Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 3

Focus 3 Powershift Titreme


Cem Ergen

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yakup Bey aracı severek kullaninca insan ister istemez üzülüyor. Ayrıca tüketiciler neden 0 araç tercih eder sorunsuz sıkıntısız kullansın diye bu sebepten ilave üzüntü oluyor... Muhtemelen servise gideceğim ama sürekli yapmıyor aynı yerde 3 gün normal bir gün sıkıntılı olabiliyor:) Atılan yazılım motor parametrelerini de etkiliyor mu yoksa sadece şanzımanla mı ilgili onu bilmiyorum yani yazılım sonrası çok memnun olduğum yakıt tüketimi ziplar mi? Ankara Otokoç ile zaten telefonda görüştüm, çok rahatsız oluyorsaniz yazılım atariz dediler ama zaten 2015 model arabanın yazılımı güncel değil midir? Neyse kafanızı sisiriyorum ama doğru bilgiyle doğru karar vermeye çalışıyorum. Birde forumda yeni nesil powershift olduğunu da okumuştum bizimki eski nesil mi acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 dakika önce, Erdem Ay said:

Yakup Bey aracı severek kullaninca insan ister istemez üzülüyor. Ayrıca tüketiciler neden 0 araç tercih eder sorunsuz sıkıntısız kullansın diye bu sebepten ilave üzüntü oluyor... Muhtemelen servise gideceğim ama sürekli yapmıyor aynı yerde 3 gün normal bir gün sıkıntılı olabiliyor:) Atılan yazılım motor parametrelerini de etkiliyor mu yoksa sadece şanzımanla mı ilgili onu bilmiyorum yani yazılım sonrası çok memnun olduğum yakıt tüketimi ziplar mi? Ankara Otokoç ile zaten telefonda görüştüm, çok rahatsız oluyorsaniz yazılım atariz dediler ama zaten 2015 model arabanın yazılımı güncel değil midir? Neyse kafanızı sisiriyorum ama doğru bilgiyle doğru karar vermeye çalışıyorum. Birde forumda yeni nesil powershift olduğunu da okumuştum bizimki eski nesil mi acaba?

evet sizdeki eski nesil, benzinli atmosferik motorlu focuslar ile gelen yani... yeni nesil powershift dedikleri ise ford'un dizel otomatik focus, c-max vs. de kullandığı yağlı kavramaya sahip powershift... isimleri powershift ancak ne çalışması nede performansı arasında benzerlik var :) 

 

bu sorunu ilk yaşayan değilsiniz, ford/otosan bu zihniyette olduğu sürece son kişi de olmayacaksınız...

 

ama mesela ben 19.000 km'ye geldim, sıkışık istanbul trafiğinde dahi bir sorun yaşamadım, bu biraz da şans sanırım...

 

siz aracınızı alın servise götürün, bu şanzıman için bir kaç ay önce ciddi bir yazılım güncellemesi gelmişti, onu yüklesinler. yakıt tüketimi vs. ile hiç alakası yok, öyle şeylere takılmayın. ayrıca artacak olsada sorunlu bir şanzımanla hoplayıp zıplayacağıma 1-1,5 lt fazla yaksın ama düzgün gitsin yani... 

servis yazılım yükleme işini yokuşa sürerse geri adım atmayın, mutlaka yüklesinler. baktınız olay hala çözülmedi artık mekanik parça değişiklikleri söz konusu olur ozaman...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mümkün olan en kısa sürede servisi ziyaret edeceğim. 19.000 km sorunsuz kullanıldığını duymakta güzel. Keşke benzinli powershift ile sorunsuz kaç km yaptınız gibi bir başlık olsa:). Değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim. Gelişme olursa bilgi veririm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
47 dakika önce, Erdem Ay said:

Mümkün olan en kısa sürede servisi ziyaret edeceğim. 19.000 km sorunsuz kullanıldığını duymakta güzel. Keşke benzinli powershift ile sorunsuz kaç km yaptınız gibi bir başlık olsa:). Değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim. Gelişme olursa bilgi veririm.

 

Hiç sorun yaşamayan kullanıcılar da var burada. Ama mantıklı olursak eğer, sorun yaşamayanlar değil sorun yaşayanlar geliyor foruma :) Bu sebeple sadece yazılanlar doğru veriyi sunmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tekrar meraba

PS şanzumanlardaki titreme sorunu kavramayı değiştirince geçiyor mu? yorumları dayanarak yazılımdan sonra ortalama 200 km yol yaptım titreme devam ediyor. değişen kavrama, mevcut kavrama ile aynı mı?yoksa marka yada yapı olarak farklı mı? eğer aynı ise çok fazla km yapamadan yine aynısını yapacaktır diye düşünüyorum. benim aracın garantisi yok konya oto koç 2500 tl fiyat çıkardı. arabaya doğru dürüst binmeden tüm hevesim kaçmış durumda. resmen kendimi dolandırılmış gibi hissediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Böyle uzaktan konuşmak zor konu ismi aynı titreşim var ama ne düzeyde ve ne sebeple böyle oturduğumuz yerden konuşmak doğru değil.

 

Eğer memnun kalmadıysanız tekrar servis'e uğrayıp durumu acilen iletmenizi öneririm. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba. Ben 2015 focus powershift aracimi 2015 subat ayinda satin aldim. Su an aracim 14.900km yapmis durumda ve çok şükür ki sanziman ile ilgili bir sorun yaşamadım. Bazen bu konuya yazilan mesajlari okudugum zaman tedirgin oluyorum ama dedigim gibi simdiye kadar bir sorunla karsilasmadim. Insallah bundan sonra da karsilasmam. Saygilar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22 saat önce, Yakup Çağatay said:

Böyle uzaktan konuşmak zor konu ismi aynı titreşim var ama ne düzeyde ve ne sebeple böyle oturduğumuz yerden konuşmak doğru değil.

Bugün Ankara Tan oto ile görüştüm. Başteknisyen kavrama değiştiği zaman herhangi bir problem kalmadığını ve değişen kavramının şuan üzerinde olandan farklı olduğunu belirtti. söylediğine göre yeni geliştirilen bir kavrama imiş. 2500 TL fiyat verdiler. pazarlıkla 2000 olur diye düşünüyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Adem Özkara said:

Bugün Ankara Tan oto ile görüştüm. Başteknisyen kavrama değiştiği zaman herhangi bir problem kalmadığını ve değişen kavramının şuan üzerinde olandan farklı olduğunu belirtti. söylediğine göre yeni geliştirilen bir kavrama imiş. 2500 TL fiyat verdiler. pazarlıkla 2000 olur diye düşünüyorum.

 

Başer ford a gittiniz mi? Forumumuz stickerlı araçlarda %25 işçilik %20 parça indirimimiz var. Servis danışmanı Gökhan beyi bulup beni söyleyin. Ama tek şartları sticker lı olarak gitmeniz. Başteknisyen Hasan abimize de selamlarımızı iletin. Kimbilir belki aracınız garantiye bile girebilir değil mi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 07.02.2016 at 13:12, Yasin K. said:

Merhaba,

 

Daha önce yukarıdaki gönderiyi paylaşmıştım.

 

Geçen süreçte yaşadığım olaylar aşağıdaki gibi:

 

1) Aracı periyodik bakıma verdim. Bu sırada şanzıman ile ilgili yazılım güncellemesi yapıldı. Kavrama değişmedi. Aracı teslim aldım.

2) Kısa süre sonra aynı problem tekrar nüksetti. Titremeler rahatsız edici boyuta ulaşınca tekrar servise soktum. Sağolsunlar hemen işleme aldılar ve kavrama ile ilgili gerekli değerleri Ford genel merkeze göndererek kavrama değişimi için danıştılar. Ford onay verdi ve kavrama değişti.

3) İlk aldığım zaman gayet başarılıydı. Hatta bu kadar konforlu bir kullanım beklemiyordum ve arabayı kullanmaktan gerçekten zevk aldım. İkinci haftadan itibaren yine titremeler başladı. Titremeler artınca tekrar servise gittim ve bir kere daha kavrama değişti. Yine ilk aldığım hafta gayet başarılı olan şanzıman şimdi titremeleri yine göstermeye başladı. Müsait bir zamanda tekrar servise gideceğim. Haziran 2016 da garantim bitiyor :) Araç şu anda 15.600 KM'de.

 

Bu süreçte gerek araştırmalarım, gerek servise gidip gelirken öğrendiğim bilgiler powershift şanzıman ile ilgili genel bir problem olmadığı belirli bir seride problem olduğu yönünde. Bu da genelde 2013 ve 2014 model araçlarda kendini gösteriyor.

 

Süreçle ilgili size yine bilgi vereceğim İnşallah :)

Benim durum ile ilgili son durum aşağıdaki gibi:

 

İhtar Edilen
(Muhatap)    : ……. Otomotiv Sanayi A.Ş.
Adresi        : …… / İSTANBUL
Tel        : …….
 
İhtar Eden
(Keşideci)    : ………
Adresi    : …………
Tel        : ……………

İhtar Tarihi    : …/04/2016

İhtar Konusu    : Sahibi olduğum ve garanti sözleşmesi gereği üreticisi/satıcısı olarak firmanız uhdesinde bulunan mal ayıplıdır. 6502 Sayılı Kanundan doğan seçimlik hakkımı kullanmak istiyorum.

 

Açıklamalar    : 18/11/2015 tarihinde ikinci el olarak satın aldığım ve garanti süresi halen devam eden 2013 model …… Focus Style 1.6L 125PS PowerShift Oto. 4K binek tipi otomobil (Şase No: ……….., Güncel Plaka: ……..) ayıplıdır. Şöyle ki;

 

1)    25.11.2015 tarihinde vites geçişlerinde rahatsız edici sarsıntılar ve mekanik sesler duyup …… yetkili servisine (…… Otom. Akaryakıt San. Tic. Ltd. Şti.) gösterdim. Şanzıman ile ilgili güncelleme garanti kapsamında yapılıp araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)
2)    08.12.2015 tarihinde aynı problem tekrar nüksettiği için aynı yetkili ….. servisine aracı gösterdim ve bu kez şanzıman ile ilgili kavrama, garanti kapsamında değiştirilerek araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)
3)    30.12.2015 tarihinde problem tekrar kendini gösterdiği için aracı aynı yetkili servise gösterdim. Kavrama garanti kapsamında ikinci defa değişti. (…… Servisi İş Emri No: ……)
4)    19.02.2016 tarihinde aynı problemden dolayı aracı yine servise göstermek zorunda kaldım bu sefer garanti kapsamında yazılım güncellemesi ve ayar yapıldığı ifade edilerek araç tarafıma teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: Tarafıma teslim edilmedi)
5)    08.03.2016 tarihinde problemin devam ettiğini gördüm ve yine aynı servise bıraktım. Kavramanın değişmesi gerektiğini ve yine garanti kapsamında olacağını ilettiler. (…..Servisi İş Emri No: …….) Ancak dört ay gibi kısa bir sürede 5 defa aynı arızadan dolayı servise girerek …….. yetkili servisi tarafından da arızanın varlığı tespit edilmiş ve yine ……. yetkili servisi tarafından 4 defa benzer müdahale yapılmasına rağmen arıza giderilememiştir. Bu süreçte arızanın giderilmesinin mümkün olmadığı ve aracın ayıplı mal olduğu açıkça görüldüğünden onarım işlemi tarafımca kabul edilmemiştir. 

6502 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce tarafınızı yasal süresi içinde ihtar ediyorum. Bu ihtar mucibince satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi seçimlik hakkımı talep ediyorum. İşbu yazılı İhtar’ın tarafınıza tebliğ olunduğu tarih itibariyle 15 (Onbeş) gün içinde yerine getirilmesini; aksi takdirde ilgili mahkemeye müracaatla aleyhinize davalar ikame olunacağını ve icra takibatı yapılacağını, bu uğurda sarf olunmuş ve olunacak mahkeme ve icra masrafları ile tutulacak avukat için takdir ve tespit olunacak ücreti vekâletinde keza şahsınıza ait olacağını, ayrıca aracı bahse konu arızadan dolayı kullanım esnasında doğabilecek olan veya aracı kullanamamaktan doğabilecek diğer zararlarımın karşılanması ile sorumlu  olacağınızı ihbar ve ihtar ederim.

 

Dün itibariyle bana geri dönüş yapıp 15.000 TL karşılığında aracı yenisiyle değiştirebileceklerini belirttiler :) Yani bana bi araba daha satıp kar edecekler :)

 

Bende bu abartı teklifi reddettim. İhtar sürem önümüzdeki hafta doluyor. 

 

Belli ki bu arkadaşlar resmi baskı olmayınca keyfe keder yürütüyorlar bu tür durumları. 

 

Mahkemeye başvurup bu başlık altında ve açacağım yeni başlık altında tüm süreci sizinle paylaşacağım. 

 

Benimle aynı problemi yaşayan çok sayıda mağdur olduğunu fark ettim (özellikle 2012, 2013, 2014 modellerde). Bazılarıyla tanıştık, dertleştik :)

 

Şikayetvar.com, ****.com. fordclubtr.com ve donanimhaber.com da bu arkadaşlara sıkça rastlayabilirsiniz. İzleyeceğim yolun herkes için faydası olacağını umuyorum.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
45 dakika önce, Doğan Kurban said:

Başer ford a gittiniz mi? Forumumuz stickerlı araçlarda %25 işçilik %20 parça indirimimiz var. Servis danışmanı Gökhan beyi bulup beni söyleyin. Ama tek şartları sticker lı olarak gitmeniz. Başteknisyen Hasan abimize de selamlarımızı iletin. Kimbilir belki aracınız garantiye bile girebilir değil mi.

Doğan bey ankara da değilim aksaraydayım. burdaki ford bayii daha önceki fordumda çok sıkıntı yaşattı bana inanın Şahin bile tamir edemezler. ankaraya gitmeyi planlıyorum önümüzdeki ay. ankarada hiçbir serviste tanıdığım bildiğim kimse yok. bu arabayı on gün önce aldım. cebimdeki tüm parayı bu arabaya yatırdım. :) extra bu masraf çıktı. garanti dahilinde olursa :guitar:sabaha kadar çalar oynarım. selamınız ile gitmeden önce arar bi görüşürüm. bu arada stiker yok bende :blink:... temin etmek lazım.

32 dakika önce, Yasin K. said:

sait bey çalışma çok güzel. inşallah güzel bi sonuç alırsınız. bizde garanti yok tek sıkıntımız o. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Adem Özkara said:

 

Sticker ı hallederiz o kolay iş. Ankara ya gittiğinde mutlaka farklı servislerden çözüm iste.  Kavrama değişecekse bile başerdeki fiyatlar hiç olmazsa senin bütçeni de rahatlatır. Telefonla arayıp sorabilirsin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Doğan Kurban said:

Sticker ı hallederiz o kolay iş. Ankara ya gittiğinde mutlaka farklı servislerden çözüm iste.  Kavrama değişecekse bile başerdeki fiyatlar hiç olmazsa senin bütçeni de rahatlatır. Telefonla arayıp sorabilirsin

teşekkür ederim. önerileriniz için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 22.04.2016 at 14:17, Yasin K. said:

Benim durum ile ilgili son durum aşağıdaki gibi:

 

İhtar Edilen
(Muhatap)    : ……. Otomotiv Sanayi A.Ş.
Adresi        : …… / İSTANBUL
Tel        : …….
  

Mahkemeye başvurup bu başlık altında ve açacağım yeni başlık altında tüm süreci sizinle paylaşacağım. 

 

Benimle aynı problemi yaşayan çok sayıda mağdur olduğunu fark ettim (özellikle 2012, 2013, 2014 modellerde). Bazılarıyla tanıştık, dertleştik :)

 

Şikayetvar.com, ****.com. fordclubtr.com ve donanimhaber.com da bu arkadaşlara sıkça rastlayabilirsiniz. İzleyeceğim yolun herkes için faydası olacağını umuyorum.

 

 

 

Son durum ne hocam? Gelişmeler neler? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.