar nadir oluyor diye hatırlıyorum.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
11 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Omurgası kırılmış, ameliyata girecekmiş. Niye nasıl yaptığına dair meraktayım. Genelde mekanik arıza veya bilinçsiz kalma durumu olmadığı sürece bu şiddette kazalar nadir oluyor diye hatırlıyorum.

Dramatik bir kaza. Videolarını epeyi inceledim. Muhtemelen ilk turda araçların hızlandığı bir düzlüğün sonunda oluyor. Aracın niye 180 derece döndüğünü gösteren bir video yok. Kanımca kenardaki "kurb" dediğimiz yüksekliklere girip kontrolsuz bir spin attı. Sonra tam viraj apeksinde diğer araca çarpıp havalandı.

Ama hız gerçekten ürpertici.

Aslında herkes çok şanslı.

1. Aracın havalanması telde hızın düşmesine ve kontrollu bir darbeyi sağlıyor, yoksa o hızla lastik bariyerlere girseydi sonuçları daha ağır olurdu sanki.

2. Çarptığı araba 1-2 metre daha ileride olsa sürücünün kafasını koparabilirdi.

3. Düştüğü yerde görevlilerin olmayışı ya da kaçacak alanı olması büyük şans.

Bu arada hızının 250 km/h üzerinde olduğu ifade ediliyor.

Çarptığı aracın pilotu ile bir görevli ve iki fotoğrafçı da hastanede muayene edilmiş ve önemli bir şeyleri yokmuş. 

Genelde kompresyon fraktürleri oluyor ve cerrahi olarak plak vida vb. yöntemlerle sabitleniyor. 

17 yaşında olması ve kariyerinin başında olması bir şanssızlık. Umarım sekelsiz iyileşir, ama yarışması pek kolay görünmüyor. 

image.png

Cem Boneval tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu FIA Ralli Komisyonu, Marmaris'te gerçekleşen Marmaris Rallisi'nin 2018'de Dünya Ralli Şampiyonası'na (WRC) dahil edildiğini resmi olarak açıkladı. Türkiye, 13 yarıştan oluşan takvimin 10. yarışı olarak 13-16 Eylül tarihlerinde Muğla ve çevresinde gerçekleştirilecek.
       
       
      ROUND RALLY DATE
      1. Monte-Carlo 25 - 28 January
      2. Sweden 15 - 18 February
      3. Mexico 8 - 11 March
      4. France 5 - 8 April
      5. Argentina 26 - 29 April
      6. Portugal 17 - 20 May
      7. Italy 7 - 10 June
      8. Finland 26 - 29 July
      9. Germany 16 - 19 August
      10. Turkey 13 - 16 September (Eylül)
      11. Great Britain 4 - 7 October
      12. Spain 25 - 28 October
      13. Australia 15 - 18 November
       
      http://www.wrc.com/en/wrc/news/october-2017/turkey-confrmed/page/4954--12-12-.html
       

    • Yazan: Cem Boneval
      2017 değişiklikleri ile araçları başka bir başlıkta değerlendirmiştik.
      Sezonun ilk rallisi olan Monte Carlo her zamanki değişken kar ve buz koşulları ile dar ve bol virajlı dağ etapları ile dün başladı.
      Shakedown ile ilgili bir videoda yeni araçları canlı izlemek mümkün.
       
      Ancak yarış daha ilk etapta ölümlü bir kaza ile çok üzücü bir başlangiç yaptı.
      Paddon Hyundai'si ile bir viarjta kayıp duvara çarpıp yan yattı. Trajik olan çarptığı yerde kural dışı bir seyircinin bulunması ve onun aracın hedefi olması idi.
      Kaza videosu
      Haliyle ilk etap iptal oldu.
      İkinci etabı da Neuville Hyundai'si birinci bitirdi.
      Kris Meeke Citroen'i ile ikinci sırada.
      Fiesta yarışçılarından Tanak 3. en iyi zamanı yaparken bugünün ilk etabını lider bitirdi.
      Büyük umutlarla transfer edilen Ogier çok temkinli bir sürüş sergileyerek şimdilik ilk 10 içinde kalmayı başarıyor
      Yaris'lerle Toyota iyi bir başlangıç yaptı, Hanninen ve Latvala 4 ve 5.sırada ilerliyorlar.
      İzlemeye devam...
       
    • Yazan: Kaan Yagizer
      ... ve mk1 Anadol coupe tarmac'a geri döner ...
      bkn. Serdar Bostancı tütsülüyor.
       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      M-SPORT, FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nda (WRC) yeni bir döneme başlarken, Ecoboost Ford Fiesta WRC’yi tanıttı.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-ford-fiesta-wrc-tanitildi/
       
      1,600cc, 380 Ps 450 Nm 6 ileri sıralı şanzıman  

       

       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.