Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Tdci Hararet Sorunu


Oğuz Gün

Soru

Geçen ay aldığım aracımla ilgili aslında sorun mu normal mi tam emin olamadığım bir durum hakkında fikirlerinize acil ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler. Sorunuma gelince daha önce hep benzinli araç kullandım. Bu araç ilk sıfır ve dizel aracım. Gecenler de 30 km lik yolun nerdeyse 10 km si falan hararet göstergesi hic kıpırdamadı. herhalde soğuktan bozuldu yada donup kaldı diye düşünmüştüm. 10 km gittikten sonra yükselmeye başladı ve normal değerine geldi sorun yok diye düşündüm. Esas sorunum ise bugün başıma geldi. Hava sıcaklığı -5 derecedeydi. Aracım tamamen soğukken düğmeye basar basmaz çalıştı. bu durum beni biraz şaşırttı. Okuduğum ve daha önce bundan daha yüksek hava sıcaklıklarında bile buji resmi çıkıp bir süre bekler öyle çalışırdı. Bugün -5 te basmamla çalışması bir oldu. daha sonra yola çıktım. 10 km ilerledikten sonra geçen sefer ki gibi hararet göstergesi kıpırdamaya başladı ve tam ortaya geldi. Dizeller bu normal mi aracımda bir arıza mı var? 30 km yol gittikten sonra markette birsey almak için market önünde durdum. motoru stop ettirmeden rölantide çalışmaya devam etti. 1 dakika içerisinde Hararet göstergem 0 diyeceğim ama 0 yok sanırım 60 yazan yere yani en alt dibe geldi. Bir sorun mu var acaba 1 aylık araba bunlar normal mi dizel araçta? Yada göstergelerimde arıza olabilir mi? sonradan büyük ekran taktırmıştım. Biraz da ondan tedirginim aslında. Biraz uzun oldu sanırım ama bu konuda aşırı pimpiriklendiğim için yorumlarınızı bekliyorum.  

Oğuz Gün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

-1 ile -5 arasında çok fark var. Bir de İzmir'de caddeler kısa sürede ısınır, Isparta'da zor.

 

Dizellerde aktif ızgara yok, sadece EB'larda var.

Benim arabada var abi aktif ön ızgara, hatta fotosunu çekip eklemiştim bir yerlere.

Sokağın sonundan otobana çıkıyorum ben bilmiyorum +/- bir etkisi olur mu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim arabada var abi aktif ön ızgara

Benim sattığım Focusta bozukta olsa aktif ızgara vardı.Dizel Style
 

Hımmm, acaba bendeki bu bilginin kaynağı ne idi?

Ya da sonradan programdan çıkardılar da öyle mi aklımda kaldı?

Neyse....

Bilgilendirme için teşekkürler!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sonra bazı modellerden çıkarttılar Cem Abi bu ızgarayı ; bende o yüzden sordum arkadaşa onda yoksa fark oluyodur ısınmada mutlaka.

Kesinlikle, bence zaten öncelikle dizellerde kullanılmalı.

Eh panjura dışarıdan bir muşamba bağlamak da bir çözüm olabilir ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu sabah izmirde arabaya bindim dış ortam sıcaklığı -1 derece.

Aracım herzaman olduğu gibi 3-4 km. sonra motor sıcaklığı göstermeye başladı.

Yasizde bir sorun var 10km. sonra ısınıyor yada bende bir sorun var 3-4km. sonra ısınıyor.

 

(Şimdi yazarken aklıma geldi aktif ön ızgara var mı sizde?)

otoyola çıkınca hemen ısınıyor, neden bilmiyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Her dizelde olmuyor zaten. 2012'nin belirli bir ayından sonra üretilen dizellerde yoktu sanırsam.

Bence güzel bir sistem. Olması faydalı. Bendeki bozulmuştu yani kitlenmişti açık vaziyette. -10 derecede bile kapanmadı.

Serviste bilgisayara bağlayınca arıza gözükmüyor diye ilgilenmedi.

 

Yeni nesil araçlarda birim yakıtın yanması ile elde edilen ısı, eski nesil araçlara göre daha az. Efektif verim daha yüksek çünkü.

Dolayısı ile daha zor ısınıyor. Eskiden yoğun trafikte birçok araç hararet yapardı,fan falan yetmezdi. Şimdiki araçların birçoğu fan bile açmıyor extrem bir durum olmadıktan sonra dpf yakma,klima açık olması gibi.

 

Benim Focusta da rampa aşağı gaz basmadan tekerleklerin hareketi ile motoru çevirerek inerken kaloriferi açtığında hararet tabana oturuyordu. Motorda yanan yakıt yani ısı yok, devirdaim yüksek çünkü rampa aşağı kompresyon ile motor yüksek devirde dönüyor, rüzgar yiyor radyatöre ve soğutma suyu soğuyor birde o sıcak su ile aracın içini ısıtıyorum soğutma radyatörü gibi iş görüyor. Doğal olarak oturuyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün -5 derecedeki bilkent 3'te 4-5 saat durduktan sonra okula doğru giderken ibre yükseldi, ne güzel çabuk ısındı derken okula girip arkadaşı bırakırken tekrar inmişti. Antifrizi az koyduğumdan silecek suyu da donmuştu zaten.

 

@, Ben mi yanlış hatırlıyorum arabayı stop edince bu aktif ızgara kendini açık mı bırakıyordu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün -5 derecedeki bilkent 3'te 4-5 saat durduktan sonra okula doğru giderken ibre yükseldi, ne güzel çabuk ısındı derken okula girip arkadaşı bırakırken tekrar inmişti. Antifrizi az koyduğumdan silecek suyu da donmuştu zaten.

 

@, Ben mi yanlış hatırlıyorum arabayı stop edince bu aktif ızgara kendini açık mı bırakıyordu?

 

 

arabadan bir şey almaya gittim...aklıma geldi.. bu konudaydı sanırım aktif ön ızgara geçti...bi denedim çalıştırdım arabayı kapandı...stop edince açıldı.. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arabadan bir şey almaya gittim...aklıma geldi.. bu konudaydı sanırım aktif ön ızgara geçti...bi denedim çalıştırdım arabayı kapandı...stop edince açıldı.. ;)

Bunu çok mantıksız bulmuştuk biz de, sonra motor soğusun diyedir diyerekten boşvermiştik yanlış hatırlamıyorsam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.