Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Mk3 Katlanır Ayna Takmak


Guest mustafa badem

Önerilen Mesajlar

evet arkadaşlar

 

#144    Power/Heated Mirrors    02    Short arm power/heated mirror

 

ayarı değiştirdim. 5-6 pinleri arasında arasında 10 volt ölçüyorum arka rezistansı çalıştırınca 14.50 volt oluyor. Yazılım ayarı ile ayna ısıtmayı aktif ettim sanırım. :) 

 

ama aklımda şu soru var arabaya kontak anahtarı takılır takılmaz 10 volt ölçüyorum, ayna'ya rezistans takınca sürekli ısıtacak mı ? sonuçta yaz kış çalışacak gibi geliyor bana anlayamadım yorumlarınızı bekliyorum.

 

 

 

 

elmayna.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

59 dakika önce, Ilker Özeren yazdı:

evet arkadaşlar

 

#144    Power/Heated Mirrors    02    Short arm power/heated mirror

 

ayarı değiştirdim. 5-6 pinleri arasında arasında 10 volt ölçüyorum arka rezistansı çalıştırınca 14.50 volt oluyor. Yazılım ayarı ile ayna ısıtmayı aktif ettim sanırım. :) 

 

ama aklımda şu soru var arabaya kontak anahtarı takılır takılmaz 10 volt ölçüyorum, ayna'ya rezistans takınca sürekli ısıtacak mı ? sonuçta yaz kış çalışacak gibi geliyor bana anlayamadım yorumlarınızı bekliyorum.

elmayna.JPG

 

Hesap Yapalım

V=I.R

R sabit olacağına göre diyelim 10 ohm

Normal halinde Ikapalı = 10/10=1A çeker

Arka rezistans açılınca

Iaçık=14,5/10=1,4A çeker

Kaç wat eder? P=V*I

Pkapalı 10*1= 10watt

Paçık: 10*1.4=14watt

Burda Direnci tamamen uyfurdum.

Açık hali ile kapalı hali arasında %40 fark var.

Direnci bilen yada birde yerde yazan varsa direk Watt hesabından kaç derece ısıtacağını da hesaplarım :)

Yada titanyum olan bir arkadaş bakarsa normalde akım var mı? Olay çözüme gidecek

 

 

 

[emoji4]  dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım.

 

Araç üzerindeki en büyük aerodinamik -false- noktalarından birisi yan aynalardır. araç hareket halindeyken aynanın etrafında vortex denen bir hava girdabı oluşur, iyi bir tasarım ile bu girdap aynanın etrafından onun arkasına, yani araç B direği civarına alınır böylece sürücünün aynadan kaynaklanan -ıslık- sesi duyması engellenir.

 

Vortex işte böyle bir şey.

 

 

[/url]  

(umarım doğru dürüst yükledim)

 

... şimdi diyelim ki katya ile çalışan bir tasarımcısınız http://tr.wikipedia.org/wiki/CATIAve sizden vortex'in bir kısmını aynanın yüzeyine, ama gövdeye değil ... doğrudan aynaya aktarmanız isteniyor. Tasarımınızı buna göre geliştiriyor ve ayna kabının araca bakan tarafını azıcık oyuyorsunuz. Artık rüzgar geçerken bir kısmı aynanın yüzünü yalıyor.

 

Yani artık elimizde -bedavaya- aynayı temizlemek için bir gereç var. Ama bu yeterli mi? Hayır... çünkü yoğun su damlaları birleşme ve yüzeylere yapışma eğilimindedir. Neden? Çünkü gaz halinden yarı - katı hale geçerken enerjilerinin önemli kısmını yitirmişlerdir. Demek ki yapmanız gereken ikinci şey o su damlalarına birazcık, ama sadece birazcık -ısıl- enerji vermek ve onları [emoji4] cesaretlendirmek.

 

Burada aynanın arkasındaki rezistanslar devreye giriyor, siz parmağınızı kaldırıp arka cam rezistansınıza bastığınızda elektrik akımı direnç göstermeleri için özel olarak tasarlanmış devrelere gönderiliyor ve elektrik enerjisi ısıl enerjiye dönüştürülüyor.

 

Rezistanslar aynayı azıcık (yaklaşık 22 - 27 derece...) ısıtıyor ve bu kadarcık destek yağmur damlarını o ana kadar sergiledikleri -yapışkan- tutumdan vaz geçiriyor. Hava itkisi geri kalan işi görüyor ve tataaa ... aynanız temiz.

 

Yani bir buharlaşmadan daha ziyade aslında bilinçli şekilde yönlendirilmiş hava akımının -silecek- gibi çalışmasından bahsediyoruz.

 

...buzlanmada da aynı şey söz konusu. Ayna zaten ılık olduğu için buzlanma geç gerçekleşiyor, hava koşulları iyice sertleştiğinde de buz görece sıcak ayna yüzeyine tutunamadığı için (çünkü buz tabakası ile ayna yüzeyi arasında mikron kalınlığında bir su tabakası oluşuyor) biraz hava akımı buzu mekanik olarak hareketlendiriyor.

 

İşin içinde sihir falan yok, Tesla'nın bize öğrettiği temel elektrik direnç etkileri ve aerodinamik tasarım becerisi aynalarınızı temizliyor/temiz tutuyor.

 

...ve evet. Aynalarınız sıcakken onlara çıplak parmak ucu ile dokunduğunuzda söz konusu -ısıtma- etkisini hissetmeniz zordur. (nedenlerini yukarıda açıklamıştım) aksi enerjinin israfıdır, araçta yangın tehlikesine davet çıkarmaktır ve bundan da öte aynasını -yapma- deseniz de mıncıklayacak ve parmak uçları yandığı için sizi dava edecek tüketiciler ile uğraşmaktır.

 

bir kaç amper ile işi göreceksek neden aynalara daha fazla enerji harcayalım ki? dimi?  [emoji4]  

 

Bu durumu Kaan abi 2014 anlatmış. Tamam çözdük konuyu. Long short muhabetide aynanın ısınma suresi sanırım. Hep sıcacık aynalar var görece.

Bu arada Kaan abi'ye tekrar şifa diliyorum.


Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Volkan Ö. yazdı:

Iaçık=14,5/10=1,4A çeker

Kaç wat eder? P=V*I

Pkapalı 10*1= 10watt

Paçık: 10*1.4=14watt

Burda Direnci tamamen uyfurdum.

Açık hali ile kapalı hali arasında %40 fark var.

Paçık=14.5*1.45=21.025

%110.25 fark var. :) 

Kaan abinin yazdığı açık durumda ki elle hissedilmeyen sıcaklığın nasıl çalıştığı değil mi?

10V sürekli geliyor olması saçma bence, muhtemelen hava soğuk diye düşük güçte devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Akımı nasıl ölçüyorsunuz, soketler bağlı iken mi? O hattan sinyal lambası ve ayak aydınlatmanın hattı da geçiyor. Herşeyi bağladığınızda akımın geçtiğine emin miyiz? (not: elektrik işinden anlamıyorum :) )

 

ayna.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 dakika önce, Murat Kavuk yazdı:

Akımı nasıl ölçüyorsunuz, soketler bağlı iken mi? O hattan sinyal lambası ve ayak aydınlatmanın hattı da geçiyor. Herşeyi bağladığınızda akımın geçtiğine emin miyiz? (not: elektrik işinden anlamıyorum :) )

 

ayna.jpg

Şase si ortak, 5-6 dan ölçülen voltajı değiştirmez. Akım ölçen yok, voltaja bakılmış. Volkan abinin yazdığı akım değerleri tahmini, ancak güç artışında önemli değil (direnç sabit).

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arkadaşlar,

 

ayna ısıtma olayını çözdüm. 

 

#144    Power/Heated Mirrors    02    Short arm power/heated mirror

 

yukarıdaki ayar eklendikten sonra seyyar lamba ile test ettim. 10 volt geldiği zaman lamba yanmıyor(akım gelmiyor) düğmeye basınca 14,50 volt olunca lamba yanıyor, sanırım 10 volt'ta akım gelmiyor . aşağıda  video paylaştım ekte fotolar var sürücü tarafında 5-6 pinlere kablo bağlayarak ayna ısıtmayı test etmiş oldum :)

 

sıra geldi rezistans yaparak ayna'nın arkasına monte etmeye :)

 

https://yadi.sk/i/g-14LrkAxLHpZ

 

P_20161021_192154.jpg

P_20161021_192215.jpg

P_20161021_192223.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Ilker Özeren yazdı:

arkadaşlar,

 

ayna ısıtma olayını çözdüm. 

 

#144    Power/Heated Mirrors    02    Short arm power/heated mirror

 

yukarıdaki ayar eklendikten sonra seyyar lamba ile test ettim. 10 volt geldiği zaman lamba yanmıyor(akım gelmiyor) düğmeye basınca 14,50 volt olunca lamba yanıyor

Balığı almayı değilde tutmayı öğrenmek istediğiniz için tebrik ediyorum. Ancak bu kadar uğraş yerine yazdıklarımıza baksaydınız lambaydı,akımdı,kabloydu uğraşmaz vaktinizi direk rezistanslı aynaya ayırabilirdiniz,neyse hayırlı olsun gözünüz aydın diyelim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 hour ago, Semih G. said:

Balığı almayı değilde tutmayı öğrenmek istediğiniz için tebrik ediyorum. Ancak bu kadar uğraş yerine yazdıklarımıza baksaydınız lambaydı,akımdı,kabloydu uğraşmaz vaktinizi direk rezistanslı aynaya ayırabilirdiniz,neyse hayırlı olsun gözünüz aydın diyelim :)

 

Teşekkürler. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Arkadaşlar aracın aynaları katladık güzel :) kapı iç aksamında düğme anahtarını aldık, düğmedeki iç aksama karşılık gelen kapının üst kapağı(resimde işaretledim) delerken kırdım. Sivas ford yetkili servisine sordum ford'da yok dedi çıkma da bulamadık. Bu aksamı şehrinde bulabilecek olan var mı? Orjinal titanyumlarda olanlardan olursa sevinirim (düğmeye karşılık deliği olanlardan)

 

 

Ekran Alıntısı.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Sarp D. Uygur yazdı:

Ben bizim sanayideki dükkanlara sorayim. Çok mu kötü kırılan yer? Kaplama çözemez mi işi?

 

Sarp çok kötü malesef canım. Zaten tek parçası 68 tl kdv dahil fordda. Ben zaten burada kaplatamam ne zamanım müsait ne de burdakiler kaplama da başarılı. :) sana zahmet bulursan haber etde alayım. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11.06.2015 - 19:02 tarihinde, Murat Kavuk yazdı:

Geçenlerde benim arabanın katlanan ayna arıza yaptı. Servis, resimde 17682 olarak gösterilen parçayı değişti. Muhtemelen sizin de bu parçayı komple değişmeniz gerekiyor. Yalnız sonradan takıldığında tesisat ilavesi de gerekebilir.

 

paylaşım için teşekkürler gerçekten çok makbule geçti. servise ilk gittiğimde bunu soracağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yan aynaları rezistanslı yapmak.

Konuyu belki ayırmak gerekebilir ama ben şimdilik buraya koyuyorum. 

Araç Focus 3 Trend.

Aldığımdan beri en çok şikayetçi olduğum konu aynaların ısıtmasız olması.

Mekanik ve elektrik yeteneklerinize güvenmiyorsanız bu işe hiç girmeyin. Başınıza gelebileceklerden sorumlu değilim. (Yatırım tavsiyesi değildir tipi bişey oldu).

 

 

Çözüm

Aliexpresten siparişler

1-Rezistanslar

Ben bunu aldım önemli olan kesilebilir olması ayna olçülerini kontrol ederek başka satıcıdanda alabilrisiniz. Ben aldıktan sonra 5 dolar fiyatı düşürdü gıcık oldum.

https://tr.aliexpress.com/item/Mirror-Glass-Heated-Pad-Mat-Defoggers-Remove-Frost-Fit-Most-DC-12V-Vehicle-Car-F-S/32699040861.html?spm=2114.13010608.0.0.agWqPB&detailNewVersion=&categoryId=200000465

 

2- Elm327 modifiyeli kablo 

Forumda detaylı olarak var. Bende olmadığı için sipariş ettim. Sizde varsa gerek yok.

 

Rezistansların aynaya montajı

*Önce rezistansların ısıtığından emin olun. 

*Aynaları söküp eve geririn

*Saç kuruma makinasıyla aynaları ısıtınca yapışkanı salıyor aynaları sökün.

*Rezistansları kesin biçin aynaya monte edin.

*Aynaları söktüğünüz gibi geri yapıştırın. (Rezistanla birlikte hot stick yapışkan bant geliyor ama yetmiyor biraz daha tedarik edilebilir.

 

P_20161118_193638.jpg

P_20161118_195337.jpg

P_20161118_194340.jpgP_20161118_194329.jpgP_20161118_210124.jpg

 

Sonraki aşama Ayna sökme içinden ek kablo geçirme işlemi var.

*Önce twitter kısmını açıp aynaya giden soketi çıkarıyoruz.

*Aynaları tutan üç vida var onları söküyoruz. 

*Aynayı kucağımıza aldıktan sonra arka boyalı kapağı söküyoruz.

*Ek kablomuzun gececeği ksımlarda köpük/kaucuk yalıtıcılar var. Onları tahrip etmeden söküp kabloyu çekiyoruz. Aynen ürünü geri toplayıp aynaları yerine takıyoruz.

P_20161119_100932.jpgP_20161119_104734.jpgP_20161119_095722.jpgP_20161119_100211.jpgP_20161119_104920.jpg

P_20161119_095649.jpgP_20161119_101249.jpgP_20161119_105432.jpg

 

Şimdi sırada kablolarımızı soketeki 5 ve 6 numaralı kablolara köprü yapmak ve soketi yerine takmak kaldı.

Bu kısmın fotosunu çekmemişim ama çekince koyacağım.

Rezistanslı aynalarımızı yerine taktıktan sonra Elm'den 144 numamralı kodu ayaları Short olarak değiştirerek mutlu sona ulaşıyoruz.

 

 

Volkan Ö. tarafından düzenlendi
Hep olan klavye sürçmeleri
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus Mk3 Katlanır Ayna Takmak olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.