Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

215 Lastik Yerine 205 Lastik Kulanmak


Habip Güngör

Soru

öncelikle herkese merhaba,

ben de birkaç gün içinde f3 tdci style paket aracımı teslim alıp bu aileye dahil olacağım.bu araç benim ilk ford deneyimim olacak.internette araştırma yaparken sitenizi bulup f3 ile ilgili hemen hemen bütün soru cevapları okudum.fakat başlıkta belittiğim soruyla ilgili açıklama bulamadım, varsa şimdiden kusuruma bakmayın.

malum kış mevsiminin başındayız, aracı alınca kış lastiği almayı düşünüyorum.lastik fiyatı araştırırken tanıdık bir lastikci 215/55/16 lastik yerine 205/55/16 lastik alabileceğimi, sadece aracın yerden yüksekliğinin 1 cm kadar azalacağını, bunun çok önemli olmadığını, bu tür uygulamalar yaptığını belirtti (maliyeti düşürmek için).

hız göstergesinde farklı hız gözükeceğini ve toplam km göstergesinin farklı değer vereceğini tahmin edebiliyorum.ayda ortalama 1300 km yol yapan biri için bu fark gözardı edilebilir mi? edilirse 215 yerine 205 taktırmak matıklı mıdır?

bu tür uygulama yaptıran veya bilgisi olan cevap yazarsa sevinirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bu önemli bir bilgi. Teşekkür ederim.

Ama lansman jantı olan 5 kollu 18 inç jantta sanıyorum 235/40/18 ebatlarındadır. Yani çok çok da sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.

Ancak cm başına düşen ağırlık hesaplamanızı araştırmak gerekebilir. Ama cm başına düşen ağırlık azalsada temas eden cm artacağı için sorun olmayabilir. Yine de araştırmak lazım.

Ümit eskiden Vectra ile 235 lastik kullanmıştım. Islak zeminde ciddi fark eder. Korkar ayağımı gazdan çekerdim. Ayrıca asfalt üzerindeki uzunlamasına çizikleri takip etme gibi bir huyu vardır. Fazla kalın tavsiye etmem. 215 üstü gerekisiz bana göre.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eski aracımdan kalan kışlık (jant ve lastik) 205 /55 r 16 yı bende taktım aracıma focus 3 te çok küçük görünüyor,çamurluk ve lastik arasında bayağı bir boşluk kaldı, lastik ve jantlar arabaya hiç yakışmadı .bence focus 3 için en ideali 215 taban olacak en az ama focus 3 e en güzel giden ebat 215 /50 r17 ..205 küçük geliyor arabaya 205 takmayı düşünenler hiç düşünmesin derim lastikler çok küçükmüş gibi görünüyor 205 lerle .ben o yüzden 205/55lastiklerimi ve 16 jantlarımı satmaya karar verdim bunu satıp 17 jant 215/50r17 lastik alacağım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eski aracımdan kalan kışlık (jant ve lastik) 205 /55 r 16 yı bende taktım aracıma focus 3 te çok küçük görünüyor,çamurluk ve lastik arasında bayağı bir boşluk kaldı, lastik ve jantlar arabaya hiç yakışmadı .bence focus 3 için en ideali 215 taban olacak en az ama focus 3 e en güzel giden ebat 215 /50 r17 ..205 küçük geliyor arabaya 205 takmayı düşünenler hiç düşünmesin derim lastikler çok küçükmüş gibi görünüyor 205 lerle .ben o yüzden 205/55lastiklerimi ve 16 jantlarımı satmaya karar verdim bunu satıp 17 jant 215/50r17 lastik alacağım :)

+1 çok komik bir görüntüsü oldu arabanın :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu önemli bir bilgi. Teşekkür ederim.

Ama lansman jantı olan 5 kollu 18 inç jantta sanıyorum 235/40/18 ebatlarındadır. Yani çok çok da sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.

Ancak cm başına düşen ağırlık hesaplamanızı araştırmak gerekebilir. Ama cm başına düşen ağırlık azalsada temas eden cm artacağı için sorun olmayabilir. Yine de araştırmak lazım.

Çok tartışılan ve zor anlaşılan bir konudur lastikler ve tutunma.

Bu arada ağırlık/lastik genişliği bence en önemsiz parametrelerden bir tanesi ve hiçbir yerde teknik veri olarak kullanıldığına rastlamadım.

Lastik genişliği yanında, yanak oranı, jant genişliği, lastik hamurunun özellikleri gibi performans üzerine etkili çok daha can alıcı parametreler var.

Kaldı ki üretici önerilen lastik ebadlarını ilan etmiş oluyor, ki bu da Mk3 Focus için, 205/55-16, 215/55-16, 215/50-17 ve 235/40-18 şeklinde belirlenmiş.

Bağlayıcı mı, bir ölçüde, ama yine de farklı ara değerlere gidilebilir.

Şu sorunun cevabını da bilmek lazım, söz gelimi bir kaza halinde araç teknik dökümanından farklı lastik ebadı kullanıldığı saptanırsa kasko hasarı ödemeyebilir mi?

Yurt dışında bunun örnekleri var, güzel ülkemiz konusunda nasıl bilmiyorum.

Hatırlamak gerekirse,

lastik genişledikçe

- kuru zeminde tutunma artar

- fren mesafesi kısalır

- daha havalı görünür

- lastik ömrü uzayabilir

ancak

- kaygan zeminde tutunma kötüleşir

- fren mesafesi uzar

- yakıt tüketimi artar

- direksiyon tepkileri olumsuz yönde etkilenir

- iz sürme başlar (ince çatlakları takip etme)

- maliyet yükselir

- düşük yanak nedeniyle konfor olumsuz etkilenir

Taş atma konusuna gelince, uygun ofsetli orjinal jant kullanırsanız lastiğin dış kenarının çamurluğa mesafesi önemli ölçüde değişmeyeceğinden ciddi bir sorun oluşturacağını zannetmiyorum.

Bridgestone S001'e gelince, Bridgestone performans lastikleri yol tutuş ve performanslı kullanım açısından başarılı olsalar dahi konfor konusunda yetersiz kalıyorlar, ve bu durum kısa sürede sertleşmeleri ile daha da kötüleşiyor. Adrenalin ve RE050 kullandım. Aracını zorlayan biri olarak bile Focus tarzı bir araç için doğru tercih olmadıklarını düşünüyorum. Bir kez hızlı viraj dönmeye 10 kez kalitesiz asfaltta sakin sürüş karşılık geliyor ki bunun için ödün vermeye değmez.

Ben yine de Primacy ve CPC'den şaşma derim.

Son söz: Doğru seçim olumlu ve olumsuz arasındaki arzulanan dengeyi tutturmaktan geçer.

Bir de dip not:

Fulda'nın değişik jant ve ebadlarını denetebileceğiniz, aracı yükseltip alçaltabileceğiniz bir sayfası var: http://fulda.tiremanager.eu/de_de/TuningRims1.aspx?Radhersteller=Autec&Radtyp=Fanatic&Raddurchmesser=17&bild=autec%2ffan5bs.jpg

Tiefer legen yazan yerin yanındaki oklar alçaltma ile ilgili.

Linkte benim seçtiğim 17 jant ve 3 cm alçaltmalı versiyon var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok tartışılan ve zor anlaşılan bir konudur lastikler ve tutunma.

Bu arada ağırlık/lastik genişliği bence en önemsiz parametrelerden bir tanesi ve hiçbir yerde teknik veri olarak kullanıldığına rastlamadım.

Lastik genişliği yanında, yanak oranı, jant genişliği, lastik hamurunun özellikleri gibi performans üzerine etkili çok daha can alıcı parametreler var.

Kaldı ki üretici önerilen lastik ebadlarını ilan etmiş oluyor, ki bu da Mk3 Focus için, 205/55-16, 215/55-16, 215/50-17 ve 235/40-18 şeklinde belirlenmiş.

Bağlayıcı mı, bir ölçüde, ama yine de farklı ara değerlere gidilebilir.

bende rastlamadım, yazdığım gibi araştırmalarım sonucu ben bu kanaate vardım..madem yüzlerce otomobilde böyle bir oran var,(benim hesabım; taban ölçüleri toplamının, ağırlığa bölünmesi)

bir sebebi olmalı diye düşündüm..

malum lastik genişleyip büyüdükçe yük endeksi artar..

mesela 205-55-16 lastiğin dengi 175-70-15 lastiktir ama 175 lik lastik üretim mantığından dolayı 205 lastiğin yük taşıyıcılığa ulaşamaz..çünkü 175 lik lastik kasası hafif araçlara takılır yaklaşık 1000 kg lık lara..

pirelli p1 e bakarak yazdım(başka markalarda 1 alt veya yüksek değerli üretim olabilir ama abartılı olmaz sanırım, P4 ise 16 jant ölçüye sahip tekeri yok, hafif araç ve yük endeksi için tasarlanmış 13-15 jant lar)

175 lik lastikler 81-84 yük endeksine sahipken

205 likler 91 den başlıyor

mesajınızda yazdığınız geniş ve dar lastiklerin ıslak kuru performans bilgilerine paralel dir diye düşünüyorum otomobil üreticilerinin lastik seçimi.

optimum yol tutuş ve performans..ne dar, ne geniş..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eski aracımdan kalan kışlık (jant ve lastik) 205 /55 r 16 yı bende taktım aracıma focus 3 te çok küçük görünüyor,çamurluk ve lastik arasında bayağı bir boşluk kaldı, lastik ve jantlar arabaya hiç yakışmadı .bence focus 3 için en ideali 215 taban olacak en az ama focus 3 e en güzel giden ebat 215 /50 r17 ..205 küçük geliyor arabaya 205 takmayı düşünenler hiç düşünmesin derim lastikler çok küçükmüş gibi görünüyor 205 lerle .ben o yüzden 205/55lastiklerimi ve 16 jantlarımı satmaya karar verdim bunu satıp 17 jant 215/50r17 lastik alacağım :)

arkadaşta yeti var tsi 1.2 DSG..normal lastikleri 215-60-16..ama kış lastiğini 205 takın diye kitapçığında yazıyor..dediğiniz boşluk var ama karda,

buzda kaymasın diye daha dar seçim yaptırılmış. ondaki boşluğu görseniz şaşarsınız. jip tarzı araçta daha komik duruyor. ama focustaki 215 le 205 arasında ki çap farkı 1.2 cm..sonuçta jant aynı..yanakta ise 6mm lik fark var

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

lastik ebadları büyüyünce fiyatlarıda logaritmik bir şekilde artıyor. buna bir türlü anlam veremiyorum. üstündeki michelin lastiğin tanesi 400 tl. bunla 3-4 tane b sınıfı araç lastiği alınabiliyor. acaba lastik firmaları lastik büyük olunca cüzdanda mı büyük olur diye düşünüyorlar.

205 lastik takmaya gelince fiyatları düşük olabilir ama jantta boşluk kalacaktır. ben lastiği alırken aklımı çelmek için aynı öneriyi yaptı lastikçiler ancak olayı ben

şöyle çözdüm petlas aldım. 215 lastikleri 205 tl den aldım. lastik başına en az 70 tl ucuz oldu. lastik performansına gelince şu anda kar yok ancak yolu ısırıyor. ıslak zeminde su tahliyesi iyi. sanki karda buzda iyi olacakmış gibi geliyor. ilk 200-300km 90-100 km/h de direksiyonda titretme yaptı. ancak lastik alışınca o titremelerde bitti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba arkadaşlar 31/05/2019 tarihi itibari ile 215/55/16 93H continental premium2 lastiğimi 205/55/16 91V eco contack lastiklerle değiştirdim. Tabiki benimde aklımda soru işareti oldu ama ben hepsini öğrendim. aracın yükselmesinde sıkıntı olmadı. ben ustaya sorduğumda yakıt olarak düşeceğini yol tutuşu azalacağını söyledi. bu arada aracın sadece 21,5 cm olan taban genişilği 20,5 cm düştüğü için aracın sürtünmesi azalacağı için yakıtta düşecek tabiki. Bu arada aldığım eco contack yakıt tasarrufu:A   yağmurda yol tutuşu:A ben bugün tarihi itibari ile 1600 tl olan lastikte 150 tl kampanya olduğunu öğrendim 1450 tl ye aldım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.